کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

فروش خودروی کارخانه‌ای با قیمت آزاد !

کدخبر:۷۹۶۱سه شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲:۰۲۵۹۰۰ بازدید

به مدیران عامل شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنم نمایندگی‌های شما بیشتر نمایشگاه‌دار شده‌اند طوری‌که محصولات خود را با قیمت رسمی به مشتریان عرضه نکرده و ...

«به مدیران عامل شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنم نمایندگی‌های شما بیشتر نمایشگاه‌دار شده‌اند طوری‌که محصولات خود را با قیمت رسمی به مشتریان عرضه نکرده و تمام تلاش خود را می‌کنند تا خودرو را با قیمت آزاد در سطح بازار به فروش برسانند.»

مدیرکل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت در انتقاداتی تند و صریح نسبت به خودروسازان از فروش خودرو به قیمت آزاد در نمایندگی‌های فروش خبر داد و گفت: چرا تعهدی به مشتری می‌دهید که از پس آن برنمی‌آیید؟مگر مشتری کیلویی خرید می‌کند؟ شهرام میرآخرلو با انتقاد از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز افزود: چرا خودروسازان هیچ تناسبی میان فروش اینترنتی محصولات خود با تقاضا ایجاد نمی‌کنند.

میرآخورلو با تأکید براینکه باید مانع عرضه امانی و فروش خودرو با قیمت آزاد در نمایندگی‌ها شد، تصریح کرد: عمل نکردن خودروسازان به تعهداتشان به مشتریان را باید دیگر مشکل صنعت خودرو در بحث خدمات پس از فروش دانست. چرا زمانی که خودروساز نتوانسته است تعهدات قبلی خود را انجام دهد، اقدام به آغاز فروش فوری همان محصولات می‌کند؟ وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه مشتری با تلاش بسیار موفق به ثبت‌نام برای خرید خودروی ال90 می‌شود اما شما نبود قطعات یا مسائل دیگر را بهانه کرده و پس از گذشت ماه‌ها به او اعلام می‌کنید به جای خودروی ثبت‌نامی خودروی دیگری را خریداری کند. مگر مشتریان کیلویی خرید می‌کنند که اینگونه با آنها رفتار می‌کنید؟

وی اضافه کرد: اگر کمبود قطعه دارید با مشتریان خود به‌صورت شفاف در میان بگذارید چرا مشتری پس از ماه‌ها انتظار خودرویی را دریافت می‌کند که فاقد رادیو پخش است و به او صد تومان می‌دهید و می‌گویید 2 ماه بعد برود از نمایندگی‌ها رادیو پخش را تهیه کند. میرآخرلو اظهارات غیرواقعی مسؤولان شرکت‌های خودروساز بویژه در بخش محصولات جدید را دیگر موضوع مشکل‌زا در صنعت خودرو دانست طوری‌که میان قیمت اولیه اعلامی تا قیمت نهایی بیش از 10 میلیون تومان اختلاف است. وی اضافه کرد: در فروش اینترنتی مشتری هم قراردادها یک‌طرفه بوده و حتی اگر مشتری پشیمان ‌شود خودروساز پس از ماه‌ها پولش را با مکافات بسیار به او بازمی‌گردانند.

رانت،  اجازه پیشرفت نمی‌دهد

در همین حال عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از  همه مواردی که می‌گویند مصرف سوخت خودروهای داخلی کمتر از 9 لیتر است، افزود:‌ باید بگویم بیشتر خودروهای داخلی مثل  پژو مصرفشان بیشتر از 11 لیتر در هر صد کیلومتر است. بهروز نعمتی دراین‌باره اظهارداشت: سالانه 18 هزار نفر در تلفات جاده‌ای کشته می‌شوند و باید بررسی شود که سهم خودروسازان در این مرگ و میر چقدر است. بهروز نعمتی با اعلام اینکه رانت‌ها اجازه پیشرفت به صنعت خودرو را نمی‌دهد، گفت: در چند سال گذشته همه تقصیرات را به گردن تحریم می‌انداختیم اما هم‌اکنون با وجود ادامه تحریم، تولید خودرو نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: باید قطب جدید خودروسازی در کشور ایجاد و انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته شود. به‌تأکید وی نباید سراغ چینی‌ها برویم و شراکت با شرکت‌های دسته دوم کره‌ای و ژاپنی بهتر از همکاری با چینی‌هاست. نعمتی با اشاره به اینکه واردات خودرو تاکنون 50 هزار دستگاه بوده و تا پایان سال به صد هزار دستگاه می‌رسد، افزود: پرسش‌ این است که اگر تعرفه برداشته شود، میزان واردات چقدر خواهد شد و آیا واقعا خودروسازان داخلی می‌توانند به تولید ادامه بدهند یا خیر؟ به اعتقاد وی خصوصی‌سازی باید از جایی شروع شود اما آیا این تفکر در مجموعه مدیران دولتی وجود دارد که تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند. وی  اضافه کرد: در صورت عدم خصوصی‌سازی تا 500 سال دیگر هم نمی‌توانیم خودروی ملی تولید کنیم.

نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای داخلی

از سوی دیگر مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی مربوط به رگلاژ نبودن در خودروها بوده است، گفت: بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان نیز مربوط به لوازم ایمنی داخل خودرو و عملکرد فرمان بوده است. اسماعیلیان ادامه داد:‌ از سال 1391 تاکنون به دلیل آنکه پس از تحریم تولید برخی خودروهای باکیفیت متوقف شد و برخی قطعات باکیفیت نیز وارد کشور نشد، رضایتمندی مشتریان برای سه دوره متوالی نزولی بوده است. معاون پشتیبانی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: در ایران در 3ماه اول تحویل خودرو به مشتری، 5.5 ایراد از سوی مشتری در خودرو شناسایی می‌شود در حالی که استاندارد این شاخص در سطح بین‌المللی 1.5 تا 2 ایراد است.

به گفته وی، سالانه با بیش از یک میلیون نفر مشتری صنعت خودرو در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش مصاحبه شده و براساس نتایج این نظرسنجی‌ها گزارش رضایتمندی مشتریان از صنعت خودرو منتشر می‌شود. همچنین علی عالی نهاری، مدیر مهندسی بازرسی خودرو اظهار داشت: شرکت‌های بازرسی زیادی در کشور وجود دارد با این وجود بانک اطلاعاتی در زمینه اجرای استانداردهای خودرو وجود ندارد. از سوی دیگر دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری با اعلام اینکه قطب سوم خودروسازی ایران دولتی نخواهد بود، گفت: در مرحله مذاکرات مقدماتی هستیم و در این‌باره هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم. اکبر ترکان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول بررسی پیشنهادات مختلف برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی هستیم، افزود: قرار بر این شده تا 51 درصد محصولات این بخش ساخت داخل باشند و 30 درصد از محصولات آن نیز صادر شوند.  ترکان اضافه کرد: تولیدات قطب سوم باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

صابر: 1393/8/2007:42:12،
106
13
خودشون سوار این ماشینا نمیشن که ببینن مردم چی سوار میشن میرن 600میلیون میدن ماشین لوکس سوار میشن میگن سواره از پیاده خبر نداره همینه
کوکی: 1393/8/2008:14:14،
57
19
همشون دلال هستند.

یک نفر سرمایه گذاری میکنه و با قیمت پایین کلی محصول میخره بعدش میاد به همون کارکنای نمایندگی ها شیتیل میده که واسش با سود بفروشن.
خديجه: 1393/8/2008:35:32،
62
11
خداخيرشون نده
وجدانا قيمت اين ماشينهاي بيكيفيت داخل خيلي بالاست برادران افغاني آذري و عراقي با اين قيمت تويوتا و كيا و شورلت سوار بشن اون وقت ما ايرانيهاي از خود راضي بااين ماشينهاي شتر گاو پلنگ...
كيان: 1393/8/2010:47:56،
42
10
دوستان به فكر جان خودتون و خانوادتون باشين و اين اشغالها رو نخريد.
من خودم سمند ef7 خريدم با كلي بدبختي از شرش خلاص شدم پارسال هم دوستم رانا خريده الان ميگه بايد بفروشمش.
محمد: 1393/8/2012:47:29،
23
12
سلام.ایران جیب موضوع بحث را اشتباه زدی باید میزدی فروش کارخانه ای بیش از قیمت بازار آزاد
بی خیال مجلس: 1393/8/2007:52:17،
64
20
این علیلو کجاست یک روز می گه در صحن علنی مجلس از وزیر سوال می کنیم دیروز گفت در کمسیون سوال می کنیم لابد دروز دیگه. می گه در وزارت سوال می کنیم و چند روزه دیگه هم می گه در برج میلاد هنگام صرف شام
sama: 1393/8/2008:27:37،
35
13
افزایش قیمت کار خودشون است.
حسین: 1393/8/2008:59:19،
34
16
من خودرو206 از نمایندگی آقای پوررستگار دررشت در سال 1391خریداری کردم.بعداز 1 سال تسمه خودرو صدامیداد ونیاز به تعویض داشت امانمایندگی میگفت بابت تعویضش باید60000تومان بپردازم وتسمه جزء گارانتی به حساب نمیاد(درحالی که 1 سال اززمان گارانتی خودرو باقی بود)!!!!!
مهرداد: 1393/8/2016:02:36،
20
11
و البته درمورد صفحه کلاچ و ترمزو خیلی ازقطعات اصلی ماشین که مصرفی به حساب نمیان هم همینطوره!!!...من موندم پس گارانتی یعنی چی؟36000برای کیلومتر گارانتی 2ساله،هزارو یک تبصره برای فرار ازخدمات دارن...در صورتی که باپول همین آشغالا تودنیاچه ماشینایی میشه سوار شد،باگارانتی5ساله...150.000 کیلومتر....
لولو: 1393/8/2009:28:05،
30
13
خداپدرمیر اخورلورابیامرزه.یه کم حرف ودرد مردم رافهمیده.من درتاریخ27/7/93یه نیسان ثبت نام کردم بعد از7هفت روز که5میلیون گرون کردن منوپذیرش کردن حالا موندم نه میتونم انصراف بدم نه میتونم بقیه پول روجور کنم.تو رسید هم نوشتن قیمت،قیمت روز کارخونه.اخه این چه کاریه که با ما میکنن؟
هادی : 1393/8/2009:41:41،
31
15
تمام این ها به کنار ... از من نمایندگی کد 3205 برای صلح قرار داد مبلغ 300 هزار تومن درخواست کرد و بدون پول حاظر به انجام کارم نبود و اخر سر هم با مبلغ 150 هزار تومن کار مرا انجام داد.میگفت مالیات خودرو است !!! در عوض اینکه بگوید میخواهم پول زور بگیرم... میگفت مالیات است .
m: 1393/8/2011:18:55،
36
15
یک سری به شهر های مختلف بزنین الان نمایندگی 2101 شهرکرد داره ماشینا را خود نمایندگی میخره و به قیمت ازاد میفروشه اصلا یک خودرو هم کسی نتونسته بنویسه
حق و صبر: 1393/8/2011:38:58،
25
16
پس معلوم شد که نمایندگان محترم به دنبال چی هستن!!
قطب سوم خودروسازی!
دیدن 2 تا خودروساز حق حساب همه رو نمی تونه بده می خوان یکی دیگه راه بندازن برن اونجا بخور بخور!!
حالا این خط اینم نشون
اگه قطب سوم خودروسازی محلی نشد برای بخور بخور من دست خودمو از مچ قطع می کنم
king2122: 1393/8/2013:42:12،
17
12
گل گفتی
البته این حرفا بهانه ایی برای گرفتن شیتیل هستش، وقتی رسید قطب سوم هم فراموش میشه..
بهفر: 1393/8/2019:13:56،
25
23
باسلام من یک خودروی مگان ثبت نام کردم بعد از 20ماه یک خودروی ال90تحویل دادن هیچ کسی پاسخ گو نبود فقط می گویند تحریم هستیم اگر تحریم هستیم چرا پیش فروش می کنین شاید فقط در این زمینه تحریم نیستید اگر مسولان با خدا در راس کارند اگر بی خدا بودن وضع ما چی می شد پس خدا را شکر می کنیم
محمد: 1393/8/2100:10:32،
13
11
این باخدایی را در کجا مشاهده کردید؟؟؟ اگر تونستید یک نمونه از باخدایی مثال بزنید جایزه دارید؟؟؟؟
mohsen: 1393/8/2020:11:54،
19
12
بنده سال گذشته از نمایندگی ایران خودرو سعادت نزدیک میدان امام حسین یک دستگاه پژو پارس به قیمت آزاد 34/900 خریداری کردم و موقعی که برگه کمپانی ماشین رو تحویل گرفتم در کمال تعجب مشاهده کردم که مدیر نمایندگی ماشین رو به قیمت 24/800 از ایران خودرو خریداری کرده بود. حالا دیگه خودتون سود نمایندگیها رو حساب کنید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما