کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی گران قیمت‌ترین برندهای فناوری سال 2014


کد خبر : ۷۴۵۲جمعه، ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶:۰۷۵۶۶۶ بازدید

شرکت مشاوره مدیریت اینتربرندInterbrand ، برندهای مشهور و گران قیمت سال جاری را معرفی و به مقایسه رتبه برندها در سه سال اخیر پرداخته است.

برندهای بسیاری در دنیای فناوری و آی تی وجود دارند اما برخی از آنها به دلایلی مانند داشتن توان مالی بیشتر، برندهای مشهورتری هستند. اینتربرند، یکی از مشهورترین و برترین مراکز مشاوره بین المللی در رتبه بندی برندهاست. این مرکز هر ساله اسامی برترین برندهای جهان را به مشتریان و سرمایه گذاران بورس معرفی می کند تا علاوه بر شناخت برترین کمپانی های فناوری، سرمایه گذاران بتوانند برترین گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

اکنون شرکت اینتربرند به معرفی برترین و مشهورترین فناوری های دنیا پرداخته که اسامی برندهایی مانند اپل و گوگل در صدر لیست دیده می شود. انتخاب برندهای مذکور بر اساس معیارهایی مانند میزان سرمایه های مالی، تشویق شهروندان برای خرید و شناخت موثر بازار بوده است.

*  $ Apple, 118,9 milliards 

اپل با درآمد 118.9 میلیارد دلار به عنوان برترین برند فناوری شناخته می شود. اپل برای دومین بار در صدر گران ترین و برترین برندهای فناوری قرار گرفت. اپل در سال 2011 میلادی، رتبه هشتم و در سال 2012 رتبه دوم و در سال 2013 رتبه اول و اکنون در سال 2014 میلادی نیز باز هم رتبه اول را کسب کرد.  گوگل دیگر رقیب اپل نیز به دنبال او حرکت می کند. اپل ملیتی امریکایی داشته و در حوزه فناوری فعالیت می کند. سهام این شرکت نیز از سال 2013 به سال 2014 میلادی با رشد +21% درصدی مواجه شده است.

* $ Google, 107,4 milliards 

گوگل و اپل دو کمپانی مشهوری هستند که در رتبه بندی اینتربرند سایه به سایه یکدیگر پیش می روند. علاوه بر این، کمپانی اپل و گوگل تنها کمپانی هایی هستند که بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه دارند. تفاوت سرمایه این دو کمپانی در حدود 10 میلیارد دلار است. گوگل نیز ملیتی امریکایی داشته و سرویس های اینترنتی و فناوری ارائه می کند. گوگل در سال 2013 نیز همانند امسال در رتبه دوم ایستاده بود. اما سهام و رشد این شرکت از سال گذشته نسبت به سالجاری با رشد +15% روبرو بوده است.

* $ IBM, 72,244 milliards

شرکت امریکایی آی بی ام در رتبه بندی شرکت اینتربرند در رتبه چهارم قرار گرفته است. باید گفت این شرکت رشد چندانی نسبت به سال قبل نداشته است. در سال 2011 میلادی IBM در رتبه دوم، در سال 2012 در رتبه سوم، در سال 2013 میلادی نیز در رتبه چهارم ایستاد و امسال نیز همانند سال گذشته رتبه چهارم خود را حفظ کرد. بنا به گزارش منتشر شده در اینتربرند، درآمد سالانه این شرکت در حدود  4 میلیارد دلار است. این شرکت ملیتی امریکایی داشته و خدمات و فناوری در حوزه آی تی ارائه می کند. سهام و رشد این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش  -8% مواجه بوده است.

* $ Microsoft, 61,154 milliards

مایکروسافت در رتبه بندی اینتربرند در رتبه 5 جدول قرار گرفته است. یک سال پس از خداحافظی استیو بالمر از مایکروسافت به نظر می رسد که  این شرکت جای خالی مدیر خود را احساس نکرده و با رشد  +3% درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. مایکروسافت در سال 2011 میلادی با کاهش -2%، در سال 2012 میلادی با -3% و در سال 2013 میلادی نیز با رشد +3% و در سال جاری نیز بازهم با رشد +3% روبرو شده تا بر خلاف رفتن بالمر به سقوط خود ادامه ندهد.  این شرکت ملیتی امریکایی داشته و در سال 2013 میلادی نیز همانند سال جاری در رتبه 5 ایستاد.

* $ GE, 45,48 milliards 

شرکت جنرال الکتریک بصورت عمده، از چهار بخش مستقل تشکیل شده که هر بخش توسط یک شرکت تابعه اداره می‌ شود. این شرکت‌ ها عبارتند از: جی‌ای انرژی، جی‌ای تکنولوژی، جی‌ای کپیتال و جی‌ای هلت‌کر.  این شرکت بیش از سیصد هزار حقوق بگیر دارد. GE مخفف General Electric نتوانسته رتبه خود را نسبت به سال گذشته تغییر دهد و همان رتبه سال 2013 میلادی خود را حفظ کرده اما با کاهش رشد -3% مواجه شده است.

* $ Samsung, 45,46 milliards

سامسونگ اولین برند غیر امریکایی است که توانسته رتبه خوبی را در طبقه بندی اینتربرند به خود اختصاص دهد. این شرکت کره ای به دلیل تولید و عرضه محصولاتی مانند تبلت، اسمارت فون و ... مشهور شده است. اما این کمپانی در حال رشد است و رتبه های سال های گذشته خود را با رشد قابل توجهی پشت سر می گذارد. سامسونگ در سال 2013 میلادی نیز در رتبه هشتم اینتربرند قرار گرفته و با رشد +15% نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

* $  Intel, 34,1 milliards

اینتل، شرکت تجهیزات رایانه‌ ای آمریکایی است که در زمینه تولید سخت ‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث، حافظه‌ های فلش و همچنین انواع ریز پردازنده‌ ها ، نیم‌ رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته  و ... فعالیت دارد. اینتل در سال گذشته دارای رتبه نهم جدول بوده در صورتی که در سال جاری با سقوط -8% به رتبه دوازدهم سقوط کرده است. این شرکت نیز ملیتی امریکایی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها