کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات مصوبه 7 بندی دولت برای تحریک بخش مسکن


کد خبر : ۷۴۶۷شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰:۱۴۳۹۴۶ بازدید

جزئیات مصوبه 7 بندی هیات دولت برای تحریک بخش مسکن منتشر شد.

هیات وزیران در جلسه اخیر خود به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و وزارت راه و شهرسازی با رعایت ماده 127 قانون برنامه پنجم و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موضوع مصوب سال 1387 و قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری موضوع مصوب سال 1389 و به منظور احیاء، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، نارکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی، تامین مسکن گروه های کم درآمد و زوج های جوان جمعا تا سقف یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم تصویب کرد:

1- میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 200 میلیون ریال است.

2- میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنین در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در کلانشهرها 200 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر 150 میلیون ریال و سایر شهرها 100 میلیون ریال می باشد. 10 درصد از سود تسهیلات موضوع این بند برعهده متقاضی می باشد. تعداد تسهیلات مورد نیاز در هر سال 60 هزار واحد و در مجموع تا پایان برنامه ششم 360 هزار واحد است.

3- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف است به میزان 9 درصد سود تسهیلات مسکن (موضوع بند 1 این مصوبه) و مابه التفاوت سود 10 درصد سهم متقاضی در ودیعه اسکان موقت (موضوع بند 2 این مصوبه) تا سقف سود مصوب تسهیلات بخش مسکن در سال های 1393 و 1394 را از محل اعتبارات قانون هدفمند کردن یارانه ها در لایحه بودجه سنواتی برای پرداخت به بانک های عامل منظور و تضمین نامه مورد قبول بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صاد رنمایند، یارانه سود تسهیلات سهم دولت برای سال های بعد متعاقبا توسط هیات وزیران تعیین خواهد شد.

4- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای پرداخت تسهیلات موضوع این مصوبه نسبت به تعیین بانک های عامل و سهمیه آزاد در هر سال به تعداد سیصد هزار واحد و در مجموع یک میلیون هشتصد هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم اقدام نماید.

5- وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مکلف اند در قالب تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع و شناسایی گروه های هدف طرح به منظور تهیه مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام نمایند.

تبصره 1: پرداخت تسهیلات و یارانه های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت واگذاری مسکن به زوج های جوان، گروه های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار می باشند که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده 

6- وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) مکلف است براساس سهمیه ابلاغ شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توزیع استانی تسهیلات با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (به تفکیک بانک های عامل تعیین شده) و شناسایی متقاضیان واجد شرایط و معرفی آنها جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام نمایند.

7- بار مالی ناشی از اجرای این طرح برای تامین مابه التفاوت یارانه سود تسهیلات اعطا شده، از محل منابع حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب سال 1388 تامین خواهد شد.

مهر : براساس این مصوبه، سقف تسهیلات خرید مسکن که 35 میلیون تومان است، فعلا تغییری نکرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها