کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خوشحال‌ترین سهامداران بورس را بشناسید


کد خبر : ۷۷۵۵شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰:۰۱۴۶۸۴ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران بعد از 9 ماه دست و پنجه نرم کردن با رکود و زیان، در هفته پایانی مهر ماه روند صعودی پرشتاب خود را آغاز کرد و با رشد قیمت سهام شرکتها ...

بورس اوراق بهادار تهران بعد از 9 ماه دست و پنجه نرم کردن با رکود و زیان، در هفته پایانی مهر ماه روند صعودی پرشتاب خود را آغاز کرد و با رشد قیمت سهام شرکتها مواجه شد.بورس اوراق بهادار تهران در هفته پایانی مهر ماه روند رو به رشدی را آغاز کرد به طوری که شاخص بورس بیش از 2 هزار واحد رشد کرد و 30 صنعت بورسی با بازدهی مثبت مواجه شد.

به این ترتیب برخلاف نزول ۹ ماهه بورس که تمامی سهامداران را نگران کرده بود،سهامداران 23 صنعت در مهر‌ماه امسال سود کردند و سهامداران 4 صنعت بازدهی بیش از 20 درصدی را با خود به خانه بردند.

آمار نشان می‌دهد که سهامداران بورس تهران در مهر‌ماه به‌طور میانگین 3.5درصد سود کردند که در این میان سهامداران 11 صنعت بورس تهران بیش از12 تا 24 درصد سود شناسایی کردند.

در این میان سهامداران صنایع حمل و نقل و انبارداری خوشحال ترین سهامداران بورس بودند زیرا با کسب بازدهی 24.83 درصدی در صدر سایر سهامداران ایستادند .

علاوه بر این سهامداران صنعت املاک و مستغلات نیز از سهامداران خوش شانس و خوشحال بودند زیرا توانستند بازدهی 22.88 درصدی را کسب کنند.سهامداران ساخت محصولات فلزی نیز با کسب بازدهی 22.29 درصدی در صدر سایر سهامداران ایستادند و سهامداران همراه استخراج سایر معادن هم توانستند بازدهی 20 درصدی را با خود به خانه ببرند.

علاوه بر آنها،سهامداران سایر محصولات کانی غیر فلزی هم خوشحال بودند چون در یکماه اخیر توانستند بازدهی 16.31 درصدی را نصیب خود کنند. از سوی دیگر خدمات فنی و مهندسی با 15.72 درصد،محصولات غذایی با 14.78 درصد، ماشین آلات و تجهیزات با 14.54 درصد، خودرو و ساخت قطعات با 13.27 درصد، سایر واسطه گری‌های مالی 12.97 درصدو سرمایه گذاری ها با 12.62 درصد از دیگر سهامدارانی بودند که با دست پر به خانه رفتند.

واسطه گری های مالی و پولی با 8.44 درصد،لاستیک و پلاستیک با 8.26 درصد،بانکها با 7.09 درصد، استخراج کانه‌های فلزی با 6.15 درصد،کشاورزی با 5.93 درصد،فلزات اساسی با 5.32 درصد، سایر ماشین آلات و دستگاه های برقی با 5.22 درصد، رایانه با 4.61 درصد و محصولات کاغذی با 3.85 درصد به همراه ابزار پزشکی با 3.41 درصد و دستگاه های ارتباطی با 1.88 درصد و سیمان با 1.03 درصد بازدهی هر چند ناچیزی را در یکماه اخی کسب کردند.

اما در این میان سهامداران 7صنعت با زیان مواجه شدند و زیان یک تا 10 درصدی را کسب کردند.

آمار‌ها نشان می‌دهد در یکماه اخیر 313هزار نفر در بازار سهام داد و ستد کردند که از این تعداد 47هزار نفر سهام شرکت‌های خودرو‌سازی‌ را خریداری کردند به بیان دیگر سهامداران شرکتهای خودروسازی نیز از خوشحال ترین سهامداران بودند زیرا انتشار اخبار مثبت، افزایش تولید و تلاش خودروسازان برای جلب مشارکت‌های خارجی توجه سهامداران را به این صنعت معطوف کرد

پس از خودروساز‌ها شرکت‌های پتروشیمی با بیشترین تعداد، خریداران را به سوی خود جلب کردند به طوری که در مهر ماه سهام شرکت‌های پتروشیمی توسط 27هزار نفر خریداری شد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز در رتبه سوم پرطرفدار‌ترین سهام بورس قرار گرفتند زیرا 20هزار نفر سهام این شرکتها را خریداری کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها