کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صدور کد رهگیری در بنگاه‌های املاک اجباری است !


کد خبر : ۷۸۹۸شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷:۳۰۴۴۹۱ بازدید

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای معاملات در بنگاه‌‌ها لازم‌الاجراست،گفت:حکم هفته گذشته دیوان عدالت اداری صرفا شامل پروسه صدور ...

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای معاملات در بنگاه‌‌ها لازم‌الاجراست،گفت:حکم هفته گذشته دیوان عدالت اداری صرفا شامل پروسه صدور مفاصاحساب در سازمان امور مالیاتی است.

حسام عقبایی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف الزام به ارائه کد رهگیری برای دریافت مفاصا حساب مالیاتی جهت نقل و انتقالات ملکی اظهار کرد: صدور کد رهگیری مانند روند گذشته همچنان برای بنگاه های املاک لازم الاجرا و ضروری است و دامنه حکم دیوان عدالت اداری صرفاً پروسه صدور مفاصاحساب در سازمان امور مالیاتی را شامل می‌شود.

وی توضیح داد: حکم دیوان عدالت اداری شامل پروسه عقد و تنظیم قرارداد در بنگاه‌های املاک  نمی‌شود و مطابق مقررات جاری و ضوابط اتحادیه مشاوران املاک، کماکان تنظیم هر نوع قرارداد در بنگاه‌های مسکن شامل مبایعه‌نامه، اجاره‌نامه و ... باید از طریق ثبت در سامانه رهگیری املاک و مستغلات، انجام شود و عدم صدور کدرهگیری از سوی مشاور املاک، به منزله تخلف بنگاه مربوطه خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری در راستای تسهیل انجام معاملات و تسریع در روند ثبت رسمی، تکلیف سازمان امور مالیاتی برای ارائه مفاصا حساب به قراردادهایی که حتما باید کد رهگیری داشته باشند را لغو کرده است اما این امر هرگز به معنای بی اعتبار شدن کد‌رهگیری یا اختیاری شدن آن در بنگاه‌های مسکن یا رفع تکلیف از مسولیت مشاوران املاک نیست.

عقبایی با تاکید بر اینکه صدور کد رهگیری به منظور شفاف سازی و ساماندهی اطلاعات معاملات املاک در بنگاه های مسکن ضروری بوده و سامانه مدیریت املاک هم به همین منظور پایه گذاری و راه اندازی شده است، تصریح کرد: مشاوران املاک مکلفند همه قراردادهای منعقد شده در بنگاه های مسکن اعم از خرید و فروش، رهن و اجاره و ... را در سامانه رهگیری املاک و مستغلات ثبت کرده و برای قراردادها و معاملات انجام شده یک کد رهگیری جداگانه صادر کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها