کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اتوماتیکی در محدوده 50 میلیون تومان

کدخبر:۸۱۶۵چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸:۱۳۱۳۱۷۸ بازدید

تندر90 محصول نه چندان جدید ایران خودرو و پارس خودروست که چندیست به گیربکس اتوماتیک نیز مجهز شده است.هرچند به نظر می رسد که تنها تولید کننده نمونه اتوماتیک آن ...
اتوماتیکی در محدوده 50 میلیون تومان

دنده 6 - تندر90 محصول نه چندان جدید ایران خودرو و پارس خودروست که چندیست به گیربکس اتوماتیک نیز مجهز شده است.هرچند به نظر می رسد که تنها تولید کننده نمونه اتوماتیک آن فعلا ایران خودرو باشد.زمانی قرار بود تندر 90 به عنوان جانشین پیکان،این یار دیرین ایرانیان با قیمتی بسیار مناسب تولید شود،اما حالا این محصول بازار مشترک رنو و داچیا، قیمتی چند برابری نسبت به زمان تولید پیکان دارد و اکثر خریداران آن را قشر متوسط و حتی متوسط به بالا تشکیل می دهند.

متاسفانه در پی عرضه مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک این مشکل بازهم تشدید شده است،چرا که نمونه اتوماتیک سطح قیمتی تندر را افزایش داده است و نزدیک به 7-8 میلیون تومان در مقایسه با نمونه معمولی که تنها تفاوتشان همین گیربکس اتوماتیک است،اختلاف قیمتی دارد و با رقم شگفت انگیز 47 میلیون تومان عرضه می شود!به هر حال حتی در این بازه قیمتی هم تندر اتوماتیک رقبای زیادی را پیش روی خود نمی بیند و از این رو عجیب نیست که عبارت “قیمت گذاری رقابتی” برای چنین محصولی،به توصیفی مضحک مبدل شده است.به هر روی حاصل اولین تجربه رانندگی با تندر اتوماتیک پیش روی شماست.مهمترین پرسش ما در هنگام نگارش مقاله این بود که انتخاب تندر 90 اتوماتیک در مقایسه با خانواده پژو 206 اتوماتیک تا چه حد منطقی و توجیه پذیر است.


exb738nuutd7jkfraad.jpg
 

طراحی

تندر90 هرگز محصولی با جذابیت های بصری بالا نبوده،اما می توان گفت که ظاهر خشک و نازیبای تندر تا حدی برای ایرانیان جا افتاده و از شدت انتقادات وارد بر آن کاسته شده است،جالب است که حتی فیس لیفت اعمال شده بر روی این خودرو نیز با استقبال چندانی مواجه نشد که البته علت این عدم استقبال برای ما هم چندان هم روشن نیست.در بحث کیفیت شناسی،جلو پنجره و رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو تندر اتوماتیک به معنای واقعی کلمه بد و ضعیف جلوه می کند.رنگ آمیزی این قسمت ها به شدت عجیب و غیر حرفه ایست و باید گفت که نسبت به نسخه های معمولی تولیدی چندسال اخیر کیفیت پایین تری را تجربه می کند.البته بقیه قسمتهای ساخته شده از پلاستیک در خارج اتومبیل کیفیت قابل قبولی دارند.با این حساب کیفیت رنگ و رنگ آمیزی کلی خودرو مورد آزمایش به هیچ عنوان نمی تواند قابل قبول باشد.این در حالیست که معمولا کیفیت و رنگ آمیزی تندر های پارس خودرو را چند درجه بالاتر از نسخه ایران خودرویی آن می بینیم و این مشکل تازه ای برای تندر های ایران خودرو نیست.به شکل کلی کمتر تفاوت ظاهری بین نمونه های عادی و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود ندارد و ظاهر خودرو با بقیه تندر های فول (E2) یکسان است.

فضای داخلی

در داخل کابین،تقریبا همه چیز مشابه قبل به نظر می رسد اما اگر کمی ریزبینانه نگاه کنید، در خواهید یافت که کیفیت قطعات به نسبت نمونه های اولیه دچار افت شده است و پسرفت کیفیت تنها تیتر کوتاهی است که می توان برای کابین تندر به کار برد.صندلی ها و مجموع کیفیت پارچه ها و ابرها به نظر همانند گذشته هستند،اما کیفیت پلاستیک رودری ها و مجموعه به کار رفته روی کنسول،اگر کمتر از گذشته نباشد،بهتر هم نشده است.بخش پارچه ای رودری ها به کلی حذف و با پلاستیک به شدت خشک جایگزین شده است.فرمان هم دچار تغییراتی شده و حالا طراحی آن بیشتر به شکل و شمایل فرمان رنو مگان نزدیک است.طرح و رنگ پشت آمپر های خودرو هم تغییر کرده و می توان به درستی آن را مدرن و زیبا توصیف کرد.در عوض،دسته دنده بلند بالا و نه چندان زیبای مدل اتوماتیک هیچ جذابیتی ندارد و بسیار زمخت و بدوی جلوه می کند.صندلی های عقب همانند گذشته هستند،زاویه تکیه گاه چندان مناسب و راحت نیست و احساسی نیمکت مانند را به سرنشینان منتقل می کنند.


sq24fqfo8p4lonmr925y.jpg
 

امکانات تندر90

بدون حاشیه پردازی باید بگوییم که در خودرو مورد آزمایش که اتفاقا نمونه فول هم بود،هیچ گونه امکانات خاص و جدیدی را نسبت به تندرهای معمولی مشاهده نکردیم و حتی بر خلاف متن قرارداد خرید خودرو، از ایربگ سرنشین کناری نیز خبری نیست و این ابزار مهمی ایمنی،علیرغم پرداخت چنین بهای بالایی توسط شرکت سازنده حذف شده است و حالا L90 اتوماتیک تنها یک ایربگ دارد.به غیر از این مورد،می توان برابری صد در صدی را بین تندر E2 و تندر اتوماتیک دید.فرمان هیدرولیک،تنظیم ارتفاع چراغ های جلو،شیشه بالابر درهای عقب و جلو برقی،صندلی راننده مجهز به قابلیت تنظیم ارتفاع،ترمز جلو دیسکی و عقب از نوع کاسه ای،سیستم صوتی با قابلیت پخش mp3 مجهز به رادیو؛جا لیوانی برای سرنشینان جلو و رینگ های 15 اینچی آلومینیومی (برای نمونه های فول و اتوماتیک) را می توان از مهمترین امکانت تندر دانست.

apkes553n6wo4s7a7ne.jpg
 

تجربه رانندگی

راستش از آنجا که چند ماه پیش رانندگی با لادا گرانتا اتوماتیک (از خویشاوندان دور L90) را تجربه کرده بودیم،در ابتدا نسبت به کیفیت و عملکرد گیربکس اتوماتیک استفاده شده برای این مدل های جدید تندر هم بدبین بودیم،اما با اندکی تحقیق مشخص شد که خوشبختانه این گیربکس به کلی با گیربکس مزخرف استفاده شده برای لادا گرانتا متفاوت بوده و حتی به قابلیت تعویض دنده دستی (تیپترونیک) مجهز است! از این رو مهمترین نکته در تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک برای ما به سنجش قابلیت های این گیربکس مربوط می شد.بنابر تجربه طولانی مدت مالک خودرو،عملکرد گیربکس در جاده کوهستانی بسیار قابل قبول بوده است و البته در چنین شرایطی به دلیل توان کم پیشرانه، نیاز به استفاده از موقعیت تیپ ترونیک برای اعمال دنده معکوس الزامی به نظر می رسیده است.

اما در مجموع این گیربکس اتوماتیک تندر 90 نسبت به گیربکس های قدیمی چهار سرعته ای که از قابلیت تیپ ترونیک هم بی بهره اند،بسیار کار آمد تر ظاهر می شود.تنها نقطه ضعف محسوس در این رابطه را باید ضرایب نه چندان مناسب دنده های سنگین دانست که به گفته مالک در هنگام شتاب گیری در مسیر های پر شیب مشکل ساز بوده است.تندر 90 کابین جذابی ندارد و خودرویی نیست که از رانندگی با آن چندان لذت بخش باشد،البته قابلیت های پیشرانه و کشش کلی خودرو نسبتا مناسب است، اما تعلیق عقب ساختار ساده ای دارد و همواره احساسی غیر واقعی از ناپایداری ناشی از مرکز ثفل بالا را به راننده منتقل می کند.با این وجود تجربه نشان داده است که تندر در مجموع ماشین با کیفیت و نسبتا بی آزاریست و همین نکته می تواند مهمترین تفاوت نسبت به رقبای پر دردسری همچون کل خانواده پژو و اقوامشان باشد.در واقع نمونه هایی از تندر وجود دارند که حتی پس از گذشت 150 الی 200 هزار کیلومتر، نیازی به تعمیر جلو بندی یا تعویض واشر سر سیلندر نداشته اند و این ارقام 2 تا 3 برابر بهتر از خانواده پژو 405 و 206 است که مدام دردسر ساز می شوند.به بحث عملکرد گیربکس باز می گردیم،در صورتی که از فشردن ناگهانی پدال گاز خودداری کنید.

شاهد تعویض دنده در محدود 2900 الی 3600 RPM خواهید بود.بدین ترتیب گیربکس واقعا نرم افزار خوب و عملکرد هوشمندی دارد و می تواند به دقت نیازهای راننده را تشخیص دهند.در صورت فشردن ناگهانی پدال گاز شاهد تعویض دنده در دور موتور های بالا و نزدیک به محدوده RED LINE خواهید بود و از آن مهمتر،دنده معکوس ها هستند که با دقت خوبی اعمال می شوند.بنابراین باید بگوییم که تندر 90 اتوماتیک تولیدی ایران خودرو علیرغم مسائلی چون رنگ آمیزی ضعیف،حذف یکی از ایربگ ها و ارزان سازی هایی از این قبیل، می تواند انتخاب خوبی باشد و اگر بتوانید با ظاهر آن کنار بیایید، قطعا به 206 اتوماتیک کم کیفیت و پر دردسر برتری دارد،البته در بازار دست دوم انتخاب اتوماتیک دیگری نیز در این بازه قیمتی امکان پذیر است و آن چیزی نیست جز مزدا 323 اتوماتیک که از نظر ایمنی،طراحی و هندلینگ نسبت به تندر 90 برتری قابل توجهی دارد .
 

gj1y35tc1dc6dfup0p.png

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امین: 1393/8/2811:02:40،
155
62
همه چی در حد متوسط به بالاست ولی داشبور سمت شاگرد خیلی افتضاح ضایع هست اصلا جالب نیست طاقچه
الی: 1393/8/2811:10:06،
121
42
باید بنویسی در محدوده 60 ملیون تومان ..دیگه 50 رو رد

کرده..
رضا: 1393/8/2811:16:23،
151
155
آدم مگه عقلش رو از دست داده 50 میلیون بده واسه ال لگن چینی هندی درجه 3. 206 تیپ 6 یک چیز دیگست
سما: 1393/8/2811:19:02،
100
75
گیربکس تندر اتو وارداتی هست..وبه کل هیکلش میرزه..
غفور: 1393/8/2811:30:06،
141
79
ال 90 در ايران خوب شناخته شد من كيفيت رو دوست دارم

سخت جانترين براي جاده‌هاي ايران

فني ترين و كم هزينه ترين ماشين

خيلي راضيم
ارش: 1393/8/2811:30:21،
97
56
الان اين مهيار نديد پديد مياد ١٠٠٠ تا حرف با ١٠٠٠ تا اسم مختلف ميزنه
آقا مهيار ال ٩٠ چيني هندي و ... نخر سوار نشو شما برادر من
شما ٢٠٦ صفر بگير الان با همون عشق كن ، فك كن داري فرانسوي سوار ميشي اصلا ذهنتم نره اين سمت كه محصول مونتاژ چين و ايران و تركيس ، اصلا فرانسه هس
رضا: 1393/8/2811:33:11،
94
71
آدم مگه ساده هست 50 میلیون بده واسه 206 کارکرده چینی هندی درجه 3 تقه زن ! تندر اتومات صفر با مشخصات فنی خوب و بی دردسر یک چیز دیگست :)
کاوه: 1393/8/2811:36:12،
144
59
من چند سال تندر دستی داشتم ماشین فوق العاده نرم و خوبی هستش
مهدی: 1393/8/2812:26:03،
106
102
206 با اون تکنولوژی قدیمیش ecu روش صد برابر از l90 پیشرفته تر هستش قابلیت نصب esp و گرمکن صندلی و .. براش تعریف شده چراغ همراه تا منزل و قابلیت حرکت در برف و اسپورت برای گیربکسش تعریف شده اون تقه هم با نصب نرم افزار جديد رفع میشه ماشینی که جایگزین پیکان شده رو نباید با پژو اسم و رسم دار مقایسه کرد قطعات روش حداقل برند هستش ecu bosch به کل هیکل l90 رومانی میارزه حداقل میدونی داری چی سوار میشی پژو 206 اتوماتیک +++ تندر اتوماتیک___
ذذ: 1393/8/2813:18:12،
67
65
آقا مهدی من هر دو را داشتم . مطمئن هستم تندر 90 اتوماتیک سوار نشده ای !

گیربکس این ماشین حرف نداره ، من مگان هم داشتم ، فکر می کنم این گیربکس از گیربکس مگان هم بهتر است . شاید بعضی ها بگن گیربکس این دو ماشین یکیه ولی من اینطور ندیدم

به نظر من کلا ماشین فرانسوی آشغاله و قابل مقایسه با آلمانی یا ایتالیایی حتی انگلیسی نیست.
آبگوشت: 1393/8/2815:04:11،
73
42
گیربکسش دقیقا مثل گوشتکوب میمونه آیا ؟!!
اصلاحیه آبگوشت: 1393/8/2815:05:13،
54
34
البته منظورم سردنده بود که بدینوسیله اصلاح می گردد !!
mahyar: 1393/8/2818:16:25،
46
61
آرش جان نمیدونم تو از کدوم ولات ب نت وصل شدی ولی از هرجای اومدی معلومه جایه ک ادبو ب تو یاد ندادن .
و تو عمرت پات ب گاز 206 نخورده


شاید تو شهر شما ال لگن خیلی عالی باشه

ولی اینجا ک ما هستیم ال لگن لگنی بیش نیست با قطعات چینی هندی با طراحی رومانی تحت لیسانس رنو با مونتاژ ایران حالا دیگه خودتون حساب کنید چ ...هستش عین خودت.
آرش: 1393/8/2823:18:19،
46
30
جناب مهیار شما تا اخر عمر 206 سوار شو و فک کن اخرت ماشینه و هر هفته میری تعمیرگاه های مختلف سلام مارو هم برسون!!
آرتین : 1393/8/2823:25:42،
38
33
سال 89 یه تندر خریدم ...من ادم بی حوصله هستم و اصلا به ماشین نمیرسم ...همه چاله هارو میرم روش و میپرم...به خدا هرچی غیر تندر بود تو این رنج قیمت الان 4-5 تومن خرجش بود!! این اخ نگفته...حالا برید 40 تومن بدید پارس داشبورد جدید سوار شید و ماه دوم برید تعمیرگاه جلو بندی رو پیاده کنید
LOGAN: 1393/8/2913:50:33،
28
27
سلام من می خوام در مورد بعضی ها که میگن ال90 چینی و هندی هست بگم
رنو لوگان یا تندر90 خودروییست فرانسوی
و چون کیفیت ساختش بالاست قیمت گرون شد
که البته نباید میشد جون انقدر نمی ارزه
و آن هایی که میگید چینی و هندی
اصلا هند وسایل ساخت این نوع ماشینا رو داره
اصلا تو خود چین این مدل ماشین ها نیستند
حتی 206 هم هندی نیست اگه بود اول خودشون استفاده می کردند
بعدشم اصلا می تونن مونتاژ کنن
محسن: 1393/9/510:14:39،
29
29
جواب به ارتین. عزیز من شما هندلینگ پارس داشبورد جدید و فضای زیبا و دلنشینشو با ال لگن یکی نکن من 3 ماه دارم مسیرم هم پر از دست انداز و خاکیه ولی مشکلی نداره. امیدوارم شما هم از قوطی کبریت بیای بیرون لذت رانندگی رو بهتر ببینی
,وحید: 1393/8/2811:04:04،
109
58
دسته دندش شبیه گوشت کوبه.
بي نام: 1393/8/2813:04:25،
51
67
شما از اون دسته ادمهايي هستين که ماه به ماه گوشت نمي خورند آره ه ه ه ه؟؟؟؟؟
بنده خدا گيربکس تندر به همه لگن هاي ايراني مي ارزه، همه خانواده پژو رو تو يربالايي با کولر لوله مي کنه . باور نداري برو امتحانش کن
هادی: 1393/8/2813:50:01،
48
36
راست میگه خیلی زشته... من داشتم گیربکسش تنبله..باید رانندگی پیرمردی داشته باشی باهاش و شتاب برات مهم نباشه و ماشین 1600 به بالا سوار نشده باشی که حالت گرفته میشه چون تنبله.مصرفشم نسبت به اینکه 1600 هست بالاس تو شهر صدی بیشتر از 11می سوزونه.کلا 55تومن اصلا نمی ارزه.یه آوانته یا مگان 86 اتومات سوار میشی با55 تومن.
امین: 1393/8/2815:46:19،
32
36
واقعا اون دسته دنده زشت ترش کرده! آدم حالش بد میشه اونو میبینه! البته برای ماشینی که برای تاکسی شدن تو کشورهای جهان سوم طراحی شده خیلی دور از ذهن هم نیست! طراحی ال 90 =توهین و تحقیر راننده
kami: 1393/8/2820:10:27،
36
31
به چوب گلف بیشتر شبیه
وحید: 1393/8/2811:09:57،
89
79
من 206 تیپ 6 دارم ...
مدل 83 ....
در 10 سال پیش این ماشین تیپ ترونیک روش گذاشته شده
حالا شما اومدین میگین گیربکس ال 90 به تیتپ ترونیک مجهزه ؟؟؟؟؟
یعنی واقعا از نظر کارشناسای شما ال 90 اتومات از تیپ 6 بهتره ؟؟؟؟؟
نرمی زیبایی خوش دستی جمع و جور بودن 206 خیلی بهتره ... همچنین موتور و گیربکس ...
ولی اگه واقعا اینجوری باشه که شما میگین و تندر اوت از تیپ 6 بهتر باشه من حاضرم از زیبایی بگذرم و تندر 90 اتومات بخرم ...
محسن: 1393/8/2811:35:04،
61
61
من 206 14 هزار تا کار خریدم اینقدر با مکث و ناز دنده ( گاهی اوقات هم با ضربه ) عوض میکرد فروختمش اما گیربکس این تندر ها رو خیلی تعریف میکنن میخوام یدونه صفرشو بخرم
عارف: 1393/8/2913:39:05،
28
29
بابا من یه تیپ۶مدل ٨٧ دارم خداکیلی خستم کرده از روغن ریزی و سر و صدا
ali: 1393/8/2811:12:55،
66
46
اطلاعات مصرف سوخت انومات دروغ. من اتومات دارم کلا 11 میسوزونه. هم تو شهر هم تو بزرگراه. نمایندگی هم بردم فقط بلدن آدمو بپیچونن.
ماشین ایرانی خریدنش اشتباه محض
pepan : 1393/8/2811:15:34،
51
46
طوری میگن دنده اوتومات که دهن آدم وا میمونه..

ببین دندشو.. دنده کمری و سراتو و آزرا رو نیگا کنین اینو هم نگا کنین مثل اسباب لازی میمونه....
ذذ: 1393/8/2813:22:06،
50
41
درسته واقعا بد قیافه هست . ولی من سراتو دارم . تندر دنده اتومات هم داشتم گیربکس تندر بهتر از سراتو نباشه کمتر نیست .

در مقایسه با کمری و آزرا بدلیل اختلاف حجم موتور و قدرت موتور نمیشه مقایسه کرد . ولی در نوع خودش این گیربکس یک از اون ایده ال هاست
آرش ه pepan: 1393/8/2816:59:42،
28
28
عزیزم شما ظاهر بینید

واسه شماها بهتره که مبلغ زیادی هزینه کنید و ماشین کره ای بخرید که اصلا کیفیت لازمه و در برابر پول پرداختی نداره



ولی سر دنده خشکل داره !!



به شخصه سراتو داشتم ، دنده عوض شدندش مزخرفه

ترمز مزخرف
pepan : 1393/8/2819:36:05،
33
30
در جواب ذذ و آرش...
بابا شما چرا بند کردین به سراتو..من مثال زدم..
ال ۹۰ قیمت نهایش نهایتا ۱۵ تومنه...با پراید فرقی نداره..
حتی صندکی پراید از ال ۹۰ راحت تره..
پدرم مدل ۸۶ مونتاژ فرانسش رو داره.. حق با شماست موتورش عالیه ولی رفاهش صفره...گیربکسش قاطی کرد ۴ تومن خرجش کرد..
آرش: 1393/8/2823:22:18،
31
26
اقای pepen اگه تندر 15 باشه اوتوق یه لگن کهنه مثل 405 و پارس چند میشه؟ 5 تومن/
سمند: 1393/8/2811:17:32،
79
63
حالا گیربکسش اتوماتیک باشه یا رینگش طلای 24 عیار باشه باز ریختش افتضاحه. حیف پول بخدا
فرزاد: 1393/8/2811:26:46،
53
28
نمیدونم تندر اتاق جدید رو چرا فیس لیفت میگن ونگارنده متن پرسیده :مشخص نیست چررا مردم استقبال نکردن؟ خب معلومه یه چراغ پشت رو عوض کردن که نشد فیس لیفت.الان توسایت رنو عکس فیس لیفت واقعیش هست که خیلی از این مدل زیباتره و وارد ایران نشده
صبوري: 1393/8/2811:27:39،
75
50
بخدا اين تندر باز صدشرف داره به ماشينهاي چيني

من يكي دارم مدل 88 فقط يك بار لنت ترمز عوض كردم و فقط روغنش را عوض ميكنم

رانندگي باهاش خيلي عاليه به ترمزها و شتابش در سبقت اطمينان كامل دارم خدا فرانسويها رو حفظ كنه

با كل گروه پژو عوضش نمي كنم

جادار سخت جان مطمئن بين خودروهاي ايراني ال90
pepan: 1393/8/2811:44:49،
40
66
فک کنم نهایتا 50000 تا روندی که برای اولین بار لنتاش رو عوض کردی..
مرد مومن صندلیش مثل همون صندلی مدرسه دوران بچگیمون هست..یه تیکه تخته پاره..
خودشم: 1393/8/2812:50:54،
33
36
نمیشه یه صندلی نرم خوب روش گذاشت؟؟ یعنی امکان تعویض صندلی تا چه حدی وجود داره؟ هزینش زیاد میشه؟
رضا: 1393/8/2816:32:02،
34
38
تندر من الان 27 هزار تا راه رفته صندلیش فوق العاده نرم شده طوری که تو ماشین دیگه ایی جز تندر خودم راحت نیستم
ماشين شناس: 1393/8/2811:42:10،
58
44
بازم اين بد قيافه - بابا اين اگر پرواز هم بكنه بدرد نمي خوره-يادمه قديما براي يك سال (1356) پيكان هم اتو ماتيك ساخت -پرايد هم همين تجربه تلخ رو داشت - هر ماشيني رو كه نميشه اتو ماتيك كرد . ميگن ي روزي پادشاهي دستور داد تا هرفردي كه كار بدرد خوري بلد است بياد انجام دهد و پاداش بگيرد . مردي رفت و ي سوزن گذاشت در فاصله چند متري و از همانجا نخ را پرتاب كرد و نخ داخل سوزن شد . پادشاده دستور داد مرد را فلك كردند مرد گفت پادشاه تو گفتي پاداش ميدهم اين چه بود؟ پادشاه گفت من گفتم كار بدرد خور اين كار تو به چه درد مي خوره أأأ
محمد: 1393/8/2811:52:42،
81
39
بابا چرا متوجه نیستین؟؟!
این فوله! جا لیوانی داره. میفهمین؟ جا لیوانی...
ایرانی: 1393/8/2811:53:39،
34
63
اخه عاقلانه است که ماشین دهه شصت اروپای شرقی را بخریم. بهترین گزینه اتوماتیک در این قیمتها کیا پیکانتو است که انصافا حرف نداره و کاملا منطبق با تکنولوپی روز است
آرش: 1393/8/2812:38:08،
46
35
فقط یه چیز شنیدیا !!
عمرا بدونی دهه 60 چه ماشینی تولید میشده

تولیدات دهه 60 میشه 20 سال قبلتر از 405 .

اروپای شرقی ؟! میدونی فرانسه کجاس

سه سوال ساده تر اصلا ، فرق شرق و غرب و میدونی ؟!

عزیزم پیکانتو یه ماشین اسمال شهری هستش ، اصلا یه کلاس دیگه هس !!!


در ضمن ماشین کره ای فوق العاده نسبت به قیمتش بی کیفیته .
آمنا: 1393/8/2823:20:14،
30
24
اقای ایرانی بی اطلاع تندر 90 اولین بار سال 2005 تو دنیا معرفی شد!!!
می شاد : 1393/8/2811:55:44،
38
36
فقط گیربکسش یه کم تنبله مگرنا ماشین بدی نیست ولی 54 هم نمی ارزه
سعید: 1393/8/2812:02:52،
37
36
آخه بابا خیلی گرونه انصافا
دوست: 1393/8/2812:39:15،
50
44
من وقتی این ماشینو می بینم یاد فردی و بارنی تو عصر حجر می افتم که ماشین هایی شبیه این سوار می شدند. اخه بابا سنت گرایی و با تاریخ زندگی کردن هم حدی داره. دنیا داره کجا میره و انوقت ال نود کجای دنیاس. لگن 90 فقط به درد پرس شدن میخوره
mohsen: 1393/8/2813:16:51،
40
29
معمولا خودرو سازها مدلهایی از ماشینهاشون رو فول نامگذاری میکنن که علاوه بر اتومات بودن از آپشنهایی مثل سانروف , صندلی چرمی , مانیتور و ... برخوردار باشه. اون وقت ایران خودرو در مدلهای فول ! تندر پارچه رو دری رو هم حذف کرده !؟
هادی: 1393/8/2813:47:02،
43
39
...شاید بله طراحی بسیار ساده است ولی به لحاظ کل مسایل فنی بسیار به روزه وواقعا با کیفیته.فقط یک قلم تسمه تایم رو در 125000 تا عوض کردم هنوز بسیار عالی بود.مدل 88 دارم تاحالا فقط روغن زدم وبس. البته یه بار لنت جلو عوض کردم وهر 40000 تا شمع.همه چیز فنی این ماشین فرانسوی اصله.ecu بسیار خوب که سگش به 206 می ارزه.بله 206 زیباست ولی دهنتو سرویس میکنه.اما ال نود اصلا گذرت به تعمیر گاه ونمایندگی نمیخوره.مگه یه ایرانی از ماشین چه میخواد.....اصلا در این ماشین قطعات چینی نیستلوازم فنی فرانسه است تزیینات رومانی وترک وایرانیست....در کل ارامش دلنشینی این ماشین داره...بدرود.
CEO of IK: 1393/8/2814:03:26،
51
34
اين خودرو را به 60 تا ميرسونيم .بخريد
بعدا نگيد نگفتيد .
راد: 1393/8/2814:34:35،
36
33
گير بكسش واقعا نرمه
محمد علی جندقی میبدی: 1393/8/2814:34:46،
42
40
خدایا چرا داشبوردش این شکلیه؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن: 1393/8/2815:55:37،
36
34
به کیفیت کاری ندارم ولی انصافا داشبورد پراید قشنگ تره...
مرتضي: 1393/8/2816:10:58،
41
34
اين ماشين از نظر فني خوبه همه اونهائي كه ال 90 دارن ميگن ولي قيافه اش غير قابل پذيرش هست حالا بنده خدا صاحباش ناچارا باهاش كنار اومدن يك بحث ديگه است . در نهايت به خاطر طراحي زشتش اصلا قيمتش قابل توجيه نيست چون زيبائي ماشين خيلي فاكتور مهمي هست.
حمید: 1393/8/2820:51:03،
39
29
شاید نرم و خوب باشه ولی انصافا گرون
سعید: 1393/8/2900:20:33،
22
24
واقعا حیف وقت که صرف فکر کردن به این تولیدات میکنید .
مدیر مدیره: 1393/8/2901:20:03،
33
21
آقا همش کشکه، من پارس اتومات 91 دارم، هر روز یه جاییش می لنگه، همین دیروز رفتم کارواش(بدون شستشوی موتور) ، 24 ساعت گذشته قفل ماشین هنوز برا خودش خود به خود باز و بسته می شه، و چراغ روغن هم تو صفحه روشن شده، رفتم تعمیرگاه میگه بهش توجه نکن ، خشک می شه درست می شه، یعنی واقعا باید به این خودروسازهای وطنی تبریک گفت ، کوچکترین حسابی نمی شه رو ماشینتون کرد
رسول: 1393/8/3000:06:03،
32
27
ال 90 ظاهر خوبی نداره ولی از نظر فنی واقعا فوق العاده است. مطمئنا تا 5 سال هیچ نیازی به تعمیرگاه رفتن ندارید مگه برای تعویض روغن و فیلتر و لنت. اگه به تاریخ تولید ال 90 و 206 توجه کنید، می بینید ال 90 از نظر طراحی فنی یک دهه جدیدتر هست. سخت جان و کم استهلاک. تمام.
علیرضا: 1393/9/418:48:44،
32
32
واقعا من در تعجبم ، اتومبیلی که هنوز به خاطر سیستم ترمز کاسه ای در عقب امکان استفاده از ای بی دی در کنار ای بی اس را نداره ، امکانات رفاهی روز رو نداره مثلا سان روف ، امکان نصب ناویگیشن و دی وی دی رو نداره ، صندلی عقبش مثل نیمکت پارک هست ، سیستم های الکترونیکی روز روی اون قابل نصب نیست ، هندلینگ بدش منجر به سوانح رانندگی بوده ، جنس داشبردش از پلاستیک اسباب بازیه ، روز به روز هم از کیفیت و کمیت امکاناتش کم میکنن ، هنوز علیرغم ظاهر بد و قدیمی و آیروداینامیک ضعیفش ، این همه خواهان داره و حاضرن بیشتر از 40 میلیون تومان پول بی زبون را براش هزینه کنن . خوب وقتی خودرو ساز این همه بی سلیقه ای ما را ببینه بیشتر هم سو استفاده میکنه . باور کنید که این ماشین 12 میلیونی را 60 میلیون هم عرضه مبکنه و بازم ما تو صف می ایستیم که بخریمش ، آقا بیایید در افکارمان تجدید نظر کنیم وگرنه داستان تولید پیکان ....
عمو شهرام: 1393/9/512:55:57،
29
30
لطیفه تکراری قشنگی بود ! یه کم خندیدم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل