کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس از مدتها دلار آزاد در جای امن قرار گرفت


کد خبر : ۷۴۰۵چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰:۱۰۱۹۸۰ بازدید

دلار روز گذشته بدون هيچ تغيير خاصي نسبت به دوشنبه به كار خود در بازار پايان داد و با نرخ 3248 داد وستد شد. اين درحالي است كه در روز سه‌شنبه ...

دلار روز گذشته بدون هيچ تغيير خاصي نسبت به دوشنبه به كار خود در بازار پايان داد و با نرخ 3248 داد وستد شد. اين درحالي است كه در روز سه‌شنبه بانك مركزي نرخ دلار مرجع را كاهش داد. همچنين رييس‌جمهور دوشنبه شب درصحبت‌هاي تلويزيوني خود با بياني محكم پيرو عزيمت تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي كشورمان اعلام كردند كه به توافق نهايي مي‌رسيم. در ادامه صحبت‌هاي رييس‌جمهور، بازار نگاهي مثبت را نسبت به اين سخنان وي برگزيد و باعث شد كه نرخ دلار آزاد بدون تغيير نسبت به روز گذشته باقي بماند. دلار روز سه‌شنبه و در ابتداي روز روند افزايشي را آغاز كرد اما با نزديك شدن به نيمه روز حركتي رو به عقب را برگزيد و درنهايت تا لحظه نگارش اين گزارش به نرخ روزدوشنبه بازگشت تا نشان دهد مايل به حفظ ثبات نرخي خود است.
 

 سكه بدون تغيير

سكه نيز روز گذشته روندي مانند دلار را برگزيد و بدون تغيير باقي ماند تا در قيمت 940هزارتومان در بازار معامله شود هرچند در ابتداي روز و با آغاز فعاليتش افزايش نرخ 4هزارتوماني را تجربه كرد اما در انتها بدون تغيير نسبت به روز دوشنبه باقي ماند. اين درحالي است كه طلاي جهاني روند اميدوارانه‌يي را اين روزها تجربه مي‌كند و محوريت خبرها حول اين فلز ارزشمند از واژگان منفي خالي شده است با اين حال طلاي جهاني كاهش قيمت جزيي را نسبت به روز دوشنبه تجربه مي‌كند و اين عامل باعث افت جزيي قيمت نيم سكه و ربع سكه در بازار ايران شد. اما كارگزاران بازار طلا عامل ديگر كاهش قيمت ربع سكه و نيم سكه را ناشي از اندك بودن تقاضاي فيزيكي براي اين دو و ميل بازار براي خريد تمام سكه دانستند. هر گرم طلاي 18عيار ايران نيز روز گذشته به قيمت 96هزار و 500 تومان در بازار داد وستد شد.

 

 روزهاي روشن طلاي جهاني

محوريت خبرهاي حول محور طلا در اين روزها از روند منفي خارج شده و به سمت اخبار مثبت ادامه مسير مي‌دهد. اين اخبار مثبت بعد از سخنراني استنلي فيشر، معاون رييس بانك مركزي امريكا روز 11اكتبر اظهاركرد اين بانك ممكن است روند تعديل سياست‌هاي محرك مالي را كندتر كند، طلا كه پس از انتشار گزارش فدرال‌رزرو و انتشار گزارش نرخ بيكاري روند نزولي به خود گرفته بود از روز دوشنبه شروع توفاني را شروع كرد كه اين آغاز به دليل تضعيف ارزش دلار از يك‌سو و از سوي ديگر تضعيف شاخص‌هاي جهاني باعث رشد قيمتي طلا بعد از مدت‌ها در بازار بود.  به گزارش طلا به نقل از پايگاه اينترنتي ماين وب، جف نيكولاس تحليلگر برجسته بازار طلا تصريح كرد كه اكنون بهترين زمان براي خريد طلاست چراكه قيمت اين فلز زرد به پايين‌ترين سطح و كف خود رسيده است.

بر اساس اين گزارش وي افزود: با توجه به وضعيت اقتصادي جهان و نگراني‌هاي مربوط به كاهش رشد اقتصادي كشورهاي صنعتي و نوظهور طي ماه‌هاي آينده همچنين رقابت بانك‌هاي مركزي بزرگ جهان براي كاهش نرخ ارز به نظر مي‌رسد قيمت طلا طي ماه‌هاي آينده با افزايش چشمگيري روبه‌رو خواهد شد. نيكولاس در ادامه گفت: به نظر من قيمت طلا طي 3 تا 5 سال آينده با افزايش چشمگيري روبه‌رو خواهد شد. دلايل زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد اكنون بهترين فرصت براي خريد طلاست. بر اين اساس وي افزود: يكي از علل اين است كه طلا هنوز مكان امني براي سرمايه‌گذاري به شمار مي‌رود و كالاي مناسبي براي كاهش ريسك سرمايه‌گذاري درتركيب سبد سرمايه‌گذاري به شمار مي‌رود. طلا همچنان بهترين سرمايه‌گذاري در برابر ريسك‌هاي اقتصادي و سياسي به شمار مي‌رود. اين كارشناس ارشد اقتصادي در ادامه گفت: افزايش تقاضاي طلا از سوي بانك‌هاي مركزي جهان با هدف كاهش وابستگي به دلار امريكا نيز تاثير زيادي بر افزايش قيمت طلا در سال‌هاي آينده خواهد داشت. تعداد زيادي از بانك‌هاي مركزي بزرگ جهان در دو سه سال اخير ميزان ذخاير طلاي خود را به‌طور چشمگيري افزايش داده‌اند. بانك مركزي چين نيز با وجود آنكه از سال 2009 تاكنون ميزان ذخاير رسمي طلا را اعلام نكرده است به نظر مي‌رسد در سال‌هاي اخير مقادير زيادي طلا خريداري كرده باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها