کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز شماره‌گذاري خودروها بدون كپسول آتش‌نشاني


کد خبر : ۷۵۰۷دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵:۰۷۳۸۴۰ بازدید

چندي پيش خبري مبني بر عدم شماره‌گذاري خودروهاي داخلي منتشر شد كه دليل آن نيز امتناع خودروسازان از نصب كپسول آتش‌نشاني روي خودروها بود. در شرايطي كه ...

چندي پيش خبري مبني بر عدم شماره‌گذاري خودروهاي داخلي منتشر شد كه دليل آن نيز امتناع خودروسازان از نصب كپسول آتش‌نشاني روي خودروها بود. در شرايطي كه بازار به‌دليل چالش‌هاي قيمت‌گذاري در ركود نسبي به‌سر مي‌برد، اين موضوع نيز ركود بازار را دو چندان كرد.

خريداران ادعا داشتند كه باوجود فرارسيدن موعد تحويل خودرو، نه تنها خودرو را تحويل ندادند بلكه باوجود تاخير چند روزه، مديران فروش پاسخگو نبودند و تاريخ دقيقي را براي تحويل خودروها اعلام نكردند.

البته پس از آنكه خودروسازان در اين خصوص اعلام كردند كه مشكلاتشان با نيروي انتظامي و سازمان استاندارد برطرف شده و خودروها شماره‌گذاري خواهد شد، خريداران همچنان معترض بودند و از عدم پاسخگويي مديران نمايندگي‌ها شكايت داشتند تا آنجا كه بسياري از آنها از خريد خودرو انصراف داده و خواهان دريافت مبلغ پول واريزي به حساب نمايندگي‌ها شدند.

يكي از اين معترضان در گفت‌وگو با ما عنوان كرد: من سمند EF7 ثبت‌نام كرده‌ام. اما چند هفته از موعد تحويل اين خودرو مي‌گذرد و هنوز هم پاسخي را از مدير نمايندگي مربوطه دريافت نكرده‌ام. آنها در جواب من فقط مي‌گويند به‌زودي تحويل مي‌دهيم و هيچ توضيح ديگري هم نمي‌دهند.

داستان اجبار نصب كپسول آتش‌نشاني و امتناع خودروسازان داستان جديدي نيست. اما خودروسازان معتقد بودند كه نصب كپسول آتش‌نشاني در خودروها هم هزينه‌بر است و هم تخصصي، در نتيجه با نصب اين كپسول بايد هزينه‌يي اضافي از خريدار دريافت كرد. در حالي كه سازمان استاندارد بر اين عقيده بود كه نصب كپسول جزو شاخص‌هاي استاندارد است و به‌هيچ عنوان آپشن محسوب نمي‌شود.

در جديدترين خبر در اين خصوص، يك منبع آگاه به «تعادل» گفت: خودروهايي كه شماره‌گذاري آنها به‌دليل نصب كپسول آتش‌نشاني به‌تعويق افتاده بود، در حال حاضر مجددا شماره‌گذاري مي‌شوند و مشكلي نيز در اين خصوص وجود ندارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه بالاخره كپسول آتش‌نشاني روي خودرو نصب مي‌شود يا خير ؟ تصريح كرد: خودروهاي شماره‌گذاري شده همگي بدون كپسول آتش‌نشاني هستند.به‌نظر مي‌رسد خودروسازان مجددا توانسته‌اند خواسته خود را به كرسي بنشانند و از زير بار نصب كپسول آتش‌نشاني شانه خالي كنند. اما پرونده اين موضوع همچون گذشته باز است.با از سر‌گيري شماره‌گذاري خودروهاي داخلي انتظار مي‌رود بازار نيز جان تازه‌يي بگيرد و كمي از ركود خارج شود.

يكي از فعالان بازار خودرو با بيان اينكه عدم شماره‌گذاري برخي خودروها در يكي دو هفته اخير موجب ركود در بازار خودروهاي داخلي شد، گفت: الزام قانوني نصب كپسول آتش‌نشاني روي خودروها و عدم شماره‌گذاري برخي خودروها از سوي پليس در اين ارتباط، متاسفانه موجب در‌گيري نمايندگي‌ها با مشتريان و ركود در بازار خودرو شده است.

وي تصريح كرد: اعمال اينگونه تصميمات از سوي استاندارد و پليس راهنمايي و رانندگي و اعلام عدم شماره‌گذاري خودروها هر چند ماه يك‌بار به دلايل و بهانه‌هاي مختلف به‌تدريج موجب سلب اعتماد بازار از خودروهاي داخلي مي‌شود. وي گفت: متاسفانه پليس راهنمايي و رانندگي بدون توجه به شرايط كنوني بازار خودروهاي داخلي و آسيبي كه عدم شماره‌گذاري به مشتريان اين خودروها كه غالبا جزو اقشار متوسط و ضعيف جامعه هستند اينگونه تصميمات را اجرايي مي‌كند. وي با اشاره به آغاز شماره‌گذاري خودروها از دو روز گذشته، تاكيد كرد: البته از هفته گذشته مشكل شماره‌گذاري خودروها رفع اما عملا از ابتداي هفته جاري شماره‌گذاري خودروها آغاز شده است كه اميد است در روند بازار خودروهاي داخلي تاثير مثبتي بگذارد هر چند عدم شماره‌گذاري خودروها در اعياد قربان و غدير مشكلات زيادي را براي مردم و مشتريان ايجاد كرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها