کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از گوگل اندروید 5


کد خبر : ۷۴۵۰شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷:۳۰۴۶۶۶ بازدید

نسخه 5 سیستم عامل همراه اندروید موسوم به لالى پاپ رسما عرضه شد و قرار است اولین بار بر روی گوشی‌های نکسوس 6 و 9 عرضه شده و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
رونمایی از گوگل اندروید 5رونمایی از گوگل اندروید 5

مدیران گوگل این نسخه را بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه ترین نسخه عرضه شده از سیستم عامل اندروید دانسته‌اند و علت این ادعا را برخی از ویژگی‌های سیستم‌عامل یاد شده دانسته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این سیستم عامل در صورت خاموش شدن دستگاه تمامی اطلاعات مربوط به آخرین استفاده شده را از خود در حافظه نگه می‌دارد و بنابراین اطلاعات آخرین عکس‌ها و فیلم‌های دیده شده و جستجوهای پایانی شده در دسترس بوده و به سرعت قابل بازیابی و تکرار است.

اندروید 5 از وسایل مختلف با نمایشگرهای متنوع پشتیبانی می‌کند و لذا بر روی ساعت‌های هوشمند، تلویزیون و اتومبیل هم قابل نصب است. پشتیبانی بهتر از دوربین دیجیتال گوشی و تبلت برای تهیه عکس‌های واضح و ضبط ویدیوهای باکیفیت و امکان کنترل حسگرها و لنزها و فلاش با امکانات بیشتر از جمله دیگر مزایای اندروید 5 است.

مدیریت بهتر شارژ گوشی که باعث می‌شود در شرایط ضروری عمر باتری تا 90 دقیقه بیشتر شود و همین طور تخمین زدن تقریبی زمانی که گوشی به شارژ نیاز پیدا می‌کند هم در اندروید وجود دارد. امنیت اندروید 5 از طریق ایجاد حالت کاربر مهمان، قابلیت به وجود آوردن حساب‌های کاربری متعدد، مسدود کردن دسترسی دیگران به فایل‌های خصوصی و قفل هوشمند بازشونده از طریق گوشی، تبلت یا خودروی مالک افزایش یافته است. همچین ماژول امنیتی سیستم‌عامل SELinux برای مقابله با بدافزارها به اندروید 5 افزوده شده است.

در اندروید 5 منوها از سهولت دسترسی بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند که به همین سبب، کاربر با کمترین میزان حرکت بر روی صفحه، به نتایج دلخواه خود می‌رسد. علاوه بر این گوگل اصلاحات زیادی را برای بخش دسترسی‌های سریع اعمال کرده است تا سهولت کار و دسترسی کاربر به این ابزارها بیش از پیش شود. برای مثال دسترسی راحت به امکان روشن و خاموش کردن وای‌فای، بلوتوث و مکان‌یاب از تغییراتی است که گوگل در نوار تنظیمات سریع اعمال کرده است. همچنین به صورت خودکار قابلیت‌هایی مانند چراغ قوه و هات اسپات نیز به این نوار اضافه شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها