کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه ایربگ خودروهای ایرانی و خارجی

کدخبر:۷۲۶۱سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴:۴۴۱۰۲۳۰ بازدید

ایربگ یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که در زمان وقوع برخورد آسیب دیدن سرنشینان را به حداقل می‌رساند و رقابت خودرو سازان بین المللی روز به روز در استفاده از این ...

ایمنی خودروها یکی از شاخص‌های اصلی خریداران در ارزیابی کیفی خودروها محسوب می شود و شرکت های خودروسازی نیز همگام با افزایش کیفیت و امکانات خودرو کوشیده‌اند تا شاخص های ایمنی خودروهای خود را به خصوص در تجهیز به  ایربگ افزایش دهند.

از سال 1987 استفاده از حداقل 2 ایربگ راننده و سرنشین جلو در برخی کشورها از جمله آمریکا اجباری شده است.

سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا اعلام کرده است استفاده از این تجهیزات توانسته است سالانه جان 22 هزار سرنشین خودروها در این کشور را در تصادفات نجات دهد.

 

 

اگرچه تا قبل از الزام خودروسازان بین المللی به استفاده از ایربگ، این شرکت ها تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این امر نداشتند، اما از زمان الزام به بعد رقابت قابل توجهی در استفاده از ایربگ در بین خودروسازان شکل گرفته است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با هدف تضمین امنیت سرنشینان در زمان تصاف از چندین نوع ایربگ در خودروهای خود استفاده می‌کنند به گونه‌ای که استفاده و نوآوری در این بخش به یکی از حوزه های رقابت و پیشی گرفتن شرکت های خودروسازی از یکدیگر تبدیل شده است.

 

 

زمان افزایش اهمیت ایمنی سرنشینان در سه دهه گذشته سیستم‌های دیگری نیز برای کاهش احتمال تصادف و همچنین کنترل خودرو نیز در جهان ابداع و در خودروهای مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از ایربگ و تعداد آنها همچنان یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی کیفیت از سوی مصرف کنندگان محسوب می شود.

در حالی که در خودروهای تولیدی داخلی مانند پراید، گروه پژو، تندر 90 و ... تجهیز ایربگ بنا به سفارش مصرف کنندگان صورت گرفته و این خودروها به حداکثر 2 ایربگ مجهز می شوند، استفاده از این تجهیزات در بین خودروهای خارجی درحال رسیدن به اوج خود است و این خودروسازان تقریبا تمام نقاط خودروهای خود را به ایربگ مجهز کرده‌اند.

 

 

 


استفاده از 4 یا 6 ایربگ در حال حاضر به استاندارد پایه خودروهای روز جهان تبدیل شده و در بسیاری از موارد تعداد ایربگ در خودروها به 12 و حتی 18 ایربگ افزایش یافته است.

در حال حاضر شرکت های خودروسازی بین المللی نظیر تویوتا، بنز ، بی ام و، جنرال موتورز، لکسوس و... خودروهای خود را به بیش از 10 ایربگ مجهز کرده‌اند.

این ایربگ ها در فرمان، داشبورد، زیر داشبورد، ستون های خودرو، پشت سری ها، پشت صندلی ها، درب ها و برخی نقاط دیگر نصب می شوند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ابراهيم بوستاني: 1393/7/1510:27:48،
384
39
اصلا مگه ايربگ تو ماشين هاي ايراني كار مي كنه.
ايربگ را فقط بخاطر افزايش قيمت روي ماشين ها گذاشتند.
مرگ بر206: 1393/7/1510:52:05،
64
435
به کوری چشم 206 سواران.. ال90پارس خودرو تا پایان سال

به 50 تومن درمدل فول میرسه..وقتی مگان 83 تومن باشه

ال90 ..50 تومن رو شاخشه
رنو: 1393/7/1511:00:54،
49
205
اینوخوب اومدی
mammad: 1393/7/1511:01:16،
140
71
آقا این سمند اولیه رینگ داره
اما عکس زیرش قالپاقیه چرا؟؟
محمد: 1393/7/1511:05:00،
85
102
گفتیدایربگ یاد اون موقعی افتادم که هیچ کدوم از لگنای

ایران خودرو از جمله206 ایربگ نداشتند از سال 86 با پروژه ال90

لگن سازای ایران خودرو یادگرفتن چجوری ایربگ درس کنند..
am: 1393/7/1511:43:35،
56
31
دقت:بالا چرخ جلو و پایین چرخ عقبه
پاسخ به ال لگن سوار: 1393/7/1511:53:10،
103
66
لیاقت شما همون ال لگن اصلا بهتون نمیاد سوار یه ماشین درس حسابی بشین آخه قیافتون هم شبیه ال ۹۰
mahyar: 1393/7/1513:12:12،
90
34
جواب محمد


حالت خوبه عزیزم؟

مطمنم تو عمرت بالا تر از سمند و پژو سوار نشدی اونم از نوع تاکسیش

والا اینجا که ما هستیم پژو206 tip5از سال82 که تولید شد دارای 2تا ایربگه

شاید تو ولات شما از 86 به بعد خودروها ایربگ دار شدن.
کوکو: 1393/7/1513:14:51،
87
50
آخ جون اگه ال لگن 50 تومن میشه پس حتما مزدا 3 نیو من هم 1 میلیارد میشه دیگه.مگه نه بچه ها؟؟؟؟؟؟
حبيب: 1393/7/1513:25:57،
82
37
والا من سال 84 يه 206 تيپ 3 خريدم 2 تا ايربگ داشت حالا ال لگن 40 ميليوني 2 تا ايربگ داره
پاسخ به جناب مرگ بر 206: 1393/7/1515:37:20،
57
36
فقط خودت منفیاتو ببین و خجالت بکش . من جای شما بودم دیگه پامو تو این سایت نمیذاشتم . درضمن اگه ال لگن 50 بشه . پارس رو با 70 هم نمیتونی بخری .روز خوش
آرش: 1393/7/1519:46:37،
48
48
پارس لگنی 30 ساله است....هیج کس که امنیت خودش و خانوادش براش مهمه پارس نمیخره...که تو تصادف با پرایدم داغونه ! در ضمن فعلا که تندر از همه گرونتره و هرکس فنی ماشین و خرابی کم براش مهم باشه تندر میخره نه پارس و 206 چینی
مخالف: 1393/7/1519:53:41،
63
39
اقا من توی هند زندگی کردم هندیا ماشین سقف بلند دوست دارند چون زالام زینبو توش آویزون میکنند این ال90 هم طرح هندی پاکستانی هستد
جواب به مرگ بر ال 90: 1393/7/1520:22:29،
58
35
مثل اینکه تو کورس با 206 خوب حالتو جا آوردن که اینجوری عصبانی هستی و بهم ریختی!
برو داخل ال لگنت بشین و خواب 206 رو ببین
در ضمن مرگ رو برای شی بکار نمیبرند جوجو
ال لگن صدسال دیگه هم به گرد 206 که 4 ستاره ایمنی داره با 7 میلیون فروش در جهان، نمیرسه و بدرد اثاث کشی میخوره والبته سالخوردگان!
ال لگن=مینی بوس کوچک: 1393/7/1521:07:37،
52
25
معلومه این ال لگن سوارا اولین ماشینشون ال لگن بوده وگرنه در اواخر سال 2014 کسی سنگ این مینی بوس کوچک به سینه نمیزنه
آرشیا: 1393/7/1521:56:38،
43
41
واقعا آدم میبینه طرز صحبت برخی افرادو میفهمه چرا ما اینجا درجا میزنیم و اروپایی ها ....آخه یه ماشین خارج از رده مال 15 سال پیش مثل 206 ارزش داره که بیای اینجا تربیت و فرهنگ حودتو نشون بدی؟
206لگن: 1393/7/1521:58:24،
45
44
عموجان.. من بخوام همین فردا صبح ال90ام رو 40 رو

هوازدن..بعدازظهرش با همون پول رفتم 206 کارتکسی

گرفتم.. 4تومنشم میذارم توجیبم.من خواب

206 رو میبینم ..تو خوابی داداش فک می کنی 206 مختص

خودته..

رضا: 1393/7/1521:59:23،
44
40
آخه 206 با اون پدال گاز تاخیر دارش کجا ال 90 رو میتونه باهاش کورس بزاره؟
مرگ بر206: 1393/7/1522:00:16،
48
87
اتفاقن من عمدن این جمله رو نوشتم تا آمار زیر20 ساله
های سایت رو دربیارم که دستم اومد...
پارس سوار : 1393/7/1623:09:59،
40
29
خوبه پس ماهم متوجه شدیم سن شما بالای 70 هست . چون فقط پیرمردا دور ال لگن میرن
دانایی فر: 1393/7/1510:31:53،
125
37
من سومین روز عید با خودرو شخصیم ( تیبا) در حالی که با سرعت کمتر از 60 در حال رانندگی بودم از جلو با خودرویی تصادف کردم ایربگ باز شد 4.5 میلیون رو دستم فقط هزینه جسمی انداخت دندون جلوم و بینیم شکست شانس آوردم سرعتم بیشتر نبود وگرنه گردنم میشکست
حسن: 1393/7/1510:38:32،
83
57
شما صد در صد کمربند نبسته بودید! و گرنه با سرعت 60 تا هیچ ایربگی باز نمیشه! مگر اینکه تصادف رخ به رخ داشته باشید! یا اینکه داستان سرایی کردید!
جمشیدی: 1393/7/1510:39:54،
60
63
آقای دانایی فر: خب میخواستید کمربند ببندید.کمی مزاح کردید.در ضمن کسی که فاصله طولی را رعایت نکند هر بلایی سرش بیاد حقشه!!!!!!
کوکو: 1393/7/1510:44:52،
58
53
نتیجه میگیریم که ماشین شما از اون به درد نخور هاش بوده.چون این ماشین طراحیش طوریه که رو 40 تا میکشه.ببرید کارخونه بگید جنس خوبش رو به شما بدن.
mammad: 1393/7/1511:32:59،
46
40
دوستانی که درجریان نیستن باشن
اگر کمربند بسته نباشه ایربگ باز نمی شه دوستان
زیرا خود ایربگ باعث مرگ ویا آسیب دیدگی شدید گردن است اگر کمربند نبندید و باز شدن ایربگ ربطی به سرعت نداره
بسته نوع وحساسیت وتعداد ومحل قرار گیری و........ سنسور هاست
حالا این دانایی فر هم یگم زیادی نمک پاشیده شور شوده
کوکو: 1393/7/1513:11:37،
44
42
دوست عزیز من.شما فکر کن که ایربگ ماشین هم باز بشه.جنس اس آر اس که دولایه هم هست باشه.حالا من یه سوال دارم.وقتی ماشین تو تصادفات کاملا له میشه به نظرت ایربگ معنی و مفهومی داره؟تو اینترنت تصادفات پراید یا همین تیبا رو سرچ کنید.ماشین فقط تا داشبورد جمع شده.یعنی فقط 1 فقرش پای راننده و سرنشین بغلی اون زیر له میشه.اینا همش سیاه بازیه.امنیت پراید تو تصادف به نظر من از موتور هم کمتره چون فجاحت تصادفاتش رو به چشم خودم دیدم.اگه بخوان مشکلی پیش نیاد یا باید بدنه تقویت بشه یا لاقل 16 تا ایربگ بزارن.
رضا: 1393/7/1510:34:48،
96
30
چیمون مثل خارجی هاست که ایربگمون مثل اونا باشه؟! فرهنگ رانندگیمون؟! یا انسانیت و معرفتمون؟! یا ادعامون که همیشه توقع داریم با سرعت 200 کیلومتر وقتی رفتیم زیر تریلی چیزیمون نشه! یا با پراید و سمند چپ کنیم و شاد و خندان از ماشین بیایم بیرون؟!
دادا: 1393/7/1510:35:32،
75
27
ایربک دیگه قدیمی شده الان دارن رو ایمنی عابر پیاده کارمیکنن ایربک رو دارن برا عابر پیاده روی کاپوت طراحی می کنن
پراید: 1393/7/1510:36:06،
101
50
یاد ال لگن افتادم که فقط 1 ایربگ داره! تازه چراغ دنده عقبش هم فقط 1 دونه داره! خداییش کدوم ماشین تو دنیا اینقدر منحصر به فرد هست!!!؟؟؟
مهیار: 1393/7/1510:53:46،
53
59
توکف ال90 موندیا...
آرمان: 1393/7/1511:11:55،
65
53
لازم به یادآوری که چراغ دنده عقب ال 90 نقص نیست بلکه از موارد مندرج در مشخصات خودرو با استاندارد اروپاست
مثل:
مزدا 3 نیو
میتسوپیشی 2014 و 2015
و...
پرایدسوار یا لگن سوار: 1393/7/1511:33:03،
51
97
دوست پراید سوار یا لگن سوار..پرایدتو سوارشی بهتره..

چون ال90 بدون کیسه هوا هم ایمنیش از کل ماشینای

داخل بیشتره..
پاسخ به مهیار: 1393/7/1511:33:34،
63
43
ال نود که کف نداره آدم توش بمونه! فعلا که خداروشکر تولید این لگن بی خاصیت حلبی متوقف شده!
آمنا: 1393/7/1519:49:06،
47
47
ال 90 محکمترین قفسه ایمنی و شاسی رو تو تولیدات داخل داره و بارها دیدخ شده تو نمونه های غیر فول مثل ای 1 هم تو تصادف با انواع پزو سمندها سربلند بیرون اومده و جون سرنشیناشو نجات داده
Omid..: 1393/7/1510:37:08،
63
35
اگر توجه كنين به تست تصادف ماشين هاي ايراني متوجه ميشين مانعي كه باهاش برخورد ميكنه به داخل فرو ميره يعني اصلا مانع محكمي نيست ولي تو تست تصادف ماشين خارجي عكس اينه..
نيما: 1393/7/1511:51:31،
37
48
دوست عزيز ،‌لطفا نظرات غير علمي و غير كارشناسي نديد وقتي موضوعي رو بلد نيستيد. من طرفدار خودرو ايراني نيستم ولي حسب اطلاع هيچوقت در تست تصادف روبرو خودرو با جسم صلب برخورد نميكنه و طبق استاندارد خودرو را با يك مانع شبيه سازي شده يك خودرو ديگر برخورد ميدن. ضمنا هيچ يك از تست هاي تصادف در ايران انجام نميشه و در ايران چنين امكاناتي وجود نداره و همه تست ها در مراكز اروپايي انجام ميشه .
Omid..: 1393/7/1519:10:20،
40
31
نيما جان فكر كنم شما كلا تست تصادف نديدي.. يعني مي خواي بگي سايپا فرستاده اروپا تست گرفتن؟ پس اسمشو نگفتن؟ داداش فازت چيه؟
A4: 1393/7/1510:58:03،
52
26
همین دو تا ایربگ هم رو هم اگه یادتون باشه با کلی جنگ و مهلت گرفتن گذاشتن در مورد یورو 4 هم که چی بگم الان هم ادعا دارن هیچ جای دنیا کپسول آتش نشانی نمیزارن خب برادر من امینیت ماشین رو ببین و مقایسه کن ☺ کلی آدم که خرجشون از ماشینشون بوده منتظر پلاکن
آخه یه خورده هم به فکر
کاش خودشون رو هم مجبور میکردن خودرو داخلی سوار شن شاید درد مردم رو بفهمن
پرویز: 1393/7/1511:09:59،
56
34
چیزی که در ایران اصلا بهش توجه نمیشه این است که ایربگ داشتن یا نداشتن یا تعداد ایربگ به تنهایی ارزش خاصی ندارد مهم این است که ماشین در یک تست تصادف استاندارد بتواند امتیاز بالا بگیرد. فرض که اصلا پراید ۶۰ تا ایربگ هم داشته باشه وقتی تصادف می کنی و چراغ جلو رو از صندوق عقب برمیدارن اصلا ایربگ معنا نداره. ایربگ مال وقتی هست که چهارچوب اتاق سالمه حالا برای ضربه ندیدن سرنشین ایربگ میزارن.
الو: 1393/7/1512:14:44،
53
30
جدیداً قراره یک سیستم جدید بیاد به جای ایر بگ از ابر بگ استفاده میشه که مختص ماشین های ایرانی هیچکس نمیدونه
شماهم به کسی نگید ابر بگ همون ابر اسفنجی که تو بالشتتون هست فقط کافی تو فرمون ماشین جاش بدین
F.C BARCELONA: 1393/7/1513:37:36،
49
56
اقا خواهشا راهنمایی کنید

ام وی ام 110 ++++

پراید 111 - - - -
Hossein: 1393/7/1514:00:38،
39
31
فرق خاصی داره
فقط واسه داخلی آدمو خفه میکنه...:(
رضا: 1393/7/1514:07:49،
48
33
آقا ایربگ ماشین ال 90 ما بعد تصادف و پیاده شدن عمل کرد آن هم به صورت مچاله!!!!!
کپسول آتش نشانی: 1393/7/1515:43:14،
99
34
داداش ایربگ را بیخیال برای ماشینهای تولید داخل جون سرنشینان را تضمین نمیکنه چون خیلی راحت آتش میگیرند برای همین طرح جدید و اجباری از اول مهر93 کلیه خودروهای سواری تولید داخل مجهز به کپسول آتش نشانی باید باشند تا پلاک خودرو توسط پلیس صادر شود

اینو میگند کیفیت تولید داخلی
علی: 1393/7/1516:46:39،
50
36
تو 8:30 نشون داد ایربک پراید عمل کرده بود پوکیده بود تو صورت طرف ،داغونش کرده بود
امیر: 1393/7/1519:00:40،
42
36
مردم خوب میدانند ایربگ روی محصولات خارجی حاصل محاسبات
دقیق مهندسی و ازمایشات متعدد در تست تصادف و قبول شدن
در انها اجازه نصب پیدا میکنند ولی در ایران فقط برای اینکه عجولانه
از پلیس مجوز دریافت کنند ایربگ را مثلا روی خودرویی مانند پراید
که خود سازنده اصلی ان معتقد به نصب ایربگ روی ان نبود هر طوری
شده برای رفع تکلیف و فروش نه ایمنی مردم روی خودروهای دهه
نود میلادی ایربگ نصب میکنند..!!
علی: 1393/7/1520:10:20،
49
71
دقت کردین همه فقط به هم گیر میدیم و دوست داریم به بقیه ثابت کنیم نظر ما فقط درسته بابا ما همه جای مملکتمون مشکل داره تا وقتی که اینجور فکر و رفتار میکنیم هیچی درست نمیشه ما تا وقتی که تحمل نظرات دیگری رو نداشته باشیم مسولین خیالشون راحته که ما با هم متحد نمیشیم و هر کاری دلشون میخاد میکنن
خودروی ال لگن: 1393/7/1520:25:16،
40
35
از ال لگن این خودوری نچسب و زشت انتظاری بیش از این هم نمیره!
آرش: 1393/7/1521:57:02،
83
27
تو خوبی
یادش بخیر: 1393/7/1608:02:07،
131
87
فقط میتونم بگم یادش بخیر........
عباد : 1393/7/1608:09:45،
75
67
من با 206تصادف كردم از تصادف جان سالم به در برديم اماايربگ روي فرمان تركيد ودچار سوختگي شديد شدم.
هادی رحمن: 1393/7/1610:51:35،
44
32
این ایربگ ها در فرمان، داشبورد، زیر داشبورد، ستون های خودرو، پشت سری ها، پشت صندلی ها، درب ها و کمربندهای خودرو نصب می شوند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما