کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با سقوط به پايين‌ترين قيمت از سال 2010 رخ داد


کد خبر : ۷۷۴۹شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴:۲۶۳۴۱۴ بازدید

بیانیه پایانی نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ارزش طلا را به کم‌ترین سطح در 4 سال گذشته سقوط ...

بالاترين قيمت طلا در تاريخ اين فلز، به 22 آگوست 2011 كه معادل 1908 دلار و 82 سنت معامله شده است برمي‌گردد. اين رقم نشان مي‌دهد كه طي اين سال‌ها طلا در حدود 36 درصد كاهش قيمت داشته است.نقره نيز در بالاترين قيمت درسطح 39 دلار و 92 سنت در سال 2011 قرار داشته كه نسبت به قيمت روز گذشته‌اش در حدود 55 درصد افت قيمت از آن تاريخ داشته استانتشار آمار فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه باعث شد تا تيتر اقتصادي بسياري از خبرگزاري‌هاي دنيا به سمت فلزات گرانبها كشيده شود و تاثير‌گذاري آن فراتر از انتظار همگان صورت پذيرد. دلار ايالات متحده كه در چند هفته گذشته آرام گرفته بود بار ديگر با قدرت‌نمايي توانست به بالاترين ارزش در برابر ين ژاپن طي 6 سال گذشته برسد.

درپي اين اتفاق 30‌دلار كاهش يك روزه در بازار جهاني طلا باعث شد تا بار ديگر قيمت اين فلز زرد به ارزش ژوئن 2010 يعني بيش از 4سال گذشته خود برگردد، نقره نيز با 3درصد كاهش به 16دلار در هر اونس رسيد. قيمتي كه از فوريه 2010 براي اين فلز بي‌سابقه بود.

فدرال رزرو امريكا در پايان نشست دو روزه خود تصميم گرفت تا اجراي محرك پولي را به طور كامل متوقف كند و نرخ بهره را در سطح كنوني بدون تغيير حفظ كند. بانك مركزي امريكا ضمن اشاره به بهبود اوضاع بازار كار و اشتغال و با توجه به آمار تصميم به اين عمل گرفت.

براساس اين گزارش فروش اوراق قرضه كه آخرين روز فعاليت آن 31 اكتبر در نظر گرفته شده بود با تمديد مجدد همراه نشد و تا اواسط 2015 به تعويق افتاد. كارگزاران بازار و سرمايه‌گذاران بين‌الملل با تصور زودتر آغاز شدن اين موعد در ماه‌هاي آتي، از شروع هفته گذشته حركتي محتاطانه را آغاز كردند كه طي آن در طول اين مدت طلا با نوسان‌هاي كوچكي همراه بود.

همچنين از سوي ديگر، صبح روز پنج‌شنبه وزارت بازرگاني امريكا در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد كه توليد ناخالص داخلي اين كشور در سه ماهه سوم امسال در حدود 3.5درصد رشد داشته كه اين افزايش بيشتر از انتظار اقتصاددانان و سرمايه‌گذاران بوده است. به گزارش «تعادل» به نقل از كيتكو، يكي از عوامل ديگر كه باعث افزايش ارزش دلار در برابر ارزهاي مختلف در جهان شده است تضعيف يورو و گزارش‌هاي بدبينانه بانك مركزي اروپا بوده است. طبق اين آمار ضريب اطمينان مصرف‌كنندگان در اتحاديه اروپا از 11.4 در ماه سپتامبر به 11.1 در ماه اكتبر رسيده است. ارايه اين گزارش نتوانست انتظارات بازار را برطرف كند و اقتصاد اروپا را به عنوان سومين اقتصاد مهم جهان تحت تاثير شرايط منفي قرار داد. بر اساس اين گزارش، قيمت طلا طي سال‌هاي 2008 تا 2011 ميلادي با رشد 70 درصدي روبه‌رو شده كه علت اصلي آن اجراي سياست‌هاي انبساطي پولي بوده كه اين افزايش از سال گذشته در حدود 28درصد كاهش داشته است. جك ليو وزير دارايي امريكا نيز هشدار داده كه با توجه به كاهش رشد اقتصادي منطقه يورو و چين خطر افت شديد رشد اقتصادي امريكا نيز وجود دارد.


 تغييرات به روايت ارقام

اما تغييرات كلي در بازار‌هاي جهاني به شرح زيراست: دلار در برابر ين ژاپن به بالاترين ارزش طي 6 سا ل گذشته رسيد و باعث شد كه شاخص سهام در ژاپن با رشد 5درصدي همراه شود، طبق گزارش بلومبرگ بانك مركزي ژاپن نيز موافقت كرد در روزهاي آتي خريد اوراق قرضه خود را از 30تريليون ين به 80 تريليون ين يعني معادل 721 ميليارد دلار برساند.همچنين، دلار در برابر ين هم به بالاترين ارزش طي چهار هفته گذشته بازگشت و نرخ برابري آن به 1.25 رسيد.قيمت هر اونس طلا پس از اعلام تصميم فدرال رزرو امريكا با 0.8درصد كاهش روبه‌رو شد و به كمتر از 1215 دلار رسيد، اين روند كاهش در ادامه روز همچنان ادامه داشت تا طلا در پايين‌ترين قيمت به 1167دلار رسيد و بار ديگر در ساعات آغازين روز جمعه بر قيمت 1173 دلار آرام گرفت.روند قيمتي اين فلز در روزهاي گذشته باعث شد تا بار ديگر طلا در مسير ثبت بدترين عملكرد هفتگي خود در 7هفته اخير قرار بگيرد.

روزهاي آينده از نگاه كيتكو

تحليلگران تكنيكال در آخرين اظهارنظرهاي خود مبني بر روند قيمتي طلا در ماه سپتامبر بيان داشته‌اند كه بازار همچنان در كوتاه‌مدت روند رو به افت خود را ادامه مي‌دهد. آنها همچنين بيان داشته‌اند كه هم‌اكنون سطح حمايتي قيمت جهاني طلا روي 1183 دلار قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش تحليلگران همچنين افزوده‌اند: با ادامه روند كنوني تقاضاي فيزيكي طلا در بازارهاي جهاني قيمت طلا در سه ماه كنوني نوسان كمي در اين بازه خواهد داشت ولي در سال 2015 ميلادي با كاهش بيشتر قيمت اين فلز زرد روبه‌رو خواهيم شد.

بر اساس آمار بالاترين قيمت طلا در تاريخ اين فلز، به 22 آگوست 2011 كه معادل 1908 دلار و 82 سنت معامله شده است برمي‌گردد. اين رقم نشان مي‌دهد كه طي اين سال‌ها طلا در حدود 36 درصد كاهش قيمت داشته است. تحليلگران بزرگ‌ترين عامل بر اين كاهش قيمت را افزايش ارزش دلار امريكا در برابر سبد ارزهاي مختلف دنيا و از سوي ديگر افزايش شاخص سهام‌هاي امريكايي و اروپايي مي‌دانند.

 اما در بازار نقره براي ماه دسامبر شرايط متفاوت‌تر از بازار طلا است، پيش‌بيني‌ها در رابطه با اين بازار روند صعودي را در نظر گرفته است و تحليلگران افزايش قيمت تا 17 دلار و 40 سنت را نيز در نظر گرفته‌اند.اما نقره نيز تا بهنگام در بالاترين قيمت درسطح 39 دلار و 92 سنت در سال 2011 قرار داشته كه نسبت به قيمت روز گذشته‌اش در حدود 55 درصد افت قيمت از آن تاريخ داشته است.


آيا طلا به 1000دلار خواهد رسيد؟

موسسه مالي سوسايت‌جنرال فرانسه اعلام كرد با ادامه روند نزولي نرخ تورم و قيمت نفت در بازارهاي جهاني احتمال كاهش قيمت طلا به 1000دلار در هر اونس بيشتر شده است.  به گزارش طلا به نقل از پايگاه اينترنتي بلومبرگ، مايكل‌هايف تحليلگر ارشد موسسه سوسايت‌جنرال تاكيد كرد كه اگر روند نزولي قيمت نفت در بازارهاي جهاني و همچنين افت نرخ تورم ادامه يابد قيمت طلا به‌زودي به كمتر از 1000دلار در هر اونس خواهد رسيد. براساس اين گزارش وي در ادامه تصريح كرد: شوك مربوط به افت قيمت نفت احتمال كاهش شديد قيمت طلا را بيشتر كرده و به نظر من ادامه روند كنوني موجب كاهش بيشتر قيمت جهاني طلا خواهد شد.

وي افزود: افت قيمت نفت به‌معناي كاهش نرخ تورم در اقتصاد جهاني است و اين مساله درنهايت به ضرر قيمت طلا خواهد بود. قيمت طلا در روزهاي اخير بار‌ديگر با كاهش شديدي روبه‌رو شده و وارد كانال 1100دلاري شده است. قيمت نفت طي ماه‌هاي اخير با افت شديد 23درصدي روبه‌رو شده و به پايين‌ترين سطح خود در دو سال اخير رسيده است.

هايف افزود: كاهش قيمت نفت موجب افت هزينه توليد و نرخ تورم در كشورهاي مختلف به‌خصوص كشورهاي صنعتي خواهد شد و اين مساله به‌تدريج قيمت طلا را به 1000دلار كاهش خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها