کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه فنی خودرو دنا با MVM 530 و لیفان 620

کدخبر:۷۳۳۶شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶:۰۷۶۸۵۲۶ بازدید

دنا به عنوان جدیدترین خودروی ملی، تا چند روز دیگر در خیابان های شهر به وفور مشاهده خواهد شد. ناگفته نماند كه همه این خودروها، نمونه های ...

دنا به عنوان جدیدترین خودروی ملی، دو سال است در خیابان های شهر به وفور مشاهده می‌شود. جدا از مشخصاتي كه از بخش هاي فني اين محصول شنيده ايم، باید دید سومین مدل از خانواده برند ملی ایران خودرو در عمل و در برابر رقبای خود در بازار چگونه ظاهر میشود. 
 

خودرو دنا


در مطالب پیشین، به صورت مفصل به بررسی این خودرو پرداختیم اما در این مطلب قصد داریم دنا را با جدی ترین رقبای خود یعنی دو خودروی چینی تقریبا هم‌کلاس با اين خودرو، لیفان 620 و ام وی ام 530 مقایسه کنیم تا نقاط تاریک و روشن هر یک به خوبی مشخص شود. اما چرا این دو خودروی چینی برای رویارویی با دنا درنظر گرفته شده‌اند؟

احتمالا بهترین جواب برای این سوال در مقوله قیمت قابل بیان خواهد بود. آن‌چه مشخص است دو رقیب اصلی آن همین خودروهای چینی خواهند بود که اتفاقا چندی است به دلیل فقدان تنوع در بازار، مورد توجه خریداران بیش‌تری نیز قرار گرفته‌اند.

دنا به عنوان گرانترین خودروی داخلی تولید شده تاکنون، طبیعتا همانند هر محصول تازه‌وارد دیگری نظرات مثبت و منفی فراوانی در مقابل خودخواهد ديد؛ کافی است یک دهه به عقب باز گردیم تا در زمان رونمایی از اولین خودروی ملی یعنی سمند، اوج این موضوع را مشاهده کنیم. اما آن‌چه در حال حاضر وپس از گذشت سال‌ها به وضوح می‌توان نظاره‌گر آن بود، موفقیت نسبی سمند در تمامی مدل‌ها به عنوان یک خودروی خانواده محکم، ايمن و بادوام است. 

طراحی سمند در زمان عرضه تقریبا هم سطح با بیش‌تر خودروهای روزبود تا با پیروی از رویه بزرگانی مانند آئودی یا فولکس واگن، زیبایی را در سادگی ببیند و همین پرهیز از اغراق باعث طول عمر بیش‌تر محبوبيت آن نیز شده است به طوری‌که با نگاه کردن به این خودرو واقعا نمی‌توان آنرا خودرویی قدیمی حداقل در مقایسه با پژو 405 دانست. دنا نیز از پلتفرم كم‌وبيش یکسانی با سمند بهره می‌برد و به همین دلیل حتی در بدبینانه‌ترین حالت باز هم می‌توان خصوصیات مثبت سمند را در کنار تغییرات جدید اعمال شده در آن به منظور ساخت خودرویی منطبق با استانداردهای روز مشاهده کرد. به دور از جانب‌داری، نباید دنا را دربرگیرنده بهترین و هماهنگ‌ترین طراحی دانست، زیرا علاوه بر اين كه زيبايي و طراحي تا حدودي يك امر سليقه‌ای و شخصي است، ولی بدون شک يكي از زیباترین و اسپرت‌ترین طراحی‌ها در اختیار آن خواهد بود. 

دنا به واسطه قرار‌گیری در یک کلاس بالاتر نسبت به خانواده سمند (به لحاظ خصوصیات لوکس) به طور طبیعی تجهیزات ایمنی و رفاهی بیش‌تری را نیز در خودمی‌بیند که این موارد جدا از تزیینات لوکس به کار رفته در این خودرو است. در مورد خودروهای چینی، یک نقطه مشترک برای اکثر آن‌ها قابل مشاهده است و آن هم تعداد و تنوع تجهیزات رفاهی است. البته در حال حاضر ظاهرا هدف، كميت و تعداد تجهيزات قرار داده شده در ادامه به کیفی نیزمی‌پردازیم. 

خوش‌بختانه با عرضه دنا این موضوع نیز تا حد زیادی خودنمايي مي‌كند (هرچند سورن ELX کلاس 11 نیز محصولي مجهز در محدوده قیمتی خود به حساب می‌آید) تا رقابت نزدیک‌تری به وجود آید. هم لیفان وهم ام‌وی‌ام، به واسطه حضور چندین ساله در بازار تقریبا امتحان خود را پس داده‌اند. به صورت اجمالی اگر بخواهیم این دو خودرو را مورد بررسی قراردهیم، نه می‌توان خیلی نکات منفی آن‌ها را سرزنش کردو نه نکات مثبت‌شان آن قدر برجسته هستند که به عنوان شاخصه‌های حیاتی در برتری هر یک محسوب شود. اماتجربه ثابت کرده که دوام این خودرو‌ها به اندازه رقبای وطنی نیست و یا حداقل نبایدزیاد روی آن‌ها حساب بازکرد، چرا كه برخي از خودروهاي چيني سه يا چهار سال كاركرده، لااقل از نظر ظاهري به‌شدت افت كرده‌اند كه اين موضوع حتي در مقايسه با برخي محصولات ضعيف داخلي هم به چشم مي‌آيد.


ام وی ام 530


به صورت خاص، پاشنه آشیل ام‌وی‌ام 530 در سیستم تعلیق آن به خصوص در محور عقب قرار دارد که بسیاری از افراد را از خود ناراضی ساخته است. در مورد لیفان نیز دید محدود شیشه عقب و فضای کم‌ترداخل اتاق با در نظر گرفتن ابعاد بدنه، چندان به نظر خریداران خوش نیامده هر چند که بزرگ‌ترین صندوق عقب این کلاس در اختیار این خودرو است!درهر مقایسه گروهی، یکی از بخش‌های اصلی به قوای محرکه خودروها مربوط می‌شود. اما قبل از بررسی فنی این سه خودرو با یکدیگر بهتر است نگاهی داشته باشیم به دنا که با دو پیشرانه مختلف قابل سفارش خواهد بود.

پیشرانه اول و استاندارد این خودرو نمونه 1.7 لیتری EF7 يا موتور ملي است که در بررسی اجمالی دنا به صورت کامل به آن پرداخته شد. دنا با این پیشرانه 114اسب بخاری تقریبا در هر شرایطی عکس العمل خوبی دربرابر پدال گاز از خود نشان می‌دهد هر چند با فعال بودن سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك، از کشش خودرو اندکی کاسته می‌شود ولی به طور حتم همچنان قدرت كافي برای رانندگی سریع با آن وجود دارد. بزرگ‌ترین مزیت این پیشرانه در میزان مصرف سوخت آن قرار دارد که در رده کم‌مصرف‌ها و اقتصادی‌های کلاس خود طبقه‌بندی می‌شود.

یکی دیگر از خصوصیات قابل توجه این پیشرانه به صدای تولیدی آن بر می‌گردد که حداقل بهتر و گیرا‌تر از نمونه‌هاي XU7 و XUM است. این پیشرانه که نمونه ارتقا یافته XU7 به حساب می‌آید توانایی تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار را داردو به لحاظ تولید گشتاور نیز دقیقا هم سطح با موتور 1.7 لیتری است. نکته‌ای که اندکی برتری را برای پیشرانه دو لیتری به همراه دارد کشش بهتر آن است زیرا همان گشتاور 155 نیوتن در دور زير چهار هزار در اختیار راننده قرار می‌گیرد که بسیار بهتر از EF7 به حساب می‌آید و همین موضوع شتاب اولیه و ثانویه مناسب‌تری را برای دنا به همراه می‌آورد. در مورد مصرف سوخت پیشرانه XUM به دليل حجم بيش‌تر، اندکی عطش بیش‌تر به بنزین از خود نشان می‌دهد ولی در مجموع فاصله آن‌قدر قابل توجه نیست که به عنوان یک عامل تاثیر‌گذاراز آن یاد شود. البته در آینده‌ای نزدیک، قدرتمندترین پیشرانه داخلی که نمونه توربوي EF7 است بر روی دنا قابل سفارش خواهد بود که با توجه به تجربه رانندگی نگارنده با این پیشرانه (در سورن) به طور حتم باید آنرا با خودروهایی همانند مزدا3 و یا MG6 مورد قیاس قرار داد.

اما دنا با هر دو پیشرانه در برابر رقبای چینی خود به لحاظ تعداد اسب‌هاي بخار كم‌تر است که باید دید آیااین عامل، عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.قدرتمند‌ترین این جمع، ام‌وی‌ام 530 است که پیشرانه دو لیتری موجود در آن قدرتی برابر با 139 اسب بخار وگشتاور 182 نیوتن متر را تولید می‌کند، ولی به واسطه هماهنگی نه چندان مناسب میان این پیشرانه و جعبه دنده، شتاب‌گیری خودرو در حد یک پیشرانه تقریبا140 اسبی نیست و با ثبت زمان تقریبا 13 ثانیه در انتهای اینگروه قرار می‌گیرد. هر دو مدل دنا در زمینه شتاب‌گیری اولیه کاملا سریع حس می‌شوند ولی اگر قصد یک رانندگی اسپرت‌تر را داشته باشید گزینه بهتر، انتخاب دنا با پیشرانه ايكس‌يو ام است. بهترین شتاب‌گیری گروه نیز در اختیار لیفان 620 است که با وجود پیشرانه 131 اسب بخاری و گشتاور 160 نیوتن متری که در 4200دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و البته سبك بودن سازه خودرو و وزن كم 1155کیلوگرمی،هر چه بر پدال گاز فشار دهید تمایل به افزایش سرعت از خودنشان می‌دهد.


لیفان 620
 

فرمان‌پذیری و دینامیک یک خودرو به طور حتم یکی از حیاتی‌ترین مشخصه‌ها در یک رانندگی مطمئن و ایمن به حساب می‌آید. در این بخش دنا مطمئنا در رده‌ای بهتر از هر دو خودرویدیگر قرار می‌گیرد. به صورت کلی سازه دنا به گونه‌ای طراحی شده که از بیش‌ترین پایداری در دورها و حرکات مارپیچ برخوردار باشد،چیزی که در ام‌وی‌ام به واسطه سیستم تعلیق ضعیف و در لیفان به دلیل وزن کم‌تر بدنه (بخش عقب خودرو در سر دورها به شدت تمایل به منحرف شدن دارد ) به کیفیت دنا وجود ندارد.اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کلی در مورد انتخاب بهترین خودرو در میان این سه مدل داشته باشیم، شاید داوري كمي دشوار باشد، به‌ويژه براي ما كه در اين گونه مقايسه‌ها سعي مي‌كنيم تا حد امكان از جانب‌داري وتعصب به محصولات ايران‌خودرو پرهيز كنيم.

طراحی بدنه دنا هر چند شباهت‌هاي اندكي با خانواده سمند دارد،ولی به‌روز‌رسانی بخش اعظم آن باعث شده تا ظاهری مدرن و جذاب برای این خودرو به وجود آید. لیفان درنمای عقب به صورت نسبی زیبایی بصری خوبي داردو در بخش نمای جلو، دنا بیش‌ترین امتیاز را از آن خودمی‌کند. در داخل کابین، بدون شک برتری قاطع با دناست، جایی که از کیفیت ساخت گرفته تا طراحی وارگونومی، هر دو خودروی دیگر در پس آن قرار خواهندگرفت. در بخش فضای سرنشینان، هر سه خودرو برای یک مسافرت خانوادگی انتخاب‌های مناسبی هستند، ولی دناو ام‌وی‌ام به واسطه پهنای اندکی بیش‌تر از لیفان، گزینه‌های برتردر اين جمع به حساب می‌آیند.در خصوص قوای محرکه هر چنداختلاف ها بر روی کاغذ قابل توجه به نظر می‌رسد ولی در عمل تفاوت چندانی میان عملكرد و خروجي سه خودرووجود ندارد که البته این مورد در بخش فرمان‌پذیری صراحتا به نقطه قوت دنا تبديل خواهد شد. کیفیت ساخت کلی هر سه خودرو باز هم در رده کیفی مناسب قرارمی‌گیرد که البته همان‌گونه كه قبال هم ذكر شد، مرورزمان نشان خواهد داد كه كدام‌يك از خودروها به واسطه كيلومتر كاركرد و سال‌هايي كه از آن استفاده مي‌شود،دچار افت كيفي و در نهايت افت ارزش در زمان فروش خواهند شد.

نکته : گزارش فوق , ارسالی شرکت ایران خودرو می باشد و سایت ایران جیب هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای این مقاله ندارد .

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

meh TM: 1393/7/1913:31:07،
194
119
نکته آخرش مهم بود!معلوم بود سفارشیه!....ولی از حق نگذریم قیافش خوبه...ای کاش داخلشو تغییر نمیدادند
میلادم: 1393/7/1913:36:27،
296
55
عقب افتادگی تا چه حد؟؟؟؟؟فک نکنم همچین مقایسه تو سال 2014 تو هیچچچ کشوری جز ایران نباشه
sinax: 1393/7/1913:58:07،
422
66
من که میگم نویسنده این مطلب مدیرعامل ایران خودرو هستش.((قدرت کافی برای رانندگی سریع!!!!!!!)) جمع کنید بساطتون رو . موتور 2000 با 105 اسب قدرت افتخار داره؟؟ برید به مشخصات ماشینای دیگه (کره ای - آلمانی و....) یک نگاه بندازین اونوقت ببینیم صداتون در میاد یا نه . البته شما پرروتر از این حرفاهستین
رضـا: 1393/7/1914:10:14،
174
122
دنا تو بازار انحصاری ایران و با وجود آشغالای چینی تا حدودی خوبه ولی به شرطی که زودتر از اینا (حداقل دو سال قبل) وارد بازار میشد !
رضاااا: 1393/7/1914:46:58،
189
59
طرف که نمیاد بگه ماست من ترشه
بعد از این همه زجر و بکش بکش تازه دارن با خودروهای از رده خارج شده چینی مقایسه میکنن.
اگه جرات دارین با مگان مقایسه کنید ...
Ali: 1393/7/1914:59:08،
112
46
واااي خدا.تا چند سال آينده مثلث ايران جيب ،شوراي رقابت و دنا شكل گرفته بدونيد
!!!: 1393/7/1915:41:55،
191
55
قیمت چقدر ؟؟؟
جواب= بسیار بالا
امکانات؟؟؟
جواب=زیر خط فقر
به نظرت قطعاتش چینیه؟؟؟
جواب=100%
نظرسنجی: 1393/7/1915:48:14،
262
160
نظر سنجی

جک دنده ای +++++++++

دنا - - - - - - - - - - -
میلادم: 1393/7/1916:27:29،
173
48
موتور 2000 با 105 الاغ بی بخار مصرف صدی 12؛bmw 528i با موتور 1995 سی سی 240 اسب بخار فقط مصرف ترکیبیش 6.5 لیتره که تو جاده 4.5 میشه!!!!!!!
مزدک: 1393/7/1916:52:03،
172
51
هر وقت این آرم اسب سمند را می بینم یاد اون صحنه ای که در سایت آپارت دیدم می افتم که سمند تاکسی بر اثر تصادف آتش گرفته بود و زن و بچه های مردم در داخل ماشین جیغ و فریاد می کشیدن و زنده زنده می سوختن و آتش نشانها هر کاری کردند درب ماشین را باز کنند نتوانستند........ایران خودرو حیا کن........ملت را رها کن.
کوکو: 1393/7/1916:59:33،
94
45
کاش برای چراغ های عقبش به جای ماشین هیوندای اکسنت یه ماشین دیگه رو در نظر میگرفتن.چراغ جلوش هم اصلا شبیه به میتسوبیشی لنسر نیست.خیلی خوب و مجلسی.کسی هم شک نمیکنه.
الناز: 1393/7/1917:01:00،
127
50
دیروز یک عدد پرشیا صفر در چهار راه شیخ صدوق اصفهان منحرف شده بود و از جلو به چراغ راهنمایی وسط چهار راه بر خورد کرده بود که مامور میگفت 40 تا سرعت داشت.چراغ راهنمایی بدون اینکه حتی خم بشه کاپوت را از وسط شکافته بود و تا دم داشبورد اومده بود.هموطنها تو را به خدا مراقب جونتون با این ماشینهای اینا باشید.من که فکر کردم تو بیابان با یک تریلی شاخ به شاخ کرده.مرگ تو را می خواند.......ایران فرغون.
MATIN: 1393/7/1919:22:12،
82
36
رینگاش نسبت به ماشین واقعا کوچکه
محمد: 1393/7/2013:54:14،
65
47
خودرویی که هنوز تولید نشده براش تبلیغ می کنن
محمد: 1393/12/316:29:25،
54
30
نه اصلا هم سفارشی نیست ماشین ب این خوبی|:
یعنی هیچیش حتی در حد یه خودرو ده نود میلادی هم نیستپ:|
منی کادیلاک سیویل دارم مال40سال پیش هم ازین خوش رخ تره هم راحت تر و هم ایمن تر و باکیفیت تر|:
متاسفم ک ما ایرانی ها رو در چه حد میدونن این خودرو سازا حتی از عرب ها کمتریم|:
حسین: 1394/7/1409:14:53،
33
29
من دارم میرم افسرده بشم!!!!!!
چنتا نظر رو خوندم رسیدم به اونجا که "میلادم"، دنا رو با bmw 528i مقایسه کرد.
آخه داداشم، اگه بخوایم مثل تو مقایسه کنیم، با توجه به اینکه قیمتش شاید ده برابر دنا باشه، پس مصرفش باید صدی 40-50 باشه دیگه.
Fahim : 1394/10/1411:06:39،
32
27
اره ایران خیت رو خودش نظر داده
من خودم چند بار ماشین ایرانی سوار شدم همیشه بغل جاده کاپوتم بالا بود یعنی راحت بگم طلا زیور زن سیگار زیور مرد تعمیر گاه زیور ماشین ایرانی بهشونم ام بزنگی میگن کانتاق +رو 10 دقیقه بردا بذار درست شه آخه مرد حسابی ماشین نو چرا باید خراب شده بعدش میگن نمایندگی ایجاد کردیم ببری اونجا آخه مجانی هم باسه موردی نیست دوبرابر میگیرن درست تعمیر نمیکنن تازه تر مز باید یا لنتش تموم شدنی کار کنه صدا میده میگن فراخان ببینم داره بابا ترمز مگه شوخی برداره بشه عوض کرد الان 4 ساله ام وی ام سوار میشم هم قدرت فم کیفیت هم سرعت و شتاب از همه لحاظ عالیه فقط کاپتشو وقت تعویض روغن میبرم بالا
حسین: 1394/12/218:54:07،
33
27
وزن لیفان 1150 کیلو هست وزن سمند 1160 کیلو اون لیفان سبک سمند سنگین
سجاد: 1395/8/2312:30:22،
22
21
سلام خدمت دوستان من از این 3 ماشین هیچ کدومشو ندارم پس تعصب هم ندارم هر 3 شون ایراد هایی دارن به نظرم سراغ دنا و لیفان نرید چون خودم در هر 3 شون اطلاعات دارم 530 به نظرم انتخاب درستی هست اما اونم بی ایراد نیست از پشت خیلی زشته کمک هاش صدا میده توقف تولید شده قطعاتش هم کم یابه افت قیمتش زیاده حالاا ببین لیفان و دنا چقدر ایراد دارن اما 530 گیربکس خوبی داره اصلااا سراغ دنا ولیفان نرید
احسان: 1393/7/1913:31:34،
190
46
ایران خودرو با اینجور مقاله ها دیگه نمیتونه سر مردم رو شیره بماله..
به اندازه کافی همه از این شرکت به ظاهر بزرگ صدمه دیدن..
sajad afshar: 1393/7/1913:31:48،
86
202
دنا بهتره خداییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
هادی: 1393/7/1913:33:23،
200
73
قیمتش چیه ؟
اینم که باز باید چند سال بدووو بدووو دنبالش باشه که قیمتش در بیاد ...
اول قیمتش رو در بیارید بعد مقایسه ش کنید با خودروهای هم قیمت خودش !!!! اینطوری بهتره هاااااا
به نظر شما قیمت دنا
بین 30 تا 35 ملیون می ارزه +++
بین 35 تا 40 ملیون می ارزه _ _ _
مشکی: 1393/7/1913:48:29،
57
187
من اینجور شنیدم بالا 45 میلیونه قیمتش.
که بازم نسبت به امکاناتش و قیمت بقیه خودروهای داخل خوب هست.
محمد: 1393/7/1914:51:03،
108
67
مشکی جان، خودرو که عوض نشده؟!
بهتره بگم هر روز بدتر شده، نسب به 405 فرانسوی وارداتی
ولی امکانات همه حاشیه اند، یک خودروی خوب با موتور و ترمز و تعادل خوب تولید کنند، خودمون می بریم آپشن می کنیمش! فول فول....!
مجيد: 1393/7/1913:34:18،
83
53
اي كاش به خدمات پس از فروش ضعيف خودروهاي چيني هم به عنوان يك نكته منفي اشاره ميشد. مشكلي كه اكثر دارندگان خودروهاي چيني با بالا رفتن كاركرد خودروشان با آن دست به گريبان خواهند شد.
حسن بهزادی: 1395/4/2918:25:53،
45
33
من یکسال ونیمه ام وی ام 530 دارم عملکردش خیلی بهتر از خودروهای تولیدی ایران خودورست فقط موقع تعیض روغن کاپوتش رو بالا زدم اولین ماشینی که داشتم آردی بود خیلی ازش راضی بودم دومین ماشین پژو پارس بود که دوبار سرسیلندرش رو پیاده کردم سومین سمند ای اف 7 بود که پیچ چلاستیکی آب رادیاتورش سکست هیچ کجا نداشتن تا بالخره یک رادیاتور ساز با دست برام ساخت تا درست شد حتی نمایندگی های ایران خودور هم نداشتند و قطعاتش توی بازار گیر نمیاد و اگر هم باشه قیمتش خیلی بالاست ولی این ام وی ام 530 رو یک سال و نیمه که دارم بعضی اوقات که دلم برای دیدن یه موتور تنگ میشه کاپوت رو میدم بالا یه ستمال بهش میکشم بعد دوباره می بندم فقط برای تعویض روغنش می برمش تعویض روغنی توی رانندگی حرفی برای گفتن نداره سربالایی ها رو یادم میره دنده عوض کنم قدرت موتوریش خوبه ماشینی هست که خیلی نرم و بی صدا کار میکنه
محمد: 1393/7/1913:35:29،
77
43
حداقل جای شکرش باقیه ایرانخودرو قبول کرده تو سطح قیمتی بیشتر از اینها نمیتونه دنا رو به مردم بفروشه...

در مورد فضای داخلی هم عالیییییی بود...
اونجا که برتری مطلق رو با دنا دونسته... مخصوصا با این افت محسوس داشبورد فعلی نسبت به رندرها و عکسهای اولیه
mahyar: 1393/7/1913:36:05،
122
49
خجالت هم خوب چیزیه.


خجالت بکشید خودرو سازان ظالم.
علی : 1396/2/1800:42:37،
3
3
بابت چی
محمود: 1393/7/1913:36:48،
100
40
باریکلا ایران جیب.
خودتو از این مطالب مبرا نشون دادی. یعنی درست و غلطش با خواننده.
ایرانخودرو مردمو چی فرض کردی؟
سمند سوار: 1393/7/1913:37:35،
94
79
خداییش همشون اشغالن ولی بازم بین بدوبدتر سمند از همشون بهتره ولی قیمتش ب صرفه تره و کاراییشم همونه درسته کلی ایراد داره سمند ولی بازم خوبه
احسان: 1393/7/1913:39:17،
47
89
بعد از پروژه موفق سمند و رانا ، ما منتظر سومی هستیم...
حسین: 1393/7/1913:41:47،
107
41
خیلی جالبه.گزارش را تا آخر بخوانید لطفا... دو تا ماشین چینی را با ماشین ایرا ن فرغون مقایسه کرده اند.اگه میتونید با یه ماشین اروپایی یا ژاپنی و یا حتی کره ایی هم قیمت مقایسه کنید بعد نتیجه را ببنید.یا اگر خواستید با خودروهای چینی مقایسه کنید از یک منبع بیطرف اطلاعات بگیرید نه از خود ایران فرغون که این اطلاعات سراسر دروغ را بدهد.هر چند گه میدونم این پیام را درسایت نمیگذارید.خدانگهدار
ن: 1393/7/1913:47:53،
95
45
همشون اشغاله
hdlhk: 1393/7/1914:03:49،
61
194
فقط پارس سال داشبورد جدید خاکسترب بهترین خودروی ایران است.دوستان نظر بدهید
آرش: 1393/7/1922:52:36،
65
44
ندتا خریدی رو دست مونده که اینقدر همه جا پارس پارس میکنی؟
علیرضا: 1393/7/1914:04:30،
162
48
همین لیفان و ام وی ام 2سال دیگه هم امکاناتشون بیشتر میشه هم قیافه و شاسی ماشین عوض میشه ولی دنا تا 40 سال دیگه همینه فقط کیفیت قطعاتش پایین تر میاد!
آمنا: 1393/7/1920:53:23،
89
38
دقیقا .. 2 سال دیگه دنا با لامپ جدید طراحی میشه برا 5 سال بعد اونوقت همین لیفان 6 مدل جدید داده!
آرش: 1393/7/1920:54:17،
124
64
والا من از سال 90 لیفان دارم و خداییش راضیم تا به حال هم تعمیر نرفته و فقط روغن و ... 50000 هم کار کرده قیافشم مثل روز اول تازه روز به روز ازم افرادی میپرسن چطوره چون دوست دارن بخرنش
شروین: 1393/7/1914:06:12،
93
45
ممنون از ایرانجیب که ما رو ساده فرض نکرد و آخرش نوشت که برادران ایرنخودرویی داستان سرایی کردند !
جان: 1393/7/1914:24:34،
89
62
من دو ساله ام وی ام 530 دارم، فقط کوبش کمک های جلو آزار دهنده است وگرنه مشکلاتی که جناب نویسنده در مورد 530 گفتند به هیچ وجه من تجربه نکردم، در هندلینگ و در سر پیچ ها به طور واضح از سمند و امثال اون سرتره، در شتاب قبول دارم نسبت به قدرت موتورش خوب نیست ولی محاله از دنا و لیفان کم بیاره، تو سربالایی ها فوق العاده است، مشکلاتی هم از قبیل کیفیت نامناسب قطعات داخل کابین داره که اونم وقتی میذاری کنار تولیدات داخل قابل قبوله.
نوید: 1393/7/1914:26:06،
64
37
ایرانجیب جان مطمئنی به وفور یافت میشه؟ میدونی وفور یعنی چی اصلا؟
mohsen: 1393/7/1914:34:13،
123
41
ما صنعت خودرو سازیمون خوب نمیشه مگر اینکه ورود ماشین های وارداتی آزاد بشه
اونوقت ببینید خودروسازامون چجووووری به تکاپو میفتن
جواب سجاد: 1393/7/1914:38:00،
72
38
خدا بگم چکارت کنه سجاد که میگی خدای دنا بهتر مگه تو دنا دیدی سوار شدی باش تجربه رانندگی داری خدایی ها ؟
مهدی: 1393/7/1914:49:03،
74
67
ایران جیب چقدر گرفتی از سمند تعریف کنی من ال ایکس ای اف سون داشتم نه شتاب دارهنه قدرت کافیه در سربالاییها امتحانش کنید در ضمن تو شهر صدی ده میسوزونه قطعات موتوریش هم گیر نمیاد حجم موتور و گیربکسش با رینگهای ١۵اینچی اصلا همخونی نداره تو بازار هم دست دومش خریدار نداره میتونید امتحان کنید راستی ایران جیب برات متاسفم که سه تا اشغال رو نقد و بررسی میکنی
جان: 1393/7/2009:12:03،
49
35
آقا مهدی متن رو کامل بخون مخصوصاً پاراگراف آخر رو.
فلفل سیاه: 1393/7/1914:52:39،
76
39
مقایسه را ولش کن بگو کی دعوتنامه میاد؟ هنوز تحویل تیر هم دعوتنامه نداره. خدا کنه داعش به ایران خودرو و سایپا حمله کنه خیال مردم راحت بشه
خسرو: 1393/7/1914:57:23،
80
40
خجالت اوره اینقدر بدبخت هستید که فقط ماشینهای چینی رو قابل مقایسه میدونید اگر راست میگین با هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۰ مقایسه کنید نه مدل بالاتر ببینید شرم اور هست یا نه
علي: 1393/7/1916:28:04،
60
40
آخه برادر بخدا جلو ماشين هاي چيني هم خجالت آورند اين به اصطلاح توليدات داخلي
ناصر: 1393/7/1916:12:19،
67
43
در امریکا ولوو fh میلیون60 میدن کارکردشو!!حالا شما این اسباب بازی رو بفروش 60 میلیون!در مقابل 620 هم باز بازندس!بعد از 5 سال باز یه 405 جهش ژنتیکی کرده و سمندو 206 و ... باهم قاطی شدن یه شلم شوربایی دربیاد به اسم خودروی ملی!
رضا: 1393/7/1916:13:00،
92
48
اگر انحصار نباشه و به متخصصین واقعی ما و مدیران با لیاقت ما میدان داده بشه ما هم میتونیم از برترین خودروسازان جهان بشیم.

موافقا+
مخالفا-

(در مورد دنا، خر همون خره فقط پالونش عوض شده)
S.1: 1393/7/1916:16:24،
79
40
با موتور 2000cc فقط 105 اسب بخار توان تولید می شه؟ بابا 206 با موتور 20 سال پیش که 1600cc هست داره 110 اسب بخار توان تولید می کنه در حال حاضرم 1 موتور 1600 اکسنت 138 اسب بخار توان تولید می کنه الان دقیقا به کجا افتخار کنیم؟
عباس: 1393/7/1916:27:51،
70
35
وقتی با ارزانترین قطعات چینی خودرو مونتاژ بشه هر چه که باشه آشغال در میاد.پارس دو گانه خریدم .گیربکسش صدای نعره میده.ترمزش صدای ترمز اتوبوس واحد میده.دنده هاش در ترافیک قفل میکنه.از شییشه عقب باد میاد تو اتاق وصدای بلند وزش باد در داخل شنیده میشه.درب سمت راست لقه و صدای تلق تلق میده.نمایندگی هم فقط تعویض گیربکس را قبول کرده و بقیه را قبول ندارند.میگویند برو بیرون درست کن. این است آخر و عاقبت آشغال ایران خودرو خریدن!!! شما را به مقدسات قسم نخرید که از کار و زندگی میافتید.
امين: 1393/7/1917:18:45،
74
49
به وجود يك مافياي قوي در خودرو و ساير صنايع ايران شك نكنيد
حامد: 1393/7/1917:38:07،
54
73
خودرویی که دارای برند ملی باشد دلال ها تمایلی برای ثبت نام و فروش ندارند مانند تیبا سمند رانا و مورد محبوبیت قرار نمیگیرد .
امیر: 1393/7/1917:39:14،
85
72
دنا هیچ شانسی نسبت به لیفان و 530 ندارد چون موتور بیکیفیت
ef7 و گیربکسی که دنده را سفت جا می اندازد سالهاست مردم
را با سمند گرفتار تعمیرگاه ها نموده است..مردم کیفیت برایشان
مهم است که چینی ها با حداکثر اپشن و کیفیت بهتر انتخاب
بهتری هستند.
میثم: 1393/7/1918:43:41،
76
38
آقا اگه از دستتون بر نمیاد یه موتور پرقدرت تولید کنین اشکال نداره. حداقل یه موتور از یه شرکت معتبر دیگه بزارید. نمیدونم چه اصراریه این موتورای آشغالو استفاده کنن.
ناشناس: 1393/7/1920:22:22،
63
49
سورن که از دنا زیباتره نتونست موفق باشه پس شک نکنید که دنا هم موفق نخواهد بود
آرش: 1393/7/1920:52:06،
64
38
موتور 2000 سی سی 105 اسب؟موتور تندر 1600 سی سی هم 105 اسب!! وقتی متنو ایرانخودرو داده دیگه نباید روش بحث کرد!!!این خودرو همون سمند که کمی تغییر قیافه داده از بغل که همون سمنده!!! یعنی همون 405 سال 1988 فرانسه!! اتاقی که تو تصادف راحت جمع میشه و ضرباتو به داخل وارد میکنه و.....
ehi_jok: 1393/7/1922:01:36،
86
39
لاستيكاش اندازه فورقونه خدا يا رو موستانك سوار ميشه دوج شورلت ما جي؟؟؟
mostafa: 1393/7/1922:02:43،
48
61
اینا همش حرق بذارید تولید انبوه بشه اون وقت میشه دربارش بحث کرد .

یه چیر دیگه هم اینه لیفان و mvm 530 قیافشون مثل عقب اقتاده هاست دنا اگه نتونه از این ها خوشگل تر باشه فاجعه است .
محسن: 1393/7/2013:30:09،
71
48
رفته با زشت ترین خودروهای چینی مقایسه کرده
جرات داری با جک دنده ای مقایسه کن
از همه نظر جک دنده ای سره
فرهاد: 1393/7/1922:50:17،
83
39
آقا من برم خودکشی کنم
فقط این قسمت را بخونید :خخخخخخخخخخخ

طراحی سمند در زمان عرضه تقریبا هم سطح با بیش‌تر خودروهای روزبود تا با پیروی از رویه بزرگانی مانند آئودی یا فولکس واگن، زیبایی را در سادگی ببیند (جانم!!! چی گفت!!!) و همین پرهیز از اغراقباعث طول عمر بیش‌تر محبوبيت آن نیز شده است (البته محبوبیت اجباری!!!) به طوری‌که با نگاه کردن به این خودرو واقعا نمی‌توان آنرا خودرویی قدیمی حداقل در مقایسه با پژو 405 دانست(منظورش از قدیمی چیه؟) دنا نیز از پلتفرم كم‌وبيش یکسانی با سمند بهره می‌برد(خوب همون اول بگو سمنده پالونش یعنی ببخشید سپرش عوض شده بیاد زمانی که سپر جوشن برای پیکان آپشن محسوب میشد!!!اهههه خدا چقدر پیشرفت کردیم!) و به همین دلیل حتی در بدبینانه‌ترین حالت بازهممی‌توان خصوصیات مثبت سمند را در کنار تغییرات جدیداعمال شده در آن به منظور ساخت خودرویی منطبقبا استانداردهای روز مشاهده کرد.)
كارشناس امور فرهنگي: 1393/7/2009:00:38،
46
38
ايران جيب متشكرم كه نظرم رو سانسور كردي و اون ضرب المثل رو ننوشتي واقعا نميدونم واسه چي اين حركت رو انجام دادي ؟خجالت داره
hamed : 1393/7/2013:25:09،
50
42
مخاطب ((میلادم )) خوب گفته بی ام و با 2000 سی سی 150 به بالا موتور میسازه قبول اما بعضیا میگن آلمانی ها تکنولوژی بهتری دارن که ما نداریم اما مگان رو چی میگی؟؟ با 2000 سی سی 135 اسب بخار داره تازه مصرقشم 6 لیتره تازه مگان ماشینه که سال 2006 در فرانسه خارج از رده اعلام شد...حتی موتور campro پروتون با حجم 1.6 لیتر 115 اسب نیرو داره واقعا جای تاسف (سوناتا yf با 2000 سی سی 190 اسب بخار !!!)
بنده خدا: 1393/7/2013:40:45،
63
41
دنا: داخل کپی هیوندای سوناتا /عقب : هیواندای اکسنت/جلو : من در آوردی نزدیک به طرح موستانگ / موتور سمند / خریدار بدبخت ترین مردم دنیا!
لامپ: 1393/7/2013:49:33،
45
43
نه كل خوبه نه كاشون
خاك تو سر هردوتاشون
اردلان : 1393/7/2014:17:15،
86
33
متاسفانه شما يا صنعت خودرو سازي را نميشناسيد و يا اين كه تا به حال با موتور ملي در يك شهرك كوچك هم يك دور نزده ايد ... دوست ارجمند مقايسه شما نه از نظر فني صحيح است و نه از ساير معيار هاي كارشناسي اما متاسفانه ايران خودرو به دليل نداشتن رقيب در بازار داخلي همچنان يكه تاز خواهد بود به لطف حمايت هاي بي دريغ بخش دولتي...
POUYA: 1393/7/2014:18:21،
51
40
ادم خونشو بفروشه ماشین خارجی سوار بشه ولی سوار لگن ایران خودرو نشه
mohamad: 1393/10/1416:54:42،
46
27
متاسفانه بازم باید پول مفت برای عوارض 100% بدی که راحت بره تو حلقوم دولت
هوبور: 1393/7/2015:58:36،
67
52
این خودرو از سر ایران و جاده های ایران و وضعیت ایران زیاد هم هست . کجای صنعتمون مثل امریکا و اروپا است که انتظار دارید خودرو دنا باشه؟؟؟؟ تک تک دوستانی که کامنت گذاشتن ، یه نگاه به رانندگی خودتون و بقیه ، وضعیت صنعت ، سیاست ، محیط زیست و.... بندازید ... انتظار دارید کارمندتون در طول روز نیم ساعت کار مفید داشته باشه و خودرو دنا در حد اروپا و آمریکا باشه ؟؟؟؟؟ بخدا همین هم زیاده از سر این مملکت
نادر: 1393/7/2018:10:32،
53
42
ما صنعت خودرو سازیمون خوب نمیشه مگر اینکه ورود ماشین های وارداتی آزاد بشه
دقیقا چیزی که تو سیم کارت همراه اول اتفاق افتاد والا حالا حالاها باید سیم کارت بدون هیچ قابلیتی (حتی اس ) را میخریدیم یک میلیون تومان
صابر: 1393/7/2023:26:37،
43
37
Xum همون موتور 1800 سمند که تقویت کردن شده 2000 یعنی فقط پول قیافه میدی از نیروی محرکش انتظار نداشته باشید
امیر: 1393/7/2118:26:27،
42
44
سلام خودرو سازان ایران فقط بلدن مردم رو داغ کنند از کیفیت میزنند قیمت رو بالا میبرن .من ای اف 7 دوگانه داشتم صفر هر نمایشگاهی سپردم برا فروش از اسمش چندششون میشد 3 ماه بعد از تحویل فروختمش 3میلیون زیر قیمت .چکی .اشغال ب تمام معنا ای اف 7
دوستان: 1393/7/2118:29:47،
45
36
من ای اف7 صفر گرفتم .صدای بدی از موتور میومد روغن ریزی هم داشت چند تا نمایندگی بردم نامه دادن ایران خودرو .اونم پسش گرفت و گفت ی ماشین قیمت بالاتری بجاش ببر.
taha: 1393/7/2709:06:38،
43
35
لطفا گزارشی از نمایشگاه اتومبیل 2014 فرانسه پخش کنید مردم خودشون قضاوت کنند!!!!!!!!!!!!!!
مهمان: 1393/8/1023:06:15،
33
36
چرا با لیفان مقایسه کنیم خود لیفان مورد تایید نیست چرا با مثلا ....مقایسه نمیشود
حسین: 1393/8/1801:41:59،
40
31
بابا پس کو این دناتون.........................................؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین: 1393/9/721:16:22،
45
33
کسی خبر نداره کی دنا دعوتنامه اش صادر میشه-یا توی تهران میگن تو خیابان دنا رو دیدن -اگه کسی دیده بگه
فلانی: 1393/11/614:57:13،
39
17
من همین امروز دیدم خوشبختانه ایرانخودرو به قولش عملکرده و ماشینو ارزون سازی نکرده و امکاناتی از قبیل مانیتور و کروز کنترل رو روش گذاشته.
البته یارو48 میلیون خریده بود یعنی جدا از فروش سراسری و پلاک هم شده بود!
نوک مدادی رنگ هم بود
محمد: 1393/9/1023:22:11،
59
35
من هم سمند ال ایکس و هم پرشیا و هم لیفان داشتم و با ام وی ام 530 هم رانندگی داشتم، بدون اغراق صحبت مبکنم و دوست دارم اطلاعات صحیح و تجربه ام رو در اختیار خوانندگانتون قرار بدم:
1- از نظر راحتی و نرمی بی اغراق لیفان 620 سرتره.
2- از نظر کشش و شتاب گیری لیفان 620
3- از نظر استحکام بدنه سمند-لیفان تقریبا در یک سطح.
4- از نظر خرابی هرکدام با حدود 100 هزارتا کارکرد لیفان با 3 مشکل در پلوس و دسته موتور و دیسک و صفحه که حل شد ولی سمند با مشکل موتور روغن ریزی، گیربکس تعویض و همچنان خراب، اویل پمپ و صدتا عیب ریز دیگر اعصاب خورد کن.
5- قیافه سلیقه ای است ولی انصافا لیفان دوست داشتنی تر بود و خسته کننده نشد.
6- خدمات پس از فروش و برخورد نمایندگی قطعا کرمان موتور، حداکثر زمان تامین قطعه در کرمان موتور 3ماه ولی ایران خودرو 6 ماه گیربکس و بازهم خراب.
7- بازار دست دوم قطعا سمند.
در کل ارزش خرید لیفان.
محمد: 1395/10/1717:03:56،
16
14
سلام
از لحاظ بدنه mvm 530 محکم تر از سمند است
در تست تصادف 4 ستاره شده
از لحاظ کشش و شتاب بهتر از لیفان است.
اگه در هنگام آب بندی موتور خودرو را
به سرعت عادت بدی (پدال گاز را زیازیاد فشار دهی) در شتاب خودرو تاثیر دارد.
امیر: 1393/9/2709:41:29،
56
30
من mvm530دارم واقعا تو این دو سال ازش راضی هستم فقط خدماتش افتضاحه نمایندگیش کارتو دیر را میاندازه ولی خداوکیلی ماشینا عالی هستن
طائی: 1393/9/2920:16:07،
52
26
سلام دوستان . من نزدیک به دو سال سمند Ef7 دارم ازش خیلی هم راضی هستم فقط تنها مشکلی که این میان هستش کمی تامین قطعات موتورش تو بازار که اون هم به مرور زمان مثل پژو راه بیفته مسئله کمی طبیعی ولی بنده میخواهم به عنوان یک تجربه یا تغیر سلیقه لیفان بگیرم لطفا نظر بدین...
رامین: 1393/12/1121:10:02،
40
30
دوست عزیز من لیفان دارم و خیلی ازش راضیم و خیلی از ماشینای ایرانی سرتره، اصلا شک نکن و بگیر. مطمئن باش پشیمون نمیشی
مسعود: 1393/10/421:01:32،
53
32
سلام. قيمت دنا براي عرضه در بازار داخلي حدود 48 ميليون تومان اعلام شده. اما خودروي Mvm 530‌همين الان 42.150 ثبت نام داره. من يكي ثبت نام كردم و خدا بخواد كمتر از دو هفته ديگه تحويل مي گيرم. قبل از خريد حدود ده روز از اينترنت و دوستان اطلاعات گرفتم. اما در نهايت تا وقتي خودتون توي ماشين نشينيد به نتيجه مطلوب نميرسيد. خيلي راحت اولين نمايندگي كه ديدين بريد داخل و از مسئول فروش بخوايد در براتون باز كنه و بعد بببينيد داخل اين ماشين و ليفان 620 چيه و داخل خودروهاي داخلي. درو كه باز و بسته مي كني وزن در و جذب و جفتيش رو احساس مي كني. داشبودش از يه پلاستيك فشرده بسيار با كيفيت و .... رنگهاي تيره اش حرف نداره مشكس يا نوك مدادي . اين آقاي به ظاهر كارشناس تو هر سطر با دنا شروع كرده آقا آفرين
دور از تعصب: 1393/10/1508:31:59،
45
29
سلام خدمت همه
دوستان این همه نظر منفی قطعا بی دلیل نیست و حتما دلیل اصلیش تحمل محصولات بی کیفیت بیشتر محصولات خودروسازی های ایرانی هستش.
ولی به نظرتون این همه بد و بیراه گفتن فایده داره؟
چرا مایک قدم عملی برنداریم؟؟؟
مثلا چندماه محصولات اینها رو نخریم
به نظرم ظرف کمتر از دوسال میتونن خودشون رو برسونن به شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا اونم با اینهمه ثروت و بازار انحصاری که در اختیارشون هست.
میدونید مشکل از کجاست؟
از ماهست که خودمون رو قانع کردیم به پراید و 405 ووو و تازه اونهمه پول هم بابتش میدیم...
ما میتونیم با درست و به موقع خریدن یا نخریدن بزرگترین کمک فکری رو به هم وطنای خودروسازمون کنیم
سعید: 1393/10/1620:25:12،
55
27
من 6 ماهه لیفان گرفتم شتاب واقعا عااااااااااااااالیه دیگه هیچ وقت سراغ ماشینای داخلی نمیرم تازه به عمق فاجعه پی بردم وفهمیدم داخلیا چقدر آشغالن
namjoo: 1393/11/112:02:29،
44
21
وقتی ایرانخودرو سایپا میبینن بازار انحصار کامل تنبل میشن و این ی چیز طبیعیه
با رشد قیمتاشون و ورود ماشین ای چینی(ک بهترن)
این دو تا شرکت محکوم ب برشکستگی ن
ali: 1393/11/121:14:02،
31
40
تجربه من از خودرو ام وی ام می گه ام وی ام یعنی mvm یعنی خودکشی یعنی جنایت
حسین: 1393/11/1808:23:20،
48
28
خدمت برادر بزرگوار من در حدود 5 ماه دارم تحقیق میکنم وبه این نتیجه رسیدم کسانی که ماشینهای چینی خریده اند بخصوص جیلی و جک دنده ای و لیفان 1800 از خودروهای خود راضی هستن و کسانی که خودروهای داخلی را خریدند بسیار ناراضی البته یادمان باشد که 70 یا 80 درصد قطعات ماشینهای داخلی هم چینی هستند این پژویی که شما در حال حاضر خریداری می کنید دیگر پژو نیست برادر با آن قطعات فرانسوی و آلمانی درجه یک /یا علی
يعقوبي: 1394/11/516:25:49،
20
26
ام وي ام 530 داشتم براحتي آب خوردن آب روغن قاطي كرد بعداز دوبار تعمير در نمايندگي خسرواني در خيابان طوس موتور كاملا معيوب شد و نه سيلندر و نه سر سيلندر قابل استفاده نيست. و بعداز سه ماه هنوز رودستم مونده و نه نمايندگي و نه شركت مديران خودرو هيچ احساس مسئوليتي نميكنند.
امیر: 1393/11/2615:31:30،
43
31
برید قیمتای صفره دنا رو تو نت ببینید! 55 میلیون!!! 55 تومن میدی پژو 405 ارتقا یافته دهه 80 فرانسه رو سوار میشی! ملت بی اطلاع هم چون چراغای جلوش ال ای دی میرن میخرن اخه رخ داره!!!!! به دلیل فقر اطلاعات نمیدونن اصل مطلب این ماشین پلتفرم داغونشه که سی ساله از رده خارج شده! بخدا ماشینای آشغال چین که فقط تو کشورای جهان سومی فروش میره بیست سال از تولیدات ساخت داخل جلوترن! بیست سال دیگه فاصله ی چینیا با ما میشه عین فاصله الان ما با کره جنوبی!
محمد: 1393/12/515:10:09،
44
31
جای شکرش باقیه با ماشینهای چینی بی کیفیت هم تراز خودشمقایسه شده اگر با تندر 90 مقایسه میشد جای سوال داشت
اخمد-: 1393/12/908:17:07،
37
35
اقا محمد سلام حالا بحث تندر اومد-اخه یه ماشین که جز خرکاری هیچی نداره دیگه منسوخ شده هست- قدیم اسب یابو بود و اسب تازی- یابو ضمخت کاری هر اشغالی هم به خوردش میدادن میخورد-صاحبشم دحدخدبخور نمیر بهش میرسید- خیلی سخت مریض میشد ولی مریض که میشد میمرد- اما اسب تازی ظریف زیبا ناز نازی-فقط به صاحبش صواری میداد- ولی جست و چالاک بود-هم خوب بهش میرسیدن هم خوب ازش سواری میگرفتن-ولی مهم این بود که شاید زود به زود مریض میشد ولی سخت جان بود- یه اسب تازی 10 سال بیشتر عمر میکنه- حالا بحث اینه که تندر قرار بود خودروی قشر ضعیف باشه-هیچ امکاناتی هم نداره-نهایتش 2 تا کیسه هواست- شما بخرش 43 حالشو ببر- لیفان نخر 44 لذتشم درک نکن-در ضمن تندر 90 داشتم سیستم برقش همش قاطی بود-اونموقع که 87 تندر خریدم- همه میگفتن چیه احمق 206 میخریدی- کیفیت نداره- مهمان 2 ساله- بعد از 4 سال فروختم -راضی هم بودم-بجز برق ماشین-که عامل مهمیه-لیفان رو با ترس و لرز خریدم-2 ساله دارم-از نظر کیفیت نگم بالاتره که کمتر نیست-راحتیش-زیباییش-ارامشش-هندلینگش-شتابش- و مهمتر از همه امکاناتش- بحث رو کوتاه کنم-امیدوارم چشمهای ما به واقعیت باز بشه
رضا: 1393/12/1208:30:28،
36
27
سلام دوستان
من میگم باید از تولید داخل حمایت کرد به شرطی که خودرو ساز داخل از محبت ولطف هم وطنش سو استفاده نکنه . رابطه ما با خودروساز داخل میبخشید مثل آدمی است که خودشو به مرگ زده ، تو میخوای بهش نفس بدی اون نقشه دیگه ای برات داره !!
قیمت این خودرو جدید دو سوم ارزش داره به شرط عدم مقایسه و چشم پوشی از عیبهاش به خاطر حمایت از تولید.
متاسفم من با آگاهی ماشین بی کیفیت ایرانی سوار میشم و حمایت میکنم اما ازم سوء استفاده میشه .
در نتیجه ماشین بعدیم هرگز تولید دو شرکت داخل نخواهد بود .
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده بشه ؟
مهراد: 1393/12/2319:39:33،
33
31
سلام من یه دنا نوشتم به قصد فروش اما وقتی تحویل گرفتم کلا نظرم عوض شد امکانات و سواریش خوبه من همه ماشین های ایرانخودرو رو داشتم شک نکنید از نظر کیفیت و سواری رتبه اول محصولات ایرانخودروه فقط جهت اطلاع گفتم. ضمنا اصلا حس سوار شدن تو یه ماشین ایرانی رو نداره
اميد: 1393/12/2821:11:21،
25
42
يعني مزخرف ترين مقايسه بود
هميشه شرکتهاي خاصي اينکار ميکنن نه شرکتي که خودش محصول توليد ميکنه.
اميد: 1393/12/2821:14:11،
31
26
من 6 ماهه چري دارم a15 کوين يعني معرکس اين ماشين حتي بهتر از پ‍‍ژو سمند اينا هست خود دانين
Sepanta: 1394/1/318:27:33،
35
25
ایران خودرو ،سایپا و تمام خودرو سازهایی که وابسته به دولت هستن...
دارن از موقعیت اقتصادی جامعه سوءاستفاده میکنن و خودروهای بی کیفیت و بدرد نخور رو به بلاترین قیمت به مردم میفروشن.
همین خودروهای بی کیفیت رو به کشورهای همسایه (سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان ....) با پایین ترین قیمت صادر میکنن. تازه اونا هم شاکین هم پس میفرستن.
نمیدونم این مردم بدبخت چرا باید فقط تو سری بخورن؟
چرا باید خودرویی مثل پراید که بی کیفیت ترین خودرو ایرانه به یه ایرانی داده بشه 20میلیون.
واقعا انصافتون کجاس؟؟؟
احسان: 1394/1/2605:55:16،
46
44
من و رفیقم دوتا وانت برداشتیم ماشین رفیقم بعد یه ماه چهار لاستیک ساییده شده برده گارانتی قبول نکرده لوازم جانبی هم که بجز زاپاس اصلا نداشت
ماشین منم شاید باروتون نشه ولی ۵۰ درصد از قطعاتش دسته دوم بودن حتی زاپاس خدا لعنت کنه شمارو که با این کارهاتون کشور رو به گند کشیدین بعضی وقت ها از خودم شرم میکنم که ایرانی ام.
جای شهدا خالی
ایرانی: 1394/1/2711:27:08،
56
45
آخه من موندم این دنا چیچیه که پنچاه تومن قیمتشه.قیافه جلوشو که از «میتسوبیشی لنسر» ورداشتن!!! موتورشم که میدونید!
خاک تو سر ما که این همه سر هم دیگه کلاه میذاریم!!! خداوکیلی ظلمه واسه این پنچاه تومن از ملت میگیرن
میثم: 1394/2/1317:46:56،
43
42
سلام دوستان این لیفان که میگین موتورش مگه میتسوبیشی نیست چین مگه موتور ماشینم میزنه بهرحال با وضع امروز لیفان و بقیه برندها بهتراز پارس وسمندوخودروهای داخل هستند یادتون باشه وقتی پیکان متوقف شد همین ال نود رو باقیمت زیر ده تومن خاستن جایگزین کنند درحالی که قیمت پارس 15تومن بود واسه خرید خودروهای داخل یکم به عقب برگردین تابفهمین چی خوبه درضمن بخدا حیف جوونای ایران که سوار این ماشینا میشن بهترین خودروها حق جوونای ایرانیه مرسی
ایمان: 1394/2/2001:01:37،
45
38
من لیفان ۶۲۰ توصفر خریدم ازش راضی هستم قدرت و شتاب عالی داره دنا و.سمند و ۴۰۵۵ و پرشیا هم به گرد پاش نمیرسه با همه ماسینای ایرانخودرو انداختم چه تو کفی چه شتاب چه سربالایی سوسک شدن .از نظر قدرت و سرعت و شتاب لیفان ۶۲۰ رو با این ماشینا مقایسه نکنید
محمد مهدی: 1394/3/2816:21:34،
54
50
مطمئن هستم خیلی ها با این نظر من مخالف الی خب
باید دنا رو با هم قیمتش مقایسه کنیم مثل همین لیفان و ام وی ام بعد هر کدوم رو که بهتر بود بخریم و شما هایی هم که دارین حرف از ماشینآی ژاپنی و اروپایی میزنین خب برید بخری چا آمدید تو این سایت کامت میگذارید برید تو سایت مربوط به اونا کامت بگذارید.
باید بگم دنا قیافش از 530 بهتره و به نظر من از 620 هم همینطور .امکاناتش از 530 خیلی بهتره واز لیفان یکم بهتره در بین خودرو های زیر 100 میلیون از معدود ماشینهایی هست که کروز کنترل داره.در مورد طراحی داخلی شما کاری به این نداشته باشید که ایران خودرو چه عکسهایی بیرون داده و چه ماشینی به هر داخلش از همه ی رقیباش قشنگ تره و تو بین ماشینی زیر 100 تمن جزو بهترینها هست مصرف سوختنش هم برابر با 530 و کمتر از 620 هست .شتاب اولیه اول 620 خوبه بعد دنا و بعد 530 .در شتاب ثانویه هر سه خودرو عملکرد مشابهی دارن
محمد مهدی: 1394/3/2816:35:03،
46
55
ولی دنا و 530 از 620 بهترن . به جرأت و قاطعیت میتوانم بگم کیفیت دنا از این دو چینی بهتره و فرمان پذیری و تعلیق بهتری هم دا ره و بازار دست دوشم بهتره و کم خرج تره و موتورش هم کم صدا تره و کلا اتاق ساکت تره و رانندگی با دنا راحت تره و تو رانندگی طولانی مدت با دنا کم تر خسته میشید. خودم قبلا 620 داشتم و الان دنا دارم و فا میلیون 530 داره که دارم اینارو ميگم.
احمد: 1394/4/2016:56:40،
44
38
با همه وجودم میگم لیفان سرتره- دنا کیفیت نداره-2 ماهه اسیرمون کردن- 5 بار رفتم نمایندگی همش ماشین یه چیزش میشه-یا برق یا سنسورها یا اگزوزو-صد رحمت به چینیها
علی: 1394/4/2113:07:23،
43
36
این ماشین های چینی وایرانی زیاد خوب نیست الان فقط ماشین های خوب و قیمت مناسب ماشین های کره ای درسته کمی نسبت به ماشین های چینی وایرانی گرون تره اما واقعا کیفیتش حرف نداره
محمد شیبانی نصب: 1394/5/1605:18:27،
33
53
هموطن عزیز خودرو ایرانی هرچه که باشه از خودرو خارجی بهتره چون بادستان توانای هموطنامون ساخته میشه .
حسنقلی : 1394/5/1913:20:16،
38
29
خر بخرید ولی ماشین از ایرانخورو و سایپا نخرید.
محمد: 1394/6/500:40:58،
33
28
سلام
دنا یک ماه زیر پام بود صفر واقعا ماشین چرت و خسته کننده , طراحی داخل خوب نیست جنسش خوب نیست صدا موتور خیلی زیاده ولی بدنه زیباست و طراحی بدنه زیبا
6 روزه فروختم 620 .1800 آوردم فعلا که عالیه حداقل از نظر امکانات و راحتی و شتاب و کم مصرفی نسبت به دنا
Mjb: 1394/6/621:08:01،
31
33
خب.من حدود سه ماه درباره اکثر ماشینای چینی و ایرانی تحقیق کردم و ی راهنماییتون میکنم.البته این نظر شخصیه بنده هست.تو رنج قیمت 70 تومن جک اس5 بهترینه.تو قیمت 50 تومن برلیانس اتومات واقعا تکه.تو قیمت 40 تومن شک نکنید دنا.اینایی ک میگن موتور دنا ملیه و میخندن و.... بهتره بدونن این موتور دقیقا یادم نیست چ سالی ولی اون زمان ک ساختنش ب عنوان دهمین موتور از نظر طراحی در جهان قرار گرفت.اونایی ک میگن شتابش کمه ببخشید مگه قراره با ماشین مسابقه بدی.شتاب میخای چیکار.قراره تو ماشین راحت باشی و هر چ امکانات بیشتر باشه بهتره.قراره راحتی داشته باشید ن شتاب و ... .با صندلی برقی و اینه برقی و کروز کنترل و مانیتور و کنترل صوتی رو فرمون و ترمز عالی و ... . درت خروجی موتور دنا با مگان 1600 یکیه.پس ینی خوبه.ضمن اینکه وزن دنا هم خیلی سنگین نیست.
مرتضی: 1394/6/710:55:29،
28
31
من یه دنا دارم.من دنای اولو میخواستم (مدل ELX ،همون که موتور توربوشارژ و کابین بهتری داشت)که ایران خودرو اونی که منو نمیخواستمو تحویل داد مدل LX واین یعنی کلاهبرداری .نمیگم ماشین آشغال و به درد نخوریه ولی در حد اتظارات من نبود . در همین 3،4 ماهی که دارمش چراغ سقف جلو از جا کنده شده وچراغ جلوش نیم سوز بود و ...صدای موتور تو دنده 4 به شدت دیوانه کننده است .یکی از دریچه های تهویه عقب ماشین از اون یکی دیگه باد کمتری میده .یک بار هم کولر ماشینو رو روشن کردم ولی روشن نشد ! چی میتونم بگم؟
مهدی: 1394/7/2518:12:38،
35
19
با سلام خدمت دوستان گرامی تقریبا بیشتر نظرات دوستان رو مطالعه کردم اما نظر بنده درباره خودروی ایرانی اینکه بدترین و بی کیفیت ترین خودری چینی از بهترین خودروی ساخت داخل بهتر دوستان چینی ها طی ۴سال به این سطح از خودرو سازی رسیدن اما ما ادعا داریم حداقل ۴۰سال در صنعت خودرو سازی فعالیت داریم
فراز: 1394/7/2613:29:37،
31
24
من دو ساله که لیفان 620 دارم. کاملا صادقانه میگم. از نظر شتاب و سرعت معرکه است. در مورد مصرفش واقعا کم مصرفه حتی از 206 تیپ دو کم مصرفتره. 206 هم دارم. این ماشین از همه نظر فوق العادس به جز یه مورد که صفحه دیسک گیربوکسش زود تموم میشه. جز این من هییییچ ایرادی ندیدم و واقعا عالیه
هادی: 1394/8/1523:28:40،
26
25
خودتون خواهشن مسخره نکنید

مجتبی: 1394/10/2302:12:41،
31
27
جم کنید بابا...
موتور زدن،ب قول خودشون ef7 با 114اسب بخار؛هارت و هارت داغ میکنه و جوش میاره...
امید وارم ک ایرانخودرو یکم ب خودش بیاد و ببینه ک نیاز مردم چیه،بعد خودرو تولید کنه...
ن بریم دنا و سمند و اینجورچیزا رو بخریم ک انگار ن انگار داریم گاز میدیم ب این لعنتی ها و تکون نمیدن ب خودشون...
ستمگر: 1394/11/1509:00:21،
20
28
شما که اینقد از دست خودروهای ایرانی می نالید یه خودرو خارجی بگیریدخودتون رو راحت کنید من ی سمند دارم حدود چهار ساله بجز روغن وبنزین.جای دیگه نبردم
واحد: 1394/11/2120:07:09،
23
32
من یه ماشین ایکس33چینی ازنماینگی مدیدان خودرو ثبت نام کر دم بعدازسه ماه تحویل گرفتم این ماشین بعدااز5000هزارکیلومترچهارحلقه لاستیکها کلاساییده شده وبه روغن سوزی نیز افتاد ماشین 20روزدرنمایندگی تبریز خوابید گفتند اگه تهران نمایندگی قطعه بده عوض میکنیم بالاخره ماشینو بعدا بیست روز ازنماینگی تحویل گرفتم اما لاستیکهارا نتونستم بگیرم به حراست بازرسی نمایندگی شکایت کردم اما بیفایده بود ماشینهای چینی بدرد نمیخورند
حمید : 1395/1/1818:06:20،
27
16
سلام
من 2 ماه پیش یه mvm530 مدل 91 گرفتم تا اینجای کار واقعا مورد از لحاظ فنی با این ماشین نداشتم 70هزارتام کار کرده. قبل از این ماشین هم پراید و 206 تیپ2 داشتم، از لحاظ کیفیت و لذت رانندگی واقعا قابل قیاس نیست. اگه قصد خرید دست دومشو دارید شک نکنید نسبت به پولی که می دید بهترین انتخاب
حمید: 1395/1/2012:59:57،
25
22
متاسفانه نه نقد و تحلیل درست و احسن بلدیم نه ادبیات درست و زیبا برای بیان مطالب.
سید محمد رضا: 1395/3/1100:12:52،
35
48
خیلی نظراتتون منفیه واقعا تعجب داره اینطور که شما نظر منفی میدید چینی ها به خودرو های بی کیفیت و بنجل خودشون این چنین نظر نمیدن . با همین حمایت های عجیب ما صنعت خودرو پیشرفت نمیکنه من هم خیلی انتقاد از ایران خودرو و صد البته از سايپا دارم. اخلاق ما همین است که در رابطه با محصولات داخلی نیمه خالی لیوان را میبینیم ولی در مقابل محصولات خارجی ها و اجنبی ها نیمه پر لیوان را میبینیم و همش دوست داریم از آن ها حمایت کنیم.
حسن بهزادی: 1395/4/2918:32:28،
34
32
آخه چند سال؟؟؟ صد سال بسته!!! کره جنوبی با ما شروع کرد بی انصاف الآن کجاست؟ مالزی از ما دیرتر شروع کرد!! کسی به خودورهای تولید هند نگاه هم نمیکرد الآن کجاست؟ از سال 1341 که برادران خیامی پایه گذار اولیه صنعت خودور بودند 55 ساله عزیز من آخه حمایت زیادی باعث این همه گندگاری ایران خودرو شده که بدون مشارکت و تأییدات خارجی ها نمی تونه ماشین تولید کنه چن سال باید بگذاره تا بتونه با اراده و آزادانه لاستیک یه ماشین CKD رو باد بزنند.
آرمان: 1395/6/801:39:07،
41
30
دوستان سلام من دو سالی هستش که ام وی ام 530 سوار میشم وصادقانه میتونم بگم که یه چینی باوفاست به واسطه شغلم مسافرت زیادی باهاش میرم ولی جز بنزینو روغن تا الان هزینه ای برام نداشته ضمن اینکه تجربه ماشینای داخلی رو هم کامل دارم انصافا هیچ کدوم به پای این باوفای چینی نمی رسند
مهدی: 1395/6/2012:34:23،
40
37
ببخشید یه سوال ازاونایی ک از mvmو لیفان تعریف میکنن
من خودم خیلی مشتاق ب خرید بودم اما خط تولید جمع شده میخواستم ببینم این توخدمات و کم شدن قطعات اثری نداره؟
عباس: 1395/8/508:36:18،
22
18
سلام به دوستان گرامی حدود 3 ماه هست که ام وی ام 530 مدل 94 خریداری کردم و خیلی خیلی هم ازش راضی هستم
بنده تو این مملکت به این نتیجه رسیدم تا چیزی رو امتحان نکردی در موردش بد نگیم چون واقع اشتباست در اخر بنظرم ام وی ام 530 سگش شرف داره به پژو که تو اروپا بهش میگن گاو گاو گاو
احمد: 1395/12/221:57:39،
9
10
من سه ساله سمند efv دارم در حال حاضر.میخوام نظرم رو واقعا با توجه به برداشت هایی که توی این سه سال از این ماشین دارم رو بگم بدون تعصب یا نفرت
کیفت اتاق سمند پایین در حدی که صدای باد توی سرعت میاد داخل
2-گشتاور موتور کنترل نشده طوری که توی جاده با سرعت بالای 110 حس میکنی هنوز دو تا دنده دیگه میخاد
3- روغن ریزی افتضاح طوریکه پارکیگ خونم شده مثل تعمیرگاه تراکتور
4-طراحی تکراری و استاندارد دهه 90 میلادی که برای امروز دیگه قدیمیه
5-شتاب اولیه پایین در حد قطار
نتیجه: رانندگی بسیار خسته کننده
به نظرم با اینکه باور مردم نسبت به ماشینای چینی خرابه اما واقعا نسبت به این آشغال های از رده خارج فرانسوی (ایرانی) بهتره
ابوالفضل: 1395/12/720:40:53،
7
9
اون دوستانی که میگن چینی پیف پیف بو میده بدونن اگه چینی خوب نبود فروشش از همه کشورها بیشتر نبود و بعضیا هم میگن ماشینای چینی توی اروپا حق تردد ندارن بدونن این همه فروش حدود بیست میلیون فروش توی ن یا روسیه یا کشور دیگه مثل ایران نداشت
انسان: 1396/1/2920:25:40،
4
3
دوستان سلام
من اصلا تا حالا سوار دنا نشدم ولی چن بار سوار لیفان شدم و دو سال ام وی ام ۵۳۰ داشتم و الان هم پیادم و ماشین ندارم
لازم میدونم تجربه ۲ سالمو بگم از نظر قیافه نظر هر کس برا خودش محترمه به نظر من ماشین قهوه ای من خیلی زیبا بود لاستیکاشم یه سایز فاق بلند گرفتم رکاب و پر کرده بود عین ماکسیما۰ شتاب ماشین اصلا خوب نبود حتی بعد تعویض صفحه و اینا بازم فرق نکرد مثل پژو و این تیپ ماشینا بود ولی واقعا شتاب ثانویش عالیه عالی بود تو سربالایی های تیز فقط کافی بود کمی پاتو به پدال گاز فشار بدی ماشین سریع جون میگرفت اصلا به نظر من ام وی ام سوارا چن تا دلیل دارن که نمیتونن ام وی ام ۵۳۰ سوار نشن یکیش قدرت عالی موتور تو مسافرت و سربالایی و کورس گذاشتنه بعدش شیک بودن داخل کابین و نسبتا با کیفیت بودن کابین و صندلی ها هستش و اما یه سری چیزا داره واقعا رو مخه و ادمو دیونه میکنه مث صداهای عجیب از پشت
انسان: 1396/1/2920:31:58،
4
3
ادامه۰۰۰
صداهای عجیب و غریب از پشت ماشین هستش من کل سیستم عقب و نو کردم کمک ها رو عوض کردم لاستیک فاق بلند ژاپنی هم انداختم ولی نشد که نشد
یه مشکل هم ماله گیربکسش بود شاید فقط ماله من اینطوری بود که دور خیلی بالا یه غژی صدا میداد ماشین مشکل بعدی گرم شدن نسبتا زیاد سینه ماشین تو تابستون بود که تقریبا اگه کولر و خاموش میکردی گرمی سینه رو قشنگ حس میکردی مث پیکان اگه تابستون سوار پیکان بشین میفهمین چی می گم مشکل بعدی بخار کردن زیاد ماشین تو زمستون هست که خیلی ازار دهنده بود راستی خیلی فرمون عالی داره نرم و حرف گوش کن در ضمن تو پیچ هاعالیهستش اصلا حس پیچ نداری و ماشین پایداریش عالی هستش اگه سوال دارین ایمیل من salarmard24
ss: 1396/2/2617:04:00،
3
2
سلام کسی که اینو نوشته فکر کنم ذی نفعه از ایران خودرو هستش...
در ضمن همش با ام وی ام مقایسه کرده!!!
با لیفان 1800 مقایسه کن تا بدونی یعنی چی!!!
من خودم لیفان 620 1800 دارم عالیه
از همه مهمتر از 93 گرفتم نه تسمه تایم که ندارن جالبه و تعویض نشده تا به الان...
نه لنت که تا بحال تعویض نشده
قبلا 206 sd داشتم هر روز یه مشکلی داشت!!
چینی داریم تا چینی ...
65 هزار تا باهاش رفتم
فوق العاده نرم - پرشتاب - با آپشن های ماشین 100 میلیونی برابری می کنه- بسار کم مصرف.
به نسبت قیمتش عالیه.
قضاوت با شما...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما