کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حقوق کارگر ایرانی به ریال و خرجش به دلار است


کد خبر : ۷۵۱۰دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱:۲۹۲۵۸۵ بازدید

یک فعال کارگری پرداخت دستمزد به ریال را یکی از چالشهای بازار کار کشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگری و تدوین قوانین و مقررات لازم جهت تقویت اشتغال ...

یک فعال کارگری پرداخت دستمزد به ریال را یکی از چالشهای بازار کار کشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگری و تدوین قوانین و مقررات لازم جهت تقویت اشتغال تاکید کرد.

عبدالله مختاری در بررسی مهمترین علل بیکاری جوانان گفت: شخصا معتقدم که کار در کشور هست، ولی همت کار نیست. البته بعضا با کمبود قوانین و مقررات مواجهیم و یکسری قوانین و مقررات نیاز است که اصلاح و بازنگری یا تدوین و وضع شود تا به کمک بازار کار بیاید.

وی ادامه داد: قانون بهبود فضای کسب و کار چندین سال است که تدوین شده و به مجلس رفته است، ولی آیین‌نامه‌های آن در دولت یازدهم به تصویب رسید تا راه برای اجرایی شدن آن باز شود.

مختاری با اشاره به مشکل نظام پرداخت حقوق و دستمزد در کشور خاطرنشان کرد: در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله همسایگان ما پرداخت دستمزد نیروی کار به دلار است. در ایران حقوق و دستمزدها به ریال پرداخت می‌شود به عبارتی کارگر ایرانی به ریال حقوق می‌گیرد، ولی خرج و مخارجش به دلار است و همین مساله یکی از تناقضات و چالشهای بازار کار کشور به شمار می‌رود.

این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه بازار کار کشور باید از دست اتباع بیگانه خارج شود، گفت: مسئولان امر با اتخاذ سیاستهای منطقی و صحیح نیروی کار را به سمت فرصتهای شغلی جدید سوق دهند و به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها