کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات 18 گروهی که سهام عدالت گرفتند


کد خبر : ۷۷۶۴شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳:۳۴۵۹۰۴ بازدید

سازمان خصوصی سازی از همکاری دستگاههای کشور در طرح شناسایی مشمولین سهام عدالت خبر داد.

"سهام عدالت" از زمان واگذاری تاکنون با مشکلات و انتقادات گوناگونی روبرو بوده که عدم رعایت عدالت در شناسایی مشمولین در این سالها به عنوان یکی از چالشهای سهام عدالت در کشور مطرح بوده است.

بر این اساس؛ سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به استناد تبصره 3 ماده 34 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای ذیربط مکلف به شناسایی افراد مشمول دریافت سهام عدالت (6 دهک پایین درآمدی جامعه) شده اند، که مشمولین مورد نظر با همکاری دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندانها، تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کانون بازنشستگان لشگری و کشوری، ادارات دولتی، وزارت بازرگانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ... مورد شناسایی قرار گرفته اند.

همچنین با توجه به ضرورت شناسایی مشمولان نیازمند از طریق دستگاه ها و نهادهای متولی امر، اجرای طرح توزیع سهام عدالت براساس ماده 34 این قانون و مصوبات ستاد مرکزی سهام عدالت با اولویت دهک های پایین درآمدی از جمله مددجویان نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) و روستاییان و عشایر کم درآمد شروع و به تدریج به سایر اقشار تسری یافته و در مراحل مختلف به اجرا درآمده است.بنابراین سهام عدالت براساس قوانین موضوعه به شش دهک پایین درآمدی جامعه تخصیص یافته است که بدیهی است این گروه ها از اقشار کم درآمدتر جامعه محسوب می شوند.

این گزارش می افزاید: فرآیند اجرای طرح توزیع سهام عدالت طی چند سال گذشته فراز و نشیب های بسیاری داشته است که با روی کارآمدن دولت یازدهم، موضوع ساماندهی سهام عدالت به عنوان یکی از اولویت های ویژه در دستور کار مسئولین ذیربط قرار گرفته و با شناسایی آسیب های موجود، راهکار مشخصی جهت به ثمر رساندن و ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت تدوین و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال گردیده است. با نهایی شدن این پیشنهاد مشخص، مراتب در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و با وضع قوانین مورد نیاز، در جهت برون رفت از وضعیت موجود و تعیین تکلیف نهایی طرح توزیع سهام عدالت اقدامات موثری به عمل خواهد آمد.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انتظار دارد با همدلی و همفکری نمایندگان مجلس، "لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی" هرچه سریعتر به نتیجه رسیده و با تصویب آن در مجلس، فرآیند ساماندهی مواردی از قبیل بازپرداخت مطالبات دولت، آزادسازی سهام عدالت، پرداخت سود سهام، مدیریت مطلوب شرکت های سرمایه پذیر و ایجاد صندوق های ETF سرعت لازم را یافته و رضایت آحاد جامعه فراهم شود.

از زمان اجرای طرح سهام عدالت تاکنون این سهام در 6 گروه و طی 18 مرحله به این شرح به مشمولین واگذار شده است:

مرحله اول: مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان فاقد شغل.
مرحله دوم: روستاییان و عشایر کم درآمد.
مرحله سوم: شاغلین و بازنشستگان دستگاههای اجرایی.
مرحله چهارم: ایثارگران و خانواده شهداء.
مرحله پنجم: زنان کارگر سرپرست خانوار(مشمول قانون کار).
مرحله ششم: مرحله تکمیلی روستائیان و عشایر.
مرحله هفتم: خدام مساجد و حسینه ها و اماکن متبرکه.
مرحله هشتم: طلاب حوزه های علمیه.
مرحله نهم: بیماران خاص.
مرحله دهم: کارکنان ستادهای نمازجمعه.
مرحله یازدهم: کارکنان هیأت های تحریریه رسانه ها.
مرحله دوازدهم: دست اندرکاران امر شناسایی و واگذاری سهام عدالت.
مرحله سیزدهم: مددجویان و کارکنان مؤسسات خیریه.
مرحله چهاردهم: فعالان قرآنی.
مرحله پانزدهم: قالیبافان.
مرحله شانزدهم: زندانیان آزاد شده(مددجویان تحت پوشش و مراکز مراقبت از زندانیان آزاد شده).
مرحله هفدهم: درخواست کنندگان مردمی.
مرحله هجدهم: کارگران فصلی و ساختمانی.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها