کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند شغله های دولت را بشناسیم


کد خبر : ۷۷۶۲شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲:۵۱۵۸۵۳ بازدید

چند شغله‌گی در درون دولت باعث شده که برخی از مسوولان دولت، همه‌کاره باشد، اما عملا به برخی از امور به درستی نمی‌رسند.

روزی که دولت روحانی روی کار آمد، همچون روسای جمهور پیشین انواع و اقسام شعارها در حوزه اقتصاد داشت. شاید هیچ‌کسی آن کلیدی را حسن روحانی در برنامه‌های انتخاباتی در تلویزیون در دست گرفت، فراموش نکند. او گفت می‌آید تا با کلید تدبیر و امید، قفل مشکلات را باز کند؛ آن هم در دوره‌ای که فضای اقتصادی کشور چهره‌ای کدر به خود گرفته بود.

پس از آن نیز در اولین برنامه خبری خود در جمع خبرنگاران، ۲۷ خردادماه ۹۲، از واژه‌ای به کار برد که تقریبا برای همه جالب بود: «من با کلید آمده‌ام، نه با داس.» او این جمله را در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا شما قصد دارید نیروهای دولت کنونی را درو کنید؟ عنوان کرد.

واژه‌ها و جملات روحانی در این مدت، همواره خبرساز بوده است. اما این گفته که «من با داس نیامدم»، از همه مهم‌تر است؛ چراکه او شاید با داس نیامده بود، اما با بذری آمده بود که چندشغله‌سازی کند. ما در حال حاضر شاهد هستیم برخی مقامات ارشد دولتی، دارای چند مقام مهم دولتی هستند که هر کدام از این مناصب نیز نیاز به افرادی دارد که تمام وقت خود را برای آن دستگاه بگذارند. 

این در حالی است که این چند شغله‌گی در درون دولت باعث شده که برخی از مسوولان دولت، همه‌کاره باشد، اما عملا به برخی از امور به درستی نمی‌رسند.
اولین فردی که در حوزه اقتصاد می‌توان از او به‌عنوان فردی نام برد که چند منصب مهم در دولت یازدهم دارد، محمدباقر نوبخت است. او در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و سخنگوی دولت است.

دومین ابوالمشاغل اقتصادی دولت، محمد شریعتمداری است. وی، معاون اجرایی رییس‌جمهور، جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در آغاز به کار دولت البته ۲۰ روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان بود.

سومین ابوالمشاغل اقتصادی دولت، اکبر ترکان است. او، مشاور ارشد رییس‌جمهور، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی است.

بدون تردید، یکی از موارد مهم در مساله چند شغله بودن مدیران، عدم نظارت دقیق بر اجرای صحیح برنامه سازمان مربوطه خواهد بود. باید دید دولت روحانی که مشی اعتدال را شعار خود قرار داده، برای این چند شغله‌گی مدیران خود چه خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها