کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فضای تجارت ایران به کدام سمت می رود؟


کد خبر : ۸۲۹۹سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲:۵۲۳۰۷۱ بازدید

تمدید توافقات ژنو، فعالان تجاری ایران را خوشحال نکرد ولی آنها حداقل می دانند تا تیرماه سال آینده وضعیت اقتصادی کشور ثبات نسبی دارد.

تمديد توافق ژنو در وين، دو واکنش متفاوت را در محافل سياسي به همراه داشته است. روزنامه هاي جناح راست مانند کيهان و وطن امروز، تيتر هاي منفي از اين توافقات را با تمرکز بر تمديد تحريم ها در پيشاني روزنامه هاي خود قرار داده اند. از سوي ديگر روزنامه هاي جناح چپ مانند شرق و اعتماد از تمديد اميد و ديپلماسي سخن گفته اند. اما هر انداز فضاي سياسي کشور در مورد اين اتفاق نظرات پراکنده وجود دارد، حداقل فعالان اقتصادي به تحليلي واحد در اين مورد رسيده اند.

تمديد توافق وين، در فضاي اقتصادي کشور به معناي ادامه شرايط موجود تعبير شده است. در همين حال بررسي ها نشان مي دهد طي 90 روزگذشته به دليل فشارهاي امريکا فضاي تجاري کشور براي انتقال پول به شدت دشوار شده است.

در همين حال اسدالله عسگراولادي رئيس اتاق ايران وچين به سايت صداي اقتصاد در اين مورد گفته است:« آمریکایی ها در این مدت هیچ دخالتی در این خصوص نداشتند و برخی از سختگیری های صورت گرفته در مسیر انتقال پول هیچ ارتباطی با آمریکایی ها ندارد. این مسائلی که اواخر در زمینه مطرح شده از سوی اروپایی ها صورت گرفته است. برخی بانکهای اروپایی سخت گیری هایی اعمال میکنند و فشارهای را ایجاد کردند. البته بخشی از آن رویکردها پیش از این هم وجود داشت. باید منتظر ماند و دید که تا فرارسیدن دور بعدی مذاکرات اقداماتی از این دست توسط برخی کشورها باز هم در قبال ایران صورت خواهد گرفت یا نه. دور از ذهن نیست که در این مدت برخی کشورها به فشارهای یکجانبه خود در حوزه های مختلف از جمله انتقال پول ادامه دهند.»

هنوز واکنش بازارهاي کشور به اتفاقات شب گذشته مشخص نشده است. اما با اين حال صبح امروز بهاي دلار در بازار تهران به 3 هزار و 263 تومان رسيد. اين اتفاق در شرايطي رخ داد که بهاي دلار هفته گذشته به 3 هزار و 244 تومان هم رسيده بود. قيمت دلار شب قبل و در واکنش به انتشار خبر تمديد مذاکرات روند صعودي را پيش گرفته بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها