کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

تركيه بدنبال مسير جايگزين میگردد

کدخبر:۷۷۷۷یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰:۰۵۶۳۰۹ بازدید

مواضع تند مسوولان حمل‌ونقل تركيه در مقابل پيشنهادات مقامات ايراني براي حل مشكل تعرفه ترانزيتي و توقف طولاني مدت باعث شد ايران نتواند به توافقي دست ...

مواضع تند مسوولان حمل‌ونقل تركيه در مقابل پيشنهادات مقامات ايراني براي حل مشكل تعرفه ترانزيتي و توقف طولاني مدت باعث شد ايران نتواند به توافقي دست پيدا كند. به اين ترتيب، مسوولان ايراني به نامه تهديدآميزي متوسل شدند و يك فرصت 20روزه براي تركيه جهت تعيين‌تكليف اين مشكل اعلام كردند. به محض ارسال اين نامه، مقامات تركيه نيز براي بازگشت تردد كاميون‌ها به وضعيت سابق شرطي را تعيين كردند. شرط ترك‌ها برداشتن مابه‌التفاوت سوخت از طرف ايران به شرط پلمب باك كاميون‌هاي تركيه بود. اما سوالي كه در اين ميان به‌وجود مي‌آيد اجراي اين پيشنهاد است. چرا كه اجراي اين راه‌حل در سال 80 با شكست مواجه شد. با اين‌حال، مديركل ترانزيت سازمان راهداري ايران از برخورد جدي قانوني با هرگونه مخدوش شدن پلمب‌هاي مخازن سوخت خبر داد. البته اين تنها راه‌حل تركيه‌يي‌ها براي اين مناقشه نبود، زيرا از آنجايي كه تركيه درصدد جلوگيري از اجراي طرح پلمب باك‌ها و به‌دنبال آن بهره‌مندي از سوخت ارزان ايران است، ادعا كرده به‌دنبال مسير جايگزين براي دسترسي به آسياي مركزي از طريق جمهوري آذربايجان است كه بسيار گران‌تر از مسير ايران است. اين در حالي است كه مديركل ترانزيت سازمان راهداري ايران نيز آذربايجان، ارمنستان، گرجستان و بلاروس را به‌عنوان مسير جايگزين بررسي مي‌كند.

 

 ضمانت اجرايي پلمب باك كاميون‌ها

اكنون پس از توافق بر سر پلمب باك كاميون‌ها، مساله اصلي چگونگي اجراي اين طرح است. زيرا اجراي اين طرح تجربه موفقي نداشته و هر زمان احتمال باز كردن پلمب توسط رانندگان متخلف وجود دارد. مديركل ترانزيت سازمان راهداري در اين خصوص گفت: برنامه‌ريزي كرده‌ايم از اين پس به كاميون‌‌هاي تركيه در ايران سوخت ندهيم و مخازن سوخت آنها را پلمب كنيم. با هرگونه مخدوش شدن پلمب‌هاي مخازن سوخت برخورد جدي قانوني خواهيم داشت. محمدجواد عطرچيان درباره آخرين اخبار عبور كاميون‌هاي ايراني از مرز تركيه اظهار داشت: پس از آنكه دولت تركيه در اقدامي غيرقانوني نرخ عوارض عبور كاميون‌هاي ايراني از مرز اين كشور را ‌دو بار افزايش داد، مشكلاتي براي عبور كاميون‌هاي ايراني و تركيه‌يي از مرز دوطرف پيش آمد. ايستايي و معطلي ‌كاميون‌‌ها افزايش يافت و اين‌ موجب كاهش مبادلات تجاري دوطرف شد. وي افزود: پس از رايزني‌هاي فراواني كه داشتيم و به نتيجه نرسيديم، به دولت تركيه نامه نوشتيم و اعلام كرديم كه چند روز به آنها مهلت مي‌دهيم يا به كاميون‌هاي ايراني در‌ تركيه سوخت بفروشند يا ما هم فروش سوخت به كاميون‌هاي تركيه را در‌ كشور متوقف مي‌كنيم تا هر دو طرف فقط بابت تعرفه عبور 50يورو بابت 100كيلومتر پيمايش دريافت كنند. مثلا در مسير يك‌هزار كيلومتري بايد 500يورو عوارض پرداخت شود كه حدود دوميليون تومان خواهد بود.

عطرچيان اظهار كرد: كشور تركيه‌ درخواست داده بود كه‌ ايران مخزن سوخت كاميون‌هاي آنها در مرز ايران را پلمب كند، بنابراين برنامه‌ريزي كرد‌ه‌ايم كه اين پلمب انجام شود. در حال حاضر مقدمات كار پلمب در كشور را فراهم مي‌كنيم؛ بايد با سازمان‌هاي ديگر مثل گمرك ايران، نيروي انتظامي، شركت نفت و استانداري‌ها هماهنگي ايجاد شود. وي بيان كرد: ما معمولا بار را در گمرك پلمب مي‌كنيم و هزينه چنداني براي ما ندارد البته امكان دارد پلمب مخزن سوخت مخدوش شود كه اگر اين مورد توسط كاميون‌هاي تركيه در كشور ايران رخ دهد طبق قوانين و مقررات قاچاق كالا و ارز با اين موضوع برخورد مي‌شود چون پلمب متعلق به گمرك است و قوانين گمركي جاري مي‌شود.

 

 ادعاي تركيه براي مسير جايگزين

برخي ‌‌منابع خبري تركيه روز گذشته اعلام كردند كه به‌دنبال‌ اختلاف ايران و تركيه بر سر اخذ تعرفه ترانزيت از كاميون‌ها، دولت تركيه در نظر دارد مسير جايگزيني را براي دسترسي به آسياي مركزي بيابد كه از جمهوري آذربايجان مي‌گذرد. آنها مدعي شده‌اند بر اساس طرح جديد، كاميون‌هاي تركيه بعد از گذشتن از خاك آذربايجان از طريق كشتي‌هاي رو-رو روي آب‌هاي درياي خزر انتقال داده مي‌شوند تا به آسياي مركزي برسند كه انتظار مي‌رود در سه ماهه نخست 2015 اين مسير راه‌اندازي شود. كشور تركيه هم مدعي است كه مي‌خواهد مسير ترانزيتي از خزر راه‌اندازي كند تا ‌‌بدين‌ترتيب كاميون‌هايي كه قصد دارند از كشورهاي ‌CIS، افغانستان‌، پاكستان و چين به سمت اروپا بروند، ابتدا به بندر تركمن‌باشي آمده و سپس از طريق شناورهايي رو-رو كاميون‌ها را از اين بندر جابه‌جا كرده و پس از آن به باكو و اروپا بروند. به نقل از رييس اتحاديه حمل و نقل بين‌المللي تركيه، اين كشور نشست‌هايي با مقامات تركمنستاني و آذربايجاني داشته كه موفقيت‌آميز بوده‌ و قرار است از مسير آذربايجان - درياي خزر - تركمنستان براي ارسال كالاهاي تركيه به آسياي مركزي استفاده شود. وي مدعي شد اين مسير كم هزينه‌تر از مسير ايران است و ظرفيت سالانه 30 هزار سفر از طريق اين مسير وجود دارد.

 

 واكنش ايران در مقابل ادعاي تركيه

باتوجه به ادعاي تركيه براي ترانزيت از طريق جمهور آذربايجان به‌جاي ايران، محمد جواد عطرچيان گفت: از سال 2015 هر كشوري حق دارد مسير جايگزين ترانزيت براي خود انتخاب كند. عطرچيان افزود: كشور تركيه و اتحاديه‌هاي حمل و نقل آنها قصد دارند با رسانه‌يي كردن اين اخبار به ايران فشار بياورند تا مخزن سوخت كاميون‌هاي آنها در ايران پلمب نشود و سوخت ‌ارزان‌ قيمت دريافت كنند در حالي كه مطمئن باشند ما حتما مخازن سوخت آنها را پلمب مي‌كنيم و قوانين قاچاق كالا و ارز را سختگيرانه پياده مي‌كنيم و اگر پلمبي مخدوش شد، طبق قوانين كشور با متخلف برخورد مي‌شود. وي با بيان اينكه اين مسير مدنظر تركيه‌ براي كاميون‌‌هاي آنها بسيار پرهزينه است، افزود: ‌كشور آذربايجان از كاميون‌‌هاي تركيه‌يي عوارض عبور دريافت مي‌كند ضمن آنكه فقط بابت عبور كاميون‌ها از درياي خزر و از بندر تركمن‌باشي به باكو با كشتي‌‌هاي رو-رو ‌1800دلار دريافت مي‌شود و اين موجب افزايش سرسام‌آور تعرفه عبور براي كاميون‌ها خواهد شد. مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي افزود: مسير تركمنستان قطعا براي كاميون‌هاي ترك به‌صرفه نخواهد بود و در همين راستا ما هم استقبال مي‌كنيم كه آنها از اين مسير عبور كنند زيرا مسير ارزان‌تر ايران را از دست مي‌دهند. عطرچيان اظهار داشت: پس از بروز اين مشكل از سوي طرف ترك، تردد كاميون‌هاي هر دو كشور ايران و تركيه از مرز كاهش يافته است. در اين راستا كشور ايران به‌دنبال مسيرهاي جايگزين است تا از طريق كشورهاي ديگر كاميون‌هاي ايران به مقاصد خود سفر كنند. مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي اضافه كرد: در حال حاضر مسير آذربايجان، ارمنستان، گرجستان و بلاروس به‌عنوان مسير جايگزين در حال بررسي است تا از طريق درياي سياه يا بالاي درياي سياه، تركيه را دور بزنيم و از اين كشور عبور نكنيم.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

احسان: 1393/8/1108:27:27،
180
54
موافقم دیگه نباید در مقابل حرکت های بچه گانه ترکیه سکوت کرد
من خودم چند بار با ماشین خودم (سواری) ترکیه رفتم قیمت بنزین انقدر گرونه که توی جاده های ترکیه پرنده پر نمی زنه (حدودا 9000 تومان)
این قضیه فقط به ضرر ترکیه هست ما به راحتی می تونیم از مسیر جایگزین استفاده کنیم

این ترک ها از زمان عثمانی کارای احمقانه انجام دادن نمونه اش در زمان شاه عباس صفوی و سلطان سلیم ظالم (توی کتابای خاور نزدیک این صفت رو بهش دادن)
سعید: 1393/8/1110:14:33،
82
105
همه اینا بخاطر سیاست های غلط مسئولین ما به همه هست.دوستان بهتره بجای اینکه غیرتی بشید و عصبانی بشید یه نفس عمیق بکشید و به یاد بیاورید که قبل از ترکیه کشوری به اسم روسیه زورگویی های به مراتب توهین آمیزتری به ایران کرده ولی هیچکدوم از دوستانی که الان اینجا رگ غیرتشون باد کرده اصلا خبری ازشون نبود.ضمنا اینم بدونید با این سیاست مقامات ما بعدها کشورهایی مصله برونئی هم خدمت ما خواهند رسید.زت زیاد.
فرزاد: 1393/8/1115:06:19،
51
38
حتی المقدور بهتره هر دو طرف با هم کنار بیان . ولی هزینه دور زدن ترکیه برای ایران بسیار کمتره تا دور زدن ایران توسط ترکیه . اگر خیلی شاخ و شونه کشیدن بهتره دورشون بزنیم
رئالیست: 1393/8/1120:36:32،
40
58
باسیاستها و عملکرد فعلی به جایی نمیرسیم.
باید با همسایگانمان برخورد بهتری داشته باشیم اگر لج کنیم آنها هم لج میکنند.
ترکیه، عراق و افغانستان و پاکستان نیست ..............
علی: 1393/8/1120:43:40،
49
38
ای کاش دوباره اقتدار سابق رو که در چهار دهه گذشته داشتیم رو بدست بیاریم که وقتی هواپیماهای ما از بالای سر ترکیه عبور میکنن برای تخلیه ضایئات هواپیما از خاک ترکیه استفاده کنن و دیگه خائنینی مثل بابک زنجانی و شاگردش رضا ضراب پول ملت ایران رو اونجا نبرن تا براشون ریل راه اهن پرسرعت و... در اضائ شهروند ترک شدن بسازن
کورد میروژ: 1393/8/1203:12:37،
53
26
پس از توافق دیگر نامی از ترکیه نخواهد ماند ؛ همه چیز می شود ایران

باور ندارید ؟ تاریخ 40 ساله را مطالعه کنید

به سر افرازی ایران و ایرانی
Turan: 1393/8/1208:39:42،
44
52
اونائی که میخان کامنت منو بخونن خواهشا اول کل کامنتارا بخونن بعدش بگردن به حرفای من:
1. عقده و حقارت فرهنگ غالب ایرانی در مواجهه با دنیا
2. سرجنگ داشتن با هر کسی که باهاش مسئله داریم
3. نداشتن چشم دیدن هر کسی یا کشوری که در حال پیشرفته

و در نهایت از همه شماهائیکه بدلیل چشم دیدن ترکای ایرانو ندارید و فحشاتونو در قالب ترکیه به اونا می دید می پرسم که آیا خود شماها افتخار مسافرت به ترکیه را با حرص و ولع در جمع تعریف نمی کنید؟
آری ای ایران و ایرانی....
آمریکا، اروپا، ترکیه و ..... مشکل نداره این مائیم که مشکل داریم
بابک: 1393/8/1212:31:26،
41
36
Turan اتفاقا این نظر شما بود که سرتاسر احساس حقارت بود ، برای بالا بردن سطح آگاهی ضعیف و متعصبانه ی شما آمار کشورهایی که ایرانی ها به اون مهاجرت می کنن رو نگاه کن ببین ترکیه اصلا توی فهرست 5 کشور اول هست یا نیست بعد نظر بده ایرانی ها برای تفریح به ترکیه می رن و البته بیشتر تفریحاتی که در ایران امکانش نیست یا امکانش کم هست متوجه می شی که چی می گم ؟!! تفریحات خاص که در ترکیه فراوان هست !
بعد هم برات متاسفم که کوچکترین عرق ملی نسبت به کشوری که در اون به دنیا اومدی نشون نمی دی و سنگ کشور دیگه ای رو به سینه می زنی . تو اگه عرضه داری تلاش کن و زحمت بکش و نام خودت رو در هر جای ایران هستی بالا ببر نه به دیگران تهمت بزنی . تو حتی اسمتم بیگانه انتخاب کردی .
علی: 1393/8/1108:46:28،
68
34
هر دو مسیر جدید پر هزینه تر و دشوارتر هستد مثل این میماند که دست را دور سر بچرخانید بعدلقمه را بخورید.
ایمان: 1393/8/1108:53:10،
106
59
میگن وقتی به مرده رو میدی۰۰۰۰۰۰۰۰
شده حکایت کشورک ترکیه
محمد: 1393/8/1108:53:12،
86
49
من براي دور زدن بلمب هزار راه بلدم، ايران نبايد قبول كند.
امیر: 1393/8/1109:46:00،
63
16
هر راهی امکان تقلب دارد اما تقلب هم بی هزینه نیست احتمالا فقط به پلمب محدود نمی شود و با جایگاههای سوخت هم هماهنگی می شود که سوخت به کامیون های ترکیه نفروشند . اگر به واسطه ی رانندگان ایرانی هم بخواهند سوخت بخرند باز هم گرانتر از گذشته می خرند .
امکان پلمب های جدید و مدرن هم هست که تقلب در آنها بسیار ضعیف می باشد .
بهزاد: 1393/8/1109:55:51،
76
41
اوضاع عراق و سوریه همیشه اینجوری نمی مونه و اونوقت ایران راههای جایگزین خیلی بهتری از ترکیه خواهد داشت الان هم برای دسترسی به اروپا می توان از مسیر آذربایجان گرجستان ترکیه را حذف کرد .
اسی: 1393/8/1112:36:12،
79
43
مگه با آذربایجان کم مشکل دارین گرجستان چی؟!اونطرف اوکراین هم به طیف اروپاییا نزدیک شده و قسمتهاییش نا ارامه.شما فقط من من میکنید که با هیچ کشوری روابط درستی ندارین از اون امریکا و غرب شروع کن تا امارات و عربستان و ترکمنستان و ترکیه و کویت و... حتی افغانستان هم از ایران دوری میکند تا شریک بهتری گیرش بیاد با رییس جمهور جدیدش!!
سعيد: 1393/8/1109:32:13،
91
49
با سلام به همه ايرانيان وطن پرست

به نظر من دولت مردان ايران به هيچ عنوان نبايد به اين تركا باج بدن .
اين از انصاف به دور كه خود مردم ايران همه چيز را گران بخر ولي خارجي ها بيان و مفتي گازوئيل بزنن و برن ما ماهي 60 ليتر بنزين سهميه داريم و بس حالا فكر كنين اونا بيان مارو به مسخره بگيرن.
خواهش ميكنم اگه ايراني هستين و وطن پرست اين موضوع را با ديگران به اشتراك بزارين وبه هيچ عنوان كوتاه نيايين .
عارف: 1393/8/1115:04:37،
48
41
سعید جان

اتفاقا ترکیه میگه باک کامیونها را پلمپ کنیم و هر کامیونی در کشور خودش باکها را پر کند.
,وحید: 1393/8/1109:35:01،
24
13
لابد میخوان از پلمپهای کنتور گاز بزنن.
محمد: 1393/8/1109:39:08،
48
57
به نظرمن این طرف ایرانی هستش که این بازی راشروع کرده.زمانی که ایران برای مردم خودش رحم نمیکنه وازسواریهاییکه ترکیه میروند هفت هزارتومان برای هرلیتربنزین جریمه میگیره حقش هست؟من خودم یکبارباباک خالی خالی رفتم ترکیه سیصدو پنجاه هزارتومان ازما طرف ایرانی جریمه سوخت گرفت
حامد: 1393/8/1109:40:31،
86
46
واکنش ایران بسیار عالی بود . به ترکیه نباید رو داد. ترکیه همون کشوریه که بخاطر منافع احمقانه خودش به همسایه هاش خیانت می کنه. وهمش احساسی عمل می کنه. حداقل 40 درصد درآمد توریسم ترکیه از ایران هست.
سعید: 1393/8/1110:09:42،
39
60
تو خوبی؟
بابک: 1393/8/1123:04:02،
30
22
آقا یا خانم حروف اختصاری ، سریال هایی که خود ترکیه می سازه همش از رابطه ی مرد و زن متاهل با دیگرانه یعنی این فرهنگی که توی ترکیه هست همینه هر کسی هم کمی مقید به اخلاق باشه این سریال ها رو نگاه نمی کنه در ضمن دولت ترکیه دعوت نامه برای ایرانی ها می فرسته شما نمی خواد کاسه ی داغتر از آش باشی وقتی ویزا نمی خواد یعنی دعوت ، افتاد ؟!!
علي : 1393/8/1109:46:43،
88
41
با تركيه خيلي زودتر از اينها بايد برخورد مي شد.تجربه ثابت كرده كه تركيه كشور نامردي هست زمان جنگ رو فرموش نكرديم كه هم از ما هم از عراق سود كلاني نصيبش شد و از آب گل آلود حسابي ماهي گرفت.
سعید: 1393/8/1113:28:36،
47
43
دوست عزیز ایران تو موقعیتی نیس که بخواد با ترکیه برخورد کنه.یا مثلا عربستان ویا روسیه
واقعه بین: 1393/8/1109:50:57،
65
54
دوتا کشور دارند ایران رو از پا در میارند....1)عربستان 2)ترکیه
reza: 1393/8/1110:06:35،
64
45
به یاری خداوند خودشان بزودی از پا درمیان
علی: 1393/8/1111:10:08،
49
32
روسیه و چین رو از قلم انداختی....
مهدی: 1393/8/1213:41:17،
25
22
موافق نیستم این دو کشور در حد و اندازه ای نیستن که برای ایران مشکل درست کنند تاریخ رابطه ی ما با این دو کشور حاکی از نوعی ترس و تهدیدی بوده که از طرف ایران حس می کردن و رفتار اونها در حقیقت پاسخی به نگرانی هاشون از قدرتمند شدن ایران هست . در حقیقت اونها ایران رو تهدیدی برای موجودیت خودشون می دونن و اگر خیالشون از این بابت رفع بشه رفتارشون قطعا عوض می شه .
نوید: 1393/8/1110:09:26،
64
69
از این قوم متنفرم.از طریق سریال های پراز بی بندوباری وخیانتشون به سرعت داره تو ایران جا باز میکنه.ما رو خیلی حقیر میبنن کسانی که حقیر ترین هستند.
ali: 1393/8/1113:14:47،
85
30
شما ناراحتی سریال ترکی نبین
بشین شبکه قرآن ببین
توماس: 1393/8/1116:24:34،
56
24
خیلی ناراحتی برو برای هزارمین بار مختار نامه رو ببین البته پدر سالار هم خوبه و یا آرایشگاه زیبا منتها بدیش اینه که آدم فکر میکنه تو دهه 70 هست
جواب به علی وتوماس: 1393/8/1116:40:19،
32
54
متاسفم که فکر می کنید آدم از دیدن سریال به روز خوشش نمیاد اما این فرهنگ مزخرف ترکیه باسریال های عقب افتاده با فرهنگ ایرانی .ایرانی اصیل میفهمی تناقض داره . تو سریال حریم سلطان این شاه در پیت اینا نوکرشاه عباس هم حساب نمیشد ولی شده ابر قدرت دنیا.
علی: 1393/8/1117:15:51،
51
35
یعنی شما متوجه نشدی چرا این سریال ها رو می سازن ؟ برادر من فکر کن درآمد توریستی ترکیه بخشی از همین چیزهاست دیگه !
نوید: 1393/8/1118:16:07،
25
35
معلوم شد کم حقیر هم نداریم.
علی: 1393/8/1122:39:13،
47
35
جناب احمد شما حق ندارید نه به افغان ها و نه به هیچ یک از انسان های این کره ی خاکی نفرت پراکنی کنید .

برای اطلاع شما عرض کنم در انگلیس نفرت پراکنی نسبت به انسان های دیگر جرم تلقی می شود
mohsen: 1393/8/1211:11:08،
43
26
تاریخ زیاد خوندم
تا جایی که یادم میاد زیر سلطه ایران بود (هخامنشیان) وبعد هم جبهه جنگ ایران و روم بود(ساسانیان) ....بعد به لطف اسلام مستقل شدن که همیشه تو سری خور ایرانی ها و ممالک غربی شان بود...یه شهر رومی رو گرفتن اسمش روو گذاشتن امپراتوری عثمانی...الان کل درامد شون از صنعت توریسمه که جاهای دیدنیش همه ماله ایران باستانه و محل عبور لشکریان ایران بود..
ایران فقط مشکلش اقتصادشه که اگه حل بشه تمام کشور های همسایه به زیر ید قدرت ایران میان شک نکنید
ali: 1393/8/1211:37:27،
30
28
شما که حقیر نیستی مثل اینکه خوب بلدی سریال ترکیه ای ببینی؟؟؟؟!!!!

و بعد دم از بی بند و باری بزنی!!!!

نبین برادر من شاید بی بند و بار شدی!!! شاید هم شدی همین الان!!
يه ايراني: 1393/8/1110:23:25،
50
51
هم وطنان
من هم با سعيد موافقم بياييد اين موضوع رو تو همه سايت هاي اجتماعي انعكاس بديم تا همه مردم ايران بدونن كه ما به هيچ عنوان نبايد كوتاه بياييم . به اميد پيروزي ايرانيان .
رضا: 1393/8/1112:15:56،
21
39
هزار راه وجود دارد بدون دست کاری پلمپ باک پر بره اون ور یا خالی بیاد این ور 1 با دو جداره کردن با باک خالی وارد ایران می شوند 2تو گمرک سو استفاده میشه 3 جایگاهها از کارت ماشینهای ایرانی به انها گازوییل میدهند 4..........
امین: 1393/8/1122:55:02،
31
15
هزاران راه !
داداش یواشتر شما که فقط سه تاشو اسم بردی همه ی این روش هایی که گفتی فقط بار اول جواب می ده تازه این ریسک رو هم داره که اگه مامورین ایرانی متوجه بشن رانندگان کامیون های ترکیه به جرم قاچاق سوخت جریمه ی سنگینی هم بپردازند و سود که چه عرض کنم کلی هم ضرر می کنن . ترکیه چاره ای نداره و لجبازی رو کنار می زاره چون نیاز ترکیه به ایران بیش از نیاز ایران به ترکیه برای ترانزیت هست .
در ضمن مقصد هر کامیون مشخصه و از روی مقصدش سوختی که مصرف می کنه با چند لیتر بالا و پایین مشخص می شه یعنی اگه کامیونی با باک پر رفت و با باک پر برگشت معلومه که یک جایی سوخت قاچاق کرده .
تورک ایرانی: 1393/8/1115:57:10،
42
53
خلایق هر چه لایق!

لیاقت مردم ایران همین سیاستمداران است و بس!

عرضه ندارن یک مساله به این کوچکی رو حل کنند اونوقت ادعاشون گوش فلک رو پر کرده!

عزیزم ترکیه یک کشور قدرتمند و همسایه ما است با لجبازی به جایی نمیرسیم بهتره تعامل داشته باشیم.
علی: 1393/8/1122:32:11،
55
32
با تعامل موافقم البته نه باج دادن به ترکیه ، ترکیه هم کشور قدرتمندی نیست وگرنه در خاورمیانه منزوی نمی شد .
تورک تهران: 1393/8/1201:25:29،
31
27
من با شما موافقم
me hdi: 1393/10/411:34:09،
12
13
دوست عزيز اگه قرار باشه سر هر موضوعي به هر كشوري باج بديم هم مردم هم دولت تو جامع جهاني بي عرضه قلمداد ميشن.همين امريكا وقتي كه داعش تهديد كرد كه گروگانهاشو ميكشه از هدفش دست بر داشت؟وقتي تركيه به اين صراحت داره شاخ و شونه ميكشه چرا بايد ما كوتاه بياييم؟من ترخيصكار گمرك هستم و 90 درصد صادرات و وارداتم از طريقه مرز بازرگانه،خدا شاهده كه طي اين دو ماه بيكاره بيكار بودم.ولي راضي نيستم به اين خفت تن بديم كه كشوري مثل تركيه هم بخواد از شرايطمون سوء استفاده كنه.
ح: 1393/8/1116:07:55،
15
36
پلمپ کردن بچه گانه است چون به راحتی از خروجی باک یک سه راهی درست می کنند و با یک ظرف ۲۵ لیتری وصل می کنند به هیچ عنوان به پلمپ هم دست نمیزنند
حسین: 1393/8/1119:37:24،
40
33
به نظرمیرسدپلمپ باک اصلاکاردرستی نیست چون قبلااین کارراامتحان کردند نتیجه ندادمگرهمه ملت وجایگاه داران ونیروی انتظامی دست بدست بدهندو این کاراجرابشودوترکهازودعقلشان بسرشان می اید.ویک نقطه این که پول ترکیه دوسال قبل حدودا 570 تومان بود دوران احمدی نژاد دوران خیلی بدی برای ایران بودبااین اختلاص های خیلی بزرگ که انجام شد پول ارزشش راازدست دادرضاضراب78 میلیاردیوروراازایران باجمشیدبسم الاه بردندواینهاباعث شدندپول ارزش پیدابکنه تا2200 پول ترکیه درزمان احمدینژادقیمتش بود حالاترکیه بایدهم گردن کلفتی بکنه ولی مسولین همت بکنن هیچ غلطی نمتواندبکند
واقع بین: 1393/8/1122:53:33،
41
39
1- قضیه را ایران شروع کرد.
2- ایران بواسطه دور زدن تحریم ها از طریق ترکیه نفس میکشه.
3- با این ادبیاتی که دارید جواب های زشتی نصیبتان میشود.
4- توریسم ترکیه بیشترین درآمد را از توریستهای پولدار آلمان و روسیه دارد لطفا کمی به سایت های آمار معتبر سر بزنید.
5-
6-
.
.
مهدی: 1393/8/1212:38:08،
33
23
اقتصاد ترکیه با اون 18 میلیارد آسمانی شکوفا شد و پس از اون هم با همین هدیه های آسمانی ( رضا ضراب و بابک زنجانی ) ادامه پیدا کرد !
ناصر: 1393/8/1200:07:51،
31
39
ترکیه کشوری است که مردمش اهل وفا و محبت و درستی هستند.بسیار بسیار زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن هیچ منابعی هم ندارن و تا 20 سال پیش دشمن درجه 1 اروپا و کشورهای منطقه بشمار میرفتن و تنها شریک اروپاییش المان بود اونم یکطرفه.حالا این اقای اردوغان با ظرافتهایی مشابهتهای ترکها و عربها رو روشون زوم کرده و با کار کردن درمورد بسیاری از فاکتورها ترکیه رو اقتصاد 16 دنیا کرده و حالا امریکا و اروپا مجبورن بهش باج بدن.شما هم قسم نخوردی از ترکیه جنس وارد کنی یا بفروشی میتونی مثل امریکا سفارتشم ببندین.یا مثل انگلیس سفارتشو اشغال کنین
محمد: 1393/8/1213:26:55،
32
32
به کجا رسیدن ؟؟؟؟ اقتصاد ترکیه در بهترین شرایط خودش در مقایسه با اقتصاد ایران در بدترین شرایطش ( تحریم های فلج کننده ی بین المللی ) رو مقایسه کن ( ترکیه 780میلیارد دلار ایران 390 میلیارد دلار ) حالا مقایسش کن با اقتصاد آلمان که 2600 میلیارد دلار هست . ترکیه هیچ محل اعرابی در برابر کشورهای پیشرفته نداره . اگر ایران رابطش با دنیا ( غربی ها ) خوب بشه ظرف دو سال اقتصاد ترکیه رو پشت سر می زاره . فساد اقتصادی و مالی اردوغان هم که لو رفت و همه دیدیم که خانواده ی اردوغان چطور در ماجرای رضا ضراب نقش داشتند . وقتی کشوری دولتمردانش در این حد فساد مالی داشته باشند و قدرت را قبضه کرده باشند چطور دم از پیشرفت می زنید ؟ در شاخص های دیگر هم اختلاف زیاد نیست مثلا در شاخص جرم خیزی شهر تبریز خودمان به مراتب از پایتخت ترکیه بهتر است شاخص امنت تبریز رتبه ی 58 و مشهد 131 و آنکارا رتبه ی 187 در بین 372 شهر جهان.
حمید: 1393/8/1213:48:28،
49
24
اشغال سفارت به مراتب بهتر از کشتن یک میلیون انسان بی گناه و نسل کشی ارامنه هست ننگی که تا جهان پا برجاست باقی می ماند . شما لازم نیست وکیل مدافع ترکیه بشید .
ناصر: 1393/8/1216:59:39،
27
31
باشه شما خیلی پیشرفته هستین!من کی گفتم ترکیه رو با المان مقایسه کن.شما که زمانی میگفتین شیطان بزرگ و کوچکن اینها و ما به غرب احتیاج نداریم!حالا چی شد برای پیشرفت سراغ خوب شدن رابطه با غرب میری؟؟؟نکنه میخواین در دوران محرم و شهادت سالار شهیدان صلح امام حسن رو برقرار کنین
محمد: 1393/8/1221:15:24،
31
25
کلا همینجوری هستین حرفهای بی سند می زنین بعد که با آمار و سند بهتون جواب می دن پرت و پلا جواب می دادین بنده اسمی از شیطان بزرگ و کوچیک و محرم نیاوردم رابطه با غرب یعنی برداشته شدن تحریم ها اگه ترکیه اینجوری تحریم شده بود که تا حالا از هم پاشیده بود .
یاد بگیرید وقتی یک حرفی می زنید سند داشته باشید چون همیشه حرفهای من درآوردی زود آدم رو رسوا می کنه . طبق کدوم سند می گی آمریکا و اروپا به ترکیه باج می دن ؟ من به عنوان یک ایرانی به کشورم تعصب دارم از شمال و جنوب و شرق و غربش تو چرا تعصب ترکیه رو داری ؟
ساسان: 1393/8/2314:48:52،
63
9
اون شخصی که از کشتار ارامنه حرف زد(100 سال پیش) باید بدونه که همین ارامنه 20 سال پیش 50 هزار آذری رو تو قره باغ قتل عام کردند و یک میلیون آذری رو از خونه هاشون و سرزمین مادریشون بیرون کردند.
کوکوی تقلبی : 1393/8/1200:24:23،
26
15
اگر به جای در افتادن با همه دنیا ، رابطه خوبی با کشورهای تاثیر گذار داشتیم الان جریمه سنگین برای کامیون های ترک میذاشتیم تا ادب بشن . افسوس که در همین شرایط به ترکیه نیاز داریم . آنگولا و بورکینا فاسو و گینه بیسائو که آقای احمدی نژاد فتحشون کرده بود کجان که ما رو از شرایط تحریم و عواقب بدش بیرون بیارن!
س: 1393/8/1202:10:28،
39
31
ترکیه واقعا کشور مزخرفیه معلوم نیست با کیه

به نظر من روش زیاد شده باید شاخشو شکست همین حالا...
توحید : 1393/8/1209:57:10،
35
34
در مورد 600 ساله بودن ترکیه باید بگم که ترکیه یکی از کشورهای قدیمی و باستانی هست و در واقع قسمتی از تمدن یونان باستان بوده این که می فرمائید 600 ساله مال حکومت عثمانی هست . ممکنه حکومت ها عوض بشن ولی نمیشه گفت تاریخ از اون زنان شروع میشه . مثل این میمونه که بگی ایران قدمتش 35 سال هست و یا مثل زمان شاه بگی 2500 سال هست در حالی که ایران تمدن 5000 ساله داره .پس نمیشه گفت ترکیه 600 سال قدمت تاریخیش هست
بابک: 1393/8/1212:54:33،
28
27
توحید جان متوجه نشدی ، کشوری به نام ترکیه سابقه ی بالایی نداره اما کشوری مثل ایران یا یونان یا مصر یا چین سابقه ی تاریخی بالایی دارند سند مکتوب نام ایران هم که مورد تایید سازمان ملله ( شاهنامه ی فردوسی ) هم هست که نام ایران رو حداقل در هزار سال پیش تایید می کنه تازه همین دیار بکر در جنوب ترکیه در جنگ های صفویه و عثمانی از ایران جدا شد حالا شما می خواهی مغلطه کنی و از خودت سند سازی کنی و قطب شمال و جنوب کره ی زمین را به ترکیه بچسبانی آزادی ، اما نظرت ارزش علمی و تاریخی نداره چون هیچ سند معتبری نمی تونی برای حرفهات ارائه کنی . مثلا همین استانبول شهر رومی به نام کنستانتین پل بود که با فتح مسلمان ها نامش قسطنطنیه شد و بعد به اسلامبول و اکنون استانبول شده . امیدوارم تعصب رو به کنار بگذاری و تایخ های معتبر رو بخونی نه سند سازی های افراط گرایان .
بابک اورمیه لی: 1393/8/1213:41:36،
33
15
کور شود چشم حسودانی که چشم دیدن روابط خوب و دوستانه بین ایران و ترکیه را ندارند.

یاشاسین ایران یاشاسین تورکیه
حسین: 1393/8/1213:52:07،
31
12
این اقای خاتمی بودکه باهمه دنیارابطه خوبی برقرارکردواحمدینژادهمه این رابطه هارادر8سال حکومتش به روی ملت ایران خوب بست
محمد: 1393/8/1221:21:22،
30
25
بله راه آهن ایران-ارمنستان مشکل را بطور کلی حل می کنه
علی: 1393/8/1223:49:55،
18
27
محمد
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل