کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرکز تجاری با 600 واحد تجاری پارکینگ ندارد !


کد خبر : ۷۲۳۵دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸:۵۲۵۹۴۲ بازدید

با وجود اینکه 200 میلیون تومان مبلغ پول پیش مغازه های این مرکز است اما از پارکینگ که حداقل امکاناتی است که مالک این مرکز تجاری باید فراهم کند؛ خبری نیست.

مشکل پارکینگ، مشکل تمام تهران است. به رغم آنکه ساخت پارکینگ یکی از تاکیدات و خط قرمزهای شهرداری تهران در زمان ساخت ساختمان ها و راکز خرید در پایتخت است اما هستند مالکانی که با استفاده از اهرم های مختلف تن به اجرای این قانون نمی کنند. نمونه بارز آن مرکز خرید کسا ابتدای نبرد شمالی یا همان کوکاکولای سابق است. 

با توجه به تبدیل این محدوده از خیابان قدیمی پیروزی به یکی از مراکز خرید شرق تهران اما این پاساژ ۶ طبق نه پارکینگ برای مغازه دارهای این مرکز خرید بزرگ دارد و نه برای شهروندانی که به قصد خرید به آن مراحعه می کنند. اما زمانی گره ترافیکی این محدوده بیشتر می شود که هیچ نظارتی پلیس راهور به توقف مسافرکش های شخصی در ابتدای خیابان نبرد ندارد. در ساعات اوج ترافیک به ویژه در عصرگاه توقف غیر مجاز خودروها و مسافرکش ها باعث می شود تا خودروها در ورود به این خیابان ترافیک چند کیلومتری ایجاد کنند. اهالی محل می گویند که مسافرکش ها و خودروها توقف غیر مجاز در ابتدای این خیابان را خلاف نمی دانند و گاهی اوقات شهروندانی که به قصد خرید به این مرکز مراجعه می کنند نیز با انجام پارک دوبل باعث می شوند تا ترافیک این خیابان قفل شود.

یکی از انتقادهای مغازه دارهای این مرکز خرید نبود پارکینگ مجزا و ویژه است در نتیجه پیدا کردن جای پارک یکی از مشکلاتی است که با ان روبه رو هستند.
یکی از مغازه دارهای این پاساژ در این باره به افکارنیوز می گوید: ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ پول پیش مغازه های این مرکز است و خرید یک باب مغازه در این مرکز خرید میلیاردی ارزش دارد اما متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده ای که در خصوص خرید و اجاره واحدهای تجاری این مرکز خرید می شود اما از پارکینگ که حداقل امکاناتی است که مالک این مرکز تجاری باید فراهم کند؛ خبری نیست.

در سایت http://wikimapia.org که اقدام به معرفی بزرگترین مراکز خرید تهران کرده است درباره مرکز خرید کسا آمده است: بزرگترین مجتمع تجاری طلا و پوشاک با حدود ۶۰۰ واحد تجاری در شرق تهران مدیریت مجتمع کساء میزبان مردم شریف تهران است. 
اما نکته بارز این سایت بد و بیراهه هایی است که شهروندان و افرادی که حتی یک بار گذرشان به این مرکز افتاده است به مالک این ملک بزرگ تجاری داده اند.

آنطور که یکی از مسئولان شهرداری منطقه ۱۴ عنوان می کند یکی از الزامات ساخت این مرکز بزرگ تجاری ایجاد پارکینگ اختصاصی برای واحدهای تجاری و شهروندانی که قصد خرید از این مرکز را دارند؛ بوده است اما بعد از ساخته شدن این پاساژ دو طبقه منفی آن نیز تبدیل به واحدهای تجاری شد و در واقع مالک آن تخلف کرده است.

هرچند مسئولان شهرداری نمی توانند در این زمینه اطلاعات بیشتری بدهند اما اهالی محل عنوان می کنند که پشت این مرکز تجاری بزرگ شخص با نفوذی قرار دارد که اتفاق در محدوده خیابان شهدا دفتر دارد. از قرار معلوم مالک این پروژه با استفاده از اهرم هایی که در اختیار داشته توانسته تخلف خود را در ساخت این مرکز تجاری سرپوش بگذارد و حتی زمانی که شهرداری منطقه به این مساله ورود پیدا می کند، شهردار و مدیران معترض عزل می شوند.

علیرضا نادری، معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران ساخت پارکینگ را یکی از خط قرمزهای شهرداری تهران می داند اما در مورد مشکل این مرکز خرید قول می دهد که بعد از بررسی اظهارنظر کند.
ابودلفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره پرونده های تخلف مالکان در ساخت پارکینگ به افکارنیوز می گوید: با تغییر کاربری پارکینگ ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مخالفت می شود.

وی ادامه می دهد: متأسفانه هنوز تغییرات کاربری پارکینگ ها ادامه داد. این مساله از دید مسئولان شهرداری پنهان و برخی پارکینگ ها به خانه و انباری تبدیل می شود. تعداد تخلفات در این حوزه آنقدر زیاد است که رسیدگی به آنها به طور کامل انجام نمی شود تا با آن برخورد شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید می کند: شهرداری باید نظارت لازم و کافی را داشته باشد که پارکینگ‌ ها حتما برای پارک خودروها استفاده شود و دور از چشم آنها، با تغییر کاربری استفاده دیگری از آنها نشود. شهرداری در مجوز به ساخت و سازهای ساختمان ها باید به موضوع پارکینگ توجه کند و در واقع باید برای هر ساختمان با ضریب مشخص پارکینگ ایجاد شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها