کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قسط ماهانه 2.2 میلیون تومانی برای مسکن حمایتی


کد خبر : ۷۵۹۵شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹:۰۹۳۰۸۵ بازدید

بررسی طرح اولیه مسکن حمایتی دولت حاکی از آن است که منابع مورد نیاز برای اجرای آن بیش از 135 هزار میلیارد تومان برآورد شده و اقساط ماهانه وام مسکن حمایتی ...

بررسی طرح اولیه مسکن حمایتی دولت حاکی از آن است که منابع مورد نیاز برای اجرای آن بیش از 135 هزار میلیارد تومان برآورد شده و اقساط ماهانه وام مسکن حمایتی حدود 2.2 میلیون تومان خواهد بود.

براساس طرح مسکن اجتماعی دولت قرار است سالانه 250 هزار وام خرید از محل وجوه اداره شده یا همان بودجه‌های عمومی کشور پرداخت شود. شرایط دریافت وام مسکن حمایتی نیز به این‌ طریق است که متقاضی باید حدود 50 میلیون تومان سپرده‌گذاری کند و پس از یک‌سال حدود 95 میلیون تومان به ازای این سپرده‌گذاری وام پرداخت می‌شود.

در طرح اولیه مسکن حمایتی، دولت در نظر دارد حدود 35 درصد از اقساط وام خرید را به‌عنوان یارانه سود پرداخت کند که در این‌صورت هر متقاضی باید ماهانه حدود یک‌میلیون و 400 هزار تومان قسط پرداخت کند. براساس این طرح، دولت نیز در مسکن حمایتی حدود 800 هزار تومان از قسط ماهانه را پرداخت می‌کند، به عبارت دیگر قسط ماهانه این طرح حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن اجتماعی 10 ساله تعیین شده که براساس آن کل مبلغ برگشتی حدود 260 میلیون تومان خواهد بود، یعنی در یک بازه زمانی 10 ساله دولت و متقاضی به ازای وام 95 میلیون تومانی مسکن اجتماعی باید حدود 165 میلیون تومان به بانک‌ها پرداخت کنند. در مجموع اجرای طرح مسکن حمایتی دولت بیش از 135 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پیش‌تر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس گفته بود:‌ براساس طرحی که در ارتباط با مسکن حمایتی از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه شده، متراژ استاندارد مسکن حمایتی 75 مترمربع و قیمت این واحدهای مسکونی در کشور 190 میلیون تومان برآورد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها