کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لکسوس بخریم یا آلمانی سوار شویم ؟


کد خبر : ۸۱۰۴دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸:۳۵۱۹۸۶۳ بازدید

کمپانی‌های لوکس‌ساز همچون BMW، مرسدس‌بنز، کادیلاک و … دنیای کاملاً متفاوتی نسبت به دیگر کمپانی‌های خودروساز دارند. کمپانی‌های خودروساز همیشه به فکر ...
لکسوس بخریم یا آلمانی سوار شویم ؟لکسوس بخریم یا آلمانی سوار شویم ؟

کمپانی‌های لوکس‌ساز همچون BMW، مرسدس‌بنز، کادیلاک و … دنیای کاملاً متفاوتی نسبت به دیگر کمپانی‌های خودروساز دارند. کمپانی‌های خودروساز همیشه به فکر دست یافتن به بالاترین میزان فروش در سال هستند اما این در حالی است که کمپانی‌های لوکس‌ساز همیشه در تلاش‌اند تا بهترین و لوکس‌ترین خودرو را تولید کنند. در این میان کمپانی تویوتا که در چند سال اخیر یکی از مدعیان عنوان پرفروش‌ترین کمپانی خودروساز در جهان است از دو دهه پیش هوس رقابت با کمپانی‌های لوکس‌ساز را کرده و به همین دلیل یک کمپانی لوکس‌ساز تحت مالکیت خود با نام لکسوس را راه‌اندازی کرده است. اگرچه همیشه محصولات لکسوس خیلی کسل‌کننده و حوصله سر بر بوده ولی به تازگی یک مدل جدید از لکسوس با نام IS250 وارد بازار خودرویی کشورمان شده است که در سال جاری میلادی جزو بهترین پیشرفت‌های خودرویی محسوب می‌شود و انگار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! از این رو هفته‌نامه دنیای‌خودرو برای اولین بار در ایران به سراغ این خودرو رفته تا از نزدیک آن را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
 
بلوغ لکسوس IS

نسل پیشین لکسوس IS بیشتر شبیه خودروهای معمولی بود و از ظاهر آن نمی‌شد به باطن لوکسش پی برد اما نسل جدید آن با ظاهری کاملاً متفاوت و جذاب آمده تا گذشته تلخش را در بازار ایران جبران کند. IS 2014 در نمای جلو مانند دیگر لکسوس‌ها از جلو پنجره جدید کمپانی لکسوس سود می‌برد که طراحی آن بیشتر شبیه ساعت‌های شنی است! در طرفین این جلوپنجره بزرگ از چراغ‌های دو تکه استفاده شده قسمت پایینی چراغ به شکل تیک بوده و شبیه لوگوی نایک است! در نمای عقب نیز چراغ‌های عقب، بالچه و دیگر قسمت‌ها خیلی زیبا طراحی شده‌اند. در حالت کلی باید گفت لکسوس IS جدید کاملاً زیبا و جذاب طراحی شده و ایراد گرفتن از آن منصفانه نیست!
 
اسپرت‌تر از لوکس!

طراحی ظاهری لکسوس IS جدید به گونه‌ای است که بیشتر شبیه خودروهای اسپرت است تا لوکس! نسل پیشین IS بیشتر مورد توجه افراد میانسال بود اما با توجه به طراحی نسل جدید می‌توان گفت که IS این بار جوانان را هدف قرار داده که بخش درستی از بازار در این کلاس خودرویی است. طراحی قسمت زیرین سپر جلو و رکاب‌ها ظاهر پویایی به خودرو بخشیده و در کنار جلوپنجره بزرگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پر دوبل ظاهر کاملاً اسپرتی به خودرو بخشیده است. اکنون IS بر خلاف گذشته خیلی خوب توجه عابران را به خود جلب می‌کند.
 
کابین ساده اما با کیفیت !

هنگام ورود به کابین ممکن است فکر کنید که اشتباهی وارد کابین شده‌اید. چون کابین لکسوس مورد نظر به هیچ‌وجه با ظاهر زیبا و اسپرت آن هم خوانی ندارد. کابین کاملاً ساده اما با کیفیت بسیار بالا طراحی و ساخته شده است. علاوه بر این در لکسوس مورد نظر کابین به رنگ مشکی و قهوه‌ای مزین شده که ایده چندان جالبی به نظر برای این خودرو به نظر نمی‌رسد. در مقابل کابین لکسوس از امکانات فراوانی سود می‌برد که به عنوان مثال می‌توان به سیستم تهویه هوای با تکنولوژی جدید، صندلی‌ها با روکش نولوکس پلی یورتان، ساعت آنالوگ لوکس، سیستم کمکی پارک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و … اشاره کرد.
 
قوای حرکتی

برای به حرکت در آوردن لکسوس مورد نظر یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی شکل ۲۴۹۴ سی‌سی زیر کاپوت آن تعبیه شده که توانایی تولید ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۸۰۰ دور در دقیقه را دارد. در IS جدید برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ‌های عقب از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است. IS250 8 ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. زمانی که برای یک سدان کوچک لوکس با موتور شش سیلندر کمی کند به نظر می‌رسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نزدیک به ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که آن را در رده خودروهای پر مصرف قرار می‌دهد.
 
یک لکسوس خاص!

مدل IS لکسوس برای اینکه بتواند در برابر رقبای اصلی خود یعنی مرسدس‌بنز C کلاس و BMW سری ۳ یک رقابت تمام‌عیار داشته باشد کمپانی لکسوس در سال ۲۰۰۸ تصمیم به تولید مدل تقویت شده آن با پسوند F گرفت تا در برابر مدل‌های تقویت شده رقبا یعنی مرسدس‌بنز CAMG و BMW M3 قرار بگیرد. مدل F با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۵ لیتر تولید می‌شد که ۴۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. IS با این پیشرانه قدرتمند خود نیز نتوانست حریفان آلمانی را شکست دهد. استقبال از مدل IS F کم بود و از این رو در سال جاری میلادی کمپانی لکسوس تصمیم گرفت مدل F را بازنشسته کرده و خودرو جدید خود یعنی RC را که یک خودروی کوپه است جایگزین آن کند. لازم به ذکر است گفته می‌شود نمایندگی لکسوس در ایران قصد دارد نمونه‌های مجهز به بادی‌کیت F لکسوس IS را نیز در ایران عرضه کند.
 
لکسوس بخریم یا آلمانی سوار شویم ؟

لکسوس IS در بازار ایران تنها با دو رقیب باید رقابت کند. مرسدس‌بنز C200 و BMW 320 رقبای IS در بازار خودرویی کشورمان هستند که البته نسل دوم IS چند سال پیش مغلوب هر دو شده بود! اگرچه این شکست یک توجیه قانع‌کننده دارد و آن این که سن هر دو رقیب IS از سن کل کمپانی لکسوس ۷ سال بیشتر است! بالاخره هر چه باشد IS با نسل جدید خود دوباره به بازار خودرویی ایران بازگشته تا با جدیدترین نسل‌های حریفانش به رقابت بپردازد. در میان نسل‌های جدید این سه خودرو BMW سری ۳ زود تر از همه وارد بازار شده و پس از دو سال اکنون IS هم آمده است همچنین گفته می‌شود اولین محموله نسل جدید C کلاس نیز وارد کشورمان شده است. از این رو IS فرصت مناسبی دارد تا قبل از ورود C به بازار میخ خودش را بکوبد! لکسوس IS از موتور حجیم‌تر و پرقدرت‌تری نسبت به رقبای خود سود می‌برد. اما این بنز و BMW است که گشتاور بیشتری تولید می‌کنند و شتاب بهتری دارند و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان و بار قرار می‌دهند. همچنین مصرف سوخت Cکلاس و سری ۳ تقریباً نصف مصرف سوخت لکسوس IS است!
 
کیفیت برگ برنده لکسوس !

درست است که لکسوس IS از نظر فنی نمی‌تواند از رقبایش برتر باشد. اما IS نیز برگ برنده خودش را دارد! لکسوس IS علاوه بر این که از نظر امکانات حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد، از نظر کیفیت نیز برتر از C کلاس و سری ۳ است. در حال حاضر کمپانی لکسوس چند سالی است که عنوان با کیفیت‌ترین خودرو سال را از آن خود کرده است. همچنین گارانتی لکسوس IS 7 سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر می‌باشد این در حالی است که محصولات بنز و BMW 5 سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌شوند. در حال حاضر لکسوس IS250 2014 در بازار آزاد حدود ۲۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. BMW 320 2014 نیز به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین نسل قبلی مرسدس بنز C200 هم در مدلهای ۲۰۱۴ ۲۸۵ میلیون تومان قیمت دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها