کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اروپا پیشگام جذب گردشگر تا سال 2020


کد خبر : ۸۰۰۹پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴:۵۹۱۲۳۳ بازدید

سازمان توریسم جهانی در بررسی‌های سال جاری گردشگری، پیش‌بینی‌های انجام شده در چشم‌انداز 2020 این سازمان را باز بینی کرده ...

سازمان توریسم جهانی در بررسی‌های سال جاری گردشگری، پیش‌بینی‌های انجام شده در چشم‌انداز 2020 این سازمان را باز بینی کرده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی در چشم‌انداز 20 ساله سازمان توریسم جهانی، پیش‌بینی شده بود شرق آسیا و اقیانوسیه، جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا با رشد متوسط سالانه‌ای بیشتر از 5 درصد در مقایسه با 1.4 درصد رشد متوسط جهانی بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دهند. درحالی‌که در این چشم‌انداز رشد جهانگردی در مناطقی مانند اروپا و آمریکا که از لحاظ بازار گردشگری پیشرفته‌ترند، از میانگین جهانی کمتر محاسبه شده بود. اروپا همچنان بیشترین سهم را در بازار گردشگران ورودی جهان خواهد داشت. 

اما سهم تعداد جهانگردان اروپا از 60 درصد در سال 1995 به 46 درصد در سال 2020 تنزل پیدا خواهد کرد. همچنین سازمان جهانی گردشگری در گزارش سالانه مربوط به سال جاری – 2014  - با نگاه مقایسه‌ای میان آمار سال جاری و پیش‌بینی‌های انجام شده در چشم‌انداز 2020 یادآور شده است که طبق همین گزارش بیش از 317 میلیون توریست بین‌المللی با اقامت شبانه، بین ژانویه و آوریل 2014 سفر کردند که 14 میلیون بیشتر از مدت مشابه در سال 2013 است. این میزان رشد 5 درصدی بالاتر از میزان پیش‌بینی شده در چشم‌انداز 10 ساله از 2010 تا 2020 از سوی سازمان توریسم جهانی است که تنها 3 درصد رشد پیش‌بینی شده بود.

این گزارش همچنین افزوده است تقریبا در تمام مناطق مختلف جهان به‌طور متوسط روند رشد 4 درصدی یا بالاتر داشته‌اند. اما از نظر تقسیمات منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و آمریکا هر دو 6 درصد رشد را ثبت کرده‌اند. اروپا و آفریقا هردو 5 درصد رشد را تجربه کردند. این رقم رشد در خاورمیانه حدود 4 درصد برآورد شده است، ولی درعین حال تاکید شده که این رقم باید با احتیاط و با توجه به تفاوت‌های موجود در منطقه درنظر گرفته شود. پیش از این نیز این سازمان اعلام کرد که تعداد گردشگران و سفرهای بین‌المللی با 5 درصد رشد در 4 ماه نخست سال جاری نشانگر ظرفیت بسیار بالای شرکت‌های گردشگری برای انطباق با تحولات بازار به‌شدت رقابتی است.

طبق پیش‌بینی‌های سازمان گردشگری جهان توریسم بین‌المللی تا سال 2020 حدودا به 1.6 میلیارد نفر تا پیش از این سال می‌رسد که از این تعداد در سال 2020، 1.2 میلیارد گردشگران بین‌منطقه‌ای و 378 میلیون نفر گردشگران در سفرهای طولانی مدت خواهند بود. مجموع تعداد گردشگران جهان براساس منطقه در سال 2020 نیز حاکی از آن است که سه منطقه برتر شامل اروپا با 717 میلیون توریست، آسیای‌شرقی و اقیانوسیه با 397 میلیون و کشورهای منطقه آمریکا با 282 میلیون نفر و سپس آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا خواهند بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها