کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

50 درصد روغن موتور موجود در بازار تقلبی است


کد خبر : ۸۲۶۲دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱:۱۰۱۹۱۲۹ بازدید

خواندن این مطلب برای افرادی که دارنده خودرو هستند به اعتقاد فعالان این صنف ضروری است. صاحبان خودرو باید بدانند که برای تعویض روغن ...

خواندن این مطلب برای افرادی که دارنده  خودرو هستند به اعتقاد فعالان این صنف ضروری است. صاحبان خودرو  باید بدانند که  برای تعویض روغن به سراغ هر تعمیرگاه نروند. روغن موتور وترمزی که در بازار عرضه می‌شود بخش اعظم آن از روغن سوخته خودروها است. روغن‌هایی که باید کنار گذاشته شود از سوی دلالان خریداری می‌شود و با تغییر آن و افزودن مواد مختلف در بسته‌بندی‌های جذاب و با برندهای بنام مجدداً در چرخه فروش قرار می‌گیرد.در این باره با عباس سماواتی رئیس اتحاد‌یه صنف فروشند‌گان لاستیک، روغن ترمز و فیلتر گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم.

آیا  اتحادیه تاکنون با عرضه روغن غیر استاندارد برخوردی کرده است؟
بارها فهرست متخلفان به سازمان‌های حمایت و استاندارد اعلام شده است.در این خصوص یا کاری از سوی مسئولان این بخش انجام نشده است یا جریمه‌هایی که در نظر گرفته شده  به حدی ناچیز بوده که سیاست بازدارندگی نداشته است.لذا اعلام اسامی آنها تنها باعث هدررفتن وقت ما و ایجاد کدورت است.روغن باید در مبدأ (محل تولید) مورد بررسی قرار گیرد نه آنکه مسئولان بخواهند واحد صنفی را بررسی و جریمه کنند.خیلی از واحد‌ها نمی‌دانند روغنی که خریداری کردند تقلبی است.از سویی سازمان‌های نظارتی نمی‌توانند تمام واحدهای صنفی را بررسی کنند لذا همواره مردم با روغن‌های تقلبی روبه‌رو می‌شوند.تاکنون 10 نشان بنام را به سازمان‌های نظارتی معرفی کردیم که آنها از روغن سوخته استفاده می‌کنند اما هیچ پیگیری صورت نگرفته است.

روغن‌های سوخته چگونه خریداری می‌شود؟
روغن‌های سوخته از واحد‌های صنفی خریداری می‌شود.هر بشکه آن 230 هزار تومان است.این روغن‌ها از تعویض روغن خودرو تأمین می‌شود.

روغن های تحت لیسانس هم مشکل دارد؟
50 درصد روغن موجود در بازار تقلبی است.اگر روغنی تحت لیسانس تولید شود باید برگ سبز داشته باشد اما هیچ‌کدام روغن تحت لیسانس نیستند.تولیدکنندگان با خرید روغن سوخته و تغییر شکل ظاهری آن به صورت غیراستاندارد و با بسته‌بندی‌های شکیل و علامت استاندارد محصولات خود را با قیمت‌های بالا می‌فروشند و واحد‌های صنفی هم امکان شناسایی آن را ندارند.این روغن‌ها گیربکس، دیفرانسیل و ترمز خودرو را درگیر می‌کند و به مرور زمان خودرو با آسیب جدی روبه‌رو می‌شود.

این روغن‌ها کجا تولید می‌شود؟
روغن‌های غیر استاندارد در کرج، اشتهارد و گرمسار تولید می‌شود و سازمان‌های نظارتی می‌گویند مراکز تولید در زمره حوزه استحفاظی ما نیست.

مردم چگونه می‌توانند روغن غیر استاندارد تشخیص دهند؟
این اتفاق ممکن نخواهد بود چرا که واحد‌های صنفی هم متوجه نمی‌شوند اما اگر سازمان‌های نظارتی مراکز تولید را کنترل کنند بازار پاک خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها