کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین اخبار از آزادراه همت – کرج


کد خبر : ۷۳۱۰جمعه، ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲:۲۱۴۸۳۲ بازدید

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه از افتتاح 170 کیلومتر آزادراه جدید در کشور تا پایان سال 1393 خبر داده است؛ رقمی که نسبت به عملکرد سال گذشته رشدی 77 درصدی را نشان می‌دهد.
آخرین اخبار از آزادراه همت – کرجآخرین اخبار از آزادراه همت – کرج

علی نورزاد از افتتاح و تکمیل سه پروژه آزادراهی جدید در کشور تا پایان سال جاری خبر داده است، پروژه‌هایی که در مجموع به پوشش آزادراهی کشور 170 کیلومتر اضافه می‌کنند و البته به نسبت عملکرد سال‌های گذشته نیز پیشرفتی محسوس به ثبت می‌رسانند.

آزادراه حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر، آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و بخش‌های باقی مانده از آزادراه همت – کرج به طول 4.5 کیلومتر سه طرحی است که معاون وزیر راه و شهرسازی قول افتتاح آن‌ها را تا پایان سال جاری داده است.با آغاز به کار این طرح‌های جدید، مجموع آزادراه‌های فعلی در کشور به 2160 کیلومتر می‌رسد که برای ساخت و بهره برداری از آن‌ها بیش از 16 هزار کیلومتر هزینه شده است.

این مساحت آزادراهی جدید در حالی امسال به زیر بار ترافیک می‌رود که بنا به گفته مدیر عامل شرکت ساخت از 1384 تا 1392، 770 کیلومتر آزادراه جدید ساخته شده که به سرانه سالیانه آن حدود 96 کیلومتر می‌شود.در سال 1392 نیز 95 کیلومتر آزادراه جدید ساخته شده و بهره برداری رسیده است تا در مجموع هشت ساله دولت‌های نهم و دهم 770 کیلومتر آزادراه جدید ساخته شود.

هر چند این رقم در سال 1393، رشدی محسوسی دارد اما نباید این آمار به معنای مرتفع شدن تمام مشکلات مالی راه‌های کشور به حساب آید. بخش عمده‌ای از کار اجرایی طرح‌های افتتاح شده امسال، در سال‌های قبل انجام گرفته و نمی‌توان این ارقام را به حساب پیشرفت‌های سریع راه سازی گذاشت.

توسعه زیرساخت‌های راهی کشور با توجه به نقش مهمی که در ترانزیت کالا و پیشرفت اقتصادی دارد، در برنامه‌های دولت جایگاه ویژه‌ای دارد هر چند محدودیت‌های منابع مالی در سال‌های گذشته پیشروی بسیاری از طرح‌ها را با کندی بی سابقه همراه کرده است تا جایی که بار دیگر سخن از طرح‌های مشارکتی با خارجی‌ها و فاینانس راه‌ها مطرح است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها