کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کم شدن سقف برج‌های منطقه 22 به 12 طبقه


کد خبر : ۷۹۸۷چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸:۲۵۲۵۶۴ بازدید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توقف بلندمرتبه سازی در منطقه 22 با دستور شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: مطابق بند ...

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توقف بلندمرتبه سازی در منطقه 22 با دستور شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: مطابق بند 29-16 دفترچه طرح تفصیلی در منطقه 22 استثنائا ضوابط خاصی برای ساخت‌وسازهای این منطقه تعریف شده است که بر مبنای آن  بلندمرتبه‌سازی تا 21 طبقه (به ساخت‌وسازهای بیش از 12 طبقه بلندمرتبه اطلاق می‌شود) مجاز شناخته شده است.

علیرضا نادری، معاون شهردار تهران اظهار کرد: اما در راستای سقف جمعیت‌پذیری تعیین شده در طرح جامع شهر تهران برای این منطقه در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم گرفته شد که بند 29-16 طرح تفصیلی ابطال شود و بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 ممنوع اعلام شود و در این منطقه نیز طبق ضوابط دفترچه طرح تفصیلی عمل شود. او ادامه داد: از این رو در این منطقه در حال بازنگری در ضوابط ساخت‌وساز هستیم و سقف جمعیتی منطقه را ظرف سه ماه آینده به شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌کنیم. 

نادری تصریح کرد: در منطقه 22 در اطراف دریاچه چیتگر تراکم سنگین جمعیتی داریم اما این‌طور نیست که خدمات به تمامی جمعیت ساکن در منطقه نرسد؛ با این همه خدمات در این منطقه در یک نقطه خاص متمرکز است. او افزود: برخلاف آنچه درباره بارگذاری جمعیتی در منطقه 22 گفته می‌شود جمعیت در هکتار در این منطقه زیر 100 نفر است که مطابق با استاندارد جهانی است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: ذکر این نکته خالی از اهمیت نیست که در برخی از مناطق مرکزی تهران جمعیت در هکتار 400 نفر است. با در نظر گرفتن تمام این موارد باید بگویم هیچ کس بلندمرتبه‌سازی در تهران را ممنوع نکرده و اصولا هیچ عقل سلیمی این موضوع را نمی‌پذیرد.

 بوستان مادر تهاتر نشده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره پروژه موسوم به بوستان مادر نیز گفت: هیچ تهاتری درباره این زمین صورت نگرفته است این ملک به مساحت 1/7 هکتار کارشناسی و به قیمت روز فروخته شده  که رقم آن نزد اداره املاک شهرداری است. همچنین پروانه‌ای که برای این پروژه صادر شده بسیار سبک است و عوارض آن 170 میلیارد تومان بوده که هر ماه چک‌هایش وصول می‌شود. او تصریح کرد: پرونده پروژه نور یا همان بوستان مادر در جلسه علنی قبلی شورای شهر برای همیشه بسته شد اما چند نکته لازم به ذکر است اول اینکه پروانه صادره را تنها مرجع قضایی می‌تواند باطل کند؛ دوم اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی ظرف 15 روز فرصت اعتراض به پروانه‌ها را دارد که در این مدت درباره این پروژه اقدامی نکرده بلکه دو سال بعد اعتراف کرده است. همچنین نیمه جنوبی این ملک در طرح تفصیلی در پهنه M قرار داشته و علاوه بر آن درختان موجود در این ملک نیز در دهه 70 قطع شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها