کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت مسکن در اطراف تهران + جدول


کد خبر : ۸۴۱۶دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳:۲۸۵۷۷۹ بازدید

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از متقاضیان مسکن در شهر تهران از بازار حذف شدند و به سمت خرید واحدمسکونی در شهر‌های جدید اطراف تهران رفتند تا حداقل ...

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از متقاضیان مسکن در شهر تهران از بازار حذف شدند و به سمت خرید واحدمسکونی در شهر‌های جدید اطراف تهران رفتند تا حداقل بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند، بنابراین نرخ خرید و فروش واحدها در شهرهای جدید هم در این سال‌ها دستخوش تغییراتی شد.

 بر این اساس واحدهای مسکونی در برخی از این شهرها که تا چند سال گذشته بسیار پایین تر از شهر تهران بود و حتی با این قیمت هم مشتری پروپا قرصی نداشت الان با افزایش قیمت، در حال نزديك شدن به نرخ‌های شهر تهران است و متقاضیان زیادی هم به دنبال خرید خانه در این شهرها هستند. البته مشکلات حمل‌و‌نقل یکی از معضلاتی است که مردم در شهرهای جدید با آن روبه‌رو هستند و تاکنون اقدام مناسبی برای رفع  مشکل حمل‌و‌نقل بین شهرهای جدید اطراف تهران انجام نشده؛ در حالی که اغلب ساکنان شهرهای جدید باید برای شغل روزانه به تهران بیایند. 

عقبایی رئیس اتحادیه املاک درباره بازار مسکن اطراف تهران به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: پس ازگرانی‌های مسکن در تهران تمایل خریداران به خرید مسکن در اطراف تهران افزایش پیدا کرد. برخی که دیگرتوان مالی زندگی در تهران را نداشتند به سمت شهرک‌های اطراف تهران مانند پردیس و هشتگرد رفتند. البته تمامی شهرک‌ها از رونق یکسانی برخوردار نیستند. اما به دلیل فراوانی آپارتمان‌هایی با قیمت مناسب در این شهرک‌ها وضعیت خرید و فروش ملک در این مناطق با اقبال روبه‌رو است. او با رد این باور قدیمی که املاک غربی تهران امکان رشد بیشتری نسبت به حاشیه شرقی دارند می‌گوید: درحال حاضر پردیس به یکی از پر مخاطب‌ترین بازارهای مسکن تبديل شده است. زیرا دسترسی‌های خوبی در این مدت برای این شهرک ایجاد شده است. 

عقبایی اضافه می‌کند: امنیت منطقه، دسترسی مناسب، مصالح مرغوب، وجود مدرسه و مراکز بهداشتی و... از عوامل موثر بر قیمت مسکن اطراف تهران است. به گفته وی قیمت آپارتمان‌های اطراف تهران ازمتری یک میلیون تومان آغاز و تا سقف متری 2 میلیون و 500 هزار ادامه دارد. 

گزارش‌ها حاکی از این است که نرخ خرید و فروش واحدهای مسکونی در شهر جدید اندیشه در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است این شهر که دارای ۶ فاز بوده و در ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد از نرخ‌هایی کمتر از یک میلیون تومان به بالای یک میلیون و حتی 2 میلیون تومان در هرمترمربع رسیده است که البته این نرخ جدا از قیمت ویلاها در این منطقه است. براین اساس نرخ هرمترمربع آپارتمان در شهرهاي اطراف تهران از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع شده و تا 2 میلیون و 250 هزار تومان فروخته می‌شود که این تعیین نرخ متاثر از موقعيت هر شهر متفاوت می‌شود ضمن آنکه در بخش ویلایی خرید و فروش به‌صورت قواره‌ای و با متراژ 300 مترمربعی انجام می‌گیرد که با نرخ‌های میلیاردی عرضه شده‌اند. 

همچنین در شهر جدید هشتگرد که در تقسیمات جدید جزو استان البرز قرار گرفته است نرخ هر مترمربع آپارتمان بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان در نوسان است. همچنین مسکن مهر در این شهر جدید از متري 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود. در شهر جدید پرند هم نرخ واحدهای مسکونی از یک میلیون تا حدود دو میلیون تومان تعیین می‌شود. شهرجدید پردیس که فاصله نزدیک‌تری نسبت به دیگر شهرهای جدید به تهران دارد و استقبال بیشتری هم از آن شده هرمترمربع آپارتمان از حداقل یک میلیون تومان شروع شده و تا 3 میلیون تومان فروخته می‌شود که نسبت به دیگر شهرهای جدید قیمت بالاتری هم دارد.
 

38eoxjxqd2naw1lek867.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها