کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا صفحه‌نمایش نکسوس 6 تا این اندازه بزرگ‌ است؟


کد خبر : ۷۴۹۲یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸:۵۱۴۳۸۴ بازدید

گوگل در هفته‌ای که سپری کردیم از نسل جدید تلفن‌هوشمند خود، نکسوس 6 پرده برداشت. گوگل با در اختیار داشتن طیفی از محصولات که شامل تلفن‌هوشمند نکسوس ...
چرا صفحه‌نمایش نکسوس 6 تا این اندازه بزرگ‌ است؟چرا صفحه‌نمایش نکسوس 6 تا این اندازه بزرگ‌ است؟

زومیت: گوگل در هفته‌ای که سپری کردیم از نسل جدید تلفن‌هوشمند خود، نکسوس ۶ پرده برداشت. گوگل با در اختیار داشتن طیفی از محصولات که شامل تلفن‌هوشمند نکسوس ۵، تبلت نکسوس ۷ و نکسوس ۱۰ بود، کاربران را در گروه‌های مشخصی هدف گرفته بود، حال این کمپانی نکسوس ۶ را با صفحه‌ی نمایش ۶  اینچی به‌عنوان تلفن‌هوشمند و نکسوس ۹ را با صفحه‌ی نمایش ۸.۹ اینچی به‌عنوان تبلت روانه‌ی بازار کرده است. اما چرا گوگل تصمیم به افزایش سایز نکسوس ۶ گرفت؟

شاید اولین پاسخ به این سوال در موج تولید تلفن‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ باشد. این روز‌ها استفاده از تلفن‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش ۵ اینچ به امری عادی تبدیل شده و حتی برخی کاربران نیز عادت کرده‌اند تا با استفاده از این تلفن‌های‌هوشمند با یک دست به امورات خود بپردازند، اما استفاده از یک صفحه‌ی نمایش ۶ اینچی در نکسوس ۶ کار را کمی سخت می‌کند. استفاده از گوشی با یک دست شاید یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی به‌نظر نرسد، اما در طول استفاده از یک گجت به امری آزاردهنده تبدیل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد گوگل با ساخت نکسوس ۶، دو محصول خود یعنی تبلت ۷ اینچی و تلفن‌هوشمند نکسوس ۵ را با یکدیگر ترکیب کرده است. اما چرا باید این تلفن‌هوشمند با این صفحه‌ی نمایش بزرگ روانه‌ی بازار شود؟ مطمئنا ساخت یک تلفن‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش ۵ یا ۵.۳ اینچی می‌توانست قابل قبول باشد، اما ساخت این گوشی که توسط موتورولا تولید شده تمایزی با دیگر محصول این کمپانی یعنی موتو ایکس نداشت، از این‌رو گوگل از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر به‌عنوان وجه تمایز با موتو ایکس استفاده کرده است. باید این نکته را نیز در نظر داشت که موتو ایکس نیز همچون محصولات نکسوس گوگل تجربه‌ای نزدیک به اندروید خالص را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نسل‌های پیشین گوشی‌های نکسوس همچون نکسوس ۴ و نکسوس ۵ با قیمت گوشی‌های میان‌رده و با مشخصاتی در رنج گوشی‌های متوسط رو به بالا به بازار عرضه شدند، حال آنکه نکسوس ۶ با قیمتی نزدیک به پرچمداران بازار و مشخصات فنی هم‌رده با بهترین نمونه‌های موجود، روانه‌ی بازار شده است. شاید گوگل در نظر دارد تا با این محصول کاربرانی را که از یک تلفن‌هوشمند به‌ همراه یک تبلت با سایز کوچک استفاده می‌کنند، به‌سوی خود جلب کند، چراکه کاربران قادر خواهند بود تا از یک صفحه‌ی نمایش تقریبا نزدیک به مینی تبلت‌ها با قابلیت برقراری تماس‌های صوتی در کنار مشخصات فنی خوب استفاده کنند. این کاربران با خرید نکسوس ۶ یک تلفن‌هوشمند پرچمدار را در اختیار خواهند داشت که می‌توان از آن به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها