کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قاچاق بنزین ایران به پاکستان با استفاده از کودکان


کد خبر : ۸۱۱۱دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲:۵۱۲۱۴۹ بازدید

منابع پاکستانی با اشاره به قاچاق سوخت از ایران به پاکستان اعلام کردند در کنار سایر وسائل حمل و نقل، از حیوانات و همچنین کودکان برای حمل سوخت ارزان ایران ...

منابع پاکستانی با اشاره به قاچاق سوخت از ایران به پاکستان اعلام کردند در کنار سایر وسائل حمل و نقل، از حیوانات و همچنین کودکان برای حمل سوخت ارزان ایران به داخل خاک پاکستان استفاده می شود.
تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران موجب افزایش قاچاق کالا و به خصوص فرآورده های نفتی از این کشور به پاکستان شده و حجم مبادلات تجاری قانونی را کاهش داده است.

علاوه بر تحریم ها، برخی از اقدامات اتخاذ شده توسط دولت ایران نیز در کاهش حجم مبادلات تجاری دو کشور موثر بوده است.

نهادهای اعمال قانون پاکستان به منظور به حداقل رساندن قاچاق، اقدام به حفر گودال و کشیدن سیم خاردار در طول خط مرزی 500 کیلومتری با ایران کرده اند. اما قاچاقچیان هنوز قادرند راهی را برای عبور از مرز و دور زدن گذرگاه های مرزی بیابند.نفت یکی از کالاهای اصلی ای است که دهه هاست از ایران به پاکستان قاچاق می شود. در کنار سایر وسائل حمل و نقل، قاطرها برای حمل گالون های سوخت به آن سوی مرز مورد استفاده قرار می گیرند. قاچاقچیان خرده پا، کودکان را برای حمل بطری های سوخت به داخل خاک پاکستان استخدام می کنند.

بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط وزارت بازرگانی پاکستان انجام شده، مانع اصلی گسترش مبادلات تجاری با ایران، پرداخت پول کالاهای ایرانی از طریق بانک ها به دلیل تحریم است. مقامات می گویند، بانک ها که دارای شعبه هایی در آمریکا هستند، در صورت انجام تراکنش های مالی مرتبط با ایران، ممکن است با جریمه ها و مجازات های سنگینی از سوی دولت آمریکا مواجه شوند.اما در کنار موانع ناشی از تحریم، ایران جزو امضا کنندگان موافقتنامه های تجارت بین المللی نیست و گاهی تعرفه واردات کالاها را به منظور حمایت از تولید داخل تا 200 درصد افزایش می دهد. یک مقام ارشد دولت پاکستان در این باره گفت: «ایران در زمان برداشت محصولات کشاورزی داخلی اش تعرفه ها را افزایش می دهد و زمانی که فصل برداشت پایان می یابد مجددا تعرفه ها را پایین می آورد.»

مقامات پاکستانی همچنین ادعا می کنند ایران نشان داده است که شریک تجاری خوبی نیست زیرا یک مکانیزم تصمیم گیری متمرکز برای انعقاد قرارداد با دیگر کشورها ندارد.به گفته این مقامات، تهران همچنین محدودیت های مرزی ای را به اجرا می گذارد که مانع حرکت کامیون های بارگیری شده می شود. این کشور مبادی مرزی را بعد از ظهرها تعطیل می کند، در حالی که گذرگاه های مرزی پاکستان 24 ساعته کار می کنند.

پس از عبور از مرز شهر زاهدان نیز، تجار باید به ازای هر 3 کیلومتر مسافت، یک دلار مالیات پرداخت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها