کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

حاشيه‌هاي نمايشگاه بين‌المللي خودرو در تبريز

کدخبر:۷۴۵۷شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸:۵۰۶۷۷۳ بازدید

نمايشگاه بين‌المللي خودرو تبريز روز گذشته به كار خود خاتمه داد. اين نمايشگاه در چهار سالن برگزار شد و مي‌توان گفت بزرگ‌ترين غرفه، از آن گروه صنعتي ايران‌خودرو ...
حاشيه‌هاي نمايشگاه بين‌المللي خودرو در تبريز

نمايشگاه بين‌المللي خودرو تبريز روز گذشته به كار خود خاتمه داد. اين نمايشگاه در چهار سالن برگزار شد و مي‌توان گفت بزرگ‌ترين غرفه، از آن گروه صنعتي ايران‌خودرو بود. با وجود افزايش بازديد‌كنندگان در اين دوره، حاشيه‌هايي نيز گريبانگير اين نمايشگاه بود كه هريك به‌نوبه خود موجب كاهش كيفيت اين دوره مي‌شود.

 از توليد‌كنندگان بزرگ خبري نبود

اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي خودرو با استقبال خوبي از سوي بازديدكنندگان مواجه شد كه زياد هم دور از ذهن نبود زيرا با روند رو‌به‌بهبود شرايط صنعت خودروسازي قطعا انتظار مي‌رفت از اين نمايشگاه استقبال شود. اما كميت به‌تنهايي نمي‌تواند سطح يك نمايشگاه را تعيين كند بلكه شاخص كيفيت به‌مراتب مهم‌تر از تعداد بازديد‌كنندگان است.

به گفته بسياري از شركت‌كنندگاني كه در سال‌ها و دوره‌هاي گذشته در نمايشگاه حضور داشتند، سطح كيفي اين دوره از نمايشگاه نسبت به ادوار گذشته با روندي نزولي مواجه بود. حضور كم‌رنگ قطعه‌سازان بزرگ خودرو و بالعكس افزايش چشمگير غرفه‌هاي بازرگاني بيانگر كاهش سطح كيفي اين نمايشگاه بود.

در همين راستا توليد‌كنندگان قطعات خودرو از اين نمايشگاه به‌عنوان نمايشگاهي براي عرضه قطعات وارداتي ياد كردند و از عدم حضور قطعه‌سازان بزرگ كشور در اين نمايشگاه ناراضي بودند. اين موضوع درحالي مطرح شد كه غرفه‌هاي عرضه‌كننده قطعات وارداتي با رضايت كامل از نمايشگاه صحبت مي‌كردند.

 سايپا زمين رايگان مي‌خواهد

شايد مهم‌ترين و چشمگير‌ترين نكته در اين نمايشگاه عدم حضور سايپا به عنوان يكي از بزرگ‌ترين خودروسازان كشور بود. سايپا چند روز پيش از برگزاري نمايشگاه از حضور در اين دوره انصراف داد. البته بايد يادآور شد كه معمولا دو قطب بزرگ خودروسازي ايران به‌صورت همزمان در نمايشگاه حضور نمي‌يابند. اين‌بار هم اين اتفاق تكرار شد تا گمانه‌زني‌ها به سوي تحريم نمايشگاه‌ها از گذشته تاكنون توسط يكي از دو خودروساز قدرت يابد.

برخي از شركت‌كنندگان در اين دوره از نمايشگاه‌ها ادعا داشتند كه سايپا براي حضور در نمايشگاه تبريز، زمين رايگان مي‌خواهد. اين در‌حالي است كه كليه غرفه‌هاي نمايشگاه براي حضور بايد مبلغي را پرداخت كنند. البته موضوع ديگري كه درخصوص غيبت سايپا مطرح شد، نبود محصول تازه بود. برخي معتقد بودند سايپا محصول جديدي براي عرضه در اين نمايشگاه نداشته و به‌همين‌دليل هم حضور ندارد.

شايد بسياري از افراد نيز بر اين باور باشند كه رقابت بين دو قطب خودروسازي كشور باعث مي‌شود كه همواره شاهد حضور دو خودروساز در نمايشگاه نباشيم. اما بايد به نكته نيز اشاره كرد كه دو قطب خودروسازي كشور نمي‌توانند رقيب جدي براي يكديگر محسوب شوند. چراكه به‌شرطي مي‌توان گفت رقابت بين آنها وجود دارد كه محصولاتشان حداقل به‌لحاظ قيمت رقابت‌پذير باشند در‌حالي‌كه اين دو جاده‌مخصوص محدوده قيمت‌ها را بين خود تقسيم كرده‌اند و جايي براي رقابت باقي نمي‌ماند.

 بي‌نظمي بزرگ‌ترين نقطه ضعف نمايشگاه

در ادوار گذشته نمايشگاه‌هايي كه در تبريز برگزار مي‌شد از نظم بيشتري نسبت به ساير نمايشگاه‌ها برخوردار بود. اين ادعاي غرفه‌داراني بود كه چند دوره در اين نمايشگاه شركت داشته‌اند.

افتتاحيه نمايشگاه تبريز درحالي برگزار شد كه از ساعت3بعداز‌ظهر بازديدكنندگان در سالن‌ها حضور داشتند اما مراسم افتتاحيه ساعت6 بعد‌از‌ظهر بود كه اين ناهماهنگي موجب شد تا بازديدكنندگان را از سالن‌ها بيرون كنند و مديران غرفه براي مراسم افتتاحيه حضور يابند. اين موضوع مورد اعتراض بازديد‌كنندگان واقع شد. اما بي‌نظمي در اين نمايشگاه تبريز موجب اعتراض غرفه‌داران نيز شده بود. يكي از غرفه‌داران به ما گفت: قبل از برگزاري نمايشگاه، ما هزينه مكان ديگر با متراژ ديگر را پرداخت كرديم در‌حالي‌كه غرفه‌يي كه به ما دادند آن چيزي نبود كه هماهنگ كرده بوديم و ما قطعا در اين خصوص شكايت خواهيم كرد.

غرفه‌دار ديگر نيز ضمن تاكيد بر بي‌نظمي اين دوره از نمايشگاه‌ها عنوان كرد: متاسفانه با وجود اينكه سر‌و‌صداي حضور مديران و مسوولان شهر تبريز فضاي نمايشگاه را پر كرده بود، بازديدي از سوي آنها صورت نگرفت. در‌صورتي‌كه در ادوار گذشته اين‌گونه نبود.

 خودروهاي سنگين نمايشگاه چيني بودند

در اين نمايشگاه شاهد حضور شركت‌هايي كه خودروهاي سنگين عرضه مي‌كنند نيز بوديم. حضور پررنگ چيني‌ها در اين حوزه به‌نوبه خود جالب‌توجه بود. البته غرفه‌داران كه تجربه زيادي براي حضور در نمايشگاه نداشتند از استقبال مردم به وجد آمده بودند و رضايت خود را اعلام كردند. در‌حالي‌كه بازديدكنندگان نظري متفاوت داشتند. آنها مي‌گفتند: خودروهاي سنگين عرضه‌شده غالبا چيني هستند و اعتمادي بر آنها نيست. در ميان غرفه‌هايي كه خودروهاي سنگين را به نمايش گذاشته، برخي از شركت‌هاي ليزينگ نيز به‌دعوت خودروسازان مطرح كشور حضور داشتند. اما مسوولان اين غرفه‌ها نيز از ديركرد تحويل خودروهاي سنگين به شركت‌هاي ليزينگ شكايت مي‌كردند. يكي از اين غرفه‌داران در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار داشت: خودروسازان بزرگ كشور، در‌حال‌حاضر توليد ندارند و به‌ناچار نمي‌توانند خودروها را به‌موقع تحويل دهند. هر آنچه هم كه در نمايشگاه عرضه كرده‌اند وارداتي است.

 غرفه‌هاي خودروهاي وارداتي با استقبال خوبي مواجه شد

در سالن‌هاي شهريار و اميركبير هركجا ازدحام جمعيت ديده مي‌شد، نشانه حضور غرفه خودروهاي سواري وارداتي بود. خودروهايي با برند‌هاي مطرح دنيا و مدل‌هاي جديد كه بسيار هم چشم‌نواز بودند. اين موضوع بيانگر علاقه‌مندي افراد به‌سوي خودروهاي وارداتي است. تنوع محصول يكي از شاخص‌هايي است كه بازار نيازمند آن است. اين تنوع در خودروهاي وارداتي به‌مراتب بيشتر ديده مي‌شود.

 حضور خودروهاي پلاك ارس در پاركينگ نمايشگاه تبريز

چند وقتي است كه تردد خودروهاي منطقه آزاد اروند در استان خوزستان خبرسازشده و اين موضوع اعتراض‌هايي را نيز به‌دنبال داشته است. اين درحالي است كه خودروهاي پلاك ارس هم به‌وفور در تبريز ديده مي‌شود. اين موضوع را مي‌توان از تعداد خودروهايي با اين مشخصات در پاركينگ نمايشگاه به‌راحتي متوجه شد. خودروهايي جديد كه چشم هر عابري را خيره مي‌كند. خودروهايي كه با قيمت پايين وارد منطقه آزاد ارس مي‌شوند و در تبريز تردد مي‌كنند. قطعا اين موضوع موجب ركود بازار خودروهاي وارداتي در تبريز خواهد شد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

هموطن: 1393/7/2606:56:27،
136
19
من یک ایرانی هستم و در یک شرکت تولیدی مثل ایران خودرو و یا شرکت سایپا مشغول به کار می باشم - به خدا دوست ندارم که کارخانه ای یا کارگاهی تعطیل بشه ، اما این حق مردم ما هم نیست که سوار خودروهای بی کیفیت بشن - شاید نتونن خودروی گرون قیمت بخرن اما نباید خودرو های بی کیفیت قرون وسطای سوار بشن .

شما هم مثل شرکت تولید کننده تلفن همراه با رقبای خودتون منصفانه رقابت کنید . هر کسی دوست داشت سامسونگ یا سونی یا برند های دیگه ...
هر کسی دوست نداشت جی ال ایکس و دیمو و تلفن آی تی ام سی بخره
کارا: 1393/7/2607:55:43،
92
14
مگه چینی ها چگونه خودرو تولید میکنن ! برای اینگه گریت وال ، جیلی ، جک ، چری و.... خودرو تولید کنه سایت تولید خودرو جنرال موتور ، بی ام دبلیو ، فورد و ... تعطیل می شه !

متاسفانه این ها که مملکت دستشون هست ، تنها به فکر پر کردن جیب خودشون هستند نه آینده کشور و تولید کشور !
احسان: 1393/7/2609:16:50،
49
43
رنو:
با کیفیت
زشت
در آورنده اشک تعمییر کار
پاسخ به ایران جیب: 1393/7/2609:44:14،
59
22
ایران جیب می دونی چرا خبری از تولیدکنندگان بزرگ نبود >...به خاطر اینکه مردم شریف تبریز دیگه ایران خودرو و سایپا رو نمی شناسند و به خودروهای وارداتی پلاک ارس رو آوردند ...
در ضمن کسانی که میگند چه فایده باهاش نمی تونی مسافرت بری باید بگم که چه بهتر از هواپیما....

شعار مرم شریف تبریز:::لذت رانندگی با شورلت و فورد
شاد باشین
Mmmmmmmmmmmmmm: 1393/7/2607:45:21،
69
17
مسولين، يه نمايشكاه رو نميتونن درست ودر شان مردم اداره كنن اونوقت ادعاي ساخت سانتريفيوز بيشرفته و ماهواره وهوابيما رو دارن!!!!!! كي باور ميكنه؟؟؟!!! ولي خداييش ادعا و حرف زدنو خوب بلديم.
پارس خودرو: 1393/7/2607:53:18،
41
24
پارس خودرو بجای تحویل خودرو های پیش فروش شده تندر داره تو نمایندگی ها به قیمت ازاد می فروشه خواستید شماره نمایندگی را هم می دهم.
رامین: 1393/7/2607:57:10،
135
15
40 سال پیش توی این کشور پیکان مونتاژ می شد و خداییش نسبت به زمان خودش هم ماشین مناسبی بود و هم کیفیت قطعات بالا چون انگلیسی بود و قیمتش هم پایین در کنار این خط انواع ماشین ها هم وارد کشور می شد نه خط پیکان تعطیل می شد و نه خودروهای وارداتی قیمت نجومی داشتن قشر متوسط جامعه و حتی متوسط به پایین هم می تونستند از پیکان گرفته تا پژو و بنز و بی ام و خریداری کنن .
حالا یک نگاهی کنیم چی کار کردیم صنایع ما اسمش خودروسازی هست اما هنوز همون کار مونتاژ رو انجام می ده اما نه با قطعات انگلیسی با قطعات چینی و هندی اما نه با قیمت پایین بلکه با سه برابر قیمت تمام شده واردات هم که از اون بدتر .
امیر: 1393/7/2608:49:01،
43
17
قابل تذکر و توجه :گفتن که غرفه ماشین های سنگین همش چینی بود . ببخشید مگه ماشینهای سواری تولید داخل کجایی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
arash: 1393/7/2608:57:05،
38
17
زمانی که ما کارخونه خودرو سازی داشتیم چینیا دوچرخه سوار میشدن الان اوضاعی شده که ما باید خودرو های چینیو با افتخار سوار شیم تازه اگه قدرت مالی خریدشو داشته باشیم
saeid: 1393/7/2609:13:57،
22
22
قراره ایرانخودرو بره بارسلونا هم یه نمایشگاه بزنه نمایشگاه
گیج و مبهوت: 1393/7/2609:26:28،
40
18
من تا قبل از تحریم دلم خوش بود ایران ، خودرو می سازه ، خودرو ملی داره بعد تحریم فهمیدم ما یه پیچ هم نمی تونیم تولید کنیم چه برسه به خودرو
باید طرحی نو در انداخت جالبه مردم می نالند ایران خودرو و سایپا می نالند دولت می ناله همه می نالند
تبریزی: 1393/7/2610:18:13،
42
43
مسخره ترین غرفه مال ایرانخودرو بود
درحالی که میتونم با60 میلیون اسپورتیج بخرم چرا برم آشغالای ایرانخودرو یا چین بخرم
شریف: 1393/7/2613:25:26،
26
19
من یه قطعه سازم. خدایی این نمایشگاه های که توی ایران برگزار میشوند در حد این مردم نیستند. تنها نمایشگاه خوذروی که تو ایران دیدم و یه کم بهتر بود نمایشگاه شیراز بود. باید قدر این مردم را بهتر بدانند
رضاااا: 1393/7/2613:52:18،
31
24
لابد منتظر حضور فورد یا GMC بودید
برید بابا
واسه بالابردن قیمت های خودشون میخوان ماشینهای خارجی وارد کنن تا پشت بند ماشین های خارجی، ماشین های خودشون هم قیمت با خون مردم میکنن
به مردم رحم کنید ...
چقدر میخواین لقمه حروم سرسفره زن و بچه هاتون ببرید ؟؟؟
ماشین های تحویل مردادتون هنوز رو هواست و در ب در دنبال حواله هستیم .. حالا برامون نمایشگاه راه انداختین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خجالت بکش یکه زارع و دوستان
یوزارسیف: 1393/7/2613:58:54،
25
16
روز خوش
نه فقط نمایشگاه خودرو ..بلکه همه امور نمایشگاهی بی نظم و با رانت برگزار میشه.
شرکتی که من کارمندش هستم.به موقع پول برای اجاره غرفه در نمایشگاه صنعت تهران را پرداخت کرد.اما چون به آنهائی که باید باج میداد..نداد.غرفه بهش ندادند..
اگه یه سری به نمایشگاه big5 دبی بزنید.نظم و هماهنگی را میبینید..
شاید راحت ترین کار اینه که امور نمایشگاهی را به یک پیمانکار خارجی بدید..
البته دیگه جیب بعضیا پر نمیشه.!!
محمد: 1393/7/2615:14:12،
33
17
دوتا قالب ساز پرتغالی برده بودیم ساپکو واسه مدیران قطعه سازی اونجا پرزنت دادن که قالبهاشون رو واسه فراری و بنز و.... میزنن.تو جلسه مدیر قطعه سازی جلوی پرتغالیها گفت ما همچین کیفیتی لازم نداریم!!!
پرتغالیها بیرون میپرسیدن ایشون واقعا مدیر اینجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودتون قضاوت کنید!!!!!!
رضا: 1393/7/2616:16:56،
22
22
کیفیت رو ولش کن، شیتیل میتیل چه خبر ؟!؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل