کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه زماني براي خريد مسکن مناسب است؟


کد خبر : ۷۸۲۸چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰:۵۵۶۹۰۲ بازدید

کوزه چي مشاور اقتصادي و سرمايه گذاري در پاسخ به اين سوال که «آيا سال جاري نقطه شروع سرمايه گذاري در بازار مسکن است يا ...

کوزه چي مشاور اقتصادي و سرمايه گذاري در پاسخ به اين سوال که «آيا سال جاري نقطه شروع سرمايه گذاري در بازار مسکن است يا خروج؟» گفت: بهتر است تقسيم بندي مناسبي از خريداران مسکن و تحولات بازار مسکن در دوره رکود و رونق (جدول زير) داشت.
 

rrfczugaompwv9e9rpbh.jpg

با توجه به جدول و رفتار گروه سرمايه گذار به عنوان گروه معيار، تمامي افراد کم تجربه اي که در دوره چرخش بازار نسبت به خريد اقدام مي کنند، ناراضي هستند. بهترين نقطه ورود، ابتداي رونق اندک است که به نظر در حال حاضر، با آن فاصله داريم.تحليل ها نشان مي دهد سمت تقاضا در سال 94-93 در رکود نسبي خواهد بود و ميزان تقاضا کمتر از عرضه مسکن نوساز در بيشتر شهرهاي کشور و مخصوصاً کلانشهرهاست.

اين امر سبب مي شود که اگر شوک خاصي در سطح اقتصاد کلان رخ ندهد (مانند جهش دوباره قيمت دلار)، رشد قيمت مسکن در دوره رکود تقاضا (بخش عمده دوره سال 94-93 همانند سال 1392) کمتر از ميزان تورم باشد. معناي اين امر آن است که خريد مسکن در پايان اين دوره اقتصادي خواهد شد و عجله چنداني براي سرمايه گذاري در مسکن نبايد داشت و بهتر است در ساير بازارها به افزايش سرمايه خود بپردازيم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها