کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ليست قيمت آپارتمان‌هاي متراژ كوچك منتشر شد


کد خبر : ۷۲۹۴پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵:۵۲۵۷۹۶ بازدید

با وجود آنکه تحلیلگران بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند آرامش و رکود طولانی این بازار رو به رونق می‌رود، اما فعالان این بازار چندان به این تحلیل امیدوار نیستند. بررسی‌‌های میدانی ...

 با وجود آنکه تحلیلگران بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند آرامش و رکود طولانی این بازار رو به رونق می‌رود، اما فعالان این بازار چندان به این تحلیل امیدوار نیستند. بررسی‌‌های میدانی نشان می‌دهد همچنان خریداران از توان مالی مناسبی برای خرید خانه برخوردار نیستند و بیشترین خرید و فروش شامل خانه‌های کوچکی می‌شود که بین 150 تا 220 میلیون تومان قیمت دارند. آپارتمان‌هایی که بیش از نیمی از قیمت‌شان را می‌توان با وام و رهن تامین کرد. 

یک فعال بازار مسکن در منطقه هفت‌تیر می‌گوید: هنوز نقدینگی مردم به اندازه رشد قیمت‌ها که در چند سال پیش اتفاق افتاد نرسیده است. خانه‌ای هشتاد متری که در سال 91 معادل 120 میلیون بود در حال حاضر بيش از 200 میلیون تومان است. مگر توان اقتصادی مردم در این دو سال چقدر افزایش پیدا کرده، هر چند با ثبات قیمت‌ها، افزایش قرارداد در حوزه خرید مسکن را داریم، اما بیشتر خانه‌هایی به فروش می‌رود که چندین میلیون زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند. به طور مثال خانه‌ای که بر اساس میانگین منطقه، 400 میلیون ارزش دارد، هفته گذشته با قیمت 355 میلیون به فروش رفت. 

این دلال بازار مسکن، در تحلیل 6 ماه نخست سال می‌گوید: رونق بازار در اردیبهشت‌ماه نسبت به پنج ماه دیگر بیشتر بود هر چند در 10 روز نخست شهریور ماه نیز، ما با رونق بازار روبه‌رو بودیم، اما پس از انتشار اخباری در رسانه‌های کثیرالانتشار مبنی بر احتمال کاهش قیمت مسکن، دوباره بازار راکد شد و خریداران منتظرند پس از کاهش دوباره قیمت مسکن، با پولی که دارند، املاک مناسب‌تری را خریداری کنند در حالی که قیمت مسکن اگر افزایش پیدا نکند، کاهش نیز نخواهد داشت و دلیل آن نیز افزایش هزینه‌های ساخت مسکن است. او وضعیت اجاره در تابستان امسال را نیز چندان رضایتبخش ندانست و گفت: ما با افت تنظیم قرارداد مواجه بودیم و بیشتر مالکان و مستاجران قراردادهایشان را به صورت پشت قراردادی تمدید کردند. 

بر اساس گزارش میدانی  آپارتمانی در گلبرگ غربی  با متراژ 45 متر، به قیمت متری 3 میلیون و 800هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین آپارتمانی 50 متری در خیابان 210 تهرانپارس با نرخ متری 2 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. قیمت این خانه بیش از 5/1 میلیون تومان زیر قیمت میانگین منطقه است که دلیل آن قولنامه‌ای بودن سند مالکیت است. آپارتمان‌های خیابان 17 شهریور که به دلیل پیاده‌رو شدن دچار مشکل تردد و دسترسی شده است نیز زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند. 

در خیابان 17 شهریور آپارتمانی 50 متری که 13 سال از زمان ساخت آن می‌گذرد به قیمت 2 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین در خیابان خانی‌آبادنو آپارتمانی 47 متری به قیمت 2 میلیون و 70 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها