کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعیاد نباید بهانه افزایش قیمت میوه باشد + قیمت روز


کد خبر : ۷۲۲۰یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹:۴۵۱۸۹۲ بازدید

رییس اتحادیه فروشندگان میوه‌وسبزی از عدم افزایش قیمت میوه در روزهای عید خبر داد و گفت: تنها احتمال افزایش قیمت موز و خیار در روزهای عید وجود دارد که در حال حاضر هر کیلو موز 3800 تا 4500 و ...

 واحدهای صنفی سطح شهر برای اعیاد مختلف ذخیره میوه دارند که احتمال افزایش قیمت میوه را بسیار کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیب و انگور با کاهش 15 درصدی به ترتیب در میادین کیلویی 1500 تا 5 هزار تومان و 1500 تا 4 هزار تومان به فروش می‌رسد که در سالجاری میزان تولید و عرضه سیب گلاب سمیرون بسیار رضایت بخش بوده است.

این فعال صنفی بیان کرد: هندوانه با افزایش 50 تومانی در هرکیلو 600 تومان عرضه می‌شود که دارای کیفیت و قیمت خوبی است و در کنار آن خربزه درجه یک 1800 تا 2 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران در رابطه با افزایش قیمت خیار گفت: هرساله در فصل جاری به میزانی خیار وارد میدان می‌شد که هزینه تولید را جوابگو نیست اما در سالجاری میزان تولید کم و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی کمبود آب به کاهش میزان تولید دامن زده است از این رو میزان عرضه بر افزایش قیمت تاثیر به سزایی داشته است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده حجم تولید خیار به شدت افزایش یابد.

وی با بیان این که هرکیلو موز و خیار به ترتیب، 3800 تا 4500 و هزار تا 2500 تومان به فروش می‌رسد، یادآور شد وجود آفت آتشک و عدم شناسایی سم آن باعث شده گلابی و به سالجاری به میزان و کیفیت دلخواه تولید نشود از این رو هر کیلو گلابی درجه یک در میدان 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه‌وسبزی تهران درباره میوه‌های نوبرانه گفت: نارنگی درجه یک 3500 تا 5000 تومان، نارنگی رسمی 2000 تا 3000 تومان، پرتقال شمال 3000 تا 3500 تومان، پرتقال سبز میناب و لیمو ترش 2000 تومان و انار 1500 تا 4000 تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که در حال حاضر انار دارای طعم ترش و دانه‌های ریز و بی‌رنگی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فصل انار نیست و از 10 روز آینده با ورود انار خوراکی فین، راون، شیراز،‌یزد و محمودآباد شاهد انار خوش طعم و قرمز خواهیم بود و این در حالی است که انار درجه یک محمودآباد بروی درخت کیلویی 2500 تومان خریداری شده است که احتمال می‌رود کیلویی 4000 تومان در میادین عرضه شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها