کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود

کدخبر:۷۶۴۰یکشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰:۳۱۵۹۶۰۶ بازدید

اگر روزی دنده خودروی تندر90 شما ابتدا بد جا رفت و در نهایت در دنده‌های چهار و پنج، گیربکس قفل شد این را بدانید که حتماً بر اثر پارگی گردگیر پلوس، روغن گیربکس خالی ...

اگر روزی دنده خودروی تندر۹۰ شما ابتدا بد جا رفت و در نهایت در دنده‌های چهار و پنج، گیربکس قفل شد این را بدانید که حتماً بر اثر پارگی گردگیر پلوس، روغن گیربکس خالی شده و خشک کار کردن دنده‌ها باعث این اتفاق شده است و شما احتمالاً باید از ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان بسته به شدت آسیب‌رسیدن به قطعات داخل گیربکس هزینه کنید.

درست مثل مالک این تندر۹۰ که هفته گذشته به تعمیرگاه مراجعه کرد و گفت: آقای مکانیک! صبح که خودرو را روشن کردم دنده‌های سنگین در کوچه و خیابان خوب جا می‌رفت اما وقتی که وارد اتوبان شدم ورود به دنده چهار با سختی انجام شد و تعویض به دنده پنج با صدا همراه بود. وقتی خواستم معکوس بکشم و از دنده پنج به دنده چهار بیایم ناگهان گیربکس قفل شد. مالک این خودرو افزود: پس از چند بار گاز دادن و کلاچ گرفتن نیز گیربکس آزاد نشد و مجبور شدم هنگامی که به ترافیک رسیدم از سرعت خودرو کم کنم تا خودرو خاموش شود. او به مکانیک گفت: دوباره هر چه استارت زدم با وجودی که کلاچ گرفته بودم اما خودرو چون در دنده پنج قرار داشت از جا می‌پرید و دوباره خاموش می‌کرد. مکانیک به مالک تندر پاسخ داد: گردگیر پلوس تندر۹۰ها بعد از مدتی پاره می‌شود و چون مثل گردگیر پلوس خودروهای پژو زه و لایه دوم ندارد در نتیجه روغن داخل آن خالی می‌شود و گیربکس خشک کار کرده و قفل می‌کند. در صورتی که در خانواده پژو این اتفاق کمتر رخ می‌دهد زیرا اگر گردگیر پلوس در پژوها پاره شد روغن در لایه دوم قرار می‌گیرد و به گیربکس اجازه خشک شدن سریع را نمی‌دهد. اکنون با این مقدمه می‌خواهیم ببینیم در خودروی تندر۹۰ مذکور، پارگی گردگیر پلوس و خروج روغن از آن به چه قطعاتی آسیب وارد کرده است:
 

118 227x300 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


مکانیک ابتدا دید تندر۹۰ محصول پارس‌خودرو مدل سال ۸۹ است و حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کرده است بنابراین ابتدا سیستم کلاچ را بررسی نمود ولی سیستم کلاچ سالم بود بعد دید که گیربکس بدون روغن کار می‌کند و احتمالاً دنده خرد کرده پس گیربکس را باز نمود.
 

215 300x227 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


هنگامی که مشغول باز کردن گیربکس شد فهمید که گردگیر پلوس پاره شده و همه واسکازین از آن خارج شده است که این بزرگ‌ترین ضعف در خودروهای تندر۹۰ است. علت خرابی گیربکس نیز همین پارگی بود زیرا معمولاً جنس پلاستیک بعد از مدتی خشک و فرسوده می‌شود و باعث پارگی می‌گردد.
 

312 300x225 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


در خودرو تندر۹۰ اگر بخواهیم گیربکس را باز کنیم ابتدا باید رام را باز نموده و به دلیل کمبود فضای دسترسی به قطعات مجبوریم که جای باتری و کامپیوتر خودرو را نیز باز نماییم تا بتوانیم به پیچ‌های گیربکس دسترسی داشته باشیم که این نشان‌دهنده طراحی بد خودرو است (البته در جاگیری قطعات) مکانیک بعد از باز کردن متعلقات گیربکس مذکور، چهار عدد پیچ روی و شش عدد پیچ زیرین خودرو را باز کرد.
 

48 300x222 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


مکانیک بعد از  باز کردن پیچ‌های گیربکس، گیربکس را به صورت کشویی به سمت جلو کشید. بعد از این کار گیربکس را به آرامی به روی زمین قرار داد و به روی میز کار منتقل کرد البته مکانیک قبل از باز کردن گیربکس، سنسور دور موتور و متعلقات الکترونیکی و پیچ‌های دسته موتور را باز کرده بود.
 

57 300x221 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


مکانیک بعد از پیاده کردن گیربکس از روی خودرو مشغول باز کردن آن شد. ابتدا پوسته گیربکس را باز کرد و بعد از آن خارهای آن را آزاد نمود. بعد از باز کردن پوسته گیربکس، مکانیک به بررسی قطعات داخل آن پرداخت تا قطعاتی که باید تعویض شوند را باز کند.
 

69 300x221 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


مکانیک بعد از بررسی متوجه شد که خوشبختانه فقط چند قطعه آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد از جمله بلبرینگ دنده پنج و دنده برنجی و شفت دنده‌ها که روی آن ساییده شده بود. به همین خاطر ابتدا بلبرینگ و دنده پنج را باز کرد و بعد از آن شفت دنده‌ها را جدا نمود. پس تمام دنده‌ها را باز کرد و بعد از آن شفت را باز نمود.
 

77 300x222 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


بعد از شناسایی قطعات فرسوده، مکانیک سفارش تهیه قطعات نو داد و گفت: کیفیت قطعات بد در یک خودرو معمولاً هزینه‌های گزافی بر روی دست دارندگان خودرو می‌گذارد و در اینجا تنها علت قفل شدن دنده‌های گیربکس فقط به خاطر فرسودگی گردگیر پلوس و در نتیجه جنس بد بلبرینگ آن بود.
 

86 300x222 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


هنگامی که قطعات جدید از راه رسیدند مکانیک ابتدا شفت را در محل خود در داخل گیربکس قرار داد و سپس دنده‌ها، برنجی‌ها، توپی و کشویی را یکی پس از دیگری بر روی شفت چرخ‌دنده‌ها سوار کرد. بعد از سوار کردن آنها مکانیک مشغول به تست قطعات شد تا ببیند که آیا صحیح کار می‌کنند یا نه؟ و آیا دنده‌۵  بعد از تعمیر درست جا می‌رود یا خیر؟
 

97 300x220 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


مکانیک هنگامی که شفت را جا زد، نوبت به جمع کردن گیربکس ‌رسید سپس قبل از اینکه گیربکس را جمع کند برای بار آخر تمامی قطعات را دوباره چک ‌کرد و بعد پوسته گیربکس را بر روی دیگری بست و در پایان با آچار تورک متر با فشار ۶٫۷ کیلوگرم آن را محکم نمود.
 

106 300x224 مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود


بعد از بستن تمام گیربکس و جمع کردن آن نوبت به تعویض گردگیر پلوس که عامل اصلی به وجود آمدن این وضعیت بود ‌رسید اما قبل از آن لازم بود مکانیک ابتدا گیربکس را در جای خود قرار ‌دهد پس مشغول بستن پیچ‌های آن به بدنه موتور شد و یکی پس از دیگری قطعات الکترونیکی و مکانیکی را در جای خود قرار داد. بعد از بستن آنها ابتدا پلوس و رام را بست و باتری و کامپیوتر را نیز مجدداً در جای خود قرار داد. هزینه چنین تعمیری در خودرو تندر۹۰ از ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است. هزینه همین تعمیر در خودروی پژو ۲۰۶ و یا پژو ۲۰۷ برابر با ۹۰۰ هزار تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان است. ضمن اینکه به قول مکانیک، تعمیر گیربکس خودروهای پژو آسان‌تر و در تندر۹۰ بسیار سخت است. ضمن اینکه هزینه نگهداری تندر تقریباً گران‌تر از ماشین‌های همکلاس خود می‌باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امیر: 1393/8/422:46:46،
111
67
یه سوال از دوست داران ال 90 دارم
چرا رکاب زیر درب ال نود در قسمت درب سمت شاگرد 2 تیکه هست
کدام ماشین اینجوریه؟
اگه تونستین دلیل قانع کننده ایی بیارین
پا راکبی دو تیکه!!!!
مجيد: 1393/8/508:29:36،
114
58
آره دقيقاً
حالا دقت كن تو ماشيناي تصادفي، با اولين ضربه رنگ از روي همين نقطه ترك ميخوره
واقعا مسخره است
اين ماشين قرار بوده جايگزين پيكان بشه، نه اينكه انقدر قيمتش باشه.
مجتبی: 1393/8/509:56:58،
54
136
از ایرانجیب بسیار سپاسگزارم!اکنون بنده بخوبی می توانم این مشکل را در خودروی تندر برطرف کنم.تلاش می کنم با چند بار خواندن این نوشته مکانیک استادی شوم!
آخه ایرانجیب،این چیه؟تو ارزشت بالاتر از این نوشته هاست.باید مقاله های جهانی بنویسی یا دست کم به پارسی برگردان کنی.
یاس: 1393/8/511:23:52،
117
200
سایت ایران جیب تودرحد این حرفا نیستی که بخوای ال90 روخراب کنی..
علی: 1393/8/511:28:10،
94
83
امیر اقا
تنها رکابش دو تکه نیست بلکه اگر داشبورد را خوب ملاحظه کنید می بینید قسمت مربوط به داشبوردکیلومتر دو تکه است و روی داشبورد سوار شده
کار رومانی بهتر از این نمی شه
mahyar: 1393/8/512:02:53،
90
162
دقیقا زدی تو خال ایرانجیب
هزینه های این خودرو هندی همونقدر که زشته همونقدرم بالاست
یکی از آشناها یه تصادف کوچیک ازجولو با تندر داشت که نزدیک 5میلیون براش خرج ور داشت.
این همه پول بدی به تندر ترمز کاسه ای که از هر لحاظ جلو 206 لنگ میندازه؟
mahyar: 1393/8/512:03:21،
106
85
این ماشین یه موقه قیمتس 8 میلیون بود و قرار بود جای پیکانو بگیره



1000رحمت به پیکان که این همه سواری ارزون به ایرانیا داد.
ایلیا: 1393/8/512:19:49،
174
83
خجالت داره ایران جیب..پژوهای صفر بعد از هزار کیلومتر به

روغن سوزی وسرو صدا میفتن..حالا تو گیر دادی به این تندر

90 که از ده هزارتاش یکی اینجوری شده..
حسام: 1393/8/513:19:33،
161
48
خیلی برام جالبه. ایرانجیب حتی به این اشاره هم نکرد که اگه این دوستمون ملاحظه میکرد و همونطور که تمام مکانیک ها میگن قطعاتش رو به موقع عوض میکرد این اتفاق هیچوقت نمی افتاد. تعویض تسمه تایم بعد از 60 هزار کیلومتر، تعویض شمع ها بعد از 25 هزار کیلیومتر و تعویض گردگیر پلوس بعد از 70 هزار کیلومتر یعنی سالم کار کردن ماشین برای همیشه. بنده از سال 86 این ماشین رو دارم و لذت بردم از سواری که این ماشین میده. تا حالا هم جز تعویض روغن و تعویض شمع و همین خرج های به موقع هیچ هزینه ای رو متقبل نشدم خداروشکر
محسن: 1393/8/514:12:06،
128
36
این شرکت رنو عجب آدمهای احمقی هستن که تا حالا به این عیب بزرگ پی نبردن . و ما عجب مهندس های توانمندی داریم . عجب !
محمد: 1393/8/515:57:26،
40
18
گزارش كار آزمايشگاه مكانيك، جلسه دوم، با غلط املايي فراوان!!!
نویسنده : 1394/7/3020:57:40،
27
14
با سلام من نویسنده آقای مکانیک دنیای خودرو هستم خواهشمندم مقالات و گزارش های من را کپی نکنید اگر کپی میکنید با ذکر منبع باشد
محمد جعفری - کارشناس خودرو: 1395/7/3020:13:03،
20
17
برای کاهش هزینه نولید قالب سایدهای بدنه آنرا 2 تکه گرفتند . در ال 90 از این موارد کاهش هزینه ای فراوان به چشم میخورد . مانند طراحی یک راهنما برای گلگیر های چپ و راست جلو و طراحی آینه بغل که به هردو سمت می خورد و قرار دادن کلید شیشه بالابر های عقب و جلو روی کنسول وسط برای کاهش طول سیم مصرفی و ...
Saeed: 1393/8/422:47:00،
169
164
دروغه! من 4 ساله دارم و هيچ اخي نگفت.
پارس: 1393/8/508:01:17،
135
32
نمیدونم چرا دوستان از اینکه اطلاع رسانی میشه در مورد معایب وسیله ای ، تعصب میگرین ، اینکه تعصب نداره منباب راهنمایی که اگه کسی داره قبل از اینکه خرجی رو دستش بگذاره چک کنه
جلوگیری از نشتی روغن: 1393/8/513:28:16،
92
34
ایران جیب عزیز اینم بگو که اگه اون راننده عزیز فقط یه بار دقیق میشد و کف پارکینگشو نگاه میکرد و متوجه نشتی روغن میشد با 20 هزار تومن و تعویض گردگیر به این مشکل نمیخورد
حسن: 1393/10/1813:58:15،
32
11
چون تو این چهار سال برات اتفاق نیوفتاده دروغه جالبه! چون ال 90 من مدل 87 پارس خودرو 110 تا راه رفته دقیقا همین اتفاق افتاد بخاطر پاره شدن گردگیر تمام واسکازین ریخته بود شانس اوردم با کوچکترین صدا رفتم تعمیرگاه
vahid: 1393/8/422:53:19،
100
36
لعنت به جنس بنجل
ماشین واسه آسایشه یا عذاب؟
محسن: 1393/8/506:55:45،
149
46
والا این اشغال چینی :) 206 رو میگم کی می خواد جمع بشه بره نمیدونم چون از همون صفری که میخری خرابی داره :*)
پاسخ به محسن: 1393/8/509:03:06،
155
50
کاملا باهات موافقم

من ال90 مدل 88 دارم ، 206 تیپ صفر 92 تحویل گرفتم

هیچ منفعتی جز راهنمایی شما دوستان ندارم و نخواهم داشت

206 تیپ 5 و خدا گواه هستش تا حالا حداقا 5 مرتبه برای رفع عیب بردم نمایندگی

ال 90 تنها برای سرویس دوره ای

شاید بیریخت باشه ، ولی در قیمت حدود 40 اینا از لحاظ کیفی و فنی واقعا ماشین خوبی هستش

206 هم مدلای زیر 89 ماشینای بسیار خوبی بودن الان هرچی تولید میشه آشغال هستش
محمد: 1395/2/1615:13:23،
34
32
سلام
پارس تندر مدل 95 رو تازه تحویل گرفتم همه چیزش خوبه فقط یه چیزی زد تو ذوقم اونم اینکه درب صندوق عقب فاصله اش تو سمت راست بیشتر از سمت چپ هست به اندازه نیم سانت حالا نمی دونم همشون این ایراد رو دارن یا اینی که ما گرفتیم اینطوریه
هنوزم نمایندگی نبردم ببینم چی می گن
یا نمی دونم اصلا شامل گارانتی میشه یا نه؟
دوستان اگه تجربه ایه دارن بیان کنند
محمد: 1395/2/1615:13:52،
29
31
سلام
پارس تندر مدل 95 رو تازه تحویل گرفتم همه چیزش خوبه فقط یه چیزی زد تو ذوقم اونم اینکه درب صندوق عقب فاصله اش تو سمت راست بیشتر از سمت چپ هست به اندازه نیم سانت حالا نمی دونم همشون این ایراد رو دارن یا اینی که ما گرفتیم اینطوریه
هنوزم نمایندگی نبردم ببینم چی می گن
یا نمی دونم اصلا شامل گارانتی میشه یا نه؟
دوستان اگه تجربه ایه دارن بیان کنند
آرمان: 1393/8/422:53:36،
118
51
این همه داستان سرایی برای انحراف تقاضای بازار به سمت چینی ها
.
.
متاسفانه تندر90 با کمی کیفیت نسبی تو این روزهای پیش رو افزایش قیمت زیادی خواهد داشت
کیارش: 1393/8/422:53:38،
92
30
ماشین منم مدل 91 اینجوری شد یک هفته کامل صدا میداد رفتم مکانیکی گفت هیچی روغن گیربکس توش نیست عوضش کرد روغن ریخت توش الان مثل ساعت کار میکنه توپ
امیر: 1393/8/422:54:03،
63
155
اینم از تندر 90 تون ک این همه سنگشو ب سینه میزدید
الی: 1393/8/512:17:22،
69
43
اگه به خراب شدن باشه تویوتا از هر 1000 تا ماشین یه ماشینش خراب در میاد..مقصودایران جیب خراب کردن تندره
احمد: 1393/8/423:05:32،
97
35
گردگیر هر خودرویی باید هر 60000 تاعوض بشه یا هر 2 سال هر کدام زودتر رسید . این اقا اصلا نگاه نکرده که گردگیر خودرو جنسش خشک شده و احتمال پارگی هست در اینده .؟ تندر تنها خودروی هست که خیلی به ندرت گیربکس پایین میارم ما اونم برای تعویض کلاج فقط
رضا: 1393/8/506:40:54،
79
94
بدترین سایت ایرانی همین ایران جیبه تمام اخبارش با نیت و مقصود خاصی هست یه بار تبلیغ چینی ها یه بار هم تخریب روانی مثل تندر
م: 1393/8/509:03:40،
58
37
اگر اینمالک خودرو هفته یک بار زیر ماشین را نگاه میکرد متوجه این عیب میشد .گناه خود را تقصیراین و ان نیندازیم .چه تندر باشد چه بنز
مهرداد: 1393/8/509:29:10،
57
27
نه عزیز من این مردم هستند که مغرضانه دارن اظهار نظر میکنن.این ژاپنی ها تنها کشوری بودن که آمریکا بمب اتم انداخت روشون وتا الان هم مرگ بر آمریکا نگفتن بلکه باغیرت وتعصب کار کردن وخودشون رو یکی از قدرت های مطرح دنیا کردن.حالا مردم ما عادت دارن به انتقاد بیجا وتخریب اذهان
مانی: 1393/8/513:07:47،
62
45
تندر90 دارم مدل 90 پارس خودرو سفید..بعد سه سال ماشین هنوز سرحال وبرو نرم هست..من نمیدونم این ایران جیب هدفش چیه از این خبرا؟؟
مکانیک ایرانی: 1393/8/423:06:34،
84
34
هر خودرویی که گرد گیر پلوسش پاره شود و زود تعویض نگردد به همین بلا گرفتار میشود
آریامزدا: 1393/8/423:07:17،
58
107
اینم از جایگزین پیکان که حالا شده رقیب 206 و تعصبات بیخود بعضی ها !!!
مجید: 1393/8/423:08:14،
49
23
مفید بود.با سپاس
تارا: 1393/8/423:14:49،
101
77
الان باز یه عده پژو پرست پیدا میشن و ادعا میکنن ۲۰۶ برترین ماشین جهان است....
کامران: 1393/8/423:16:00،
38
24
جالب بود!!
خان: 1393/8/423:16:13،
69
34
همین پژو که ازش تعریف کردی منو بیچاره کرد و ماشین صفر اینقدر منو تو خرج انداخت که پس از آخرین تعمیر شرشو کم کردم.
کوکو: 1393/8/423:18:47،
32
44
خب به سلامتی.خیلی از ماشین های پدر و مادر دار کارکرده حداکثر با 10 تومن قیمت بیشتر نسبت به این ابوطیاره تازه روی 150000 تا آب بندی میشن.حالا اصلا با ظاهر و آپشن ماشین کار نداریم.
عامر: 1393/8/423:18:55،
71
35
نویسنده به شدت با قرض متنو نوشته و گویا از خودروسازا خظ گرفته که بگه تندر بده و پژو خوبه...آخه ملت که کور نیستن ...شما از ۴تا مکانیک بپرسی ببین چی بهت میگن..موندم خسته نشدید از این بحث؟
saeed: 1393/8/511:22:54،
37
25
درسته چون از لحاظ تکنولوژی طراحی ال نود جدید تره . و هر ماشینی که ایران خودرو یا سایپا از سال 89 به بعد (به جز ال 90 که اکثر قطعات فنی خارجیه) تولید کرده آشغال محضه.
به نظر من تنها ایراد ال 90 آیرودینامیک بودنشه که زود چپ می کنه چون بدنه کپل ، مپلی داره مثل 206 .
اینو هم یادتون باشه 12 سال پیش من که 206 داشتم تکنولوژی روزو با خودش به همراه داشت ...
آرش: 1393/8/423:21:10،
82
34
گویا نویسنده متن از همین نظر دهنده های به شدت متعصب روی پژو هستند تو ایرانجیب!من هم خودم تندر دارم هم رفیقم هردو هم راضی هستیم و تا حالا طوری نشده که بگیم کاش پژو میگرفتیم اونم مخصوصا چیزی مثل پارس یا ۴۰۵ عتیقه
نام آور: 1393/8/423:21:39،
53
26
رفیق من یه بنز E-280 مدل 2009 داره. گیربکسش بی دلیل تو جاده کفی طرفای یزد خورد شد.
خودش با حالت افتخار و مغرورانه تعریف می کرد 9.5 میلیون خرجش شده بنزه دیگه !
٧٣٢١: 1393/8/423:22:39،
46
95
خدا بيامرزه پدر و مادر اون كسي رو كه اسم ال لگن رو واسش گذاشت...
فیلسوف: 1393/8/423:23:00،
52
32
هر چی فکر میکنم میبینم این مقاله ی قصد و غرضی درش هست بخصوص قسمت آخره مقاله همه چی رو مشخص میکنه!!!
النا: 1393/8/423:23:37،
52
38
الان اکثر خودروهای جدید موتور فشرده هست و قتطعات تنگ هم اینکه گفته از طراحی بد هستدیک حرف بی منطقه...دیگه زمان خالی بودن دور و بر موتور مثل پیکان و ۴۰۵گذشته
فرزاد: 1393/8/423:27:53،
109
56
سلام
یعنی با تبلیغ منفی در مورد ال 90 به چی میخوای برسی.؟؟؟؟
اگه دنبال ایراد خانواده پژو باشیم که دفتر 100 برگ کم میاریم.
هنوزم بهتر ماشین زیر 50 تومنه.
محمدرضا: 1393/8/423:28:01،
51
82
بازم هی بگید ال لگن با کیفیته. بابا ما نخایم قیافه بی ریخت ال نود تو خیابونو ببینیم چی کار باید بکنیم (از خونه بیرون در نیایم تا نبینیم!!!!!!!!!!1)
ناری: 1393/8/423:28:32،
74
35
علاوه بر این متن مقرضانه....ما هرگز یک پیچ تندرو با پژوهای عتیقه عوض نمیکنیم
عمو: 1393/8/423:31:30،
76
28
من مدل ۸۷ دارم و همیچین موردی نداشتم،خودم چند وقت پیش عوضش کردم نویسنده طوری نوشته انگار همه ال ۹۰صاحبشو میزاره تو خیابون ...چیزی که ما دیدیم خرابی خانواده پژو سمند خیلی بیشتره از واشر سر سیلند بگیر تا زیر و بند و روغن ریزی و...هر فرد بیطرف میدونه فنی تندر از همه داخلیا بهتره
L90سوار: 1393/8/513:19:29،
58
19
ازسال87تا امروزL90دارم بجزبنزین وروغن هیچ هزینه ای
نداشته - هرچی بهش بچسبه عیب فنی نمیچسبه - نویسنده ناشیانه سنگ 206 به سینه زده به قیمت خراب کردنL90حالا چرا خدا میدونه .
ارمان: 1393/8/423:35:13،
47
35
دقیقا همین اتفاق برام تو ازاد راه قم-تهران افتاد 2700000 پیاده شدم تازه گیربکس دست دوم بهم دادن قبلی برداشتن
کیوان: 1394/5/2908:54:38،
11
11
برای من هم دقیقا اتفاق شما افتاده منم 2.200 دادم یه گیر بکس استوک گرفتم ولی دنده یک من خوب جا نمی خوره شما هم مشکلاتی از این قبیل دارین
حمید : 1393/8/423:35:28،
42
73
ال لگن است دیگر ،گاهی دلش میخواد دنده اش جا نرود !!!
پلوس شکسته: 1393/8/423:38:13،
64
42
سه ماه پیش میخواستم تندر بخرم
به همین دلیل نقطه ضعف بزرگش نخریدم
تاحالا گردگیرپلوسهایی که روش میبستن فرانسوی بود و تقریبا این اتفاق نمیوفتاد
ولی مدتیه که گردگیر اصلش گیرنمیاد
این اتفاق خیلی هم ساده میوفته در حرکت تو سرعت بالا سوراخ کوچیکی درش ایجاد میشه وبدون اینکه متوجه بشیم تمام واسکازین خالی میشه و بعدش.....تمام.........
به نمایندگیها و مکانیکهای خبره مراجعه کنید از من بهتر براتون توضیح میدن داستان رو.........
G: 1395/10/2017:12:44،
2
4
سلام اوایل ال نود خوب بود قطعاتش خارجی بود الان قطعات چینی شده گیربکس افتضاح شده زوزه داره در سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ وصدای پمپ هیدرولیک و موتور وسوخت بالا موکت اتاق بی کیفیت ونمد سقف بی کیفیت و نداشتن آپشن گرون بودن قطعات یدکی به چیه اون دلمون خشک کنیم یک ال نود ۹۴ داشتم تازه از شرش خلاص شدم
shahram: 1393/8/423:42:48،
54
78
وقتی میگن ال لگن درست میگنا ااااااااااا
kami: 1393/8/423:46:06،
58
72
یک صفر به نفع 206
می شاد: 1393/8/423:52:30،
137
35
ایران جیب با این کار هات نمیتونی ال نود خراب کنی من از سال 87ال نود سوارم ولی به غیر روغن بنزیین براش کار دیگه ای نمیکنم حالا شاید دوستان بگن ماشین خوشکلی نیست من از ال نود زیبای نمیخوام برام کار میکنه

وایسادن ندارد بهترین ماشین در حد خودش هم رنج قیمت های خودش

ضمننا هر سال ماشینو عوض میکنم صفر میگیرم ولی باز ال نود میگیرم

ماشینهای خارجی هم داشتم نسبت به سراتو مدل 2013 داشتم سواریش بهتر است قیافه نداره ولی ماشین خوبیه نمیخواد کسی منفی بده این نظر هر ال نود سواری
تندر سوار: 1393/8/506:36:39،
69
29
اصلا مشخص نبود که می خواید تندر رو خراب کنید !!
کمترین میزان خرابی و بالاترین کیفیت رو تندر داره
هر ماشینی یه خرابی کوچکی داره در ضمن بنز بده بهم من یه هقته ایی کاری میکنم موتور و گیربکسش بیاد پایین یعنی بستگی به طرز استفاده طرف هم داره
من هنوز هم میگم توی تولیدات داخلی بهترینشون همین تندر هست از تندر سوار ها بپرسی 90 درصدشون راضی هستن
علي: 1393/8/423:57:52،
47
29
بعد ١٠٠٠٠٠ تا خراب شده بود؟؟؟ بابا دم پارس خودرو و ايران خودرو گرم.حركت بالايي زدند.ولي مدل ٩٣ به ده تا نرسيده موتور تعويض
فربد: 1393/8/500:07:05،
65
29
فعلا که با کیفیت ترین ماشین رو خودتون تندر اعلام کردید و با خبرهایی که درباره افزایش قیمت دادید و جو سازی، باعث افزایش شدیدقیمت شدید و روزبروز داره گرانتر میشه.
سعید: 1393/8/500:08:23،
43
66
ولی خودمونیم خیلی نامردیه که بالای 90 درصد جامعه باید بین چهار پنج تا ماشین بالاجبار یه لگنو انتخاب کنن بعدشم تازه شروع خرج و مخارج این لگنا
عمو محمد: 1393/8/500:10:36،
39
55
اینم از خودروی محبوب یه عده که عاشقشن. واقعا لگنه
احسان: 1393/8/500:27:16،
61
48
من نمیدونم اینایی که میگن تندر خیلی خوبه وبا کیفیته تا حالا هیچ مشکلی واسشون پیش نیومده.من خودم تندر مدل 90داشتم با کارکرد 80000تا اونم تقریبا هر ماه یه مشکل باهاش داشتیم قطعاتش نسبت به ماشینهای هم رده خودش خیلی گرونتره.فروختم خیالم راحت شد
شاهو: 1393/8/500:35:52،
81
38
به ندرت این اتفاق برای این خودروی منحصر بفرد میوفته...ولی مالکان تندر باید حواسشون به حالت جا رفتن دنده ها باشه...در کل این خودرو در این رنج قیمتی واقعا عالی ست و با اینکه قیمت 40 میلیون حدودا برای این خودرو بالاست ولی به مالکان تندر بخاطر انتخابشان باید احسنت گفت....لطفا دوستداران 206 حسادت نکنند و منفی ندهند...سپاس
sina: 1393/8/500:37:46،
29
24
گزارش کارآموزیه؟!!!
آرام: 1393/8/500:42:40،
48
59
طبق نظرات کارشناسان،کلا مکانیک واستهلاک ماشینهای فرانسوی نسبت به ماشینهای آلمانی، ژاپنی وآمریکایی پيچيده تر،سختر و هزینه برتراست.
نازی: 1393/8/508:10:12،
34
27
BMW خیلی عالیه ولی بسیار پرخرج و پیچیده هم هست
kooroosh: 1393/8/500:47:37،
74
56
کیفیت ال90 عالیه.. اولین باره انتقاد میشنوم.... جای بحس داره
Bee: 1393/8/501:01:21،
38
20
چه عکس های با کیفیتی!
بله بله,کاملاً متوجه شدم!
سعید: 1393/8/501:03:10،
36
71
تندر 90،
نا زیبای کم کیفیت .....
ایرانی: 1393/8/501:03:11،
54
43
دست ایران خودرو و سایپا درد نکنه واقعا
چون با آشغالهایی که روونه بازار میکنن ، حسابی خوش به حال مکانیک ها شده
مشکی: 1393/8/501:06:42،
50
74
من نمیگم این مشکل پیش نمیاد...
ولی این همه مدت فقط یه بار دیدم ال 90 گیربکس باز کنه اونم رفته بودم تعمیرگاه مکانیک گفت برای منم اولین بار هست. و الانم اینجا دومین بار هست.
در کل ماشینی بدون نقص وجود نداره....
کریم: 1393/8/501:09:50،
42
20
سلام
ممنونم
جالب بود
هرماشینی 4و5 سال کار کرد بایستی تعویضش کرد
من مدل 91 دارم فعلا فقط روغن و بنزین ، 25 هزارتا باهاش رفتم
امیدوارم این بدشانسی را نیاورم
حالا چطور می توانیم چک کنیم که به این جاها نرسد؟
علامت ان قبل از اینکه مشکل جا دادن دنده چیدا کند چی است؟
لطفا مثبت منفی نظر ندهید و زیاد هم ال لگن نکنید اگر بلدید پاسخ دهید
ممنونم

نوید: 1393/8/512:53:55،
32
31
خب برای اینکه این مشکل برای ال لگن پیش نیاد باید هربار میرین سرویس دوره ای بگین چکش کنن
مهرداد: 1393/8/501:36:11،
29
27
بسیار عالی بود ایران جیب
شهرام: 1393/8/501:42:31،
35
44
اینم از ال90 که اینهمه ازش تعریف میکردین!!تاره پارس خودرویی هم هست
آدم همون فرغون سوارشه انگار بهتره ازین آشغالای ایران خودرو و سایپا و ...
مهران: 1393/8/501:53:31،
43
19
فن آوری آلمان به مراتب بالاتر از فرانسه هست حالا ما چه گناهی کرده ایم که خودروهای نازنین آلمانی و ژاپنی رو ول کردیم 30 ساله چسبیدیم به فرانسه و کره و چین خدا می دونه .
مدرن 2: 1393/8/502:06:26،
51
29
خوب که چی؟ میخواهید بگید ال 90 نخرید برید 206 چینی بخرید.؟؟..منتظر بودیم شما بگید.چشم..حتما!!
سوال: 1393/8/502:08:07،
94
49
تندر 90 ++++++
پارس LX-----------
مهرداد: 1393/8/509:31:35،
27
74
لطفا هیچ کدام رو هم بزنید دیگه
ه: 1393/8/602:56:29،
26
18
Lx ماشین من دراوردی است موتور از یک جا تتاق از جای دیگر
علی S: 1393/8/503:06:27،
42
54
مرسی از گزارش خوب و کاملتون
بفرما اینم از ال90 که توزرد ازآب دراومد!
ایرانی با عشق: 1393/8/503:17:09،
49
68
ال لگن بازها تحویل بگیرید!
خودروی زمخت باهزینه های نگهداری بالا و امنیت پایین خصوصا تو فنی که بخاطر پاره شدن گردگیر پلوس برخلاف 206 که لایه پشتیبان روغن داره، گیربکس رومیترکونه و چند میلیون خسارت میزنه و پایداری بسیار کمی توسرعتهای بالا داره همون بهتر که دیگه تولید نشه!
این ماشین کله قندی، برا کشاورزها طراحی شده
محسن: 1393/8/506:51:30،
56
31
206 شما به خاطر سیم کشی و قطعات چینی هفته اول می برتت تعمیرگاه :))
mostafa: 1393/8/507:25:44،
52
34
گزارش کاملا بازاری بود .من یه 206 صفر دارم تا حالا که کیلوتر اون به 3200 رسیده 5بار تعمیرگاه رفتم خرابی های زیادی داره مثل خرابی سیم کلاچ،عدم استارت سالم خودرو،خاموش شدن ناگهانی خودرو به دفعات و ...که جرات نمیکنم باهاش مسافرت برم.الان میخام بفروشم یه تندر90 بگیرم.این گزارش با توجه به رشد تقاضای تندر 90 در جند ماهه اخیر جهت تخریب اون نوشته شده است.
Shahram: 1393/8/510:01:45،
33
70
٢٠٦ اصلاً سيم كلاچ نداره معلومه كه ٢٠٦ سوار نيستي جيگرررر !!!!!
مشکی: 1393/8/513:43:25،
38
22
اقا شهرام الان در مدل 93 دیگه سیمی شده عزیز...
حتی پدال برقی 206 رو هم برداشتن و سیمی کردن.
نادر: 1393/8/515:28:20،
34
24
از اولشم سیم کلاچ داشت واونی که شما میگید دریچه گازه که قبلا دو تیپ 2 tu3a و تیپ 5 و 6 برقی بود که الان همه سیمی شده و اقای جیگر شما که 206 سواری برو سیم کلاچتو عوض کن
م: 1393/8/507:39:50،
36
49
چيني شده ديگه
مهندس مکانیک: 1393/8/508:03:49،
47
16
دوستان سلام
متاسفانه مورد عنوان شده حقیقت داره و جزء نقاط ضعف ال90 هستش
ولی اینجوری هم نیست که یهو این گردگیر پاره بشه و کل واسکازین خالی بشه
معمولاً با یه سوراخ ریز شروع میشه و یواش یواش واسکازین خارج میشه که هنگام تعویض روغن باید حتماً چک بشه که اگر گردگیر چرب شده بود باید سریع عوضش کنید
البته راننده های با تجربه معمولاً وقتی به سمت ماشینشون میرن اولین کاری که میکنن زیر ماشین از دور نگاه میکنن که روغن یا آب یا هر چیز دیگه ای نریخته باشده که در صورت ریختن واسکازین سریع متوجه این موضوع میشن
البته این نکته رو هم بگم که این اشکال فقط در گردگیر سمت راننده هست
با آرزوی موفقیت
بهراد: 1393/8/513:31:43،
27
49
مهندس مکانیک عزیز, ال 90 کلا یه گردگیر داره
فدايي داري ال نود : 1393/8/508:18:27،
36
78
در هر صورت با كيفيت ترين ماشين تو بازاره .
بريد نمايندگي 70 تا سمند و 206 ميبينيد . 25 پارس و glx، مابقي ال نود كه واسه تعويض روغن اومدن .
ميسوزين ... : 1393/8/508:19:04،
35
30
بهتر از آشغالي چيني هندي وطني به نام 206 هست .
تندر: 1393/8/508:58:06،
20
31
احتمالا ایران خودرویی بوده من چنتا پارس خودرو یی داشتم مشکل نداشتن
علی: 1393/8/509:53:05،
39
28
دقیقا!ال 90پارس خودرو خیلی باکیفیت تر هستش.ایران خودرویی ها به مشکل میخوره.ما که داریم هیچ مشکلی نداره.کاملا راضی
شمال: 1393/8/513:38:47،
32
22
ماشین همون ماشینه ! تکنولوژی و ساخت همونه ! مگه پارس خودرو رنو کلیو میزنه که فرق کنه . تازه تو تست ها یک زمانی یادمه نوشته بودن L90 ایران خودرو با کیفیتتره !
می شاد : 1393/8/509:09:26،
46
29
ایران جیب چرا متن منو چاپ نکردی چون در مورد ال نود درست گفتم ماشین خوبی ها؟
بازم میگم از سال 87 ال نود سوارم تا حالا هر سال عوض میکنم صفر میگیرم ولی باز ال نود میخرم بهترین ماشینه در حد خودش
حامد: 1393/8/510:22:00،
29
20
سلام ماشین من هم مدل 91 هست دوبار تا حالا گردگیر پلوس را عوض کردم
حامي خودرو سازان: 1393/8/511:06:46،
30
29
ال 90 خيلي ناز و خوشكله بهتر از ال 91 و 92و 93 هست
علی: 1393/8/511:16:45،
18
25
بسیار بسیار ممنون از نویسنده متن و سایت خوب ایران جیب
محسن: 1393/8/513:36:46،
28
23
این درسته که داخل گردگیرها روغن هست ، ولی نه واسکازین داخل گیربکس ، تا مشعلی سر پلوس در نیاد روغن بیرون نمیریزه . شمایی که این مطلبو مینویسی نه میدونی پلوس چیه نه گیربکس .
فرهاد: 1393/8/511:32:24،
33
28
عجب مردمان نیکی شده ایم. تا یکی راهنماییمون میکنه میگیم غرض و مرض داره(اونم با غلط املایی). هر وقت اسم ال نود یا پژو میاد میاییم واسشون سینه چاک میکنیم. دوستان عزیز کدومشون طراحی یا ساختش ملیه که انقدر خودمونو واسشون ... میدیم؟ خودروهای از رده خارج طراحی شده دهه های قبلی دیگه انقدر هارت و پورت نداره. بجای اینکه از اینا دفاع کنید برید لااقل یک موتور یا بدنه خودرو که واقعا ساخت داخل باشه بیارید ببینم. ادعامون ماتحت سیمرغ این پرنده افسانه ای رو هم پاره میکنه اما هیچی نیستیم. بجای ایراد گرفتن یا دفاع کردن از این خودروهای از رده خارج و بجای اینهمه وقت تلف کردن بنشینید فکر کنید که چه چیزی میتونید تولید یا طراحی کنید که باعث افتخارتون باشه. وقتی خودروهای تولید 2014 همین کارخونه رنو یا پژو رو با اینا مقایسه کنید میفهمید که چند دهه از دنیا عقب تشریف داریم. هنرمون اینه که همینا رو هم با قطعات چینی بس
حميد: 1393/8/513:04:55،
37
20
ال 90 مدل 91 دارم. يكماه پيش از فرودگاه امام مي‌اومدم عوارضي كه اومدم بيام برون ديگه دنده ها جا نرفت و با اجازتون 3.200.000 هزينه دستم گذاشت.
مشكل همين بوده كه عنوان شده.....
Ali: 1393/8/523:10:18،
17
16
ماشین چند تا کار کرده بود؟
شمال: 1393/8/513:36:11،
25
90
داچیا L لگن رومانیه دیگه ! هم زشته هم خرجش سنگینه و هم ایرادات بدی داره . اصلا تعادل در پیچ ها با سرعت متوسط به بالاهم نداره در صورتی نه پژو و نه سمند و نه حتی پراید و ... این مشکلات بد رو ندارند
ali: 1393/8/516:59:31،
38
43
من از 88 سوارم
فقط تعویض روغن کردم. هنوز ماشین گرگه
امیر: 1393/8/517:18:02،
33
16
ارزانترین خودرو برای کشورهای جهان سوم(6000 یورو) هم اکنون
به قیمت بی سابقه 42 میلیون در نمونه صفر رسیده است.
مسولین توضیح دهند الان ما رکورد زدیم یا اینکه پیشرفت اقتصادی
خوب بوده است که چنین اتفاقات بی سابقه برای مردم رقم
میخورد!!!؟
اسماعیل: 1393/8/518:57:45،
26
29
با سلام خدمت دوستان در مورد قیمت تندر 90 که خیلی این دست و اون دست میکنن برای تعیین قیمتش و بعضی ها میگن قیمتش بالای 40 تومن میشه یه حساب سرانگشتی کردم و اعداد رو از فاکتور فروش خوندم قیمت کارخانه 31.3 زده و با عوارض و مالیات(8 درصد) و...35.5 شده و با احتساب بیمه شخص ثالث 950 هزار توان شده 36.147 م تومان.یعنی با این حساب قیمت کارخانه در سال 92 31.3 هستش که مسئولان خودروساز میگن ضرر دادیم.اگر بخواهیم 6 درصد اضافه کنیم قیمتش 33.2 در میاد و 4.5 م مالیات و شماره گذاری و ... و بیمه شخص ثالث حدود 38 م نباید بیشتر بشه.بنده این اعداد را از فاکتور فروش که تحویل تیر بود گفتم. در صورتی که اشتباه وجود داره بگین.با تشکر
مصطفی: 1393/8/520:48:42،
34
22
هر ماشینی نقاط ضعف و قوت خودشو داره. درسته که ال نود قطعاتش گرونه ولی از هر تعمیرکاری پرسیدم گفت کیفیتش از همه ماشینهای با قیمت مشابه بالاتره و به ندرت نیاز به تعمیر پیدا میکنه. البته باید قبول کرد نمای ظاهریش جالب نیست.
علی: 1393/8/520:53:44،
34
20
یادمون باشه همیشه نیمه پر لیوان رو نگاه کنیم. چراکه نیمه خالی 1% نیمه پر هم نمیشه
محمد رضا: 1393/8/521:17:00،
33
17
راندش پت بوده و مکانیکش مت ذیگه همه میدون کیفیت ال نو خوبه چرا زور الکی
مرتضی: 1393/8/700:08:11،
30
19
بله دوست عزیز، همونطور که تیتر رو انتخاب کردی بزرگترین نقطه ضعف ال نود همین هست در حالیکه سایر خودرو ها مثل 405 ، 206، پارس و ... با قیمت مشابه حداقل در سالهای اخیر پر از نقاط ضعف در موتور، بدنه، گیربکس، سیستم برق و ... هستند و کوچکترین نقاط ضعفشون از بزرگترین نقطه ضعف ال نود اساسی تر و جدی تر هست!
هالو: 1393/8/1115:28:31،
24
20
وقتی اینقدر متعصبانه در مقابل ایراد یک خودرو مقاومت میکنید پس قطعا در انتخابش هم خیلی اگاهانه عمل نمیکنید .تندر نود یک ماشین معمولی با طراحی بسیار ضعیف است که اصلا هم با ماشین هایی باطراحی سالها پیش از ان نباید مقایسه شود،تنوع محصولات جهانی و بن بست انتخاب در این رنج قیمتی در ایران باعث شده خودروهای اهل عتیق مثل 405/206/ و.... میزانی برای سنجش ...........باشند . به کجا میرویم
کار آموز : 1393/8/1116:55:09،
23
14
میشه یکی توضیح بده ، گردگیر پلوس چه ربطی به روغن گیربکس داره ؟کاسه نمد سر پلوس از خروج روغن گیربکس جلو گیری میکنه نه گردگیر پلوس که عکس آنرا نشان داده اید .خداییش یکی متوجه غلط بودن صورت مسئله نشد .
احمد: 1394/4/2514:34:54،
25
20
عزیزم مشکل همینه دیگه کاسه نمد نداره-قصه نمیگه که -به جای اینکه از یه خودرویی طرفداری کنید یا دیگر خودروها را بکوبید به راهنمایی که شده توجه کنید-هر خودرو معایبی داره- مشکل برق 206- مشکل روغن ریزی سمند-مشکل جلو بندی پارس-و موتور اون- مشکل گرد گیر تندر و مشکل برقش-هر کدوم یه دردهایی دارن-بنز هم یه سری معایب داره- مهم اینکه واسه اینکه مشکلتون جدی نشه همیشه از مکانیکها بخواین خودروی شما رو خوب چک کنند--
هادی: 1393/9/2216:44:43،
38
16
این نقطه ضعف ال 90 اگه ازش اطلاع نداشته باشین،هزینه ی زیادی واسطون خواهد داشت(در حال حاضر از دو میلیون هفتصد تا 5 میلیون).
من دو هفته پیش بعد از 5سال رانندگی روی دتده 3 گیربکسم گیر کرد و باعث خورد شدن گیربکس شد،و هیچکسی تعمیرش نمیکته،فقط باید تعویضش کتم و قیمت استوکش 2700 و نوش 5 تومنه.
هر وقت متوجه شدین که توی دنده ی سبک (5 و 4)ماشینتون صدا میده،معنیش اینه که گیربکستون خشک کار میکنه،واسه جلوگیری از صدمات احتمالی به گیر بکس،حتی ریسک نکنین که بخواین ماشیت رو با پای خودش ببرین تعمیرگاه،همونجا خاموشش کنین و زتگ بزنین خودرو بر،در غیر اینصورت بلاییکه سر مت هومد سرتون میاد.
در ضمن هنگام تعویض روغن موتور از تعمیرگاه بخواین واسکازین و وضعیت گردگیر پلوستون رو چک کنه.
به جا لج کردن اطلاع سانی کنین تا کمتر کسی متحمل این هزیته سنگین واسیه ی این پیکان نوین شه.
حامی: 1393/9/2216:53:25،
19
12
گردگیر پلوس سیستم انتقال نیرو از گیربگس به چرخ در خودروی تندر90 مورد مصرف میباشد
این محصول به دلیل اینکه به طور مستقیم با روغن گیربگس در ارتباط میباشد پس از مدتی مصرف دچار فاسد شدن و در نهایت پارگی این محصول میگردد که در نتیجه منجر به تخلیه روغن گیربگس و سوخته شدن و گیرپاچ کردن گیربگس میگردد که همین امر هزینه ای بالغ بر 40 میلیون ریال برای مصرف کننده در بر خواهد داشت

متاسفانه غالب تولید کنندگان به دلیل سرشکن کردن قیمت گردگیر تولید شده را از مواد پی وی سی و تزریقی به تولید میرسانند این امر موجب کاهش قیمت و عمر محصول میگردد لذا گروه صنعتی نیکوپخش به دلیل حساسیت این قطعه به دلیل موارد ذکر شده صرف از نظر قیمت و مدت زمان تولید محصول فوق را از بهترین مواد ضد روغن لاستیک تولید و به بازار ارائه کرده است .
lمهدی : 1393/10/2022:32:12،
12
8
206 سوارایی که خودشون هم میدونند لوگان فوق العاده با کیفیت تر از 206 دراومده و فقط به خاطر طراحی بهتر و زیباتر 206 مجبور شدند اونو بخرند ، منصفانه حرف بزنند ... من 4 ساله ال نود دارم و فقط برای تعویض روغن در کاپوت رو باز کردم تا حالا ... کیفیت با شایعه و دروغ همه گیر نمیشه ، کیفیت لوگان رو از لوگان سوار بپرس عزیز من ...! ... هیچ ماشینی بدون نقطه ضعف نیست ، ولی یه ماشین مثل رنو و خانواده رنو حداقلش رو داره و یه ماشین هم مثل خانواده پژو که تو ایران تولید میشه حداکثر نقطه ضعف رو داره ...
شاهرخ: 1393/10/2601:01:01،
18
12
سلام دوستان من 6 ساله ال90 مارم گردگیر پلوس هردو طرفو عوض کردم و یک بار کیربکسمو باز کردم برای تعویض بربلینک پلوس که توی گیربکسه خدا میدونه یک چرخه ال 90 رو با 206 , سمند که رفتنش با شما ایستادنش با خدا , پژو GLX که تولید 20 سال پیش اروپاست عوض نمیکنم حتی یک چرخشو بعضی از سفرهایی که با این ماشین رفتم 5000 کیلومتر بوده اصلا احساس خستگی نکردم درب منزل استارت زدم برگشتن درب منزل خاموش کردم یک بارم فروختمش از همون گاریا که دوستان گفتن بخرم بعد با یک ملیون بیشتر آوردمش پس یک روز خودرو جنتو از عقب با سرعت زیادی به ماشینم برخورد کرد ماشینم با شدت خیلی زیادی به یک دستگاه سمند lx از جلو برخورد کرد دربهای عقب سمند باز نمیشد سپرش ریخت زمین جنتو از جلو ویرون شد حتی رادیاتشم ولی من هیچ مشکلی نداشتم با رزایت خارج شدم من عاشق این ماشین باوفام منظورم الی جونه..
امیر: 1393/12/620:26:37،
21
9
یا حسین. چرا کل میندازید بابا. بنده خدا یک نکته فنی نوشت که ال نود سوارها حواسشون جمع باشه. واقعا که ملت بیکاری داریم
علیرضا: 1393/12/2800:47:53،
9
6
سلام دوستان، همین مشکل توی سیزده بدر واسه من پیش اومد و گریبکس ماشینم خورد شد و مجبور شدم کامل گیربکس رو تعویض کنم الان هم هر چند وقت یکبار، گردگیر پاره میشه، این بزرگترین مشکل ال 90 هستش
محمد: 1393/12/2820:24:17،
10
7
گردگیر گیربکس خودروی بنده پس از 67هزار کیلومتر پاره شد مدل90
احد: 1394/1/1509:05:08،
13
32
اقاجون من من درعجبم که توایران اینهمه مهندس توانادا ریم که اومدن ساختمان تندرو90وتفسیروبررسی کنن.داداش جمع کنیدکاسه کوزتونو.شماهاحیفه سوارماشین باکیفیت شین.شماهالیاقتتون فقط 405وپیکانه.این ماشین اگه قیمتش اینقده بالارفته بدلیل کیفیت وکارایی ومحبوبیته.بعدشم همه ماشینای دنیانیازبه تعمیرونگهداری دارن.مگه سمند و206گیربکسشون مشکل پیدانمیکنه.پس لطفاحرف بی ربط نزنید.
علی: 1394/1/2210:48:02،
41
33
فقط یک کلام وسلام
تندر 90 سلطان خودروهای داخلی
اشکان: 1394/1/2810:04:34،
23
26
راستش ما ال نود مدل نود داریم و غیر از پنج هزار کیلومتر اولش که دادم پدرم با صبر آب بندیش کنه از بعدش دورموتور زیر ۴۰۰۰ نیاوردم . هر پنج هزار کیلومتر روغن عوض میکنم و هر سی هزارتا واسکازین و خلاصه هواشو دارم انصافا پا به پای مزدا۳ و خیلی از ماشینای گرون راه میاد (البته تو شتاب) . بعد از ال نود واقعا میگم پژو ۴۰۵ اگر مصرفشو نادیده بگیریم موتور خر کار و خوبی هست ولی پژو ۲۰۶ گیربکس خشک،استهلاک بالا، تک کاربردی بودن ماشین ، مشکلات سوختن واشر سرسیلندر، و با اینکه ستاره امنیتش از ال نود و سمند بیشتره ولی به هیچ وجه داخلش حس امنیت بهت دست نمیده
شهرام: 1394/2/1510:39:47،
30
18
مسلما این اشکال در ال 90 وجودداره و من خودم درگیر اون شدم البته توشمال دیدم گردگیر خیلی کم روغن ریزی داره ( از روغن زیر ماشین فهمیدم ) چون پارگی خیلی کم بود تا تهران آمدم وفورا عوض کردم که ریسک احمقانه ای بود.
اگربازدیدهای دوره ای وزمانی این ماشین انجام بشه تقریبا رو دست نداره چون من تقریبا تمام ماشین ایرانیا رو داشتم و نسبت به قیمت زیر 50 تومن پایداری وقدرتش فقط قابل مقایسه با همرده های زیر 2000 سی سی نیست.
ولی این یک نقطه ضعفه که اینجا نوشته ودرست هم هست وبهتره اونایی که لوگان دارن برن بازدید کنن ماشینشون رو.
نگهداری شرط اول درست کارکردن وسیله هاست - اگر ایرادش رو گفتن باید یاد بگیرید که چطور می بایستی دچاراون ایراد نشید
شهرام: 1394/2/1510:46:00،
28
20
منظورازاین گزارش اینه که بروید و سرویس 60.000 انجام بدهید جماعت ال نود دار- بله این گردگیر چون با روغن بصورت تک لایه درگیره امکان پوسیدگی داره وحتما اتفاق میافته - متشکراز نویسنده و ادمین که این نوشته رو گذاشتن
همیشه سعی کنید به حرف حساب توجه کنید وتشکرکنید
رامین: 1394/2/2016:22:32،
28
22
مردم عزیز بروید و سر 60000 هزار کیلومتر این گردگیر را تعویض کنید تا هزینه چند میلیونی روی دست شما نگذارد
حسين: 1394/2/2413:22:43،
33
21
من از اطلاع رساني اين مكانيك محترم كمال تشكر را دارم و سعي خواهم كرد به اين موضوع توجه كنم
امیر: 1394/3/113:34:17،
31
20
با سلام خدمت دوستان گلم ، من یک ال 90 قرمز متالیک مدل 90 دارم تا به حال همه نوع خودرویی را سوار شدم البته در رده های زیر 50 میلیونی با در نظر داشتن این نکته که هر خودرویی ایرادات خاص طراحی خودش را داره باید بگم توی ایران تاکید می کنم در ایران فعلا ال 90 توی این رده قیمتی حرف برای گفتن داره البته ازحق نگذریم اصلا جوان پسند نیست طوری که بعد از چند هفته دلت را می زنه ولی اگه فنی را به ظاهر ترجیح می دهید به ال 90 شک نکنید ، الان چند هفته است تو کف 207 هستم ولی عمرا از فنی ال 90 نمی تونم بگذرم . توی این کشور گیر افتادیم به خدا!!!!
امیر : 1394/3/113:43:36،
7
19
چند وقت پیش ال 90 مدل 90 م را بردم پیش یک لنت کوب برای چک کردن لنت های عقب گفت برو تا 250000 تا خیالت راحت . رگلاژترمز دستیش هم اتوماتیکه دنده عقب برو و اروم بزن رو ترمز و این کار را چند بار تکرار کردم احساس می کنم بهتر شده چون پایین تر ازاد می کنه ، کسی اگه نظری یا اطلاعاتی در این مورد داره بگه . ایا درسته ؟
حمیدرضا: 1394/3/816:13:46،
28
17
سلام به دوستان من از سال 87 ال90 دارم خیلی هم ازش راضیم یکی از آشنایان, بند کرده بود که ماشینو بفروش بمن منم رفتم نمایندگی ایران خودرو که یه پژوپارس ثبت نام کنم تا ال90رو تحویل فامیلم بدم , تو نمایندگی ایران خودرو اونقدر مسخره ام کردند که مگه مرض داری ال90رو میخوای با پژو عوض کنی ,صف ماشینهای جلو نمایندگی رو نشون داد و گفت یه ال90 پیدا کن ,منم پشیمون شدم و برگشتم
مجید: 1394/3/1514:48:27،
26
17
سلام، داستانی که این سایت برای خرابی گیربکس گفته چند تا مشکل داره:
1-گردگیر پولوس چه ربطی به واسکازین داره اگه منظورش کاسه نمد هست باز یه حرفی
2-در هر ماشینی با گیربکس پوکیده اگر کلاچ بگیری نیروی موتور از چرخ ها جدا میشه چطور با گرفتن کلاچ و استارت زدن، ماشین می پرید؟؟؟
لطفا در این داستان سرایی ها با یه مکانیک مشورت کنید
كامبيز: 1394/4/2914:25:37،
15
17
آقا مجيدعزيز، سلام، دقيقا همين اتفاقى كه گفته شد براى من در ابتداى اتوبان قم به كاشان، روز پنجشنبه گذشته افتاد،،، ومن بخاطر گر مى هوا ودر گير بودن موتور وگيربكس ،با اينكه موتور ماشين عيب نداشت نتوانستم آنرا روشن كنم تا از كولر ماشين تا رسيدن امداد استفاده كنم ،،،بنظر من بهتر است زياد دنبال اين نباشيم كه اين ماشين لگن است يا اون يكى توالت فرنگى،،،،،ببينم آيا ميتوان با نصب يك سنسور كه بتواند قبل از وارد آمدن خسارت سنگين به خودرو ،راننده را مطلع نمايد بهره بگيريم؟؟؟بعد از اين اتفاق براى من ،يك نفر گفت كه خودروى مگان هم از تكنولوژى ال٩٠ بهره ميگيرد،،،داراى همين سيستم در گير بكس است،،ولى داراى سنسور است كه بطور اتوماتيك خودرو را خاموش ميكند.
بهار: 1394/3/3114:27:40،
18
22
سلام ال ۹۰ماشین خوبیه بشرط اینکه تعمیرکارهای متخصصی درهمه جاداشته باشه ولی متاسفانه درشهرستانها افرادی که واقعابتونن مشکله این خودرو راتشخیص بدن وجودنداره
رضا : 1394/4/1617:47:00،
22
22
من کارم رانندگیه همه ماشینهایی که از سال 2000 میلادی تولید شدن از نظر هزینه نگهداری بالاتر از سالهای قبلشن که علتش هم برای روان تر و نرم تر و با شتاب تر شدن خودرو ها هستش مثلا پیکان خرج نداشت ولی کاریم ازش نمیومد شما یه ماشین بگو هزینه نگهداری نداشته باشه یا نخواد اینم که میگیم فلان کیلومتر عوض بشه درست نیست باید به ماشین سر بزنی مثلا تو یه جاده خاکی با گیاه های خشت شاید گردگیرت نو باشه ولی پاره بشه من نه ال نود دارم نه پژو دارم فقط یه راننده هستم که همه کارای ماشینم تا تعمیر موتورو خودم میکنم
رضا: 1394/4/1712:46:31،
16
17
خودرو بنز را هم به ایرانی بدی رو دو روز اسقاط می شود ایرانی حداکثر پیکان چه برسد به ال 90احتمالا این خودرو اقا ایران خودروی بوده که همان می شود اشغال خودرو
mahdi: 1394/4/2115:42:56،
28
19
با سلام خدمت دوستانی که حرف از 206 میزنند . بنده ال90 مدل 86 دارم فول از صفر هم دسته خودمه . کاملا اسپرت رانندگی میکنم دیروز شد 160/000 هزار کیلومتر . تا حالا فقط لنت و روغ عوض کردم . یک بار هم 2 سال پیش گردگیر پلوس . چون خشک شده بود مطین نبود . یک منبع اگزوز وسط هم دروغ نباشه پارسال عوض کردم . این تمام خرج این ماشین بوده . حالا پارسو فلان و این حرفا هیچی همون 206 یاش بیان جلو منتها تیپ 5 ببینم کدوم یکیشون تو کند و شتاب به گرد من میرسند . من همیشه وقتی با پزوها کورس میذارم دنده 2 رو 100 تا پر میکنم به محضه اینکه 3 میکنم دنده رو دیگه چیزی به اسم پژو وجود نداره . چرا تو اینه عقبم با فاصله 1 کیلومتر میبنمش . فوق العاده این ماشین عالی هستش . از اونهایی که دارند سوال کنید . الکی منبر نرید و حرف نزنید .
كامبيز: 1394/4/2917:12:18،
25
15
بنظر من بهتر است زياد دنبال اين نباشيم كه اين ماشين لگن است يا اون يكى توالت فرنگى،،،،،ببينم آيا ميتوان با نصب يك سنسور كه بتواند قبل از وارد آمدن خسارت سنگين به خودرو ،راننده را مطلع نمايد بهره بگيريم؟؟؟بعد از اين اتفاق براى من ،يك نفر گفت كه خودروى مگان هم از تكنولوژى ال٩٠ بهره ميگيرد،،،داراى همين سيستم در گير بكس است،،ولى داراى سنسور است كه بطور اتوماتيك خودرو را خاموش ميكند.اگر اين گفته صحيح باشد ،آيا ميتوان از آن براى ال٩٠ هم استفاده كرد؟حتى اگر فقط با يك چراغ مثل چراغ روغن به راننده هشدار داده شود خيلى خوب است.اگر كسى اطلاعى دارد به من وساير دوستان اطلاع دهد،كه موجب جلوگيرى از خسارت ودعاى خير ميباشد.با تشكر
کاوه: 1394/5/1123:18:11،
14
12
سال ۸۶ صفر گرفتم تا ۵ سال خوبه بعدش نه
فرزیــــــن: 1394/5/2116:42:41،
16
11
بدون تردید یکی از بهترین انتخابهای امروز همین تندره. من مدل نود و یکش رو دارم. انصافا هیچوقت این ماشین مشکلی نداشت. اما دیروز در مسیر خوزستان به چهارمــــحال‌و‌بختــیاری این اتفاق برای ال نود بنده رخ داد. همین الان مکانیک تماس گرفت و گفت حداقل سه میلیون خرجش میشه. با این حال تقصیر این اتفاق صرفا به گردن خودمه چون سرویس دوره ای خودرو رو انجام ندادم.
dodge: 1394/5/2914:51:30،
15
14
حتما این ماشین یه ویژگی بدی داره که این همه افراد ازش بدشون میاد
محمد: 1394/5/3017:27:47،
16
11
ماشین فقط فقط ال 90 آخ نمیگه ایکاش پول داشتم یکی دیگه ال 90 میخریدم ماشین نگو طلا بگوب فداش بشم
ناشناس: 1394/7/1213:41:58،
14
12
ماشین پژو سیلکس داشتم ازسال98 هیچوقت خراب نشدفقط روغن عوض میکردم هرماشین برای مصرف خانوادگی هزینه ای فکرنکنم داشته باشه ایناکه ماشین من تا150هزارکیلومترهم اصلاهزینه نداشت ال 90هم هزینه نداره اینه تعصب بیجاست ماشین باید درعین نرمی بودن مانندتیوفایوپارس موتوباکیفیت ال 90قیاقه زیبایی اج 230راداشته باشده اینکه ال نودخراب نمیشه ترختورهم خراب نمیشه من هم یه مدت داشتم ازلحاظ خشکی مثل پرایدمیمونه ازسرعت بالای 120واقعآخطرناک میشه وقیافه اش هم خودتان قضاوت فرمایید
مصطفی: 1394/7/3002:14:40،
17
12
من که ۱۷۰ کیلومتر باهاش رفتم صدا نمیده شما با پراید ۹۰ تا برو اگر پنج کیلو از وزن ماشین پراید کم نشد.
نرم تر ال نود هم نیست .
اصغر مرادی: 1394/7/1420:09:32،
21
11
راستی من هم چند عیب بزرگ کشف کردم یکی اینکه اگر میخ توی لاستیک بره پنچر میشه و دوم اینکه اگر بنزین تموم بشه خاموش میشه
ALI: 1394/7/3002:10:05،
14
12
یه عیب مهم رو نگفتی چون کم صدا میده ادم داخلش خوابش میبره وباعث مرگ ادم میشه
j.alesheikh: 1394/7/1912:06:49،
17
9
من از سال ۹۰ خودرو ال۹۰ سوار میشم باهاش هم ۱۱۰ هزار کیلومتر رفتم فقط هم یک تسمه تایم عوض کردم هنوز حتی شمع هاش رو هم عوض نکردم واقعا ماشین بیستیه
khak: 1394/7/2916:45:05،
17
10
خدایی تابحال یک ال نود به علت نقص فنی درحال بکسل دیدی حتی توبرف وباران عمرا اگه لنگشو پیداکنی
MOSTAFA: 1394/7/3002:06:07،
14
10
من ال نود مدل E1 سال 86سری اول دارم تاالان یعنی 29/7/1394 تمام مواردی که داخل دفترچه ی خودرو نوشته شده بود رو. مو به مو اجرا کردم هنوز یکبار هم ماشینم ریپ نزده چه برسه که جام کنه .
کریم: 1394/8/408:16:52،
14
12
تندر90یک ایراداساسی داره اون برابقیه کافیه ماشین که اززصدبه بالارفت بدلیل یکپارچگی بکسل بایک ترمزتندسریع پیچ میزنه وسرنشین هاش روبه لقائ اله می پیونده اقرآ من قرآ ال فاتحه واقعآ خیلی چپی داره کسایی که عشق سرعتن خواهش دارم نخرن
99: 1394/8/509:45:39،
13
10

ا
ال90 علی الرغم تمام مزایایی که دارد . یک نقطه ضعف اساسی هم دارد که همین قضیه گرد گیر است .
قبل از عید امسال گردگیر من درست یک روز قبل از مسافرت پاره شد که اونو بردم مکانیک برام عوض کرد اما بدلیل عدم استفاده از پرس در جا زدن بیرینگ زیر گردگیر وقتی رسیدم خونه دیدم دوباره نشتی داده و بعد از ظهر همون روز دوباره ماشین رو بردم پیش مکانیک . اینبار بست روی بیرینگ رو باز کرد لاستیک رو در آورد و پس از تعویض بیرینگ دوباره لاستیک قبلی رو بست روش و از یک بست معمولی پیچی استفاده کرد .لازم به توضیح اینکه بست خود گردگیر پرسی و یکبار مصرف است . با این حال ماشین حدود یک هفته کار کرد و دقیقا تو ایام عید تو جاده بست روی گرد گیر باعث پاره شدن اوون شده و تمام روغن گیربکس خالی شد . اونموقع تمام شهرهای بین راهی و حتی نمایندگی ها ی اطراف اصفهان رو دنبال گردگیر گشتم که هیچ کس ن
pakan: 1394/8/820:24:47،
14
11
با کمال احترام به تمامی نظرات بالا و با تشکر از ایران جیب این مشکل بالا دقیقا در کیلومتر 80 هزار برای من پیش اومد و واسکازین گیر بکس خالی شد شانس اوردم گیربکس خرد نشد.و این یک ضعف اساسی است لطفا به توصیه ایران جیب توجه کنید.متشکرم.
بابک: 1394/8/1712:03:52،
14
11
با سلام
مشکل بالا دقیقا در کیلومتر 40000 هزار برای من پیش اومد و واسکازین گیر بکس خالی شد و گیربکس خرد نشد.و بنده نزدیک 3 میلیون پیاده شدم
این یک ضعف اساسی است
محمد: 1394/9/600:08:13،
12
8
سلام
سنسور کیلومترتندرنودم ازکارافتاد عوضش کردم بعد هزار کیلومتر بازخراب شد مکانیک گفت نوک سنسور یه ذره داخل گیربکس شکسته بهر با سوزن تیکه شکسته رو درآوردم بعدسنسور بعدی تعویض شد اما کیلو متر کارنیفتاد حالا موندم چکارکنم سوختم تقریبا دوبرابر شده مکانیکا میگن باید گیر بکس پیاده شه!
آیا غیر این راه دگه هست؟؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید
هم سفر: 1394/9/1608:24:02،
10
11
مهندسی که متن را نوشته دستش درد نگنه ممنون
لطفا دوستان جوگیر نشن
محمد: 1394/9/2522:10:40،
13
8
سلام خسته نباشد من ال ۹۰ دارم نمی دونم چرا چراغ استپ عقب روشن نمی شه لامپ آن سالم هست باتشکر از راهنمایی شما
احد: 1394/9/2712:22:31،
15
10
بعضی ها حرف مفت میزنن شما برید تو نمایندگی همه خرابیا 405 یا پارس یا 206 خداییش ال90 ماشین خوبیه
یاسین: 1394/10/110:25:43،
12
10
سلام.ماشین ال نود 90 من مدل 89 دوگانه سوز فابریکی هستش.تجربیات این چند سال:1-تعویض به موقع فیلتر کولر که من رعایت نکردم و400 هزار تومان خرجش شد2-تعویض به موقع شمع ها که عدم به موقع تعویض موجب سوختن 2عدد کویل شد وهزینه 250 هزار تومانی3-گردگیر پلوس در کیلومتر 90000 خراب شد وزیر ماشین روغن می ریخت که من متوجه شدم وگردگیر تعویض شد با دستمزد مبلغ 65 هزار تومان4- عدم کار کردن باطری ماشین وهل دادن برای روشن کردن آن که cng آن خراب شده وکسی هم نمی تواند آن را درست کند ونزدیک به 2 سال است.5-منبع اگزوز 2 بار در زمان گارانتی خراب شد که توسط نمایندگی تعویض شد5-کیلومتر ماشین تا امروز 99000 می باشد که تسمه تایم هم هنوز عوض نکردم وبه زودی عوض می کنم. ودیگر هیچ گونه مشکل فنی دیگر نداشته است وماشین خوبی می باشد.
صمد يونس راد : 1394/10/1310:37:20،
15
8
با سلام
احتراماً باستحضار آن دسته از عزيزان كه داراي خودروي ال 90 هستند مي رساند ضعف اين خودرو در گردگير پلوس سمت چپ طرف راننده مي باشد كه در اثر پارگي باعث تخليه روغن واسكازين گيربكس مي گردد و بر اثر خشك چرخيدن گيربكس دنده ها آسيب جدي مي بيند.
براي جلو گيري از اين امر لازم است در هر وقت تعويض روغن، گردگير پلوس چك شود و در صورت پارگي گرئگير،بلافاصله ان را تعويض نمائيد.
هم چنين اگر متوجه پارگي گردگير نشديد از صداي زوزه گيربكس متوجه خشك بودن دنده ها خواهيد شد.
اگر در دنده پنج هستيد و معكوس به چهار كشيديد و گيربكس صداي گيژژ داد، بلافاصله آن را متوقف نموده و با جرثقيل به اولين امداد خودرو مراجعه نموده و دستور دهيد كه چرخ راننده را باز نمايند و از پشت قاب گلگير قاب مشكي رنگ بيروني گيربكس را بازنموده و هر آنچه كه به دنده پنج است را از داخل قاب مشكي تخليه نموده و داخل ...ادامه دارد
صمد يونس راد: 1394/10/1310:38:11،
17
8
...نايلون ريخته و تحويل شما بدهند و با تعويض گردگير و پركردن روغن واسكازين بدون دتده پنج و تنها با 4 دنده ادامه مسير بدهيد تا به مقصد نهائي برسيد و بدنگونه از شر يك سري مكانيك شياد و دزد گردنه راهايي يابيد.
اگر عنوان نمودند كه گيربكس سوخته است و قابل تعمير نمي باشد و از گيربكس استوك استفاده نمائيد و پوسته گيربكس خود تان را تحويل بدهيد شك نكنيد كه طرف شياد است مگر اينكه داخل پوسته اصلي تمام قطعات بدون روغن بوده و دنده ها سرخ شده و از حالت طبيعي خارج شده باشد.
مراتب جهت استحضار و بهره وري ايفاد مي گردد .
ومن الله التوفيق
پرسنل خودرو ساز
محسن: 1394/10/1508:04:56،
16
12
آقایون بزرگترین عیب ال 90 این است که زود چپ میکنه تورا به خدا اگر می خرید مواظب خود و خونوادتان باشید خطر جدی است من همین بلا بسرم آمده واژگونی با سرعت 120 در جاده مستقیم!!؟
جلال شمس: 1394/11/701:36:44،
16
7
با سلام.تندر مدل ۸۹ فول دارم که از صفر زیرپای خودم بوده و خداییش از پژو و سمند یک سر و گردن بالاتره, ولی دو هفته است که ماشین وقتی گرمه و خاموشش میکنم بعدش بسیار زیاد استارت میخوره تا روشن بشه, ولی یه مقدار که سرد میشه تک استارت روشنه. البته: سوزن انژکتورشو شستم با انژکتور شور, شمع اصلی براش عوض کردم وسرویس کامل براش انجام دادم, بازم برطرف نشد, پمپ مکش بنزین داخل باک بهترین جنس که حدود سیصد تومن آب خورد هم براش عوض کردم و سیفون بنزین رو هم مرتب عوض کردم که بازم عیبش برطرف نشد.حدود 60000 کیلومتر کار کرده و فقط برا مسافرت و جاده خریدمش.دیاگ میزنم عیبی رو نشون نمیده, کلافه شدم. دوستان اهل فن اگر پند و نصیحتی در این رابطه به ذهنتون میرسه راهنماییم کنید. خداییش کلافم کرده.
محمد: 1394/11/709:57:59،
10
6
دوست عزیز احتمالا اتوماتیک استارت شما خراب شده و باید استارت باز وسرویس بشه
ایران تندر : 1394/11/1504:33:01،
8
6
در مورد گرد گیر پلوس ال 90 باید خدمت ال 90 داران عزیز عرض کنم میبایست به ازای هر 80 هزار کیلومتر گردگیر پلوس بصورت کامل تعویض گردد و اصلا به شکل ظاهری این قطعه توجه نکنید در صورت امکان کیت فرانسوی این قطعه را تهیه کنید ..

در مورد هزینه نگهداری خودرو خب هزینه نگهداری این خودرو خیلی کمتر از هزینه و تعمییر بعضی از خودروها میباشد

چند مسئله را در ال 90 رعایت کنید هیچ وقت به تعمییر نمیافتد

تعویض بموقع کیت تسمه تایم 50 هزار کلیومتر یا 60 هزار کلیومتر یکبار

تعویض بموقع شمع ها هر 40 یا 45 هزار کیلومتر یکبار

تعویض کیت گرد گیر پلوس هز هشتاد هزار کیلومتر یکبار

تعویض فیلتر بنزین در هر دوره همراه با تعویض روغن 8000 کیلومتر

تعویض فیلتر هوا و روغن که قیمتی ندارند

تعویض واسکازین همراه با کیت روغن نوع فرانسوی

تعویض هر 120 هزار کیلومتر یکبار روغن هیدرولیک فرمان
مهدی: 1394/11/1603:37:04،
11
9
راننده اگه راننده خوب باشه با پیکان هم به مشکل بر نمی خوره چه برسه به ال90
محمد: 1394/11/1901:06:44،
9
8
سلام خدمت دوستان عزیز
این نقطه ضعف متاسفانه وجود داره و در تندر نود به جای استفاده از کاسه نمد فقط همین پلوس رو استفاده کردن که بعد از 5 سال کارکرد در نمونه های اولیه این خود رو و کمتر از 2 سال در نمونه های جدید تولید ایران گاری این قطعه نیاز به تعویض داره وگرنه خرجی بالغ بر 6 میلیون تومان رو دستتون میزاره به خاطر سوختن گیرباکس!
به نظر من این تنها نقص تندره و این ماشین نقص خاص دیگه ای نداره واقعا ماشین عالی ای هست در رنج قیمت خودش کسی هم منکر این قضیه نمیشه
محمد: 1394/11/2708:58:52،
6
6
سلام مکانیک خودرو امسال ماشین ال نود رو بعد از 4 سال تقریبا نو نوا کردم اخه من معدن دارم و اکثرا هم تو سفر و برو بیا بعد از تعویض پمپ و کیت کامل تسمه تایم و تسم دینام و کنیستر بنزین و تعویض شمع و اینا دو تا مشکل برا ماشین پیش اومد اولیش دیگه راه نمیره قدرتش رو تو نیمکلاج و دنده عقب از دست داده و زود خاموش یا به سمت خاموشی میره. حتی دو سری دیسک و صحفه عوض کردم والیو و اورجینال و بار دوم فراویل رو تراش دادم اما بازم کشش نداره احساس میکنم مشکلی داره که نه میزاره موتورش توان همیشگیش رو داشته باشه و دیسک و صحفه رو هم خراب میکنه زود زودجلوبندی رو هم تازه سرویس و تعویض کردم کسی هم ازش سر درنمیاره چشه
شهاب یعقوبعلی: 1394/12/208:16:36،
10
7
رفع همیشگی مشکل پارگی گردگیر پلوس L90 و مشکلات آن

طبق آمار گرفته شده از صاحبان خودروهای رنو L90 اکثراً با مشکلی عجیب و جدی روبرو شده اند که این مشکل به ظاهر ساده هزینه سنگینی به همراه دارد .

طبق این بررسی معمولا برای خودرو های آسیب دیده مشکلی مشابه بوجود آمده است این که گردگیر پلوس این خودرو پس از مدتی پاره شده و روغن گیربکس کاملا خارج میشود و پس از مدتی گیربکس خشک کار میکند به اصطلاع عامیانه گیربکس خودرو میسوز و صاحب خودرو به ناچار متحمل هزینه سنگینی میشود .

حال سوال اینجاست که علت این پارگی چیست ؟؟؟

در پاسخ باید گفت: به علت کج بسته شدن گردگیر های قبلی از همان لحظه بسته شدن حالت آکاردیونی انتهای گردگیر از کار افتاده و بدون انعطاف میشود . این عامل باعث به خطر افتادن گیربکس در هنگام پارگی بدنه انتهای گردگیر میگردد که دست انداز عامل این پارگی است.
بهرام: 1394/12/1113:12:02،
11
9
سلام.من 206 داشتم با این قطعات مزخرف و مشکلات عدیده و مخصوصا مشکلی که کامپوتر تیپ دو و سه با کامپوتر جی 34 داره پدر صاحبشو درمیاره.منکه جایی ندیدم این خطای دریچه گاز 206 رو حل کنم و مجبور شدم کامپوتر بخرم با هزار دردسر/عاشق 206 ام ولی نه این جدید مزخرفا.رفتم ال 90 خریدم عالیه
سید: 1394/12/1520:44:35،
12
8
سلام چرغ اخطاری در ال 90 اتومات مدل 93 دارم روشن شده تعمیرکاران می گن نمیدونیم این چراغ اخطار چیه ؟ زیر علامت هشدار آب خودرو است . در ضمن روغن گیربکس ال 90 اتومات مدل 93 باید چند لیتر باشد . لطفا راهنمایی کنید .
مصطفی نوروزی: 1394/12/1619:21:18،
14
11
من 2 ساله که ال 90 دارم - ماشین خوبیه و به دلیل نرمیه پدال ها به پژوه بسیار ترجیحش میدم. اما چون مال ایران خودرو هست یکبار روغن ریزی پیدا کرد (گیربکس) که چون ماشین رو هرروز جای ثابت پارک می کنم به موقع فهمیدم - مشگل از کاسه نمد بود که عوض شد و هزینه ای حدود 70 هزار تومان داشت.
ال 90 ماشین حساسیه - اگر شمع مناسب نندازید موتور گاهی ریپ می زنه یا میلرزه و گاهی به دلیل بنزین بد ایران چراغ چکش روشن میشه اما تاحالا نشده جایی منو بزاره
در کل مطمئن باشید خیلی بهتره از پژو
ارسلان: 1394/12/2115:10:55،
13
8
من به تازگی یک ال 90 مدل 90 خریدم .مصرف بنزین روی آمپر در شهر حدود 10.8 و در جاده حدود 9.8 هست . ماشین را بردم نمایندگی ازش یه سری شمع ، فیلتر هوا و فیلتر روغن عوض کردند ولی هنوز مصرفی که رو صفحه کیلومتر نشون میده بالاست .از دوستان کسی این مشکل را داشته که حلش کده باشه .چون بقیه ال نودها حدود 6.5-8 لیتر مصرفشه .
وحید: 1394/12/2908:38:25،
12
10
با سلام و خسته نباشید
میخواستم بپرسم که تندر اتوماتیک دچار مشکل گیربکس در اثر پارگی گردگیر پلوس میشه یا نه؟
چون در یه سایت دیگه یکی از دوستان اظهار کرده بود که تندر اتوماتیک دچار این مشکل نمیشه که در اینصورت میخواستم لطفا دلیلش رو برام بفرمایید.
ممنون از اینکه وقت میذارید
مهران: 1395/1/520:17:00،
16
12
با سلام، من دوماهی میشه ال90 مدل 90 خریدم، هنگام خرید گیربکس یکم بعد رها کردن گاز زوزه میکشید، مکانیک که بردم گفت 400،500 خرج داره و منم قبول کردم، بعد از دو هفته متوجه شدم که دنده عقب در سراشیبی لرزش و گاهی با خاموش شدن همراه بود، الان دیگه کار از لرزش گذشته و دنده هم رد میکنه و صدای زیادی ایجاد میکنه و بعد قفل میکنه و به سختی از جا در میاد، تازگی هم برای دنده یک هم همین مشکل ایجاد شده، کسی میتونه راهنمایی کنه آیا باید گیربکس عوض شه یا با تعمیر درست میشه؟ و چقدر باید هزینه کنم...با تشکر
حمید رضا: 1395/1/1213:58:25،
18
9
سلام
تندر از لحاظ سواری و راحتی که داره تو رده قیمت خودش عالیه
این خرج ها هم واسه هر ماشین عادیه
من بعد از 200 هزار تا کارکرد ماشین گیربکسش مشکل پیدا اونم تقصیر خودم بود که به وقتش نبردمش تعمیرگاه
شهاب : 1395/1/2002:15:10،
20
10
با احترام و ادب به نظر کلیه عزیزان میخواستم بگم یک راننده خوب رانندای هست که همانقدر که توجه به نکته های حاشیه ای دادره و وقت و فکرشو در گیر میکنه ، کافیه با کمی توجه به رسیدگی و مدیریت سلامت ماشینش و رانندگی خوب و مقراتی هم خود و خانوادهشو رو سلامت نگه داره و هم ماشینشو من هم ال 90 مدل 90 دارم حتما شنبه برای بازدید گردگیر گیربگس و واسکازین میبروش تعمیر گاه
محمد جواد: 1395/3/501:17:54،
22
28
با سلام بله به احتمال زیاد باید گیر بکس تعمیر بشه وقتی دنده در امد دیگه دست نزن با بکسل ببر تعمیرگاه
البته الانم دیر شده حتما مراجعه کنید
قربان : 1395/1/1423:29:30،
15
9
کم لطفی نفرمایید
غلامعلی: 1395/1/2622:23:11،
14
18
من ال90 فول پارس خودرو خریدم هنوز 3000 راه نرفته ام از داشپورت صدای ناهنجار میامد بردم نمایندگی حالا نمی دانم باز کردند یا نکردن همان روز عصر زنگ زدند که ماشینت آماده است رفتم ماشین را برداشتم تا مقداری راه رفتم دیدم صدا از اول هم بیشتر شده بردم نمایندگی گفتند شما زیاد حساس هستید از همه داشپورتهای ال90 همچون صدا میاد خلاصه بگم چنان از چشمم افتاده که آرزوی پراید مدل85 خودم را دارم .
وحید: 1395/1/2910:42:30،
17
13
با سلام
دوستان عزیز بخاطر اینکه مسئله گردگیر پلوس خیلی فکرمو درگیر کرده بود و چندبار هم اینجا سوال کرده بودم و جوابی نگرفتم، دیروز ال نود ااتومات رو بردم پیش یه اوستا کار خوب
بعد از چک کردن گفت مشکل پارگی گردگیر پلوس و خشک کار کردن گیربکس تو ال نود اتومات وجود نداره چون کلا دوتا سیستم مجزا هستن.
درخصوص گیربکس دستی هم نمیدونم هنوز این مشکل پابرجاست یا نه...میتونید ببرید پیش یه اوستا کار تا چک کنه شاید تو سریهای جدید برطرفش کرده باشن
ارمان: 1395/1/2923:54:39،
20
8
من قبلا 206 داشتم بعد از پنجاه هزارکار کرد کیلومتر به سر صدا افتاده بود در ضمن یک بارم زود تر از وقتش تسمه تایم پاره کرد . اما حالا ال 90 دارم 300 هزار کار کرده هنوز به سر صدا نیوفتاده . فقط نقطه ضعفش همان گردگیر و فشرده بودن قعطات موتور است گرد گیر را باید هر شش ماه یکبار تست کنی
حبیب: 1395/3/2509:43:14،
20
30
با سلام من ال نود مدل 86 دارم که یک ماه پیش برای تعویض روغن به مغازه ای رفتم که بعد از انجام کارها مغازه دار گرد گیر پلوس را نشانم داد و گفت همیشه این را چک کن اگر روغن داد سریع عوض کن که بهد از مدتی صبح که خواستم ماشین را روشن کنم دیدم روغن ریخته زیر ماشین با چک کردن آن متوجه روغن ریزی گرد گیر پلوس شدم که به مکانیکی بردم وتعویض کردم وهمراه با تعوض کردن شمع ها 200 تومانی برام آب خورد که مکانیک میگفت در صورتی که به موقع گرد گیر را عوض نمی کردی 400تومان دستمزد باز کردن گیر بکس وهر قطعه گیر بکس در صورت خرابی 100تومان برات آب میخورد95/3/255
مهدی: 1395/4/1421:17:26،
22
19
سلام من با 100تا سرعت ترمز گرفتم ونتونستم کنترل کنم ماشین رو،زدم به بتن وسط جاده،ماشین تو دنده پنج قفل کرده ومیگن باید گیربکس بازبشه کامل،استا یه خورده روش کار کردش از پنج به چهار و دنده عقب جا خوردش،در ضمن اصلا روغن هم از موتور و گیربکس نریخته حتی یک قطره،ماشینم ال نود مدل90فول هست،به نظرتون کامل باز کنم گیربکس رو و یا جای دیگه نشون بدم،چون ضربه محکم نبود که گیربکسم قفل کنه،ممنون میشم از راهنماییتون
صدرا: 1395/5/1712:06:44،
22
20
سلام..من ال نود فول مدل 95 را یه هفته است تحویل گرفتم..الحمد الله مشکلی نداشتم ولی تو جاده سرعت که از 100 بالا میزنه صدای سوت آروم وممتد از بیرون ماشین شنیده میشه..میخوام ببینم این مشکل از کجا آب می خوره ؟...ممنون از راهنمایی شما....
سینا: 1395/8/2910:57:54،
8
8
سلام
1.اگر صدای صوتی که میا از زیر ماشینه از ارتفاعه
2. اگر صدا همراه با لرزشه اینه وسطه لاستیکای ماشین پله شده باید تعویض بشن نشانه پله شده با دست بکش روی لاستیک گلهای برجسته و داخل داره.
3. زیر کاپوت نوازی هست که کاپوت روی اون قرار میگیره بزار اگر نداره
4. اگر صدا از درب ماشینه ببر رگلاژ یا گردگیر دسته سیم یا گردگیر ترمز در ماشین در اومده
احسان : 1395/6/1223:41:21،
31
24
با سلام به حضور همه به ، بهترین خودرو زیر قیمت 50 میلیون تومان فقط ال نود میباشد ،قیمت قطعات آن هم با توجه به اینکه بهترو بیشتر از پژو ، سمند و کلیه ماشین های ایرانی و چینی کار می کند ، گران نیست . هر کسی این ماشین را دارد احتمال یک درصد ندارد که از آن بد بگوید ، شما داخل خودرو می نشینید روی کاپوت جلو که نمی شنید که می گوید زیبا است یا نیست . هرکسی هم توان خرید ندارد و یا دوست ندارد نخرد . کسی که کسی را مجبور به خرید نمی نماید .
مکانیک: 1395/7/1021:12:10،
24
16
دوستان بنده الان 12ساله شغلم مکانیکی هستش تعداد مراجعات تندر 90 به تعمیرگاه در مقایسه با سایر خودروها (زیر 50میلیون)تقریبا صفر درصده واین موضوع نشانگر فنی عالی این خودرو هستش .فقط هر
1-هشتاد هزار تا گردگیرپلوس رو عوض کنید
2-هشتاد هزار تا تسمه تایم رو عوض کنید
اگه رعایت کنید دیگه این ماشین بیست سال بی خرج کار میکنه
زارع: 1395/9/1123:08:04،
7
6
بابا جان همین که گفتم خواهشا از وزارت دفاع تو صنعت خودرو سازی کمک بگیرید ضرر نخواهی کرد امتحانش مجانیه.در این صورت خواهید دید هیچ خودروی به پای ایران نمیرسه.وزارت دفاع تا الان تو کارای دفاعی ثابت کرده ایا مسئولین اینو نمیدونن یا خودشونو زدن به اون راه.
mahdi: 1395/10/112:14:33،
3
1
سلام خسته نباشید من ال 90 صفر خریدم .فقط یک مشکلی داره که در حالت ایستاده فرمونش یک حالی از لرزش و یا ویبره خفیف داره بردم نمایندگی میگن پمپ هیدرولیکه .یکی میگه مشکل نداره نمیدونم چکار کنم :
از ال ممد و کیفیتش بدم میاد: 1395/10/213:29:56،
11
8
واقعا آشغال به تمام معنا است آخه من نمیدونم کی میتونه با این ریخت زشتش تو بیرون و اون کیفیت داخل پراید مانندش کنار بیاد یادمه سال های 82 و 83 تازه موسو اومده بود تو بازا با اون موتور بنز پر قدرت و بی رقیبش و اون همه امکانات که هنوز هم بعضی از ماشین های روز مثل پرادو جلوش لنگ می اندازند و اون کیفیتش و اینکه اون موقع هم قیمت زانتیا یا یک مقدار بالاتر بود همه می زدند توی سرش و می گفتند که چقدر زشته و ما با قیافه اش کنار نمی آییم در صورتی که ال ممد الان 2016 باموسو 2003 اصلا در هیچ زمینه ای قابل مقایسه نیست حتی الان
بابا گول این تعریف های الکی یک مشت آدمی که تا حالا سوار پراید میشدن رو نخورید این ها دیگه چاره ای جز تعریف ندارند پس نه انتظار دارید کسی که سوار ال ممد هست بیاد و بشینه بگه آره خوب نیست یا زشته یا اینکه صندلی هاش در حد نیمکت توی پارک ها است و تنها تفاوتش توی پارچه ای بودنشه
سعید سالار: 1395/10/307:59:46،
5
3
من ال نود دارم * هر وسیله ای نیاز به نت یعنی نگهداری و تعمیرات داره* بعضی فقط سوار میشن و میرانند^ نه ، باید نگهداری و بررسی و سرویس دوره ای داشت مث چکاب بدن انسان*
Abbas: 1395/10/818:19:53،
6
5
قبول کنید با خرید این ماشینها انگار بایک پیرزن هشتاد ساله ازدواج کردید .
ناشناس : 1395/10/1810:14:51،
4
4
پراید از ال نود بهتره، واقعا" گرانترین ماشینه و قطعاتش هم گران وبه ندرت پیدا می شه سوختش هم خیلی زیاده دروغ میگن کم مصرفه، ممکنه بعضی ها راضی باشه امکان داره آشنایی دارن تو نمایندگی ها سفارشی مونتاژ می شه
علی رضا: 1395/10/2214:34:17،
4
8
ال نوددر جاده دارای سوخت بالایی است.
ال نودپس از 6سال باید گیربکس راتعمیر کرد.
ال نود در جاده سرعت 100دور موتور روی 6میاید.
ال نود ساخت داخلی خودرو و ساخت بیرونی خودرو بسیار بسیار زشت است.
پس از پنج سال باید حدود 4میلیون خرجش کنید
رضا: 1395/12/2416:38:08،
3
1
داداش شمااصلاال نودسوارنشدی.من هفت ساله ال نوددارم نه ۴میلیون خرجش کردم نه گیربکس تعمیرکردم.توجاده هم رو۱۰۰تادورموتورش رو۲۴۰۰تاس نه ۶۰۰۰تا.فک کنم شمافرغون بازی کردی
ستاره شناس دکتر متخصص مهندس سع: 1395/11/201:14:54،
6
3
دوستان عزیزان آقایون
لطفا توجه کنید
یک اتومبیل قرار نیست تا 10 سال بدون تعمیر و تعویض لوازم و قطعات مصرفی سالم بمونه حتی انسان هم فرسوده می شود.
معمولا در تمام کشورها خودرو بعد از 5 سال به کل از رده خارج می شود.
لطفا اول فکر کنید بعد نظر بدید !!!
در پناه حق .
حسین: 1395/11/2622:17:31،
2
2
سلام ال90 اتومات مدل 96 تحویل گرفتم دنده 4 بین80تا100 گیربکس صدا میده کسی میدونه علت چیه
علی: 1395/11/2708:35:07،
2
4
چرا وقتی به دنده عقب می دهیم سمت راست روشن می سود ولی سمت چپ روشن نمی شود؟
رسا: 1395/12/500:23:12،
2
2
درود بر همه دوستان.

بنده یه ال نود مدل 91 خریدم که متاسفانه سوختش صدی 9/5 هست که غیر عادیه،

کسی هم سردرنمیاره

اگه کسی تعمیرکار خوب سمت غرب تهران داره ممنون میشم ادرسش رو بهم بده.

پیشاپیش خیییلی سپاسگزارم از همکاریتون.


بازم سپاس
احسان: 1395/12/919:09:38،
2
3
سلام ، من يه ال٩٠ مدل ٩١ خريدم، وقتي درجا كار ميكنه يه صداي تق تق از موتورش شنيده ميشه ، صدا يه نواخت نيست و كم و زياد ميشه، هيچ پيغام خطايي هم نداده، روغن و فيلتر روغن ماشينو تازه عوض كردم ولي صدا قطع نشد ، پيش يه مكانيك بردم ميگه اين صدا طبيعيه، ميگه اين صداي سوپاپه كه با فشار روغن فيلر ميشه، ولي من نديدم ال ٩٠ هاي ديگه اين صدا را بدن، من ترسم از اينه كه يه وقت سوپاپها مشكل پيدا نكرده باشن.
آيا كسي از دوستان اين مشكلو داشتن.
لطفا راهنمايي كنيد
مهدی: 1395/12/2212:49:09،
3
3
با سلام یک نکته در مورد تندر90 یاد گرفتم متشکرم
رضا: 1395/12/2315:34:58،
4
3
سلام.من ازسال هشتادوهفت ال نوددارم وهیچ خرجی واسش نکردم وهمیشه قطعات مصرفیشوبه موقع تعویض کردم.درسته صندلیهاش زیادراحت نیس اماباده تا مثل پژووسمندوپرَشیاعوضش نمیکنم وواقعاازسواریش راضیم وبه هرکی که میخواداین رنج قیمت ماشین بخره پیشنهادمیدم ال نود بخره
کریمی: 1395/12/2717:29:33،
3
2
باسلام من حدودشش ماهی میشه یه ال نود مدل نودیک خریدم قبلا هم پراید سمند پزو داشتم اما به خدا تا حالا به خودم ظلم میکردم این تندر یه چیزی دیگه هست به زودی قیمتش. حتما به چهل وپنج میرسه سادس اگه پارس خودرو چراغ قدیم باشه بخرید به خدا مثل اینکه طلا خریدید نگران نباشید یا علی.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل