کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ریختن آب روی سرسیلندر داغ چقدر خسارت مالی در بردارد؟

کدخبر:۷۲۲۱یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷:۵۷۳۱۲۹۷ بازدید

هفته گذشته راننده خودرو سمند با کارکرد 210000 کیلومتر به مکانیکی مراجعه کرد و گفت: خودروی من در تونل توحید تهران جوش آورد به طوری که آّب رادیاتور آن با فشار فراوان از داخل آن خارج ...
ریختن آب روی سرسیلندر داغ چقدر خسارت مالی در بردارد؟

هفته گذشته راننده خودرو سمند با کارکرد 210000 کیلومتر به مکانیکی مراجعه کرد و گفت: خودروی من در تونل توحید تهران جوش آورد به طوری که آّب رادیاتور آن با فشار فراوان از داخل آن خارج شد و تمام کاپوت و جلوی خودرو را با آب جوش خیس کرد.

وی گفت: بلا‌فاصله ایستادم و بعد از تخلیه آب، کاپوت را بالا زدم و با مقدار آب موجود در خودرو که به همراه داشتم اول آب به داخل رادیاتور ریختم و بعد از آن کمی به خاطر این که موتور ماشین را خنک کنم این کار را تکرار کردم. آب روی سرسیلندر و سمت رادیاتور ریختم و بعد از مدتی که خواستم حرکت کنم متوجه شدم که چراغ روغن چند بار روشن شد زیرا به نظرم روغن به داخل محفظه سیلندر راه پیدا کرده بود. به هر حال بعد از یکی – دو ساعت کار کردن با خودرو، دیگر کاملاً موتور نفس نداشت و خاموش کرد.

از سوی دیگر مکانیک خودرو، به مالک گفت: یکی از بزرگترین معایب سیستم‌های مکانیکی آن است که بعد از کمی کارکرد هرچند که کیفیت قطعات آن نیز خوب باشد با مشکل فرسودگی و سایش مواجه می‌شود. ضمن اینکه نتیجه آب ریختن روی سرسیلندر داغ، شکسته شدن رینگ پیستون‌هاست و اولین تأثیر آن افت توان خودرو است و اینکه سرسیلندر می‌سوزد و در مورد این سمند هزینه‌ای ۱۷ میلیون ریالی در بر دارد. در ادامه مراحل تعمیر این سمند را با هم مرور می‌کنیم:
 
ابتدا خودرو را به وسیله جک از زمین بلند می‌کنیم و سپس قطعات و متعلقات سر‌سیلندر اعم از درب قالپاق سوپاپ و وسایل الکتریکی مانند سنسورها و قطب‌های باتری را از خودرو جدا کرده و بعد مشغول باز کردن سر‌سیلندر می‌شویم.

بعد از باز کردن اجزای سر‌سیلندر، حالا نوبت به باز کردن خود سر‌سیلندر فرا می‌رسد. ابتدا به وسیله آچار بوکس پیچ‌های متصل به سر‌سیلندر که آن را به بلوکه سیلندر متصل کرده‌اند به روش حلزونی و به ترتیب باز می‌کنیم و بعد از آن سر‌سیلندر را از بلوک جدا کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهیم تا ببینیم آیا باید تعمیر شود یا تعویض؟

بعد از باز کردن سر‌سیلندر ابتدا باید آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و متوجه می‌شویم که سرسیلندر تاب دارد و بهتر است تعویض شود در ضمن تعدادی از سوپاپ‌ها تقریباً به پایان عمر خود رسیده و این امر باعث فرار کمپرس بود.

بعد از گذشت ۳ مرحله باز کردن سر‌سیلندر، حالا نوبت به باز کردن قطعه اصلی یا همان پیستون است. ابتدا برای باز کردن پیستون روغن کارتر را تخلیه می‌کنیم و بعد از تخلیه روغن موتور، مشغول به باز کردن پیچ‌های کارتر می‌شویم و به روش ضربدری باز می‌کنیم. بعد از باز کردن کارتر پیچ‌های متصل کپه یاتاقان‌های هر شاتون که آن را به پیستون‌ها متصل می‌کند باز می‌کنیم البته به روش حلزونی.

بعد از باز شدن کپه یاتاقان‌ها و جدا نمودن شاتون‌ها از محور میل‌لنگ، از زیر به هر شاتون کمی نیرو وارد می‌کنیم تا بتوانیم پیستون را از داخل جداره سیلندر درآوریم و بعد از در آوردن هر چهار پیستون از داخل جداره سیلندر به بررسی پیستون‌ها می‌پردازیم که بعد از بررسی پیستون‌های این خودرو متوجه شدیم که سه پیستون رینگ روغنی آنها شکسته و رینگ کمپرسی نیز شکسته شده و خوشبختانه بعد از بررسی داخل سیلندر متوجه شدیم که بوش‌ها آسیبی ندیده است.

بعد از بررسی کامل و باز کردن قطعات مذکور، مکانیک یک سر‌سیلندر تازه و یک دست کامل رینگ و چهار عدد پیستون سفارش می‌دهد اما تا آوردن قطعات مورد نیاز کارتر را با بنزین می‌شوییم تا از لجن‌ها پاک شود و دوم اینکه بلوکه سیلندر را با کاغذ سمباده می‌ساییم تا نیمه واشر سر‌سیلندر چسبیده به آن پاک شود و داخل جداره سیلندرها را با بنزین می‌شوییم تا از کربن و رسوبات پاک شوند.

بعد از آوردن سر‌سیلندر تازه از بازار ابتدا سوپاپ‌ها را آب‌بندی می‌کنیم. روش آب‌بندی این‌گونه است که ابتدا خار و فنر‌ها را از سوپاپ باز کرده و بعد با استفاده از لاستیک آب‌بندی و روغن سمباده مشغول به آب‌بندی می‌شویم و در پایان کمی گچ به دور سوپاپ‌ها زده و از داخل مانیفولد هوا کمی بنزین وارد می‌کنیم که اگر نشت نداد آب‌بندی است و بعد از آب‌بندی مشغول فیلر می‌شویم.

بعد از آب‌بندی و فیلر سر‌سیلندر نوبت به جمع کردن پیستون و رینگ می‌رسد که ابتدا پیستون‌ها را به شاتون متصل می‌کنیم و میان گیره قرار می‌دهیم و بعد از آن رینگ‌ها را به ترتیب و با اختلاف دهانه بر روی پیستون‌ها سوار می‌کنیم و بعد از قرار دادن رینگ‌ها به وسیله رینگ جمع‌کن رینگ‌ها را جمع کرده و آماده می‌کنیم تا داخل سیلندر جا بزنیم.

بعد از جا زدن پیستون‌ها داخل سیلندر به ترتیب شاتون‌ها را به محور میل‌لنگ نزدیک و بعد از آن به ترتیب کپه یاتاقان‌های هر کدام را به صورت حلزونی به شاتون‌ها متصل می‌کنیم (البته ابتدا برای جا زدن پیستون‌ها داخل سیلندر کمی آن را با روغن چرب می‌کنیم) بعد به وسیله آچار تورک متر و با نیروی ۵/۶ کیلو‌گرم آن را سفت می‌کنیم.

بعد از سفت کردن یا تاقان‌ها و جا زدن پیستون‌ها ابتدا اویل پمپ را به محل خود یا همان بلوکه سیلندر می‌بندیم و بعد از آن کارتر را در جای خود قرار داده و پیچ‌های آن را به ترتیب و به روش حلزونی می‌بندیم و بعد از بستن روغن موتور تازه داخل آن می‌ریزیم (البته بعد از بستن سرسیلندر روغن موتور تازه می‌ریزیم) و در پایان نیز سرسیلندر را به روش حلزونی بر روی بلوکه سیلندر می‌بندیم و متعلقات آن را بر روی آن نصب می‌کنیم.

به توصیه مکانیک‌ها و مهندسان هنگام جوش آوردن خودرو آب روی سر‌سیلندر نریزید چرا که مشکلاتی از این قبیل به وجود می‌آورد و هزینه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را به شما تحمیل می‌کند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مجید.ح: 1393/7/1318:10:53،
136
49
آقا از قدیم گفتند پیشگیری بهتر از درمان است . این راننده محترم باید در این کیلومتر کارکرد خودرو اقدام به تعویض شیلنگ ها موتور میکرد وبجای آب از مخلوط ضدیخ و آب استفاده مینمود دچار این خسارت نمیشد . استفاده از ضد یخ با درصد 50% باعث سالم ماندن قطعات خودرو میشود .محلول ضدیخ شامل ضدیخ +ضدجوش +ضدزنگ+وضدخوردگی می باشد مدت اعتبار آن هم 2 سال(از زمان ترکیب با آّب ) است بعد از آن اثر معکوس دارد . بهتر است بجای آب لوله کشی از آب مقطر یا آبی که حداقل 30 دقیقه جوشیده شده باشد استفاده شود .
کوکو: 1393/7/1319:19:18،
197
97
بزرگترین ضعف انواع موتور های پژو و سمند اعم از 1600 و 1800 و EF7 خدایی هرچقدر پراید رو بگید آشغاله قبول دارم ولی پژو تو واشر سوزوندن تو ایران حرف اول رو میزنه
مجید.ح: 1393/7/1320:12:07،
69
69
در پاسخ به کوکو علت سوختن واشر سرسیلندر داغ کردن بیش از حد موتور است ربطی به این موتور ویا آن موتور ندارد سرویس نکردن سیستم خنک کننده باعث این موضوع میباشد اگر سالی دو الی سه بار زمانی که اقدام به شستشو خودرو میکنید موتور و رادیاتور را هم سرویس کنید (شستشو آن) خواهید دید چقدر بروی سیستم خنک کننده تاثیر میگذارد.(زمانی که چشمه های عبور هوا بروی رادیاتور بسته و یا نیم بسته باشد سیستم خنک کننده موتور قادر نیست این عمل را سریع انجام دهد مخصوصا اینکه خودروهای دارای کولر دو عدد رادیاتور دارد یکی برای گاز کولر یکی برای آب و ضد یخ موتور ) استفاده نکردن از ضد یخ هم باعث مسدود شدن مجاری عبور آب میشود (داخل کتری آب منزل خود را نگاه کنید متوجه میشوید)
کوکو: 1393/7/1322:02:03،
65
59
دوست گرامی مهمترین ضعف همین کارکرد موتور در حرارت بالاست.شما تشریف ببرید پیش مکانیک دقیقا به شما میگه که فن پژو توی 97 درجه شروع به زدن میکنه.با فرض اینکه ماشین کاملا سرویس های دوره ایش انجام شده باشه همین حرارت هم رفته رفته خاصیت جداسازی آب از روغن واشر رو از بین میبره.در ضمن جنس سر سیلندر خیلی اهمیت داره.چدن یا آلومینیوم بودنش بخاطر ضرایب انتقال حرارت متفاوتش میتونه خیلی تاثیر گذار باشه.هرچند سرسیلندر آلومینیوم ما اصلا روی ماشین ایرانی نداریم.شما سوار پراید که بشی دقیقا میبینید که ماشین در یه حرارت معقولی کار میکنه.ضعیفترین عملکرد پژو تو ترافیکه.
ایلامی: 1393/7/1322:49:42،
50
72
یه ال ۹۰ داشتم یاتاقان متحرک یکی از سیلندر ها صدا میداد ۳ میلیون خرج رو دستم گذاشت
الان کم خرج ترین ماشین تو این رنج ۴۰۵
آفرودر حرفه ای: 1393/7/1323:34:14،
58
59
دو سال و نیمه یه پاجرو مدل 2007 دارم مایع رادیات شرکتی فابریک توش هس دو سه بار تا الان چکش کردم کلان یه لیوان آب کم نکرده بزنم به تخته تازه ماشین ساخت تایلنده لیسانسه ژاپن به نظرم تو سمندو اینا هم مایع شرکتی ماشینای وارداتی بریزین شاید ردیف شه
راهنمایی: 1393/7/1318:12:26،
56
67
سلام دوستان.
یک راهنمایی میخواستم راجع به خرید ماشین کارتکسی
من 8 ماه پیش ماشین خودمو فروختم.
الان میخواستم از یک استان دیگه یک ماشین کارتکسی بخرم
1- روال کار چجوریه؟ پول ماشین رو باید کی پرداخت کنی. طرف میگه قرار بوده یکماهه تحویل بدن. الان 2 هفته اش گذشته. و کل پولو کامل پرداخت کرده. در ضمن میگفت 150 تومانی هم به نمایندگی بابت کارتکس داده.
من باید وکالت از شخص بگیرم. یا با نمایندگی طرف هستم؟
2- ایا میتونم ماشین رو نمایندگی شهر خودمون تحویل بگیرم. هزینه اضافه ای میخاد. چون ظاهرا کارتکس سهمیه هر نمایندگی جداست؟
3-تعویض پلاکم کجا انجام میشه؟
تهامي: 1393/7/1401:07:37،
46
43
تعويض پلاك لازم نيست ايران خودرو خودش بهت پلاك ميده. ١٥٠تومت دروغه چون اصلا ربطي نداره. ماشينتو اگه تهران باشي ميتوني از تهران بگيري به شرط ادرس تهران شايد تحويلش بيشتر از ٣ماه طول بكشه منتظر باش ماشينت چيه دادا چند خريدي بگو توضيح بدم برات
ره: 1393/7/1417:31:10،
49
43
حدود ۳۱
ره: 1393/7/1422:41:35،
100
55
ممنون دوست عزیز .کامنت اول نرسید.۲۰ دقیقه طول میکشه تایید بشه
برای حواله هم اگه کسی اطلاعی داره.روال کارو بگه.نمیدونم چرا حواله هم به نمایندگی شهرستان خودم منتقل نمیشه
Hamed: 1393/7/1318:25:52،
129
49
خدا پدر و مادر شرکت پژو و ایران خودرو رو نیامرزه که با این سیستم. ۴۰ سال پیش پدر همه ایرانی هارو در اوردن البت خریداران ماشین های ایران خودرو را !!!! اینجانب یک سمند داشتم که از زندگی بیزارم کرد !!! هر دوماه یک بار واشر سر سیلندر میسوزاند و اخرش سر سیلندر را عوض کردیم !! سیلندر ترک برداشت ! اقا این سیستم که روی ماشین های پژو هست سیستم اب مدار بسته است که فشار بسیار بالایی روی موتو ر می اید و الان درهیچ موتوری استفاده نمیشود !! خدا لعنت کند شرکت پژو و ایران خودرو را !! بیش باد !!!!!!
sajad afshar: 1393/7/1321:08:25،
100
49
به پژو چه این سیستم 25سال پیش اونا چه میدونستن ما تا 2500سال دیگه میخوایم ازش استفاده کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
هی : 1393/7/1318:33:44،
120
73
بهتره اصلا سمند نخریم تادچاراین مشکلات نشیم .
دوست: 1393/7/1916:36:21،
62
43
يك پژو 405داشم چهار بار واشر سرسيلندر سوزاند تمام حقوقمو خرجش ميكردم تا اينكه فروختم پرايدكره اي مدل 76 خريدم تمام رنگ درش آوردم چهارتا چراغ عوض كردم ببينيد ميگيد مدل92هست الان دوساله دارمش يك بار درب تعميرگاه نرفتم خدا پدر مادر كره رابيامرزه
ناشناس: 1393/7/1319:45:25،
73
50
محلول ضد یخ خیلی برای رادیاتور مهمه. روغن موتور پژو و سمند به خاطر حرارت روغن کم میکنه باید هر دو هفته یه بار روغن اضافه کنی کم شدن هر دو خسارت به بار میارن
کارمند: 1393/7/1320:12:11،
76
58
ایران جیب ، واقعا از مطالب فنی که بعضا ارائه می کنید ، کمال تشکر را دارم ، به نظر من بجای اخبار ناامید کننده و پر از موارد منفی که هر روز از در رو دیوار می بینیم و می شنویم ، چند تا مطلب خوب باعث شادی روان خوانندگان می شه
ارادت مند
کارمند
sam: 1393/7/1320:27:57،
126
55
هابلوکس دو کابین بلند2014++++++++++++
کیا اسپورتیج2015---------------
پرپروک: 1393/7/1323:31:29،
66
54
اول ببین چه کاربری ازشون میخوای.؟
اصلا این دو تا قابل مقایسه اند.؟!!
این وانته اون یکی....
شاپرک: 1393/7/1400:41:27،
61
48
آخه تویوتا هایلوکس را میشه با این عروسکهای کره ای مقایسه کرد؟! ماشین های کره ای یه کم از چینی ها بهترند. یه نگاهی بکن ببین تقریبا از هایلوکس در تمامی جنگها استفاده میشه. عملا شده یه خودروی نظامی. نمونش همین گروه کثیف داعش که از هایلوکس و لندکروز 3 اف استفاده میکنند. حالا ماشین کره ای را ببر جاده خاکی تا ببینی سیستم الکترونیکی ترمزهاش چطور قاطی میکنه!
پدرام: 1393/7/1322:36:20،
57
36
حتما حواستون به آب رادیات و کلا سیستم خنک کننده باشه که بعد یکی دو سال باید رادیات و کل مجاری تخلیه و سرویس بشه وگرنه عین این سمند ما میزنه بلوک موتور رو سوراخ میکنه!! مجبور میشی یه موتور نو بخری!
همینجوری رسوب و لجن و آب رادیات از موتور بیرون میزد!!!
علیفر : 1393/7/1400:08:50،
50
69
سلام من پژو پرشیای 84 دارم . از زمان صفر دست خودم بوده . این ماشین بقدری از لحاظ فنی خوب از آب در اومده که حرف نداره . دنه سال تمام پرگاز رانندگی کردم از جوب پریدم تخته گاز 4 ساعته رفتم . تا سرعت 204 در سرازیری رفتم . ولی ماشین سر حال سرحل . دم این ماشین گرم
دانيال: 1393/7/1402:12:21،
62
61
بعضياتون واقعا افراطي هستيد . يكم از رو منطق حرف بزنيد ! كاركرد ماشينشو نگاه كنيد خوب راه رفته ! منم سمند دارم انصفا به جز هزينه جلوبنديش كه زودتر از ماشيناي ديگه به خرج ميفته ماشين خوبي بوده . البته يه نكته مهم اينه كه سمند از مدل 89 به بعد تبديل به يك خودروي آشغال شده . اصلا نميتونيد سمنداي قديمي رو با سمنداي توليد الان مقايسه كنيد ! سواري سمنداي 81 مثل ماشيناي خوب وارداتي بود ! هميشه از رو منطق نظر بديد تا به نظرتون احترام بزارن ! هي شعارشون آشغاله شده :) ديدگاه ملت ما كلا اشتباهه و الا وضع اين نبود !!!
ارمان: 1393/7/1403:12:36،
47
59
موقع خاموش کردنم باید به درجه اب نگاه کرد
من خودم هروقت امپر اب بالای 90 باشه قبل از خاموش کردن کولر روشن میکنم تا فن با دور بالا واسه 5دقیقه کار کنه ورادیات خنک بشه و امپر اب زیر 80 بیاد بعد خاموش میکنم
ماشینم 206
دادا: 1393/7/1407:43:57،
53
55
دوست عزيز دماي اب راديات خنك هم باشه موقع خاموش بودن هيچ كمكي به موتور نميكنه چون اب جريان نداره-برا امتحان 5دقيقه بعد بيا ماشينو روشن كن ميبيبني دماي اب بالاتر رفته
عمو شهرام: 1393/7/1411:59:12،
94
50
با سلام به دوستان ، یکی از ضعف های خانواده پزو دمای بالا هست ، بنده یه 405 دارم که روزی 2 بار به رادیاتور ماشین سرکشی می کنم ولی تاحالا 3 بار واشر سر سیلندر زده ، همه راه ها رو هم رفتم آخریش که بهترین راه بور یه سنسور حرارتی سر راهش گداشتم و با این کار دما بیشتراز 70 درجه نمیشه ولی خوب باطریرو نوازش میکنه اما میارزه . ارادت
مهدی: 1393/7/1416:24:25،
61
54
برای عملکرد درست موتور، دمای آن باید در محدوده معینی نگه داشته شود سرد بودن موتور باعث می شود که غلظت روغن بالا رود و روانکاری قطعات به خوبی صورت نگیرد.شمافکرکردی مهندسین پژو عقلشون به این نرسیده بود.اگه ترموستات ماشین شماخراب نباشدشماحتی باواردکردن زودترفن به مدارنمیتوانیددرجه حرارت راپایین تراز85بیاری.
سعید: 1395/3/717:18:34،
37
23
چجورس سنسور حرارتی گذاشتی ،یعنی دیگه اصلا داغ نمیکنه؟؟؟
ماتریکس: 1393/7/1500:49:17،
56
49
با سلام. ماشینم پژو پارس ای ال ایکس مدل 84 با 140000 کارکرد از صفر دست خودم بوده پارسال برا اولین بار واشر عوض کردم چند وقتی سر رادیاتور باز میکنم هربار رسوب مثل گریس میزنه. خیلی کمم آب کم میکنه. مکانیک 1کی میگه رادیاتور بیار بشورم نمایندگی میگه واشر یا کل سرسیلندر باید عوض بشه میگه هرسال باید واشر عوض کنی جنسا چینی شده. آخه مگه پول و وقت علف هرزه هر سال بخوام واشر عوض کنم. اگه کسی وارده نظر بده.
بهزاد : 1393/12/310:22:33،
30
33
این بلا سر من هم اومده .به نظر من پزو 405 و سمند و پرشیا ماشینی نیستن بخوای روش حساب کرد
محمد: 1394/5/2212:59:33،
26
26
آقا ماشین فقط پراید
ali: 1394/6/817:05:36،
25
23
سلام من میخوام پژو 405 مدل 92/93 بخرم اما این که میگن واشر سر سیلندر میسوزونه نا امیدم کرده میخواستم راهنماییم کنید که این ماشینو بخرم یا نه اگه میشه راهنمایی کنید بعضی افراد میگن بگیر ماشین خوبیه اما بعضی میگن مشکل واشرسرسیلندر داره اگه میشه کمکم کنید تا تصمیم بهتری بگیرم خودم دوست دارم 405 بخرم اما نظرتون راجع به تیبا نسبت به 405 چی هست؟؟؟؟؟
سام: 1394/7/1313:52:44،
18
21
سلام و خسته نباسید اگر سیلندر تاب برداشته باشه ایا باید بره کف تراشی یا باید کل سیلندر عوض بشه اگه کل سیلندر عوض بشه ایا باید راهنمایی امه بده برای تعویض سیلندر و ایا اگه سیلندر تاب برداشته باشه میشه واشر سر سیلندر روش بست بدون کف تراشی ممنونم اگه راهنمایی کنید
رضا: 1394/8/3010:53:49،
28
14
با سلام .واشر سرسیلندر پژو وسمند باید بعد از کارکرد 120هزار تا تعویض بشه نه اینکه بذاریم خودش بسوزه واین قطعه مانند تسمه تایم می باشد با وجود اینکه ممکن است درظاهر کاملأ سالم باشه ولی باید تعویض بشه.پس در120هزار تعویض کنید تا هیچ گاه مشکلی برایتان پیش نیاید ونیازی به کف تراشی وتعویض سرسیلندر پیدا نکنید.تشکر
محسن پژو باز: 1394/8/2308:39:06،
19
19
با سلام.دوستان کلا خودروهای ایران خودرو و سایپا از مدل 92 به بعد و با آغاز تحریم های امریکا و قطع همکاری پژو با ایران بیشتر از 70 درصد قطعات چینی و هندی شده بخصوص هندی الان سر سیلندر پژو هندی شده!!!!!!.و اصلا و اصلا هر چه قدر هم مواظب موتور ماشین باشی به الاجبار موتور ماشین ایراد پیدا میکنه(روغن اصل دیگه گیر نمیاد-عدم اطلاع کافی مالک خودرو از سرویس ونگهداری ماشین-قطعات غیر اورجینال و غیره .....به نظرم بهترین گزینه خرید یک ماشین با مدل حداکثر سال 91 ولی خیلی سرحال و روپا باشه و با کارکرد کم مثلا با کارکرد 50000 چون ماشین قطعاتش اصل تر هستند.شاد باشین خدانگهدار
سعید: 1395/3/717:14:07،
34
41
سیلند ماشین پارس ترک برداشته با چسپ هل و براده ی اهن قاطی کردم زدم رو ترک ولی جواب نداد باید چیکار کنم؟؟
رامین: 1395/4/414:00:45،
26
27
هیچی باید عوضش کنی مگه کفشه که چسبوندی؟!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
دور جدید پیش فروش خودروی جدید دنا پلاس - اردیبهشت 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما