کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال افزایش قیمت شدید تندر 90 در بازار


کد خبر : ۷۵۵۳چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸:۳۲۱۰۷۵۰ بازدید

روزانه 80 دستگاه تندر90 در ايران توليد مي‌شود. اين ادعاي مديرعامل ايران خودرو است. تندر90 كه قدمتي حدود 7 سال در بازار ايران دارد، با وجود ظاهر نه‌چندان جذاب خود، ‌توانست ...

روزانه 80 دستگاه تندر90 در ايران توليد مي‌شود. اين ادعاي مديرعامل ايران خودرو است. تندر90 كه قدمتي حدود 7 سال در بازار ايران دارد، با وجود ظاهر نه‌چندان جذاب خود، ‌توانست در دو شركت بزرگ خودروسازي ايران توليد و سهمي از بازار را به خود اختصاص دهد. به‌گونه‌يي كه اغلب خريداران اين خودرو، از داشتنش رضايت كامل داشتند.

شايد بتوان دليل اصلي اين رضايت را در عدم وجود قطعات متفرقه و بي‌كيفيت در اين خودرو دانست. شركت رنو فرانسه از طريق شركت رنو پارس، ‌قطعات اين خودرو را تامين كرده و كارشناسان رنو فرانسه نيز بر مونتاژ اين خودرو نظارت مستقيم دارند و در نتيجه كيفيت مونتاژ‍ اين خودرو نسبت به ساير خودروهايي كه در اين محدوده قيمت هستند، ‌بهتر است.

البته اين خودرو نيز به‌دليل طراحي پيچيده‌اش در دراز مدت، همانند ساير خودروهاي فرانسوي ‌هزينه استهلاك بالايي را به خريداران تحميل مي‌كند. اما آنچه اين فرانسوي را در بازار ايران موفق جلوه داده است، رضايت مصرف‌كنندگان از كيفيت اين خودرو است.

اين روزها ادامه همكاري خودروسازان ايراني با رنوي فرانسه اما و اگرهايي را به‌دنبال دارد. آنچه از اظهارات اخير مديرعامل ايران‌خودرو بر مي‌آيد، شايد در آينده نه چندان دور، تندر 90 از بازار ايران خداحافظي كرده و جاي خود را به محصولات داخلي بدهد.

قيمت‌گذاري تندر90 نيز به گفته شوراي رقابت به‌دليل عدم تكميل اطلاعات ارسال شده به اين مرجع هنوز با چالش‌هايي مواجه است. حال خبرهاي رسيده حاكي از كاهش عرضه اين خودرو پرمشتري و كم تيراژ در بازار است و بنابراين احتمال افزايش قيمت اين خودرو در بازار بسيار زياد است.

پيش‌فروش خودرو تندر90 نيز با مشكلاتي مواجه شده است. به‌گونه‌يي كه متقاضيان پس از گذشت يك سال از ثبت نام، ‌با وجود وعده‌هاي مختلف در خصوص تحويل اين خودرو، با پاسخي مبني‌بر نبود اين خودرو مواجه شده‌اند.

شايد تصميم براي كاهش همكاري با رنو فرانسه در خصوص توليد تندر90 اقدامي خوب به‌نظر برسد، اما بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه اين خودرو بازار خوبي را در ايران از آن خود كرده است و متقاضيان زيادي دارد. دو شركت خودروساز بايد پيش از هرگونه تصميم‌گيري، ابتدا خودروهاي ثبت نام شده را به ثبت نام‌كنندگان واگذار كنند. چراكه خريداران نبايد قرباني تصميم‌گيري‌هاي آني مديران خودرويي شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها