کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجمع مسکن مهری‌ها مقابل مجلس


کد خبر : ۸۳۵۱پنجشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵:۴۲۴۱۱۸ بازدید

در پی اعلام خبر درخواست واریز مجدد 12 میلیون‌ تومان از سوی مدیریت شهر جدید «پردیس»، تعدادی از متقاضیان «مسکن مهر» در اعتراض به این تصمیم مقابل مجلس ...

 در پی اعلام خبر درخواست واریز مجدد 12 میلیون‌ تومان از سوی مدیریت شهر جدید «پردیس»، تعدادی از متقاضیان «مسکن مهر» در اعتراض به این تصمیم مقابل مجلس تجمع کردند. این افراد با تاکید بر اینکه آورده متقاضیان از ابتدا بر مبنای « 25 میلیون‌ تومان » دیده شده بود؛ اخذ 12 میلیون‌ تومان اضافی را که تا پایان آذر برای پرداخت آن مهلت تعیین شده؛ خلاف تعهدات اولیه می‌دانند.

معترضان با دستنوشته‌هایی که روی آن نوشته شده بود؛ نماینده ما باشید نه انبوه‌سازان و وزارت راه به فکر رضایت انبوه‌سازان، انبوه‌سازان به فکر رضایت جیبشان، خواهان رسیدگی و پیگیری مجلس در این زمینه شدند. خریداران واحدهای مسکونی فاز 11 پردیس در ابتدا قرار بود با آورده 20 میلیون‌ تومان و یک وام 25 میلیون‌ تومانی صاحب‌خانه شوند اما تا به‌حال چندین‌بار با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. سهم آورده این واحدها یک‌بار به 28 میلیون تومان و سپس به 36 میلیون‌ تومان افزایش پیدا کرد. بنا بر ادعای متقاضیان، شرکت عمران پردیس هرروز با اطلاعیه‌های جدید خود خریداران را غافلگیر می‌کند. در اطلاعیه شماره 13 این شرکت به تاریخ 13خرداد 92 آمده است که خریداران با پرداخت 90 درصد آورده ( 25 میلیون‌ تومان برای پروژه کوزو و 36 میلیون‌ تومان برای فاز 8 ) قرارداد مسکن خود را دریافت خواهند کرد، اما ناگهان در اطلاعیه شماره 31 به تاریخ 22 مهر 92 مبالغ قبلی به 70درصد آورده متقاضی تبدیل شد! حال شرکت عمران پردیس در تازه‌ترین اقدام خود سهم آورده واحدهای فاز 11 را در نامه‌ای خطاب به متقاضیان، 12میلیون‌تومان دیگر به‌صورت علی‌الحساب افزایش داده است.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه آورده متقاضیان مسکن مهر در فاز 11 پردیس باید تا پایان آذر به 37 میلیون‌ تومان برسد، به فارس گفت: متقاضیانی که این مبلغ را واریز نکنند واحدهایشان با تاخیر واگذار می‌شود.  حسن ولی‌پور در پاسخ به این پرسش که بر چه اساسی این افزایش قیمت را به متقاضیان اعلام کرده‌اید، بیان کرد: براساس بخشنامه مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی این افزایش قیمت صورت گرفته است.  این اظهارات در حالی است که به گفته یکی از تجمع‌کنندگان، دولت قرار بود سال گذشته مسکن مهر شهرستان پردیس را به صاحبان آنها تحویل دهد که این موضوع تاکنون با تاخیر مواجه شده و اکنون مسوولان برای تحویل این مسکن‌ها تقاضای دریافت 12 میلیون‌ تومان از افراد کرده‌اند.

اما در مقابل ولی‌پور می‌گوید: در مرحله ثبت‌نام و دعوت از متقاضیان برای انتخاب واحد به‌دلیل نهایی‌نشدن قیمت مسکن مهر، مدیریت وقت قیمت‌ها را به‌صورت علی‌الحساب اعلام کرده بود. وی با اشاره به اینکه بحث افزایش‌ها مربوط به آماده‌سازی و ساختمان‌سازی بوده است، افزود: اگر متقاضیان مسکن مهر در فاز 11 تاکنون 25 میلیون‌ تومان واریز کرده‌‌اند باید تا سقف 37 میلیون‌ تومان آورده داشته باشند. وی در پاسخ به این سوال که متقاضیانی که به‌عنوان مثال 36 میلیون‌ تومان واریز کرده‌اند چه مبلغی را باید مجددا واریز کنند، گفت: تاکنون اعلام کرده‌ایم برای فاز 11 باید 25 میلیون‌ تومان دریافت شود، بنابراین 12 میلیون‌ تومان باید به این مبلغ 25 میلیون‌ تومان اضافه شود که سقف آن را به 37 میلیون‌ تومان می‌رساند.

 ولی‌پور اضافه کرد: پس متقاضیانی که 36 میلیون‌ تومان واریز کرده‌اند یک‌میلیون‌تومان دیگر باید واریز کنند. مدیرعامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این سوال که فرصت یک‌ماهه برای واریز 12 میلیون‌ تومان زمان کمی است، گفت: بحث ما زمان نیست؛ بنابراین اگر متقاضیان مسکن مهر زودتر پول واریز کنند واحدهای مسکونی را زودتر به اتمام می‌رسانیم. نکته تامل‌برانگیز این است که متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گویند به هیچ‌وجه از نحوه حساب و کتاب شرکت عمران مطلع نیستند و صرفا باید مبالغ درخواستی را به‌طور علی‌الحساب پرداخت کنند. آنها معتقدند اگر طبق عرف و روال تمام پروژه‌های پیش فروش مسکن، خریداران این پروژه نیز قرارداد محکمی با قید مبلغ تمام شده پروژه و تاریخ اتمام آن در دست داشتند، امروز با این وضعیت روبه‌رو نمی‌شدند.  در حالی‌که طبق اعلام وزارت راه‌وشهرسازی، متقاضی باید قرارداد خود را پس از واریز 70 درصد آورده دریافت کند، اما متقاضیان مسکن پردیس به‌جز یک برگ صورتجلسه تخصیص واحد هیچ سند دیگری دریافت نکرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها