کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

شرط ایران خودرو در سکوت پژو

کدخبر:۷۳۵۰یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴:۴۳۱۰۳۸۳ بازدید

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو روز گذشته و در مراسم رونمایی از توليد 206 تيپ2 گفت: پژو باید بداند تنها در صورتی می‌تواند بار ديگر به بازار ایران بازگردد که در صنعت ...
شرط ایران خودرو در سکوت پژو

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو روز گذشته و در مراسم رونمایی از توليد 206 تيپ2 گفت: پژو باید بداند تنها در صورتی می‌تواند بار ديگر به بازار ایران بازگردد که در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری کند.

هاشم يكه‌زارع در جمع مسوولان و خبرنگاران در حالي اين پيغام را به پژو و ديگر شركاي خارجي (رنو و سوزوكي) اعلام كرد كه مذاكرات هسته‌اي ايران با كشورهاي 1+5 و موفقيت آن به عنوان شرط شركاي خارجي؛ اگرچه مسير مثبتي را طي مي‌كند، اما همچنان نتيجه مشخصي در پي نداشته است.
مذاكرات نیمه تمام هسته‌اي و درخواست خودروسازان براي سرمايه‌گذاري شركاي خارجي در ایران در حالي است كه طرف‌هاي خارجي براي شفاف كردن مذاكرات خود با خودروسازان به رفع تحريم‌ها عليه صنعت خودرو اكتفا نكرده‌اند و همچنان در انتظار روشن شدن نتايج قطعي مذاكرات هسته‌اي و شرايط بين‌المللي ايران هستند.  اما شرط سرمايه‌گذاري براي ورود شركاي خارجي به صنعت خودرو کشور در حالي است كه موضوع «درجا زدن صنعت خودرو طي 12 سال گذشته» نيز از سوي يكه‌زارع در مراسم ياد شده مطرح شد.

او در حالي تاکید می‌کند كه «در ۱۲ سال گذشته اتفاقی در توسعه صنعت خودرو نیفتاده است» كه به برنامه‌هايي براي توليد محصولات جديد بر پايه پلت‌فرم‌هاي داخلي نيز اشاره مي‌كند.  اما از آنجا  كه عدم تحرك صنعت خودرو به سمت توليد محصولاتي جديد با تكنولوژي روز دنيا طي سال‌هاي گذشته مورد اعتراف خود خودروسازان نيز هست، اين سوال مطرح مي‌شود خودروسازاني كه طي سال‌هاي گذشته و در كنار شركاي خارجي خود موفق به پيش بردن برنامه‌هايي از قبيل توسعه محصول يا طراحي و ساخت پلت‌فرم نشدند، حالا و در حالي كه هيچ‌يك از اين شركا را در كنار خود ندارند، چه برنامه‌اي براي پيش‌برد اهداف خود خواهند داشت ؟ اگرچه به گفته خودروسازان اعمال تحريم عليه صنعت خودرو آنها را خودكفاتر از گذشته كرده است و يكه‌زارع نيز در اين زمينه تاكيد كرد که «برنامه‌هاي صنعت خودرو با فرض ادامه شرايط تحريم تنظيم شده است»، اما واقعيت صنعت خودرو در دنيا اين است كه پيشبرد برنامه‌هايي براي تنوع محصول يا توليد پلت‌فرم بدون همكاري يا همفكري يك شريك خارجي ممكن نخواهد بود. در اين زمينه یک كارشناس صنعت خودرو با توجه به اظهارات یکه‌زارع  عقيده دارد که به‌نظر مي‌رسد اطمينان خودروسازان براي ادامه برنامه‌هاي توليدي خود بدون حضور شركاي غربي، با حضور چيني‌ها در صنعت خودروي ايران توجيه مي‌شود.

  داخلي‌سازي  قيمت را کاهش نمی دهد

اما مديرعامل گروه خودروسازي ايران‌خودرو در ادامه مراسم آغاز خط توليد پژو206 تيپ دو با موتور TU3 با تاکید بر اینکه کاهش ارزبری ناشی از داخلی‌سازی خودروی 206 تاثیری بر قیمت تمام شده این خودرو در بازار نخواهد داشت، گفت: این خودرو بعد از حل مشکلات شماره‌گذاری ظرف 20 روز آینده وارد بازار خواهد شد.  يكه‌زارع در رابطه با قيمت اين خودرو ادامه داد: ارزی که در فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت برای پژو 206 در نظر گرفته شده بود، ارز مبادله‌ای بود که خودروسازان هیچ‌گاه از ارز مبادله‌ای استفاده نکرده و ارز آزاد را از بازار تهیه کرده بودند؛ بنابراین هم‌اکنون با توجه به ساخت داخل این خودرو، قیمت پژو 206 تغییری نخواهد کرد. او ادامه داد: قیمت‌هایی که هم‌اکنون برای خودروی 206 اعمال می‌شود، با توجه به داخلی‌سازی تنها به قیمت تمام شده نزدیک‌تر شده است. به گفته يكه‌زارع در حال حاضر روزانه 400 دستگاه از این خودرو به توليد مي‌رسد كه در آينده براساس نیاز مشتری با موتور TU3 یا TU5 عرضه خواهد شد.

  هر 6 ماه يك محصول جديد

یکه‌زارع در ادامه با تاکید براینکه امسال به کیفیت خدمات پس از فروش و صادرات خودرو توجه ویژه‌ای داریم تصریح کرد: بنا داریم هر 6 ماه یک محصول جدید را به بازار معرفی کنیم و هر سه سال یک موتور خانواده جدید را رونمایی کنیم. او نيمه دوم سال 94 را زمان آغاز برنامه ياد شده اعلام كرد و گفت: پژو 405 از انتهاي سال آينده از چرخه توليد خارج خواهد شد و برنامه‌هاي توسعه محصول و خروج خودروهاي قديمي به تدريج ادامه خواهد يافت. او همچنين از تولید اولین پلت‌فرم با قوای محرکه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و دو سال آینده را زماني دانست كه در آن زمان صنعت خودروي ايران پلت‌فرم با قوای محرکه خود را خواهد داشت؛ به‌نحوی‌که هیچ پلت‌فرم دیگری در ایران به جز پلت‌فرم داخلی اجرا نخواهد شد. 

  افزايش گارانتي داخلي‌ها به 3 سال

یکه‌زارع در رابطه با بحث كيفيت خودروهاي داخلي گفت: برنامه ارتقای كيفيت خودروهاي داخلي در دست اجراست و ما براي اينكه نشان دهيم به كيفيت محصولات توليدي خود اعتقاد داريم، طي يك برنامه زمان‌بندي‌شده قصد داريم گارانتي قواي محركه را به 5 سال و گارانتي خودروهاي داخلي را نيز به 3 سال افزايش دهيم. او در رابطه با مشكل ايجاد شده در رابطه با شماره‌گذاري خودروهاي داخلي به دليل نداشتن كپسول آتش‌نشاني نيز گفت: در هيچ جاي دنيا نصب كپسول آتش‌نشاني بر روي خودروهاي توليدي قانوني اجباري نيست؛ بلكه نصب آن به‌صورت آپشن در اختيار خريدار است، ما نيز تلاش داريم اين استاندارد را از حالت اجبار خارج و به‌صورت يك آپشن عرضه كنيم. 

مديرعامل ايران‌خودرو در ادامه اين مراسم به اين موضوع اشاره كرد كه در سال‌های گذشته توجه صنعت خودرو کشور به میزان یا تیراژ تولید بوده و کمتر به موضوع کیفیت و صادرات اهميت داده شده است. او با اشاره به اين موضوع گفت: در سال‌های گذشته ما مدیران را بر اساس تیراژ محصول ارزیابی می‌کردیم که این مساله زمینه غفلت صنعت خودرو را از کیفیت و تنوع محصول فراهم آورد، به طوري كه با اعمال تحريم‌ها روی خودروهای تجاری در سال 89 و تشديد اين تحريم‌ها روي خودروهاي سواري در سال 90، به دليل نبود پشتوانه قوی در صنعت خودرو کشور مشکلات فراوانی برای تولید اين خودروها ایجاد شد. يكه‌زارع در عين حال اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد تنها 30 درصد مشکلات صنعت خودرو ایران به تحریم‌ها ارتباط دارد و مابقی مشکلات را باید در جاهای دیگر جست‌وجو کرد.به گفته يكه‌زارع، ايران‌خودرو با وجود رشد توليدي كه طي 6 ماه ابتدايي امسال در توليد به ثبت رسانده است تاكنون حتی یک ریال از بانک‌ها برای توسعه تولید خود دریافت نکرده‌ است و در یک سال گذشته نيز 500 الی 600 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به بانک پرداخت کرده‌ است.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنين از قطعه‌سازان براي همكاري با خودروسازان تشكر كرد و گفت: امروز زمان آن فرا رسیده که از شرکت‌های قطعه ساز تشکر کنم؛ چرا‌که تمام بار تولید روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودروی داخل برعهده این شرکت‌ها است. او ادامه داد: این درحالی است که در گذشته از تولید روزانه 2 هزار و 700 دستگاه خودرو تولید 1800 دستگاه آن بر دوش شرکت‌های قطعه‌ساز بوده است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

حسین: 1393/7/2008:15:51،
206
25
مطمئن باشید اونا شرایط را تعیین می کنن نه ما !
شهروند ایرانی: 1393/7/2010:16:48،
122
28
شرکتهای خودروسازی ایران مثل بچه لوس و بی هنر خانواده هستند که آویزون خانواده هستند و جورشون رو آخر عمر باید کشید و درضمن طمعکار
مردم: 1393/7/2010:33:02،
104
21
من موندم لگنی که از اون روز اول همه چیزش مشکل داره رو چطور ۳ سال گارانتی میکنن...تازه پول هر عملکرد هم ازت میگیرن چون شامل گارانتی نمیشه...کی رو گول میزنین...؟!!!
نادر: 1393/7/2010:39:34،
52
27
اولین اتفاقی که میوفته مثل چند سال پیش پژو 405 موتوراشون معیوب از آب در میاد وسط راه موتورش آتیش میگیر میگی نه نگاه کن
کیوان : 1393/7/2010:54:39،
59
39
اگه کسی یا شنیدن این خبر سرشو بکوبه به دیوار نباید تعجب کرد. چه افکار منسوخی در خودرو سازی ما وجود داره چقدر از متخصصین و افراد آگاه خالی شده ایم که آدمهای ناشی خودرو 20 سال قبل رو با افتخار بومی سازی می کنند.
حداقل به ترکیه و مالزی یک نگاهی بکنید خدایا اینا دیگه کی هستن؟!!!!!!
احسان: 1393/7/2010:59:22،
101
20
میگن که هیچ جای دنیا کپسول آتش نشانی اجباری نی و تو ایران اجباره!!
پس چطو تو بقیه ئنیا که ازش دم می زنید، قسمت های مهم و حیاتی خودرو اجباریه، ولی تو ایران آپشنه؟
میلاد: 1393/7/2111:18:53،
20
16
جمع کنید برید لطفا !حتما! از دروغ خسته شدیم!!!!!1
مرحبا !!: 1393/7/2008:20:15،
124
24
مرحبا ! که ماشین مدل سال 2000 اروپا رو تازه داخلی سازی کردید که حداقل تا 30 سال بعد تولید بشه !
که تازه اون موقع هم مردم دنبال مدل 82 می گردند، چون فقط بلدید گند بزنید به کیفیت !
خ: 1393/7/2009:12:01،
83
25
"ارزی که در فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت برای پژو 206 در نظر گرفته شده بود، ارز مبادله‌ای بود که خودروسازان هیچ‌گاه از ارز مبادله‌ای استفاده نکرده و ارز آزاد را از بازار تهیه کرده بودند"
آره جون خودت. خودروی وارداتی عرض مبادله ای میگرفت شما مظلوم ها نگرفتید!
بابک: 1393/7/2008:23:50،
86
24
سال ۱۳۹۴ مراسم افتتاح تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با تایر یزد تایر!!!!!
خارگوت: 1393/7/2010:22:29،
55
37
هیچ جای دنیا ماشیناشون خودبخود آتیش نمیگیره که کپسول براش اجباری باشه
مصرف کننده: 1393/7/2008:27:51،
77
17
چه جو گیر شدن!!!!!!!!!!!!!
اینی که شما با افتخار دارین تولید میکنید محصول 20 سال پیش همین کشور هر وقت از خودتون محصولی رو تولید کردین اونوقت بیاین عرض...............
احسان: 1393/7/2011:00:29،
32
19
همون مونتاژم نمی تونن تولید کنن؛ چه برسه به خودشون تولید کنن!!!
MK: 1393/7/2008:41:41،
71
22
شاخ شونه میکشی واسه کی ... بشین همون لگنتو تولید کن مردمو تو جاده ها لت و پار کن خوتم بشین رو صندلیت قهوه بخور...!!
ناشناس: 1393/7/2008:50:38،
53
26
جالبه داخلی سازی تاثیر چشمگیری در کاهش ارزبری خواهد داشت ولی قیمت تمام شده کاهش نخواهد یافت
رضا: 1393/7/2009:38:03،
36
26
سرمو بشکن، نرخمو نشکن!
حسام: 1393/7/2008:52:29،
106
28
هر شش ماه یک محصول حدید:



6 ماه اول: پژو 206 تیپ 2 با موتور tu3- قیمت: 33 میلیون

6 ماه دوم: پژو 206 تیپ 2 و دو ایبرگ-- قیمت: 36 میلیون

6ماه سوم: پژو 206 تیپ 2 دو ایربگ و ترمز ABS- قیمت: توافقی، شروع از 40 میلیون

6 ماه چهارم: وانت پژو تیپ 1: قیمت 17 میلیون

6 ماه پنجم: وانت پژو تیپ 2 با رنگ های مختلف از 20 میلیون

توقف تولید...

2 سال انداختن به مردم



دوباره:



شش ماه اول: پژو 206 تیپ 2 - 55 میلیون

.

.
تهرانی: 1393/7/2008:54:57،
50
99
درسته که نمونه ایرانی 206 حرفی برای گفتن نخواهد داشت، اما هر چی باشه حداقل از ال لگن سر تره. حداقل یک قیافه داره. خدا رو شکر چند ماهی میشه تولید ال نود متوقف شده. به امید جمع آوری هر چی ال لگن از سطح شهر
حسام: 1393/7/2009:11:09،
64
27
آخه ماشینی که قیافه داشته باشه ولی دم به دقیقه تو راه بذارتت یه شاهی نمی ارزه. امثال تو میرن این آشغال هارو میخرن اگه حتی موتور پراید و پیکان توش بذارن اینام سواری میگیرن از مردم. ال 90 قیافه نداره ولی از سال 86 دارم هنوز غیر تعویض روغن و تعویض شمع و تعویض قطعاتی که همیشه برای هر ماشینی لازمه هیچ خرجی براش نکردم. یعنی سالاره هم تو شهر هم تو جاده از لحاظ نرم بودن و سواری دادن از لحاظ ایمینی هم که بهتر از 206 هست. تو برو همون 206 تیپ 2 ایرانی بخر سر یک ماه نرسیده 500 افتادی
عباس: 1393/7/2009:21:17،
61
32
بچه تهرانی.شما مو را می بینی و اهل فن پیچش مو...شما اگه قیافه ماشین واسه ات مهمه بسم ا... 206 سوار شو ولی از فنی ماشین سر رشته نداری...
رامين : 1393/7/2009:00:24،
102
54
برنامه شركت هاى توليدى ماشين دنيا سالهاست بر سيستم گارانتى پنج ساله استوار است اونوقت ما تازه با افتخار اعلام ميكنيم كه مى خواهيم گارانتى را سه ساله كنيم
واى بر ما كه چقدر از دنيا عقبيم
پاسخ به رامین: 1393/7/2009:49:31،
37
26
شک نکن اونم فقط در حد حرفه و اتفاق نخواهد افتاد.
سید: 1393/7/2009:17:49،
46
24
مگه الان که یه سال گارانتی داره غلطی میکنید واسه ملت که میخواید 3 سالش کنید و پولشو بکشید رو فرغوناتون... تو رو خدا اینقدر لطف نکنید آخه بعضیا جنبه اینهمه خوشیو آسایشو رفاهو ندارن کار دستتون میدنااااااااا
حسن: 1393/7/2009:46:28،
42
22
پژو باید بداند........؟؟!!!!! حالت خوبه آقای یکه زارع؟ اینهمه سال نکنه داری محصولات لامبورگینی رو تولید میکنی که اینطوری واسه پژو خط و نشون میکشی؟ خیلی دلم میخواد بدونم این اعتماد به سقف شما از کدوم توانمندی سرچشمه میگیره؟
امير: 1393/7/2122:53:27،
17
16
از رو در حد تيم ملي و اندكي هم عوايد مادي حاصل از اين فرمايشات
Ali: 1393/7/2010:21:49،
48
23
چرا موتورر پيکان روی 206 نمی گذاريد؟
متخصصان فوق تخصص شما که به دانش فنی موتور پيکان دست يافته اند.
تزه پس از سقوط مرگبار هواپيمای ايران اف 140 به علت ضعف در موتورهايش قرار است با موتور پيکان دوباره توليد شود و مشت محکمی بر دهان کشورهای پيشرفه جهان بزنند !!
موتور فقط موتور پيکان!!
سعید: 1393/7/2010:24:22،
45
26
اینکه خودرویی که قبل از سال 2000 تو دنیا عرضه شده، حالا بعد از پانزده سال که دو سری جدید تر مانند 207 و 208 در دنیا جایگزین آن شده، حالا با افتخار تمام وسایل به درد بخور مانند کامپیوتر و سیستم برق مولتی آن را حذف میکنید و با کیفیتی فاجعه بار و قیمتی رویایی به مردم معرفی میکنید واقعا جای تشکر داره!
خداشناس: 1393/7/2012:26:20،
29
25
من دوتا 206 دارم یکی 89 یکی هم 80 خدایی 80 سگش به این 89 میارزه جنازشو با این یکی عوض نمیکنم تازه بیچاره 210 تام را رفته مصرفش صدی 6 اون یکی صدی 11 هستش ضمنا رام نمیره این ورزن جدیدم که اصلا ارزش خرید نداره آقا پولتو بذار بانک عین آقا ها با آژانس برو بیا
شمال: 1393/7/2012:38:56،
57
19
آخه اگه پژو 1% دوباره بیاد , بدترین ماشینش که بخواد غیر 206 و 405 تولید بشه حداقل 70-80 تومن خواهد بود (با توجه به قیمت های نجومی 206 پیر و ماشین های چینی) , پس هیچ فرقی بحال خریداران نداره و نهایت قدرت خرید عموم مردم نهایت همین سمند و L90 و 206 و امثالهم هست و میشه داستان 407 ... مگر اینکه قیمت های واقعی و معقول ارائه بشه که با توجه به عقبه و قیمت های 206 و 405 و سمند و L90 و ... بعیده !
علی: 1393/7/2014:04:12،
39
30
هر شش ماه یک آشغال جدید
کامی: 1393/7/2015:50:40،
21
19
سلام ایران خودرو
تو میتونی میتونیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
بتازون.
امیر حسین: 1393/7/2020:46:08،
19
17
فرغون تیپ 2 !!!
لیاقت خریداراش بیش از این نیست
حسن زاده : 1393/7/2022:48:16،
22
16
من 206 تیپ 2 به امید موتور فرانسوی TU3A ثبت نام کردم ، حالا که فهمیدم موتورش ایرانی هست می خواهم روز سه شنبه انصراف بدهم .
ناشناس: 1393/7/2023:02:20،
22
16
خوب یه خورده خندیدیم... دستش در نکنه اهل جوک و فکاهی هستند
محمد: 1393/7/2100:54:30،
22
18
اقا من سه دفعه این مطلبو خوندم حالا دنبال یه مشاور میگردم از جنس خودش که جوابشو بدم از رو که نمیره !

از پروژه هوو-البرز ونهای روسیوبعد پیکاپ های دیزل سر بلند بیرون امد دست بکار پژو و......حالا میخواد هر شش ماه یه گروه رو سر کیسه به نوه هاشون ماشین بده.

اقا خجالت بکش.اشنایانش بهش تذکر بدن خ جا لت بکش
مینا: 1393/7/2101:57:22،
18
18
مگان و تندر هم گران شدن چرا ؟
شهریار: 1393/7/2115:00:40،
43
21
ویران خودرو جهنم تو را می خواند .....................
امير: 1393/7/2115:42:11،
19
16
خنده داره
رونماي از توليد دوباره ٢٠٦
بابا جان ٢٠٦ سالها قبل همين فرانسوي ها توليد كردن ،بعد دادن به ما
حالا ما براي دوباره توليد( به علت نداشتن قطعات و عدم توان توليد) مراسم رونمايي ميكيريم و براي همين فرانسوي ها خط ونشان ميكشيم،،،، جل الخالق از اين همه رو
جلال: 1393/7/2119:50:18،
17
14
اقا206بعدازعمری مردحالامادوباره زنده ش میکنیم فقط کمی ویروس ایبولاداره چراناراحتین .مرگ حق مسلم ماس
نازی: 1393/7/2323:43:23،
10
14
آخه این بدبختی نیست سمند خودمون تو کشورای دیگه به یک سوم قیمت میفروشن اونوقت ب خودمون ک رسید چند برابر ب خودمون تحویل میدن آخه یکی نیست بگه همه جا چیزای تولید داخلشون ارزونتر پای مردمش در میاد انوقت اینجا برعکسه بقیه جا هاس اینم شد زندگی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل