کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد دلار 2850 تومانی در بودجه 94


کد خبر : ۸۳۰۰سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸:۱۶۴۹۸۵ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی از پیشنهاد نرخ 2850 تومانی دلار در لایحه بودجه 94 خبر داد.

ولی‌الله سیف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال تسنیم "ارز از کی تک‌نرخی می‌شود؟" گفت: یکسان سازی نرخ ارز قطعی است ولی فعلاً بنای اجرای آن را نداریم و برای تصمیم گیری در این باره فعلاً تابع شرایط بین المللی هستیم.

پیش از این خبرگزاری تسنیم از چانه‌زنی بر سر دلار 2800 تا 2900 تومان دولتی‌ها در لایحه بودجه 94 خبر داده بود. نرخ دلار در قانون بودجه 93 برابر 2650 تومان بوده است.

سیف درباره پیش بینی از بازار ارز و طلا با توجه به مذاکرات هسته ای روز گذشته، اظهار داشت: من فکر می کنم شرایط خیلی نرمال است و چیز خاصی که شوک در بازار ایجاد کند، وجود ندارد. من پیش بینی می کنم آرامش بیشتری را به دلیل نوع نتایجی که حاصل شد، داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر عوامل درونی در بازار ارز و طلا، گفت: بنظرم، عوامل بنیادی بازار در وضعیت تعادلی کامل وجود دارند، میزان عرضه و تقاضا در بازار تعادل نسبی مطلوب دارد و بانک مرکزی هم این را کنترل می کند.

وی ادامه داد: اگر برخی مواقع نوسانی در بازار ارز مشاهده می شود، بیشتر تحت تاثیر خبرهای موقت زودگذری است که اثرای را می گذارد و بعد خنثی می شود و بر می گردد به حالت قبل.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ساختار پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی، گفت: اصولاً تخصیص منابع تسهیلاتی به هر استان یک روش سهمیه بندی و یک روش توجه به قابلیت‌های سرمایه گذاری هر استان است. ما روش دوم را توصیه می کنیم چراکه هر استانی ظرفیت‌های منطقه‌ای و شرایط جغرافیای خاص خود را دارد و می تواند مزیت‌های نسبی دیگری را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد.وی افزود: به جای اینکه سهمیه بندی برای استان‌ها در نظر بگیریم، باید استان‌دارها زمینه هایی را برای جلب منابع بیشتر برای سرمایه گذاری فراهم کنند، اصولا نظام بانکی در رابطه با اعطای تسهیلات حامی سرمایه گذار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها