کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو و کپچر در ایران

کدخبر:۷۶۵۶دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴:۱۵۲۱۳۹۰ بازدید

گروه خودروسازی ایران خودرو بزودی دو محصول کمپانی رنو را وارد بازار ایران میکند که ما توانستیم برای اولین بار این دو خودرو را در ایران در بوته نقد و آزمایش قرار دهیم .
اولین تجربه رانندگی با رنو کلیو و کپچر در ایران

فرانسوی ها همواره یکی از بهترین گزینه ها در رده مدل های کوچک و متوسط به حساب می آیند که مثال های زیادی را میتوان در این مورد بیان کرددر سالهای نه چندان دور، دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی پژو و رنو حتی در مقوله طراحی خودروهای خود نیز با رقبای آلمانی و آسیایی فاصله داشتند که با چرخشی اساسی، در حال حاضر قدرت فرانسوی ها در شکل دهی خودروها چشمگیر است تا حتی در رده های پایین بازار نیز طرح هایی به مراتب لوکس و پر زرق و برق در اختیار مشتریان قرار گیرد.

به بهانه برگزاري نمايشگاه تبريز و رونمايي محصولات جديدي كه قرار است در خطوط توليد ايران خودرو ظاهر شوند، دو دستگاه از جدیدترین مدل های رنو يعني كليو و کپچر را در طول یک روز مورد بررسی قرار داديم تا کاربران سایت بیشتر با این دو محصول روز اروپا آشنا شوند. اميدواريم در آينده نزديك و با نهايي شدن قراردادها، هر دو خودروی مذکور توسط شركت ایران خودرو در بازار داخلی عرضه شوند و تنوع سبد محصولات این شرکت بیش از پیش پربار شود.

رنو 5 در زمان خود یکی از خودروهای محبوب در داخل کشور به حساب می‌آمد که بیش‌تر، قشر جوان را هدف قرار داده بود و اتفاقا در این زمینه نیز مدل موفقی محسوب می‌شد. رنو کلیو را عملا باید از نوادگان دور رنو 5 دانست که تقریبا در آستانه 25 سالگی خود قرار دارد. تاکنون چهار نسل از این خودرو به بازار عرضه شده که تمامی آن‌ها را در فهرست پر فروش ترین‌های اروپا می‌توان مشاهده کرد تا به نوعی ناجی رنو به خصوص در مشکلات اواخر دهه 80 میلادی این شرکت در نظر گرفته شود. در عین حال کلیو در کنار سلطان بلامنازع کلاس خودروهای كوچك شهری یعنی فولکس واگن گلف، تنها خودرویی است که دو بار به عنوان خودروی سال اروپا برگزیده شده تا نشان از قابلیت‌های بسیار خوب این مدل باشد.

همین معروفیت و فروش فوق‌العاده کلیو باعث شد تا رنو بر پایه این خودرو، دست به طراحی یک کراس‌اوور كوچك بزند. رنو کپچر ماحصل این اقدام است که همانند نسل چهارم کلیو و نیسان جوک، روی پلتفرم B رنو – نیسان شکل گرفته و بر این اساس، یک ون چند منظوره، کراس‌اوور و هاچ بک به حساب می‌آید. کپچر از سال گذشته میلادی در بازار حضور دارد تا در همین زمان کوتاه پس از نیسان جوک و داچیا ( رنو ) داستر سومین مینی کراس‌اوور پرفروش این قاره باشد. 

همچنین در سال جاری سایت معتبر » وات‌كار « ، این خودرو را به عنوان بهترین شاسي‌بلند کوچک ارزان‌تر از 16 هزار پوند انتخاب کرده تا رویه مثبت پیش روی کپچر عامل اصلی ورود آن به بازار داخلی نیز باشدپس از نگاهی به پیشینه هر دو خودرو، باید دید این دو تازه‌ وارد فرانسوی از چه ویژگی‌ها و خصوصیات بارزی در مقایسه با رقبای دیگر هم کلاس خود بهره می‌برندخوش‌بختانه هم کلیو وهم کپچر موجود در کشور از آخرین مدل تولیدی انتخاب شده‌اند و برچسب 2015 بر روی آن‌ها به خوبی خودنمایی مي‌كند. البته بدون توجه به این موضوع و تنها با نگاهی به بدنه خودروها نیز به وضوح می‌توان رد پای زبان طراحی جدید رنو را در آن‌ها مشاهده کرد تا پس از مدل فلوئنس، دومین سری از خودروهایی باشند که با جدیدترین فیس‌لیفت کارخانه در داخل به فروش خواهند رسید.

ep68ffz0ssuvv6pmd6fz.jpg


نمای ظاهری

با در نظر گرفتن آن‌چه گفته شد طبیعتا باید انتظار خود را از هر دو خودرو کمی بالا ببریم تا با حالتی چالش برانگیزتر به نقد و بررسی طراحی آن‌ها پرداخته شودآن‌چه درهمان نگاه نخست به راحتی دریافت می‌شود طراحی تهاجمی و اسپرت در تمامی نماها به ویژه در مورد کلیو است. 

رنو کلیو به عنوان یک مدل حیاتی برای رنو تقریبا بیش‌ترین وسواس را در شکل‌دهی به خود می‌بیند تا حداقل در این چهار نسل، با کم‌ترین انتقادات طراحی روانه بازار شود. در نمای جلو، درپوش پیشرانه و حتی سپر با خطوط بسیاری همراه نیست و درست در نقطه مقابل، فارغ ازهر گونه اغراق، حجمی نرم و روان را به وجود آورده‌اند. اما برای ایجاد چهره‌ای تهاجمی، اولین بخشی که تمام توجهات را به خود جلب می‌کند بدون شک چراغ‌های بسیار بزرگ جلو هستند که تقریبا تا نزدیکی‌های ستون جلو کشیده شده‌اند. گرافیک داخلی این چراغ‌ها در بهترین حالت ممکن طراحی شده تا در کنار چراغ‌های ا‌ل‌ايي‌دي روزنما و البته نشان بزرگ رنو در مرکز جلو پنجره، کلیو را حتی در مدل پایه نیز به طرز فریبنده‌ای اسپرت‌تر از آن چه واقعا هست در نظر بیننده جلوه دهدیکی از خصوصیات قابل توجه و تحسین برانگیز در مورد نسل چهارم کليو، حالت کوپه‌ مانند بدنه است که به لطف انتقال دستگیره عقب بر روی بخش ابتدایی ستون عقب، بسیاری خودروی شما را درست مشابه یک مدل کوپه دو در خواهند دید ( موضوعي که بارها طی انجام آزمایش افراد به اشتباه به آن اشاره كردند). 

در نمای جانبی، همان آسودگی طراحان در ایجاد احجام نرم را به راحتی می‌توان در درها نیز مشاهده کرد تا حس عضلانی بودن خودرو تنها به واسطه گل‌گیرهای ورم‌کرده و بزرگ به وجود آید. البته در این میان، مرکز ثقل پایین خودرو باعث شده تا حتی با رینگ‌های 16 اینچی، کلیو به مراتب چسبیده‌تر‌ به‌ زمین از دیگر رقبای هم‌رده خود به چشم بیاید. اما طرح رینگ‌های آلیاژی پنج‌پره به‌کار رفته در مدل مورد آزمایش را نباید به زيبايي رينگ‌هاي كپچر دانست و اگر آن را در کنار رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی کپچر قرار دهید اين موضوع بيش‌تر به چشم مي‌آيد. آیینه‌های جانبی نیز به تبعیت از سایر مدل‌های بزرگ رنو بر روی در جلو جاسازی شده تا با وجود زمینه رنگ متضاد و تیره با رنگ بدنه تکمیل‌کننده حالت اسپرت این زاویه باشددر نمای عقب نیز کلیو با پیروی از طراحی بخش جلو، تا حدامکان از به کار بردن خطوط اضافی و اغراق‌آمیز پرهیز کرده تا وظیفه ایجاد تناسب و هماهنگي اسپرت این قسمت نیز با چراغ‌ها، پخش‌كننده هوا و بالچه نصب‌شده در بخش انتهایی سقف باشد. البته شیشه عقب با طرح شش ضلعی خود با این‌ که به لحاظ بصری درهماهنگی کامل با بخش‌های دیگر بدنه قرار دارد ولی دیدعقب راننده را كمي محدود کرده است.


nwnv1r1iuw9c762bicl.jpg


داخل اتاق پس از نگاه جامع به بدنه، نوبت به سوار شدن به خودرو می‌رسد. خوش‌بختانه کلیو در داخل اتاق نیز سرنشینان را به هیچ وجه ناراضی نگاه نخواهد داشت زیرا تقریبا همان اصول به کار رفته در طراحی بدنه در این فضا نیز به خوبی رعایت شده تا حس قرار‌گیری در یک خودروی کوچک شهری با یک رانندگی اسپرت در هم آمیخته شود. به صورت کلی فرانسوی‌ها استاد چنین ترفند‌هایی در مدل‌های کوچک هستند، چیزی که قبال در پژو 206 نیز به آسانی قابل رویت بود.

در کلیو همانند مگان و سایر خودروهای مشابه دیگر خبری از سوییچ بر روی درها نیست و به واسطه کارت الکترونیکی می‌توان نسبت به باز و بسته کردن درها و صندوق عقب اقدام کرد. پوشش یک‌دست مشکی داخل اتاق دقیقا همان موردی است که از یک هاچ بک اسپرت انتظار می‌رود ضمن این‌که تزیینات کرومی نیز چاشنی لوکس بودن را به آن می‌افزایند . به لحاظ کلی داشبورد خودرو ساده و فارغ از شلوغ‌کاری طراحی شده تا در بدو ورود به این فضا اول از همه نشان دهنده‌های عقربه‌اي – دیجیتال پشت فرمان و صفحه نمایش لمسی قرار گرفته در بخش بالایی کنسول وسط داشبورد جلب توجه کند.

کار با ادوات موجود در خودرو اعم از سیستم ناوبری، سیستم صوتی باس‌رفلکس قدرتمند، تهویه مطبوع اتوماتیک و... به راحتی قابل انجام و حاکی از چیدمان مناسب آن‌هاست. صندلی‌های جلو نیز در طول مدت آزمایش به خوبی بدن سرنشینان را در خود نگه می‌دارد تا در دورهای تقریبا شدید کم‌ترین انحراف برای بدن ایجاد شود. نشانگرهای پشت فرمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر جذابیت بسیار زیاد درهر شرایطی بسیار خوانا هستند تا مشکلی در این بخش احساس نشوددر ردیف دوم صندلی‌ها، فضا قدري محدودتر از صندلي‌هاي جلو است تا تنها دو سرنشین بالغ امکان استفاده از آن را داشته باشند. البته صندوق عقب خودرو با ظرفیت 300 لیتر، فضاي کافی برای قرار دادن وسایل یک مسافرت نه‌ چندان بلند را دارد كه در مقايسه با ديگر خودروهاي هاچ‌بك، بسيار خوب به نظر مي‌رسد.

بیش‌تر مواردی که در مورد رنو کلیو جدید به آن اشاره شد در برادر بزرگ‌ترش کپچر نیز با تغییراتي قابل مشاهده است، اما طراحان کپچر به واسطه ماهیت خودرو و كاربرد آن، تاحدودی از خصوصیات اسپرتی آن در مقایسه با کلیو کاسته‌اند و در عوض فلسفه لوکس بودن را با دقت بیش تری پیاده‌سازی کرده‌اند که این موضوع در طراحی بدنه و داخل کابین نیز به خوبی ملموس است. البته همچنان کپچر را باید یک کراس‌اوور اسپرت در نظر گرفت که عمال هیچ کدام از رقبای داخلی آن به لحاظ خصوصیات ظاهری در رده‌ای بهتر از آن قرار نخواهند گرفت. نكته بسيار جالب توجه در مورد رنو كپچر اين است كه اين خودرو قابلیت سفارش به صورت دو رنگ را دارد، كما اين كه در نمونه مورد آزمایش، سقف خودرو به رنگ مشکی و بدنه آن به رنگ شیری بود که با وجود زه‌های سرتاسری قرار گرفته بر روی حاشیه گل‌گیرها و براگیر جانبی به راحتی می‌توان لقب یک شاسی‌بلند لوکس اسپرت اقتصادی را برای آن نظر گرفت.

در داخل اتاق نیز همان فضای آشنای کلیو را البته با برخی تغییرات در جزییات می‌توان دید. هر چند کپچر در رده کراس‌اوورهای جمع و جور طبقه بندی می‌شود ولی فضای بسیار مناسبی برای چهار سرنشین بزرگ سال حتی در مسافرت‌های طولانی در آن وجود دارد که در کنار صندوق 377 لیتری تقریبا موقعیت خوبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت داراست. در بخش تجهیزات نیز هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند و مواردی همانند سیستم صوتی قدرتمند، دوربین دید عقب، سیستم ره‌یاب ماهواره ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینه‌های برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، کروزکنترل با قابلیت محدود كردن حداکثر سرعت ( ليميتر )، چراغ‌ها روشنایی در روز از نوع ال‌ايي‌دي، سیستم تله‌ماتیک و... در آن‌ها به صورت استاندارد وجود دارد.

bbly8rwd7n8z2jfmxd68.jpg


تجربه رانندگی

هر دو خودروی مورد بررسی از قوای محرکه یکسان برخوردارند که در کنار تشابهات فراوان دیگر در بخش فنی باید انتظار خصوصیات رانندگی بسیار نزدیک به یکدیگر را از آن‌ها داشت. رنو کلیو و کپچر مذکور از نوع TCe هستندکه یک پیشرانه1.2لیتری مجهز به سیستم توربو را در زیر کاپوت خود می‌بینند. این پیشرانه به لطف سیستم پرخوران، توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و بیش‌تر گشتاور 190 نیوتن‌متر را دارد و با وجود حجم كم، نیروی کافی برای حرکت هر دو مدل ایجاد می‌کند.

به منظور روشن کردن این پیشرانه پس از قرار دادن کلید كارتي‌شكل خودرو كه به راحتي در جيب پيراهن جاي مي‌گيرد در جای مخصوص ( در پایین کنسول وسط داشبورد ) در حالی که جعبه‌دنده اتوماتيك در وضعیت پارک و پا روی پدال ترمز قرار داد، کافی است دکمه روشن - خاموش روی داشبورد را فشار دهید تا صدای بم پیشرانه درهمان ابتدای امر جلب توجه كند. خوش‌بختانه سیستم توربو در نظر گرفته‌ شده برای این پیشرانه از همان دورهای ابتدایي فعال می‌شود تا راننده هم از صدای خروجی از آن و هم شتاب‌گيری خوب خودرو لذت ببرد. جعبه دنده موجود در این دو مدل از نوع شش‌دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است که تقریبا در هر حالتی به خوبی پاسخ سریع به وضعیت کارکرد پیشرانه می‌دهددر زمان بررسی این خودروها، هماهنگی فوق‌العاده پیشرانه با جعبه دنده بسیار جلب توجه می‌کرد. 

هر چند در شروع حرکت یک وقفه كوچك در شتاب‌گیری هر دو خودرو را كه در خودروهاي توربو رايج است می‌توان مشاهده کرد ولی در ادامه و با فشردن بر پدال گاز قدرت خوب این پیشرانه حتی در سر بالایی‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد ضمن این‌که صدای خروجی از اگزوز نیز در صورتی که دور موتور را باال نگه دارید طنینی لذت بخش در داخل اتاق ایجاد می‌کند. گيربكس شش دنده خودكار این خودروها در هر حالتی بسیار خوب و سریع عمل می‌کند ولی اگر خواهان یک رانندگی اسپرت‌تر باشید ( به خصوص در کلیو ) حالت تعویض دستی گزینه بهتری خواهد بود. با وجود وضعیت مشابه فنی، كليو به واسطه وزن اندکی كم‌تر از کپچر ( در حدود 100 کیلوگرم ) برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر درساعت به 12 ثانیه زمان نیاز دارد كه اين رقم طبق اعلام رسمی کارخانه 10.6 ثانیه است. این در حالی است که کپچر این سرعت را در زمانی بیش‌تر از 12.5 ثانیه به دست می‌آورد ( شتاب رسمی خودرو 10.9 ثانیه ) که برای چنین خودرويی قابل قبول است.

هرچند هیچ یک از دو خودروی مورد بررسی از ترمز‌های دیسکی در محور عقب خود بهره نمی‌برند ولی حتی لحظه‌ای نباید به قدرت فوق‌العاده عالی ترمزگیری آن‌ها شک کرد تا جایی که سیستم‌های الكترونيكي به کار رفته در آن، خودروها را بدون کوچک‌ترین انحرافی و در خط مستقیم در کم‌ترین مسافت ممکن متوقف می‌کند تاهر راننده‌ای در این بخش لبخند رضایت بر لبان خود داشته باشددر بخش فرمان‌پذیری و دینامیک حرکتی، رنو کلیو به واسطه ابعاد کوچک‌تر و البته فاصله کم‌تر تا زمین (clearance) اصطلاحا خوش‌دست‌تر از کپچر احساس می‌شود ولی به واسطه سیستم تعلیق یکسان درهر دو خودرو، کراس‌اوور رنو را نیز نباید فاقد لذت رانندگی دانست. در این بخش تنها به دلیلی که ذکر شد کلیو از عملکرد بهتری بر خوردار است. ماهيت اسپرت رنو كليو، طراحان را بر آن داشته تا براي ايجاد قابليت‌هاي ديناميكي بالا ، سيستم تعليق را به گونه‌اي طراحي كنند كه خودرو در پيچ‌ها عملكرد بهتري داشته باشد وليكن در دست‌انداز‌ها قدري از کیفیت سواری خودرو كاسته می‌شود كه البته این مورد بیش‌تر در محور عقب مشهود است.

در مجموع، نسل چهارم رنو کلیو و رنو کپچر جدید را باید خودروهایی بسیار مناسب برای بازار داخلی دانست که البته رقبای قدری به ویژه در مورد کلیو انتظار آن‌ها را می‌کشند به‌ علاوه وجهه مثبت برند اروپايي شركت سازنده يعني رنو و کیفیت ساخت بسیار خوب هر دو خودرو یک برگ برنده برای آن‌ها به حساب می‌آید که باید دید در آینده‌ای نزدیک تا چه حدی می‌توانند رضایتمشتریان را جلب کنند.


xsvdtnj9k32wixnkx4nf.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ali: 1393/8/513:10:18،
215
24
حالا موقع تحویل خدا می دونه چه داستانی سر مردم درارن
sinax: 1393/8/513:46:06،
146
26
فقط کشته مرده اون قسمتی که نویسنده مطلب گفته ((تا تنوع محصولات این شرکت پربارتر شود )) شدم. بابا تنوع محصولات!!!!!!!!!!
حسین 2: 1393/8/515:32:07،
44
45
باید ببینی بازا ازادش چنده 170 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...........
هادی: 1393/8/517:06:39،
48
87
رنو اصلآ مشتری نداره هر کی میخره برای فروشش باید التماس کنه حالا اینا هر چقدر می خوان قیمتش رو بالا بزارن کسی بخرش نیست. مگر اینکه قیمتش خیلی پایین تر از نمونه کره ای باشه
عاشق سایپا و ایران خودرو: 1393/8/517:11:24،
69
39
عکسای تو و بیرونش رو حسابی نگاه کنین چون چیزی که قراره فرغون سازا بدن بیرون شکلش با ماشین اصلی فرق می کنه. دسته دنده هم آپشن حساب میشه رینگ و مه شکن که جای خود داره.
اروپایی: 1393/8/523:43:10،
51
31
هادی جان شما رنو نخر
بهتره 405 بخری که مشتری داره.....!!!!!
ramim: 1393/8/602:28:41،
57
50
سراتو کوپه 2012 2000 cc+
رنو کلیو _
قیمت هر دو تقریبا یکیه
ali: 1393/8/513:13:32،
156
27
توی ماشینه یه جوریه انگار به دل من ننشست البته بگم پول خرید ندارم فقط نظرمو گفتم
امیر: 1393/8/513:25:46،
117
23
شبیه تیبا 2 زدن نامردا ؟ صبر کنید تا فرغون سازا مونتاژش کنن بعد بهتون ثابت میکنیم که صنعت خودروی ما ترکونده !!!!!
مهدی: 1393/8/513:17:05،
52
20
قیمت ؟
کدوم شرکت خودرو ساز مونتاژ میکنه؟
partian: 1393/8/513:44:17،
112
23
مونتاژ نیستن دوست عزیز ! بگو کدوم خودرو ساز خودرو واردات میکنه ؟ من اگه جای صاحب سایپا باشم روم نمیشه سرم بگیرم بالا و بگم صاحبشم ؟ ایران خودرو و سایپا مایه ننگ تمام جامعه ایران تشریف دارن واقعا از ننگم گدشته دیگه ! .... ایران جیب سانسور نکن .
گوسفند زنده: 1393/8/514:46:51،
61
24
ایرن خودرو وارد می کنه.
قیمت بالای 80 میلیون.
مج: 1393/8/513:34:47،
64
19
تو ال 90 و مگان موندید، دست بردار مردم بیچاره نیستن...
حق: 1393/8/514:00:27،
55
47
رنو بااصالته
شهریار: 1393/8/514:16:19،
51
38
هردو خوشگل هستن.. خدا کنه قیمت بالایی نداشته باشند تا بتونیم بخریم
حرفه ای: 1393/8/515:31:37،
33
34
قیمت اعلامی توسط ایران خودرو ۸۰ تا ۹۰ میلیون برای هاچ بک
و ۱۱۰ میلیون برای شاسی بلند هستش
mahyar: 1393/8/515:42:35،
33
22
حتمن ..206 تو بفروش اینو بخر..خخخخخخخ
Javad: 1394/9/2215:05:48،
20
10
باباكپچر اشغاله شاسي بلندو١٢٠٠هي هي
amir: 1393/8/514:19:37،
65
23
ماشینای بی درد سر و خوبین.
اونایی که میگن ال90 زشته ایشالا اینا رو بپسندن.
البته به پای دویست و جیش(206 )نمیرسن.
فقط قیمتشو اینا فضایی میزارن. آخه خرجشون بالاست آقایون.
پدرام: 1393/8/514:47:38،
57
23
اینا خجالت نمیکشن؟!! اینه نتیجه ۳۰ و اندی سال حمایت از این بی مصرفا؟! تردد تو مناطق آزاد رو محدود میکنین تا ماشینای وارداتی که با سودای کلانی که میخواین ببرین رو بفروشین؟!! مایه ننگ صنعت ایرانن این دو خودروساز!
ALI: 1393/8/515:02:09،
44
20
باسلام احتراماً
تصویر کامل وقیمت ، شاسی بلند یا کوتاه ، اتوماتیک یا دنده ای کاملا توضیح دهید .وچه موقع به بازار عرضه میشود
با تشکر فراوان
ارش: 1393/8/515:04:46،
36
27
کلیو 80 میلیون و کپچر 120 میلیون قبلا قیمتو اعلام کردن
البته تا این لحظه قیمت اینه قطعا هرکدام در کارخانه تا 10 میلیون بالا میروند و در بازار 10 میلیون دیگر
اولین سری از این محصولات CBU و فرانسوی هستند
پس اگر خیلی خوشتان امده و با قیمتش مشکل ندارید حتما از همین سری اول خرید کنید و گرنه بعدا حلبی تحویل میگیرید
ااا: 1393/8/515:20:12،
36
39
ایناا ماشینن ولوستر 10 برابر ایناست
َفرهنگ اسفرورینی: 1393/8/516:06:50،
53
24
بنظرمن ایران فقط ازامریکا خودرووارد کنه تاکشوری مانندفرانسه داغتر ازکاسه آش نشه دیگه .نمیدانم چرامسئولین ذی ربط باخیانت کاری شرکت های فرانسوی راه رابرای اینان باز .بازگذاشتند
حق: 1393/8/516:48:15،
35
22
كلا برند رنو تو دنيا خيلى اس نيست ولى به جرات ميگم جزو پر فروش هـاست و قابل قبول
سعید: 1393/8/518:28:26،
63
30
من از سال 90 مگان گرفتم صفر تا امروز به جز تعویض روغن و لنت و تسمه ها کاری دیگری نداشته این ماشین . واقعا رنو خیلی با کیفیت هست . من که راضی هستم به این کیفیت :)
فرجام: 1393/8/519:04:04،
38
35
متاسفم برای خودمون که باید برای ماشینی در حد پی کی با قیمت سه برابر اونم از یه شرکتی که کیفیتش به پای تویوتا که که کل دنیا سوارش می شن نیست له له بزنیم.
امیررضا: 1393/8/519:30:59،
28
54
یک چینی دیگر به اسم اروپایی

ولی از MVMوX620و X60قشنگ تر است
کوروش: 1394/7/720:29:29،
18
17
نه کارشناس خودرو هستید نه سوارش شدید چرا نظر اونم از نوع منفی اش میدید هر چی باشه از این فرغون های داخلی و چینی و کره ایی بهتره
محمد رضا: 1393/8/521:03:09،
34
32
موتور 3 سلیند است هر 2
آزاد: 1393/8/523:31:18،
24
42
پژو ۲۰۰۸ خیلی بهتره از کپچره تو این اندازه حیف هنوز تو ایران نیومده
ارش: 1393/8/609:42:57،
33
30
عالیه من میخرمشون هر قیمتی باشه
ماهان: 1393/10/2914:56:18،
13
17
کلیو اگه تا ۸۰ باشه ارزش خرید داره
حسین محسنی: 1393/11/1122:24:43،
26
14
ایران خودرو کدوم مدل از کلیو را قرار است وارد کند؟
dynamique یا GT ؟
کنجگاو: 1393/11/1216:06:28،
16
16
مدل جی تی لاین
عارف: 1393/12/1209:34:02،
16
11
بسيار ماشيناي خوبين
هر چي هست از ماشيناي مسخره كره اي بهتره
٢٠٦ هم كه خسته كننده شده
محمود: 1394/4/313:09:01،
27
30
سی سال که هیچه به ایران خودرو و سایپا سیصد سال هم فرصت بدن پیشرفت که نمیکنن هیچ پسرفت هم میکنن آقا ما نمیخواهیم شما خودرو تولید کنید چقدر باید مردم تو جاده ها کشته بشن تا جیب شما پر تر بشه جمع کنید بابا خجالت بکشید
محمد : 1394/8/1013:39:46،
15
17
ا سلام بی طرف عرض میکنم من این ماشینو دو ماه داشتم 5000 کیلومتر استفاده کردم هر کس بخره واقعا پشیمون میشه من در مقایسه با ماشینهای هوندا سیویم مزدا 3 بهش نمره خیلی پایین میدم ارزش واقعیش 75 میلیون بیشتر نمیارزه
ali: 1394/11/802:09:16،
17
10
رنو کلیو و کپچر عالی بود
وحید: 1394/11/823:51:13،
15
7
میلیون 20و25و30و35
S K: 1394/11/1300:10:09،
17
5
عالی نداره. 40 میلیون
احمد: 1395/9/2909:16:52،
7
5
قیمتش بیشتر از 206 باشه گرونه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل