کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد کاهش ایام کاری هفته به 4 روز


کد خبر : ۷۲۱۰یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸:۲۳۴۳۱۵ بازدید

سازمان جهانی کار با طرح 5 دلیل برای لزوم کاهش روزهای کاری هفته به 4 روز، اعلام کرد: کار زیاد باعث بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات گوارشی و اسکلتی و همچنین از بین رفتن شادی و رضایت از زندگی می‌شود.

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود با طرح مباحثی پیرامون لزوم کم کردن روزهای کاری هفته اعلام کرد: 5 دلیل وجود دارد تا طبق آن روزهای کاری هفته به 4 روز کاهش یابد.

توجه به سلامتی و این نکته که کار بیش از حد برای سلامتی شما بد است؛ اولین دلیلی است که سازمان جهانی کار معتقد است از طریق تحقیقاتی به آن دست یافته است. در گزارش ILO عنوان شده هزینه های ساعات طولانی کار از نظر ایمنی و بهداشت حرفه ای حیرت آور است.

بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و تولید مثل، اختلالات اسکلتی عضلانی، عفونت های مزمن، مشکلات روحی و روانی و نرخ بالای مرگ و میر از مخاطراتی است که افراد را در اثر کار زیاد تهدید می کند.

بنابراین یک هفته کاری 4 روزه می تواند به صورت جدی هزینه های مربوط به کار با ساعات طولانی را کاهش دهد. سازمان جهانی کار در دلیل دوم لزوم کاهش روزهای کاری هفته عنوان کرد: در قالب هفته کاری کوتاه تر می توان مشاغل با کیفیت تر و بهتری را انجام داد.

برخی از مردم به دلیل کار بیش از حد، توانایی انجام مشاغل پاره وقت را از دست می دهند. کاهش ساعات کاری به جای حذف مشاغل، راهکاری بود که در زمان بحران اقتصادی جهانی از سوی تعدادی از کشورها در نظر گرفته شد.

بنابراین کارفرمایان می توانند به جای اخراج 20 درصد از نیروهای کاری خود، تعداد روزهای کاری هفته را کاهش دهند. سازمان جهانی کار همچنین در تشریح سومین دلیل برای لزوم روزهای کاری هفته به 4 روز، بحث حضور سازنده تر نیروی کار را مطرح می کند.

در بسیاری از کشورها ساعات کار طولانی با بهره وری بالاتر مقایسه می شود اما در مقابل، برخی کشورها معتقدند ساعات کار طولانی کارگران باعث افت بهره وری خواهد شد. بنابراین کاهش ساعات حضور در محیط های کاری می تواند منجر به افزایش انگیزه کارگران، غیبت کمتر نیروی کار، کاهش اشتباهات و مسائلی از این دست شود.

یک مطالعه جدید نشان داده که هفته کاری کوتاه تر، به طور مستقیم بر افزایش رضایت کلی از زندگی یا شادی نیروی کار تاثیرگذار است. همچنین عنوان شده کار کمتر می تواند برای محیط زیست نیز مفید واقع شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در نهایت حرکت در مسیر اقتصاد سبز؛ مباحثی است که در زمینه کاهش روزهای کاری هفته و تاثیر آن بر سلامت محیط زیست مطرح است.

همچنین روز کاری کمتر در هفته می تواند افراد را شادتر نگه دارد. واقعیت آن است که افزایش ساعات کاری و هفته طولانی شغلی می تواند منجر به استرس و اضطراب در خانه شود. بنابراین یک مطالعه نشان داده هفته کاری کوتاه تر می تواند ارتباط مستقیمی با میزان افزایش رضایت کلی از زندگی و شادی داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها