کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشرفت ماهانه 33 صدم درصد طرح مسکن مهر


کد خبر : ۸۱۳۶سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴:۲۲۱۴۰۹ بازدید

در حالی مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر اتمام مسکن مهر تا سال آینده تاکید می‌کنند که پروژه‌های این طرح یک رکورد جدید را ثبت کرده و در سه ماه اخیر یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 مسکن مهر چند وقتی است حال و روز خوبی ندارد؛ این طرح ماه‌هاست که علی‌رغم وعده‌ و وعید‌های فراوان از بی‌توجهی رنج می‌برد، معضلی که باعث شده تا آمار پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در ماه‌های سپری شده از عمر دولت یازدهم نامیدکننده و در نوع خود حیرت‌انگیز باشد.

از دیماه سال گذشته تا مردادماه امسال بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن مهر  3 درصد پیشرفت فیزیک داشت. یعنی ماهانه چیزی حدود 42 صدم درصد.

دیماه سال گذشته در حاشیه برگزاری نشست خبری محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی آماری در رابطه با جزئیات جزئیات پیشرفت ساخت 400 هزار مسکن مهر در 19 شهر جدید ایران در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. بر اساس این آمار تا اوایل دیماه سال 92میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح 72 درصد بود.این در حالی بود نریمان، که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اواسط مردادماه سال‌جاری پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را 75 درصد اعلام کرد. این بدان معنا بود که در هفت ماه (دیماه 92 تا مردادماه امسال) پروژه‌های مسکن مهر ماهانه 42 صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

حدود 20 روز پس از اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی، آخوندی اوایل شهریور ماه امسال مهمان برنامه نگاه یک بود. وی در این برنامه زنده با تاکید بر این‌که بخش اعظم مسکن مهر در سال 93 به اتمام می‌رسد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح را 82 درصد اعلام کرد و گفت:« هم‌اکنون 144 هزار واحد آماده افتتاح است که طی هفته‌های اخیر واگذار می‌شود.»این در حالی است که آخوندی سه روز پیش با انتقاد از قراردادهای ثابت مسکن مهر با وجود تورم 35 درصدی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را 83 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد مسکن مهر در سال 94 به اتمام برسد.با حسابی سرانگشتی متوجه می‌شویم پروژه‌های طرح مسکن مهر در بازه زمانی اول شهریورماه سال جاری تا 24 آبان‌ماه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به عبارت دیگر واحدهای طرح مسکن مهر در هر کدام از ماه‌های شهریور، مهر و آبان حدود 33 صدم درصد پیشرفت داشته که به این ترتیب رکورد قبلی پیشرفت فیزیکی (42 صدم درصد) را شکسته است.

بی‌توجهی به طرح مسکن مهر توسط مسئولان واکنش‌های مختلفی را از سوی نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی به دنبال داشته است.

دیروز خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که اظهارات وزیر راه و شهرسازی در این‌باره که تحویل واحدهای مسکن مهر بر اساس تعهدات قبلی شدنی نیست با قول و قرار قبلی وی تناقض دارد به تسنیم گفت: آخوندی هم در مجلس و هم در کمیسیون عمران اعلام کرد که مسکن مهر را با تعهدات قبلی به اتمام می‌رساند.

بیضایی کارشناس اقتصاد مسکن نیز با تاکید بر این‌که مسئله اصلی در حوزه مسکن مهر عدم حمایت جدی شخص وزیر است نه تامین مالی، افزود: وزیر راه متاسفانه فقط 4 بازدید از طرح‌های مسکن مهر داشته است، این مسئله باعث شده که این وزارتخانه اگر فرض بر این بگذاریم که 1.2 میلیون واحد مسکن مهر باقیمانده باشد حدود 40 تا 45 هزار میلیارد تومان را در اقتصاد کشور معطل کرده و بیکاری مضاعفی را به دلیل عدم پیگیری مسکن مهر به کشور تحمیل کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها