کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خريد كدام خودروها در ایران اقتصادی‌تر است ؟


کد خبر : ۸۲۱۳شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵:۲۹۱۵۱۸۸ بازدید

قدرت خريد و عدم تمايل، يك سوي ماجراست و سوي ديگر ماجرا به صرفه نبودن خريد خودرو است كه با توجه به اوضاع اقتصادی امروز و برخی هزينه‌های تحميلی ...

از حدود دوسال پيش با سخت‌تر شدن تحريم‌هاي بين‌المللي و نوسانات ارزي، قيمت خودرو حدودا دوبرابر شد و با دوبرابر شدن قيمت خودرو قدرت خريد مردم كاهش يافت. وجود مشكلاتي همچون تامين قطعات خودرو باعث ايجاد ضعف‌هايي در صنعت خودرو شد كه با وجود مشكلاتي چون افزايش قيمت خودرو و كش و قوس‌هاي قيمت‌گذاري ميان مجلس و خودروسازان علاوه بر قدرت خريد، بر تمايل مردم براي خريد خودرو نيز موثر بود.

قدرت خريد و عدم تمايل، يك سوي ماجراست و سوي ديگر ماجرا به صرفه نبودن خريد خودرو است كه با توجه به اوضاع اقتصادي امروز و برخي هزينه‌هاي تحميلي بر زندگي، امكان خريد خودرو را كاهش مي‌دهد. با اين حال مي‌توان خودرويي خريد كه بتواند صرفه اقتصادي داشته باشد يعني داراي مولفه‌هاي باشد كه در زندگي پرهزينه امروز كار شما را به قول معروف راه بيندازد. برخي از مردم معتقدند هزينه سفر درون‌شهري با خودروهاي عمومي كم‌هزينه‌تر است چرا كه با توجه به ترافيك شهرهاي بزرگ دردسرهاي يافتن جاي پارك و صف پمپ بنزين را نيز ندارند. تصادف و خسارات ناشي از آن نيز هميشه وجود دارد. چه عقلانيتي براي داشتن خودرو شخصي درسفرهاي شهري وجود دارد؟ آيا خودرو شخصي داشته باشيم يا نه؟   شكي نيست كه خودرو شخصي مزاياي زيادي دارد و در واقع خودروهايي وجود دارند كه از نظر اقتصادي كاملا مقرون به صرفه هستند. يعني داشتن خودرو بهتر از نداشتن آن خواهد بود. يك خودرو مقرون به‌صرفه را از چند لحاظ مي‌توان شناسايي كرد. اين خودروها بايد از لحاظ قيمت، مصرف سوخت، مشخصات فني و ظاهري و خدمات پس از فروش و گارانتي نياز‌هاي شما را تامين كنند و در اصل كار شما را راه بيندازند تا اينكه شمار ا به دردسر بيندازند.

قيمت لزوما ميزان مقرون به‌صرفه بودن را نشان نمي‌دهد. گاهي برخي خودروهاي با قيمت بالا مي‌توانند خودروهاي مقرون به‌صرفه‌يي باشند. چرا كه كيفيت آنها مي‌تواند بالاتر باشد اما در برخي موارد خودروهاي با قيمت پايين‌تر مي‌تواند خودرو مناسبي باشد چرا كه تامين قطعات آن نيز ارزان‌تر تمام مي‌شود. حتي اين امكان هم وجود دارد كه برعكس تصور، نه خودرو راحتي باشند و نه كم خرج. پس مي‌توانيد از ميان خودروهاي صفر و كاركرده سراغ خودروهايي برويد كه علاوه بر قيمت، كيفيت مناسبي دارند شايد گاهي خودرو كاركرده از خودرو صفر از لحاظ كيفي مناسب‌تر باشد.

مصرف سوخت پايين دقيقا نشان‌دهنده مقرون به‌صرفه بودن خودرو است. چرا كه يكي از مشكلات امروز بالا بودن هزينه سوخت است و با توجه به اينكه بيشتر خودروهاي امروز خودروهاي بنزيني هستند و از آن جايي كه بنزين قيمت بالايي دارد، بايد به فكر خودرويي باشيد كه مصرف سوخت آن پايين باشد يعني در هفته يك‌بار به پمپ بنزين مراجعه كنيد.  مشخصات فني و ظاهري يك خودرو مي‌تواند تاثير زيادي در اقتصادي بودن خودرو داشته باشد چرا كه يك خودرو اگر با موتوري پر‌قدرت و قطعاتي باكيفيت باشد كمتر دچار خرابي مي‌شود ضمن آنكه مي‌تواند از ايمني بالايي برخوردار باشد.

در واقع خودرويي كه استهلاك كمتري دارد و كمتر راه شما را به سوي تعميرگاه كج مي‌كند خودرو مقرون به صرفه‌تري است. براي مثال اگر شما در شهر‌هاي بزرگ و شلوغ زندگي مي‌كنيد، پس احتمال وجود ترافيك و امكان تصادف بسيار بالا است از همين رو بهتر است سراغ خودروهايي برويد كه بدنه مستحكمي داشته باشند كه در صورت وقوع تصادف كمتر دچار خسارت شويد.

خدمات پس از فروش و گارانتي مي‌تواند از موضوعات مهم خريد خودرو باشد. چرا كه داشتن گارانتي مي‌تواند از هزينه‌هاي احتمالي شما در آينده نيز بكاهد و خيال شما از يافتن قطعات و تامين آنها آسوده باشد.  شناسايي اين خودروها ميان انبوه گزينه‌هايي كه شما داريد كار سختي نيست، كافي است اين مولفه‌ها را در هنگام خريد خودرو در نظر داشته باشيد. براي انتخاب خودرو مقرون به صرفه كافي است به سايت‌هايي كه مشخصات خودرو مورد نظرتان را در اختيار شما قرار مي‌دهند، مراجعه كنيد و نسبت به پولي كه داريد و مشخصات فني كه داده است مي‌توانيد خودروها را مقايسه كنيد كه كدام خودرو مقرون به صرفه‌تر است و به قول معروف بتوانيد به همان اندازه كه پول مي‌دهيد ‌آش بخوريد و نه اينكه از فرداي خريد خودرو مجبور باشيد راه خودتان را به سمت تعميرگاه كج كنيد. اينكه شما اكثر اوقات در تعميرگاه‌ها روزتان را سپري كنيد يا در ترافيك سنگين شهرها در وسط خيابان‌ها از خرابي خودروكلافه شويد، اصلا خوشايند نيست. پس كافي است با كمي دقت و مطالعه خودرو مناسب انتخاب كنيد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها