کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار برای فعالان دلچسب نیست


کد خبر : ۷۷۲۳پنجشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷:۲۹۱۵۱۱ بازدید

بازار آتی سکه که مدتی است با رکودی کم‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، چشم‌انداز پیش رو را با توجه به ثبات دلار و نوسانات اندک طلای جهانی چندان امیدوارکننده ارزیابی ...

بازار آتی سکه که مدتی است با رکودی کم‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، چشم‌انداز پیش رو را با توجه به ثبات دلار و نوسانات اندک طلای جهانی چندان امیدوارکننده ارزیابی نمی‌کند. حجم قراردادهای معامله شده این بازار در کنار ارزش معاملات در طول یک سال اخیر به شدت کاهش یافته که نشان‌دهنده از دست رفتن بخش مهمی از جذابیت این بازار برای معامله‌گران است. این مساله بی‌ارتباط با ریزش مداوم قیمت‌ها نمی‌تواند باشد.

به این ترتیب مبادلات روز گذشته سکه آتی با روند ثابتی نسبت به روز سه‌شنبه همراه شد؛ به طوری که شروع معاملات مثبت بود؛ اما در ادامه روز کار خود را با افت قیمت در پی گرفت و در نهایت نیز در همین شرایط به کار خود پایان داد. البته این در حالی است که معاملات دیروز در سر‌رسیدهای مختلف چه در افت قیمت و چه در روند مثبت معاملات، نوسان کمتر از 0.02 درصدی را تجربه کردند.بنابراین سکه‌های نقدی و آتی تقریبا نوسانی نداشتند و بهای دلار هم در این میان به نسبت روز سه‌شنبه ثابت بود. در این روز با گذشت پنج ساعت از معاملات، در مجموع سررسیدها تنها کمتر از هزار قرارداد معامله شده بود. این در حالی است که چشم‌انداز تعطیلات ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی طی هفته آینده نیز تاثیر بسزایی در کاهشی شدن حجم معاملات داشته است.

سلیمانی، کارشناس بازار آتی، در این زمینه گفت: با توجه به اینکه مدتی است بازارهای اونس، ارز و سکه نوسان‌های زیادی را طی مدت اخیر تجربه نکرده‌اند؛ به همین دلیل بازار آتی نیز تحرک زیادی را شاهد نبوده و همین موضوع موجب پایین آمدن حجم معاملات در ماه‌های اخیر به خصوص در هفته گذشته شده است، به همین دلیل معامله‌گران کمتر خرید و فروش می‌کنند و بیشتر به تغییر موقعیت‌ها (پوزیشن) و انتقال از سررسیدی به سررسید دیگر اقدام می‌کنند.

به گفته این کارشناس، یکی از عواملی که موجب اعمال تغییرات در بازار آتی سکه می‌شود، گزارش‌هایی است که در مورد متوقف کردن خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا انتشار یافته و می‌تواند تاثیر زیادی بر نوسان قیمت اونس و در نهایت ارز و بازار آتی سکه داشته باشد.این در حالی است که طی هفته گذشته بازار جهانی نیز همگام با بازارهای داخلی با روند نزولی دنبال شد و تا بعد از ظهر دیروز با همین روند به معاملات ادامه داد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند بازار آتی به همین صورت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؛ چرا‌که چشم‌انداز متفاوتی از روند مذاکرات وجود دارد. 

سلیمانی افزود: از طرفی هم دیروز پس از انتشار اخباری مربوط به رد صلاحیت وزیرعلوم کشور، از میزان دادوستد سررسیدهای این بازار باز هم کاسته شد و معامله گران در انتظار خبرهای مهم بازارهای جهانی نشستند. 

به این ترتیب قیمت سکه آتی در آبان ‌ماه در محدوده 462 تا 537 هزار تومان معامله شد که 0.05 درصد افت قیمتی داشت، سکه دی ماه نیز در محدوده 611 تا 888 هزار تومان معامله شد که 0.09 درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند ماه نیز در محدوده 921 هزار تا یک میلیون و 921 هزار تومان معامله شد که افت 0.02 درصدی را ثبت کرد. سکه اردیبهشت ماه هم با کاهش 0.02 درصدی همراه شد.

qtny586vvpycvk8o62ba.jpg

2hphj03sho2lyvwjoh9d.png
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها