کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول قیمت آپارتمان‌های زیر 50 متر در تهران


کد خبر : ۸۲۵۳دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷:۲۵۳۷۶۴ بازدید

داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، استفاده از مصالح مرغوب، داشتن پارکینگ و آسانسور، نکاتی است که فعالان بازار حوزه مسکن، از آن به‌عنوان ویژگی‌هایی که قیمت یک ملک را تعیین ...

بازار مسکن طی چندسال گذشته یکی از پرنوسان‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور بوده است. به نظر می‌رسد به جز شاخص‌های کلان که بر رشد قیمت مسکن اثرگذار است، در این بازار سلیقه خریدار و فروشنده نیز یکی از شاخص‌های اصلی تعیین‌کننده نرخ مسکن است؛ به طوری که در این بازار کمتر می‌توان دو آپارتمان مشابه از لحاظ موقعیت مکانی، مصالح، چشم‌انداز و ... را یافت که قیمت مشابهی داشته باشند. هرچند ویژگی‌هایی که یک ملک را برای فروش جذاب می‌کند، در تمامی مناطق تهران، یکسان است. 

داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، استفاده از مصالح مرغوب، داشتن پارکینگ و آسانسور، نکاتی است که فعالان بازار حوزه مسکن، از آن به‌عنوان ویژگی‌هایی که قیمت یک ملک را تعیین می‌کند، نام می‌برند. متراژ خانه‌ها، محله و نمای ساختمان در تعیین قیمت از سوی فروشندگان، تاثیرگذار است. به طور مثال خانه‌ای که نمای سنگ دارد، گران‌تر از خانه‌ای که نمای قدیمی یا آجر سه سانتی دارد، قیمت‌گذاری می‌شود یا تجهیزات درون آپارتمان نیز می‌تواند متري 200 تا 500 هزار تومان بر ارزان یا گران بودن ملک تاثیرگذار باشد. خانه‌ای که دارای سرامیک درجه یک یا پارکت است و سرویس‌های بهداشتی‌اش اروپایی است، قیمت کمی بالاتر از خانه‌هایی دارد که از مصالح ایرانی استفاده کرده‌اند.

در خانه‌های بالای 4 طبقه نيز نداشتن آسانسور سبب افت قیمت می‌شود. همچنین کوچه‌هایی که دارای عرض بیشتر هستند برای خریداران جذابیت‌ بیشتری دارند تا کوچه‌های باریک و شلوغ. خانه‌های با متراژ کوچک معمولا متري 300 تا 700 هزار تومان گران‌تر از خانه‌های با متراژ بالای 60 متر مربع هستند. همچنین هر چه سن بنا بالاتر رود، به تعداد سال‌های گذشته مترمربعي 100 تا 150هزار تومان از نرخ پایه منطقه، کاسته می‌شود كه البته اين ميزان كاهش، داراي سقف معيني است به اين معني كه با رسيدن عمر بناي ساختمان به يك عدد مشخص، افت قيمت متوقف مي‌شود.  دو خانه مشابه در یک مجموعه درست کنار هم در این بازار مشابه هم قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

یک دلال بازار مسکن در غرب تهران  در توضیح این موضوع به دنیای اقتصاد می‌گوید: یکی از فروشندگان به دلیل نیاز مالی، خانه‌اش را متری سه میلیون تومان و دیگری سه میلیون و 700 هزار تومان برای فروش گذاشته بود. او در آپارتمان‌هایی که دارای آسانسور هستند، طبقه ساختمان را نیز یکی از دلایل افزایش قیمت می‌داند و می‌گوید: طبقات بالاتر به دلیل داشتن منظره بهتر، دارای قیمت بیشتری هستند. او ادامه می‌دهد معمولا در هر منطقه متري یک تا دو میلیون تومان، نوسان قیمت وجود دارد. به جز خانه‌های کوچک، خانه‌های لوکس نیز از نرخ میانگین منطقه پیروی نمی‌کنند. این خانه‌ها، مشتریان خاص خود را دارند و بر اساس ویژگی‌های خانه مانند جنس مصالح، دکوراسیون خانه و دارا بودن چند پارکینگ و بر اساس محله‌ای که در آن واقع هستند، قیمت‌گذاری می‌شوند.  به طور مثال آپارتمانی در منطقه نارمک با متراژ  32 مترمربع، متری 5 میلیون و 200 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است و در همین محله آپارتمانی 50 متری، یک‌خوابه متری 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته مشاور املاکی که هر دو مورد را قرار است به فروش برساند، خانه کوچک‌تر موقعیت اداری دارد  و به همین دلیل یک میلیون تومان گران‌تر است.
 

k2bti8ugscwje5w3ymv.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها