کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنگ و بوی پاییزی بازار خودرو


کد خبر : ۷۵۸۶جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶:۳۶۸۱۰۵ بازدید

خرید و فروش خودرو در بازار اگرچه چند روزی است با آغاز مجدد شماره گذاری خودروها از سوی پلیس رونق گرفته است، اما با مانورهای خودروسازان مبنی بر ارایه محصولات ...

خرید و فروش خودرو در بازار اگرچه چند روزی است با آغاز مجدد شماره گذاری خودروها از سوی پلیس رونق گرفته است، اما با مانورهای خودروسازان مبنی بر ارایه محصولات جدید به بازار، به نظر می‌رسد برخی از مصرف‌کنندگانی که متقاضی خرید خودروها در محدوده قیمتی 40 تا 50 میلیون تومانی هستند، دست نگاه داشته‌اند تا شاید بتوانند با اندکی تغییر در منابع مالی خود، خودروهای جدید را سوار شوند.

بازار خودرو همچنان رنگ و بوی پاییزی دارد و علیرغم رشد تولیدی که طی هفته‌های گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خودروسازان اعلام می‌شود، اما بازار رکود را تجربه می‌کند، این در حالی است که برخی‌، اعلام‌های مکرر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر کاهش قیمت خودرو را دلیل این رکود می دانند و معتقدند که مردم دست نگه داشته‌اند که ببینند چه اتفاقی در مورد قیمت‌ها رخ خواهد داد.

البته بخشی از این رکود بازار هم به موضوع عدم شماره گذاری خودروهای تولید داخلی به دلیل اجباری شدن نصب کپسول آتش‌نشانی هم برمی گردد؛ موضوعی که البته با نامه نگاری رسمی سازمان ملی استاندارد مبنی بر تعویق نصب این کپسول‌ها تا ابتدای سال 94 با پلیس راهنمایی و رانندگی، تقریبا حل و فصل شده است.

در این میان، برخی فعالان بازار می‌گویند خودروهایی که شماره گذاری شده و از مرکز شماره گذاری بیرون می آیند، حداقل یک میلیون تومان گران‌تر از سایر خودروها هستند و البته چند روزی هم هست که مشکل شماره‌گذاری حل شده و تعداد بیشتر خودروهای وارده به بازار، اندکی تفاوت قیمت را شکسته است.

اما فارغ از این موضوع که اندکی خرید و فروش در بازار را کند و راکد کرده بود، به نظر می رسد که مردم هم دست نگاه داشته‌اند که بعد از روان شدن شماره گذاری، خودرو را به قیمتی خریداری کنند که دستخوش این تغییر قیمت نباشد.

از سوی دیگر، آنگونه که فعالان بازار می گویند: اعلام ورود خودروی پژو 206 تیپ 2 به بازار ظرف هفته های آینده هم اندکی از علاقه مندی مردم به سایر خودروهای هم رده قیمت آن کاسته است و مردم ترجیح می دهند دست نگه دارند و این خودرو را از بازار خریداری کرده و مصرف کننده آن باشند.

به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت انواع خودروهایی همچون تندر90 و پژو پارس نیز با افزایش قیمت مواجه شده است. به نحوی که آنگونه که فروشندگان خودرو در نمایشگاه‌های سطح شهر می گویند، قیمت پژو پارس در حدود یک و نیم میلیون تومان و قیمت تندر 90 اتومات نیز سه میلیون و حتی در برخی موارد تا 4.5 میلیون تومان نیز افزایش داشته است اما در انواع دیگر خودروها از جمله پراید، پژو 405 یا انواع خودروی پژو 206 تغییرات قیمتی چشمگیر نیست و بازار هم به قیمت این خودروها چندان واکنش نشان نداده است.

در این میان، همچنان تفاوت قیمت چشمگیری میان قیمت خودرو در بازار و نمایندگی‌ها وجود دارد و آنگونه که قیمت نمایشگاهداران و آگهی‌های روزنامه‌ها نشان می‌دهد، فاصله قیمتی میان نمایندگی و بازار آزاد، در برخی از مدل‌های پرتیراژ فاصله ای بین 500 هزار تومان تا بعضا 3 میلیون و 800 هزار تومان است و در برخی از خودروهای خاص همچون مگان، مزدا 3 و تندر فاصله قیمتی 3 تا 26 میلیون تومانی به چشم می خورد.

هم اکنون تفاوت قیمتی که میان قیمت کارخانه ای خودروهای تولید داخلی با بازار آزاد وجود دارد، در انواع خودروها متفاوت است اما در مجموع، حاشیه بازار همچنان تعیین کننده تقاضای خریدها است و به نوعی مدیریت بازار را به عهده گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها