کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت 80 دلار شد


کد خبر : ۸۲۲۰شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷:۴۶۲۱۳۳ بازدید

پس از آنکه چین نرخ بهره را کاهش داد نفت با افزایش بیش از یک دلاری قیمت، معاملات هفته گذشته را با قیمت 80 دلار و 36 سنت به پایان برد.

پس از آنکه چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، برای تقویت اقتصاد خود نرخ بهره را کاهش داد، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

پس از آنکه بانک خلق چین نرخ استقراض و سپرده گذاری را برای اولین بار از سال 2012 کاهش داد، قیمت نفت برنت 1.3 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 0.9 درصد افزایش یافت. نیمی از 20 تحلیلگر شرکت کننده در یک نظرسنجی پیش بینی کردند که اوپک در نشست هفته آینده خود میزان تولید خود را کاهش خواهد داد. نیمی دیگر نیز عدم تغییر را پیش بینی کردند.

باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اعلام کاهش نرخ بهره در چین همه را غافلگیر کرد و ما شاهد واکنش تمام بازارها هستیم.» وی افزود: «کاهش نرخ بهره عامل مهمی است که تقاضا برای نفت را مجددا افزایش خواهد داد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 3 سنت افزایش به 80 دلار و 36 سنت رسید. حجم معاملات انجام شده 0.4 درصد بیشتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 1.2 درصد افزایش یافت.قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه در پایان معاملات دیروز با 66 سنت افزایش به  76 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته 0.9 درصد افزایش یافت. این اولین هفته افزایشی از ماه سپتامبر تاکنون بود. بدین ترتیب اختلاف قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به 3 دلار و 85 سنت رسید.

دیگر عامل افزایش قیمت نفت، اظهارات ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد لزوم در پیش گرفتن سیاست محرک اقتصادی بود. وی گفت: «ما هر کاری لازم باشد برای افزایش تورم و انتظارات تورمی در سریعترین زمان ممکن، انجام خواهیم داد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها