کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

سه تاكتيك جديد فروش خودرو

کدخبر:۷۳۹۷سه شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶:۲۰۱۰۱۴۹ بازدید

پس از آنکه قیمت رسمی خودرو متناسب با وضعیت بازار تعدیل شد سفته‌بازان از این بازار خارج شدند. خروج تقاضای سفته‌بازی از بازار با موج انصراف‌ها از ...

پس از آنکه قیمت رسمی خودرو متناسب با وضعیت بازار تعدیل شد سفته‌بازان از این بازار خارج شدند. خروج تقاضای سفته‌بازی از بازار با موج انصراف‌ها از دریافت خودرو همراه شد. در این وضعیت خودروسازان برای حفظ مشتریان واقعی و ترغیب آنها برای خرید خودرو سه تاکتیک در نظر گرفته‌اند. این تاکتیک‌ها به‌واسطه آنکه میزان تولید با قیمت‌های کنونی در حال افزایش است، اهمیت دوچندان می‌یابد. هدف سه تاکتیک اتخاذ شده حمایت و ترغیب مشتریان به  ماندن در بازار خودرو است.


با پایان تقاضای سفته‌بازان رقم‌خورد

افزایش تیراژ تولید و کاهش فاصله قیمتی خودرو، اگرچه باعث خروج گسترده سفته‌بازها از بازار شد، اما از سويي واكنش خودروسازان براي حفظ مشتريان را نيز به همراه داشت.

بر اين اساس با توجه به موج انصراف از دریافت خودروهای ثبت‌نامی که در مرداد و شهریورماه گذشته به اوج خود رسید، خودروسازان براي اينكه در این موج غرق نشوند، راهكارهاي جديدي براي حفظ مشتريان خود انتخاب كرده‌اند. طراحي و اجراي راهكارهاي جديد از آنجايي از جانب خودروسازان به كار گرفته شده است كه آنها براي حفظ مشتريان خود با دو مشكل عمده مواجه هستند. يكي از مشكلات کاهش قدرت خريد مشتري‌ها بعد از افزايش قيمت خودرو در واپسين ماه‌هاي سال 91 است و ديگر مشكل؛ وعده‌هايي است كه از سوي برخي نمايندگان مجلس براي كاهش قيمت‌ها به مشتريان داده مي‌شود. به اين ترتيب خودروسازان كه طي نزديك به دو سال گذشته در پي افزايش قيمت برخي از مشتري‌هاي خود را از دست دادند، با وعده‌هاي كاهش قيمت خودرو تا 30 درصد بخش ديگري از مشتريان خود را نيز از دست دادند. اما تمام اين اتفا‌ق‌ها در شرايطي براي خودروسازان رخ داد كه هر كدام از آنها تا پايان امسال بايد توليدي بيش از 600 هزار دستگاه خودرو را رقم بزنند.

 به عقيده كارشناسان براي رسيدن به تيراژ توليد ياد شده قاعدتا فروش نقشي ضروري دارد كه قابل چشم‌پوشي نيست؛ چنانچه اگر مشتري وجود نداشته باشد توليد نيز با چالش‌هاي جدي مواجه مي‌شود. 

حال در شرايطي كه فشارها از سوي نمايندگان مجلس براي كاهش قيمت خودروهاي داخلي همچنان ادامه دارد، خودروسازان براي حفظ مشتريان خود اقداماتي انجام داده‌اند كه به عقيده آنها در جلوگيري از انصراف مشتريان از خريد خودرو تاثيرگذار بوده است و مهرماه آرامي را براي آنها به همراه آورده است. در اين ميان با توجه به اينكه شركت خودروسازي سايپا در پي اظهارنظرها براي كاهش قيمت خودرو طي ماه‌هاي مرداد و شهريور بيش‌ازپيش با مشكل فروش مواجه شد، با در پيش گرفتن سياست‌هايي اقدام به حفظ بازار كرده است. سياست سايپا در واقع تاكتيكي سه گانه است كه به گفته مدير فروش و بازاريابي اين شركت، تاثير چشمگيري در حفظ مشتريان داشته است. 

حسن فروزانمهر در تشريح سياست‌هاي سايپا براي حفظ بازار مي‌گويد: در پي اجراي سه راهكار در نمايندگي‌هاي فروش، تعداد انصراف مشتريان از چرخه خريد نسبت به ماه‌هاي گذشته بسيار كمتر شده است. فروزانمهر با اشاره به اينكه چك‌هاي انصراف طبق قرارداد ظرف سي روز كاري از سوي شركت براي مشتريان نقد مي‌شود، مي‌گويد: انصراف‌ها در ماه‌هاي گذشته شدت بسياري پيدا كرده بود كه اوج آن در مرداد و شهريور و به دليل صحبت‌هاي پيرامون كاهش قيمت بود، ما با ديدن اين انصراف‌ها سه راهكار پيش‌روي مشتري قرار داديم تا به واسطه آن مانع خروج مشتريان از چرخه خريد شويم.  نخستين راهكار سايپا اين است كه پرداخت سود مشاركت را طبق قرارداد، حتي اگر از موعد تحويل خودرو نيز گذشته باشد ادامه مي‌دهد. به اين ترتيب كه چنانچه شخصي به دليل ركود بازار قصد انصراف از پيش‌خريد خود را داشته باشد، مي‌تواند تحويل خودروي خود را تا رونق گرفتن بازار به تاخير انداخته، اما در عين حال سود مشاركت خود را طبق قرارداد دريافت كند. به گفته فروزانمهر اين مورد بيشتر براي افرادي كاربرد دارد كه به منظور سرمايه‌گذاري اقدام به پيش‌خريد خودرو كرده بودند، از سويي با توجه به اينكه بيشتر انصراف‌ها نيز از سوي اين قشر صورت گرفته بود، به‌نظر مي‌رسد راهكار ياد شده موثر واقع شده و باعث حفظ آورده‌هاي شركت از جانب اين افراد شده است. 

ديگر راهكار سايپا براي حفظ مشتريان پرداخت وام به افرادي است كه خودرو ثبت‌نام كرده‌اند، اما به دليل مشكلات مالي قادر به دريافت خودروي خود در موعد تحويل نيستند. به اين ترتيب افرادي كه براي پرداخت باقي مانده مبلغ خودروي ثبت‌نامي خود دچار مشكل هستند، مي‌توانند با مراجعه به نمايندگي مورد نظر خود از رايان سايپا (شركت ليزينگ سايپا) به ميزان مورد نياز وام دريافت كنند. براي عملياتي كردن اين راهكار، سايپا بخشي از سرمايه رايان سايپا را در اختيار نمايندگي‌ها قرار داده است تا به صورت بي‌واسطه به مشتريان وام پرداخت كنند. نرخ بهره اين وام نيز يك تا دو درصد بيشتر از نرخ بهره جاري در بانك‌ها است كه از سوي بانك مركزي 22 درصد اعلام شده است.

يك تا دو درصد اضافه‌اي که شركت‌هاي ليزينگ دريافت مي‌كنند به منظور پوشش دادن هزينه‌هاي مربوط به فعاليت این شركت‌ها است. راهكار ديگري كه سايپا براي حفظ مشتريان خود در نظر گرفته است، توزيع گسترده خودرو در نمايندگي‌ها است. به اين ترتيب سايپا فرصت انصراف به‌دليل تاخير در تحويل را نيز از مشتريان گرفته است و مشتري به محض مراجعه به نمايندگي يا نهايتا طي دو يا سه روز كاري مي‌تواند خودروي خود را تحويل بگيرد.  با تمام اين تفاسير به‌نظر مي‌رسد خودروسازان در شرايطي كه براي كاهش قيمت‌ها تحت فشار هستند از يكسو و براي رسيدن به برنامه‌هاي توليد خود تا انتهاي امسال، تمام تلاش خود را براي حفظ بازار به كار بسته‌اند.

به‌عقيده كارشناسان حفظ بازار براي خودروسازان با توجه به وعده‌هاي بي‌شمار نمايندگان مجلس براي كاهش قيمت خودروهاي داخلي، عدم تمايل مشتري‌ها به خريد در انتظار به واقعيت پيوستن وعده‌هاي كاهش قيمت و همچنين از دست رفتن قدرت خريد بخشي از مشتريان براي خودروسازان بيش‌ازپيش ضرورت يافته است. اين كارشناسان عقيده دارند با متنوع شدن مشكلات خودروسازان، راهكارهاي آنها نيز بايد با تنوع بيشتري همراه شود؛ زيرا حفظ رشد توليد و رسيدن به تيراژ مورد نظر تا انتهاي امسال، تنها با حفظ مشترياني ممكن خواهد بود كه در پي تمام ماجراهاي ياد شده براي صنعت خودرو آسيب‌هاي فراواني را متحمل شده‌اند. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مسعود : 1393/7/2212:43:34،
157
73
111se تحویل دیماه 93 دارم 24% سود انصراف هم داره به نظرتون الان انصراف بدم + یا بزارم تا دیماه ببینم وضعیت چی میشه_....واسه سرمایه گذاری ثبت نام کردم .
مشکی: 1393/7/2212:50:26،
66
19
الان انصراف بدی 45 روز کاری دیگه پولتو بهت پس میدن...
ولی سود پولت خوب هست!!!
دلال: 1393/7/2213:02:43،
38
72
از سایپا میخوام تحویل های 111 رو ظولانی تر کنه تا ما هم به یه نون ونوایی برسیم..
آرش: 1393/7/2213:48:03،
64
16
تا وقتی که محصول تکراری و کسل کننده تولید بشه و مافیا سرتاسر خودروسازیهامون را گرفته باشه و محصول صادرات محور با کیفیت بالا درست نشه و این صنعت دانشگاه را تو خودش راه نده و مغزهای جوان دانشگاهیمون به دلیل عدم حمایت مهاجرت کنه و این دو تا خودروساز دست از راحت طلبی و سودهای باد آورده به دلیل بسته بودن مرزها دست بر ندارند و بازار اشباع از محصولات بی کیفیت تکراری باشه بالاخره یه روزی که خیلی هم نزدیکه دودش تو چشم خود خودروسازها هم میره.
ببری: 1393/7/2214:37:19،
53
24
انصراف بدی بهتره.
ببری: 1393/7/2214:41:07،
63
47
کسی که پولشو با زحمت بدست اورده و حلاله هیچ وقت واسه یه پژو یا سمند 30تومن نمیده.مگه پولش باد اورده باشه
2020: 1393/7/2215:50:38،
61
18
من یه ماهی میشه انصراف دادم

هنوز پولمو ندادن

یعنی واقعا اینا دارن ظلم میکنن به مردم

ماشین نیست که اینقدر بازی در میارین
پول مردم رو بدین دیگه

مهدی: 1393/7/2217:58:13،
25
22
سلام بر همه
ببخشید می خواستم بدونم که این سود انصراف که میگن شرایطش چیه؟ یعنی بعد ثبت نام و واریز پول به حساب شرکت هر وقت که بخوایم می تونیم انصراف بدیم و سود انصراف رو دریافت کنیم؟
A4: 1393/7/2219:45:44،
44
19
خیلی عذر میخوام دوست عزیز ولی امثال شما باعث میشن این فرغون سازا سود کنن . پول داری؟ یه جای دیگه سرمایه گذاری کن . چرا میری سراغ اینا؟
سایپا: 1393/7/2212:45:32،
70
20
برای پیش فروش 111..اصلن استقبال نمیشه..همیشه سایت بازه..
lwxtd: 1393/7/2212:51:54،
61
20
راهکار اول پرداخت سود حتی بعد از موعد تحویل خودرو خنده دار می باشد مگه قیمت خودرو چقد است که سودش چقد باشد .
راهکار دوم ماشین لیزینگی با سود 22% فکر کنید یه پراید چقد در میاد...
راهکار سوم دادن ماشین ها با تیراژ بالا یعنی اینکه ماشین ها با سرعت بیشتری در خط تولید مونتاژ شوند که باعث بی کیفیت تر شدن ماشین های آشغال می شه ...
خدا رحم کنه...
محمد: 1393/7/2307:44:06،
25
17
دورغ میگن 22 در صد ، در عمل با کارمزد لیزینگ رایان سایپا حساب کردم با نرم افزار سود 35 درصد سالانه ، محاسبه شد ، نه سود 22 درصد. اینها ضرر نمی کنن
امین: 1393/7/2212:52:17،
55
19
دیگه کی این لگنارو می خره
محمد رضا: 1393/7/2215:19:27،
48
29
اقا امین من پارس ال ایکس تی یو 5 خریدم به خدا غلط کردم راه نمیره رنگ سر بالای مبینه از دنده 5به 4 به 3 به 2 با با من اشتباه کردم شما نکنید
مهندس مکانیک: 1393/7/2216:14:11،
47
16
پارس ال ایکس tu5 را من الان دارم.قبلا پارس معمولی داشتم که موتور تراکتوری بود و بعد از یک سال از صداش خسته شدم و این را گرفتم.ماشین پر شتاب و نرم و خوبیه.موتور tu5 دورش بالاست و حداکثرگشتاور که عامل حرکت در سربالایی هست در دور موتور بالاتری (rpm4000) بدست می آید.احتمالا شما در سر بالایی ها دنده مرده می روید.اگر هم می خواهید با دور موتور پایینتر شتاب و کشش بهتری داشته باشید به نمایندگی بگویید دنده 3 و 4 ماشینتان را با مدل xu7 تعویض نماید بسیار عالیتر می شود.
مهرداد: 1393/7/2310:17:46،
26
18
باسلام
خدمت آقامحمدرضای عزیز عرض کنم که بنده بانظر دوستمون"مهندس مکانیک" کاملاموافقم.من خودم بیشترازیک ساله که پارس lxدارم وکاملاراضیم-البته درمقایسه باماشینای ایرانی-هم ازنظرمصرف، هم سروصدای کمش،هم شتاب وتوانش.حتی تومسافرت های تابستون با5سرنشین وکلی بارتوصندوق،ازدرخونه تااصفهان کولرگرفتم وکوچکترین مشکلی نداشت.البته برای اینکه زیادفشارنیادبه موتورتوبعضی ازسربالایی هاکولروخاموش میکردم.درکل ماشین خوبیه.اگه شمااین مشکل وداری یاببرنمایندگی صفحه کلاجت عوض شه یابه قول دوستمون دنده مرده میری.تودورموتور4000دنده عوض کن.البته من خودم هم مهندس مکانیکم ومیگم TU5موتورخیلی خوبیه.
٧٣٢١: 1393/7/2212:57:47،
68
20
هر سه تاكتيكش مصداق كلاه گذاشتن سر ملت بدبخته
بی ماشین : 1393/7/2212:59:43،
69
15
اقا نخرید کسانی هم که ثبت نام کردند پولشون پس بگیرند بلکه این بساط اجحاف جمع شه .
مجید: 1393/7/2213:13:48،
33
54
الان اگر کسی میخواد سرمایه گذاری کنه تو پارس دوگانه و یا اس ال ایکس خوبه...بقیه زیاد خبری نیست
احمد: 1393/7/2214:20:44،
26
34
موافقم مخصوصا اس ال ایکس تو نمایشگاه ها پیدا نمیشه
رضا: 1393/7/2213:36:30،
82
19
3 تا که سهله
300 تا تتاکنیک و تکنیک و ... هم داشته باشن

فایده نداره
مردم نمیخرن
area: 1393/7/2213:49:45،
56
17
من یه 131 و یه تیبا نوشته بودم
رفتم انصراف دادم
دارم یه 206 مدل 85 میگیرم

میارزه
همون پول پراید رو میدی یه ماشین فرانسوی میگیری
مجتبی: 1393/7/2213:55:06،
53
16
نشانه های ورشکستی لگن سازها یکی پس از دیگری داره نمایان میشه
ali: 1393/7/2214:05:44،
43
17
وام با بهره بیشتر از 22 درصد ؟؟؟؟!!!!!
اوتوقت اسم این چیه؟؟؟
هادی: 1393/7/2214:31:06،
64
19
اقای فروزانمهر دقیقا دروغ مگی.

v5برلیانس ثبت نام نقدی 90600000تحویل 3مرداد هنوز تحویل ندادن و هیچ جوابی هم نمی دهند وبرای کسانی که پیش خرید کردهان 9000000 تومان دقیقا نه میلیون تومان اضافه کرده اند.لطفا جواب ما رو بدهند کی ماشین مارو میدن.اونا بد قولی کردن چرا باید پول انصراف رو 45 روز بعد بدهند؟
دروغ بسه چرا فقط برای شما سخنرانی میکنن بیان جواب ما رو بدن
سینا: 1393/7/2214:44:12،
43
16
(همچنين از دست رفتن قدرت خريد بخشي از مشتريان براي خودروسازان بيش‌ازپيش ضرورت يافته است) بابا جان منظورت از بخشی از مشتریان 90 درصد مردم نیست.
ram: 1393/7/2214:51:30،
39
44
هيچ ماشيني ماشين خودروسازاي داخلي نميشه . من چند ساليه ماشين هاي خارجي سوارم و هميشه استرس هزينه هاي بيمه بدنه(نزديك به سالي دو ميليون) افت قيمت ناشي از تصادف (اگه سنگين باشه تا حتي 20 ميليون) هزينه هاي تعويض قطعات معيوب (براي يه گيربكس اتومات تا 15 ميليون يا حتي يه كمپزسور كولر 5 ميليون) رو دارم . و الان به اين نتيجه رسيدم ماشين هاي ساخت داخل (كه قبلا چندين سال 206 و ... داشتم) با وجود يه تعداد خرابي (معمولا خوش شانس باشي اصلا تو چند سال اول خرابي ندارن) به مراتب انتخاب درست تريه.
حسام: 1393/7/2215:33:48،
41
22
اتفاقا من مخالف نظر شما هستم. من حاضرم ماشین 150 میلیونی سوار بشم و تمام هزینه هاش رو به جون بخرم. از تمام هزینه هایی که گفتی فقط پول بیمش درسته وگرنه ماشین درست حسابی از لحاظ فنی تو خرج نمیفته و اگرم بیفته کم کم 6-7 سال بعد از استفاده این اتفاق براش میفته. منی هم که 150 میلیون دارم بدم پول ماشین برام چیزی نیست که 5-6 سال یکبار 20 میلیون هم خرجش کنم. از طرفی هم خودروهای داخل جون آدم رو به لبش میرسونه هر روز یه بازی یه خرابی، یه توراه موندن یه خرج اضافی. تعمیرگاه و ... . از لحاظ سواری هم که مفت نمی ارزن. مصرف سوختشون به نصبت سواری که میدن خیلی بالاست و در نهایت خرید این خودروها بیشتر گردن خودروساز های حلال و حروم نشناس رو کلفت تر میکنه
رسول: 1393/7/2215:34:58،
37
17
خوب البته اگه از تصادف هم جون سالم به در نبردی زن و بچه ات به یه نون ونوایی میرسند البته که داخلی بهتره مخصوصان همین 111
اآریایی: 1393/7/2215:38:21،
38
20
سود 22 درصد!!!!آقا داره دروغ میگه.من یه ال نود تحویل تیرماه تبت نام کردم با استفاده از تسهیلات رایان سایپا.بعد از دعوت نامبرای وام 12 میلیونی 6 تا چک 2900000 هزار تومنی از گرفتن یعنی 40 درصد سود الان هم که مهر داره تموم میشه هنوز ماشینو ندادن.
دانا: 1393/7/2216:22:55،
40
47
می خواستی نخری.مگه چشمات را بسته بودند.خودت خریدی بعد میگی نخرید.عجب ملتی داریما.به خدا حیف پراید.
مشتری بی پناه: 1393/7/2217:19:17،
34
17
همش دروغه.لیزینگ سایپا واسه 12میلیون وام و باز پرداخت 2ساله با 6چک که هر کدوم 2850 هست میگیره.سودی که واسه مشتری حساب میکنه 19درصد اما واسه تسهیلات حدود 35 درصد سود میگیره.
اینا خودرو ساز نیستن راهزن هستن.
محمد: 1393/7/2218:11:03،
27
17
درسته سود 40درصدی میگیرند
amin: 1393/7/2219:11:30،
45
21
ایرانخودرو الان وضیت نابسمانی داره بهترین کار انصرافه.دو دستی پولتونو بچسبیدمواظب پولاتون باشید تواین وضعیت آب رفته به جو برنمیگرده.
یا علی مدد
انصراف میدم+++++
انصراف نمیدم--------
علی: 1393/7/2221:09:46،
26
32
من ام وی ام 315 صندوقدار جدیدشو نوشتم، ب نظرتون خوبه+ یا انصراف بدم_
مهرداد: 1393/7/2310:16:22،
28
19
باسلام
خدمت آقامحمدرضای عزیز عرض کنم که بنده بانظر دوستمون"مهندس مکانیک" کاملاموافقم.من خودم بیشترازیک ساله که پارس lxدارم وکاملاراضیم-البته درمقایسه باماشینای ایرانی-هم ازنظرمصرف، هم سروصدای کمش،هم شتاب وتوانش.حتی تومسافرت های تابستون با5سرنشین وکلی بارتوصندوق،ازدرخونه تااصفهان کولرگرفتم وکوچکترین مشکلی نداشت.البته برای اینکه زیادفشارنیادبه موتورتوبعضی ازسربالایی هاکولروخاموش میکردم.درکل ماشین خوبیه.اگه شمااین مشکل وداری یاببرنمایندگی صفحه کلاجت عوض شه یابه قول دوستمون دنده مرده میری.تودورموتور4000دنده عوض کن.البته من خودم هم مهندس مکانیکم ومیگم TU5موتورخیلی خوبیه.
رامين: 1393/7/2311:49:26،
32
17
كسي مگه عقلش كم باشه كه ماشين بخره.. توصيه من اينه كه مثل من اشتباه نكنيد.. اين لگنهاي كه به من وشما به اسم ماشين قالب ميكنند به ١/٣ قيمتي هم كه ميدن ارزش ندارن.. از لحاظ كيفيت ٠ هستن فقط. پولرو بذاريد بانك صودشو نوش جان كنيد
علی: 1393/7/2415:12:16،
25
10
سیاست کثیفی دارند این لگن سازها اونها با دلال های خودرو قرارداد دارن . اگه کسی بخواد از لگن سازها مستقیم خودرو بخره بیچارش می کنن تا به این نتیجه برسه که بره از دلال ها بگیره به این ترتیب لگن سازها با یک تیر دو نشون می زنن اگه یه بخت برگشته ای از خودشون لگن پیش خرید کنه که یکسال پولشو می خورن و لگن بهش نمی دن اگر هم بره از بازار آزاد بخره که یک لگن رو گرون خریده تازه راضی هم هست گه گرفتار لگن سازها و وعده وعیدهاشون نشده !
تنها راه فقط نخریدن لگن هاست چه از لگن سازها چه از دلالان لگن . کسانی که واقعا نیاز فوری دارن برن مدل های تمیز چند سال پیشو بخرن هم از نظر کیفیت بهتر هستند هم قیمتشون کمتره .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل