کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال اخذ مجوز 5 موسسه اعتباری


کد خبر : ۷۷۲۰پنجشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸:۵۵۴۳۵۶ بازدید

وی با اشاره به اینکه این بانک اسامی موسسات دارای مجوز را روی سایت خود معرفی کرده است، افزود: در حال حاضر 5 موسسه هستند که در حال طی مراحل مختلف ...

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با اعلام جزئیات آخرین اقدامات این بانک برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی گفت: احتمالا تا پایان سال 5 موسسه غیراعتباری مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت می‌کنند.

عبدالمهدی ارجمندنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی کشور و اعلام مشخصات اعتباری غیرمجاز در سراسر کشور توسط مردم به بانک مرکزی از طریق سایت بانک مرکزی گفت: برخی از موسسات اعتباری در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند که ممکن است از چشم ناظران بانک مرکزی به دور مانده باشند.

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ادامه داد: بر این اساس، اگر مردم خلاف منکر و فعالیت غیرمجازی را از سوی این موسسات اعتباری می‌بینند، بهتر است که به مراجع مربوطه منعکس کنند و حتی اگر شک و شبهه‌ای در زمینه فعالیت موسسه و تعاونی اعتباری وجود داشته باشد و نیاز به رفع شدن باشد آن را از طریق بانک مرکزی به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه این بانک اسامی موسسات دارای مجوز را روی سایت خود معرفی کرده است، افزود: در حال حاضر 5 موسسه هستند که در حال طی مراحل مختلف ساماندهی‌اند که امیدواریم تا پایان امسال مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند که این امر بستگی به عملکرد آنها در فرآیند ساماندهی دارد، به‌طوری‌که اگر شرایط خود را با ضوابط بانک مرکزی تطبیق داده، مدارک لازم را ارائه دهند و تعامل لازم را با بانک مرکزی داشته باشند و در عین حال علاوه بر اینکه پیگیر کارهای مربوطه باشند و مشکل خاصی وجود نداشته باشد اخذ مجوز آنها زودتر انجام خواهد شد، اما اگر تشریفاتی در این فرآیند وجود داشته باشد کارها عقب می‌افتد.

ارجمندنژاد گفت: ممکن است موسسه‌ای غیرمجاز در گوشه‌ای از کشور به فعالیت مشغول باشد که از طریق بازرسان بانکی این موضوع را رصد می‌کنیم. همچنین با تعامل با نیروی انتظامی فرآیند ساماندهی آنها انجام می‌شود که در این زمینه از گزارش‌های مردمی و اعلام اسامی غیرمجازها استفاده می‌کنیم؛ به‌طوری‌که اگر موسسه‌ای به دور از ناظران فعالیت غیرمجاز بانکی انجام داد، مردم به ما معرفی کنند تا ناظران بانک مرکزی ضمن مراجعه و بررسی موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در مورد فعالیت برخی دیگر از موسسات اعتباری از جمله موسسه میزان گفت: فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی از چند سال پیش آغاز شده و در این راستا مجوز دو موسسه اعتباری طی 4 ماه پیش صادر شد و بقیه موسسات در فرآیند ساماندهی قرار دارند که موسسه میزان از همین دسته است. مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با اشاره به اینکه برخی از مسوولان موسسه میزان ادعا کرده‌اند که کارهای مربوطه برای اخذ مجوز از بانک مرکزی به اتمام رسیده، افزود: این موضوع قرین به صحت نیست و آنها در مراحل ساماندهی قرار دارند و در مراحل ابتدایی هستند و فاصله زیادی با اخذ مجوز دارند. این مسوولان اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکردند. این در حالی است که برخی موسسات در مراحل ساماندهی جلوتر از این موسسه هستند، اما در حد  آنها در مورد دریافت مجوز تبلیغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارهای مربوط به اخذ مجوز موسسه میزان به زودی انجام نخواهد شد، گفت: برای اعطای مجوز لازم است که آنها شرایط خود را به طور کامل با ضوابط بانک مرکزی تطبیق دهند. میزان مجوز فعالیتی از سوی بانک مرکزی دریافت نکرده و در فرآیند ساماندهی تعاونی‌های اعتباری سال‌ها پیش صرفا از وزارت تعاون مجوز اخذ کرده بود، اما باید از بانک مرکزی هم مجوز بگیرد و تحت نظارت این بانک باشد.

ارجمندنژاد در مورد فعالیت‌های موسسه اعتباری کوثر و عسگریه هم افزود: این دو موسسه مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند. هر موسسه‌ای که شرایط را کامل کرده و ضوابط را تطبیق داده مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده که بر این اساس این دو موسسه چند ماه پیش مجوز اخذ کردند و چند موسسه دیگر نیز کارهایشان در حال انجام است.

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی همچنین در مورد اخذ مجوز موسسه اعتباری مهر برای تبدیل شدن به بانک گفت: این موسسه نیز باید شرایط خود را با بانک مرکزی تطبیق دهد که فاصله زیادی با شرایط بانک مرکزی دارد و دریافت مجوز موسسه مهر زمانبر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها