کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

نماینده سوم آلفارومئو به ایران می آید + مشخصات

کدخبر:۷۱۷۳پنجشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴:۳۰۱۰۹۵۷ بازدید

خبر ورود سومین فرزند خانواده آلفارومئو پس از میتو و جولیتا در کنار ب ام و X3 فیس لیفت هیجان تازه ای در بازار وارداتی ها ایجاد کرده است.
نماینده سوم آلفارومئو به ایران می آید + مشخصات

آنطور که آلفاموتور نماینده انحصاری محصولات آلفارومئو می گوید بزودی پیش فروش خودروی جدید آلفارومئو 4C را آغاز می نماید که در ادامه به معرفی این تازه وارد ایتالیایی خواهیم پرداخت .


بررسی آلفا رومئو 4C مدل 2015

آلفا رومئو 4C مدل 2015 یک خودروی اسپرت دوست‌داشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژی‌های جدید بهره برده است. این خودرو تابستان امسال در ۵۰۰ نسخه محدود با قیمت ۶۹۶۹۵ دلار عرضه شده است. در این خودرو تجهیزات کاملی به کار گرفته شده که همه در جهت بهبود عملکرد عمل می‌کنند. این در حالی است که نمونه‌های بعدی آلفا رومئو 4C که در پاییز امسال به بازار می‌آیند، قیمتی برابر ۵۵۱۹۵ دلار خواهند داشت. مقامات کرایسلر، اصرار دارند که مدل 4C با هفت مدل دیگر از آلفا رومئو تا سال ۲۰۱۸ همراه گردد. آلفا در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ به فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسد و از بازار آمریکا انتظار دارد که ۱۵۰ هزار دستگاه از این فروش را به خود اختصاص دهند. این رقم با فروش کلی آلفا در سال گذشته مقایسه کنید که ۷۰ هزار دستگاه بوده است.

ul3mxyi9u5q7h50aotdn.jpg


مشابهت ظاهری با دیگر مارک‌های شمال ایتالیا چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که لورنزو راماچیوتی، رئیس استودیوی طراحی فیات کرایسلر، قبلاً با کمپانی‌هایی مانند فراری، مازراتی و پینین فارینا کار می‌کرده است. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی 33 استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوه‌ای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند.این خودرو با وسواس زیاد توسط گروه «آدلر» در ایتالیا مونتاژ شده است. پیشرانه 4C از یک موتور توربوی چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و ظرفیت ۱۷۴۲ سی‌سی تأمین می‌شود که ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت دارد. تنها گیربکس ارائه شده نیز یک دوکلاچه ۶ دنده اتوماتیک است.
 

uc276zleajt0qfttxz.jpg


برای دوام بیشتر، کلاچ خشک اتوماتیک به‌گونه‌ای طراحی شده که از استارت‌های ناشیانه و سخت جلوگیری کند. این عملکرد حتی در هنگام درگیر کردن سیستم کنترل شروع حرکت نیز برقرار خواهد بود. در همین حال، با نزدیک به ۱/۴۹ اتمسفر فشار در بوست و گشتاور خروجی ۳۵۰ نیوتن‌متر، آلفا رومئو 4C می‌تواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مرز ۱۱۰ مایل بر ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) را در دنده چهارم رد کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. البته صدای موتور این آلفا اصلاً شبیه به ملودی V8 فراری نیست، ولی باز هم صدای گوش‌نوازی دارد و با یک آپشن اگزوز مسابقه‌ای (۵۰۰ دلار) بهتر از این هم می‌شود.

یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعت‌سنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین می‌توان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمام‌فصل (All-Weather). این حالت‌های رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر می‌دهد. در همین حال یک حالت مسابقه‌ای نیز می‌تواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.


vlkglogc53i52t7av1h.jpg

همچنین یک سیستم صوتی به سبک ۱۹۸۰ استفاده شده که مسافر می‌تواند آن را کنترل کند. اگر استفاده از آن برای مسافرتان ناخوشایند بود، بگذارید با اتوبوس برود!، چون اینجا واقعاً یک خودروی راحت مسافری نیست. به‌علاوه، خبری از تکیه‌گاه دست برای صندلی نیست و مسافر باید برای تکیه‌گاه به دنبال دسته درها بگردد. البته حداقل به لطف قوانین فدرال، صندلی‌های مسافری این خودرو می‌توانند به جلو و عقب خم شوند.

w7qcbin196nmmldztsru.jpg


آلفا می‌گوید که پلاستیک مشکی و مات که به عنوان استاندارد در کابین استفاده شده، «آسفالت» نام دارد؛ یک عنوان عجیب برای شرایط ناراحت کابین آلفا رومئو 4C. با این حال، یک پکیج چرم ۲۷۵۰ دلاری نیز ارائه شده که می‌تواند شرایطی نزدیک فراری را در داخل کابین شبیه‌سازی کند.


dfo2ub3ifira700736.jpg


آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگین‌تر است. البته این وزن، هنوز هم نمی‌تواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل می‌کند و علی‌رغم سرعت کم در واکنش، راضی‌کننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد می‌کنند. لاستیک‌های چسبان نیز نیروی متوقف‌کننده 1.25g را فراهم می‌کنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای 205/45ZR-17 در جلو و 235/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده می‌کند که باعث چسبندگی جانبی 1.1g خواهند شد.
 

3p9mrrpu08sd2e0l3ay9.jpg


از لحاظ قیمت، آلفا رومئو خودرویی است که باید خودروهای سطح بالایی مانند آئودی TT RS، پورشه کایمن و حتی شورولت کوروت استینگری مقایسه شود؛ ولی 4C شبیه هیچکدام از این خودروها نیست. وقتی لوتوس الیزه و لوتوس اگزیج از بازار امریکا رفته باشند، یک جایگاه ویژه برای آلفا 4C باقی می‌ماند.
 

آلفا رومئو 4C مدل 2015

قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار
پیشرانه
موتور: ۱/۷ لیتری توربو DOHC I4.
قدرت: ۲۳۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه.
گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۵۰.
گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه.
انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب.
ابعاد
طول × عرض × ارتفاع: ۴ × ۱/۸۸ × ۱/۱۸ متر.
فاصله محوری: ۲/۳۸ متر.
وزن کلی: ۱۱۱۸ کیلوگرم.
ظرفیت حمل وسایل: ۱۰۴/۷ لیتر.
عملکرد
صفر تا ۹۶/۶: ۴/۵ ثانیه.
سرعت نهایی: ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت: ۹/۸ لیتر در شهر، ۶/۹۲ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Saeed: 1393/7/1010:58:11،
106
35
فكر كنم 40 سال ديگه بتونم بخرمش،
امير: 1393/7/1012:03:56،
93
33
خوش به حالت!!!
من زن و بچه دارم خيلي خوب پس انداز كنم ٢٠٠ سال ديگه ميخرم.. بعد بيا با هم بريم دور دور!
mehrdad: 1393/7/1013:14:02،
46
49
خیلی عالی بیش تر از 300 میلیون نباشه حتما میگیرم
سیامک: 1393/7/1013:53:55،
77
33
صد در صد به درد جاده ها و خیابون های بدون دست انداز و آسفالت درجه یک ما میخوره! !
مهدی: 1393/7/1014:46:21،
31
99
کپی کاری ناشیانه
امید: 1393/7/1018:41:11،
71
50
طرف هیچی از اصالت برند آلفا رومئو سر در نمیاره اونوقت اومده میگه کپی کاری !!!!!!!
رامين: 1393/7/1010:59:46،
67
30
شاهكار پيشرفت و توسعه
sina: 1393/7/1013:04:30،
103
25
جالبه این 1700 سی سی هست با 237 اسب بخار
اون موقع سمند هم 1800 سی سی هست با 110 الاغ بخار!
مهندسین مهترم خسته نباشید، حداقل موتور سمند صدا خوشگلی هم نداره که به یه چیزش بنازیم! خاک خاک، حیف پول که میدن به شما
111: 1393/7/1014:51:15،
33
68
از فراري كپي كرده.....
ابراهيم بوستاني: 1393/7/1014:53:00،
76
32
جاي زدن پلاك درست و حسابي ندارد.
محمد: 1393/7/1016:27:52،
40
38
هِه دریچه کولرش مثه پرایدِ
شروین: 1393/7/1011:00:51،
63
33
دست و دلم لرزید ...
انصافا بی نظیره
قطعا قیمتش هم بی نظیر خواهد بود ...
ممل: 1393/7/1011:01:35،
70
32
رویاست برای یک ایرانی!!
m: 1393/7/1011:13:06،
69
27
عالیه
قابل توجه لگن سازهایه داخلی
reza: 1393/7/1011:25:24،
57
26
چرا عکس داخلشو نذاشته؟
نقی معمولی: 1393/7/1011:57:39،
61
30
سایپا در اندیشه ای متفاوت
رضا: 1393/7/1012:05:43،
67
25
این یه مثال خوبیه که نشون میده در زمان حاضر لوکس بودن خودرو اصلا به حجم موتورش نیست و معیارهای مسوولین ما برای خودروی لوکس هم مثل خودروسازیمون مربوط به ۴۰_۳۰ سال پیشه. الان خیلی راحت از یه موتور توربوی زیر ۲۰۰۰ سی سی میشه قدرت و عملکرد یه موتور ۶ سیلندر رو بیرون کشید بدون اینکه مصرف اونو داشته باشه مخصوصا وقتی شاسی مثل این ماشین سبک و از فیبر کربن ساخته شده باشه. این خودرو از هر لحاظ یه شاهکاره.
C4: 1393/7/1012:20:20،
40
30
موتور ۱.۸

حداکثر سرعت ۲۵۷

قیمت = هیوندایی ix 35

176 میلیون
میثم: 1393/7/1013:31:50،
51
35
اینی که شما می فرمایید قیمت بدون گمرکشه. قیمتش حدود 350 میلیون در میاد.
علی: 1393/7/1012:20:31،
38
46
آلفا قابل احترامه ولی به شخصه باطراحی جلوی ماشیناش نمیتونم کنار بیام. بحث سلیقست دوستان دیگه!
پاسخ به علی: 1393/7/1012:44:04،
79
30
موافقم که این یه بحث سلیقه ای هست ولی به نظرم آلفا و کلا ماشینای ایتالیایی یه المان هایی در طراحی دارن که همیشه اونارو از بقیه متمایز میکنه و برخلاف بیشتر ماشینا که بعد از ۵_۴ سال قیافشون تکراری و خسته کننده میشه٫ حتی بعد از سالها یه جذابیتهایی تو قیافشون میشه پیدا کرد. این مساله در مورد ماشینای آمریکایی قبل از دهه ۸۰_۷۰ میلادی هم صدق میکنه.
حامد: 1393/7/1012:26:27،
68
31
عااااالیه این ماشین !
من خودم باهاش رانندگی کردم، هم هندلینگ داره هم شتاب
تازه تونستم تو بازی REAL RACING بخرمش :))))))
مازیار: 1393/7/1023:58:32،
30
26
عالی گفتی
:)))))))))))))))))
سهند : 1393/7/1012:44:25،
33
30
فکر میکنم اگه جولیتای سدان رو وارد کنن فروش خوبی داشته باشه ، چونکه از لحاظ طراحی خیلی زیباست ...
حامد: 1393/7/1017:47:21،
30
29
منظورت جولیتا SD هست !
مگه 206e :))
آلفا: 1393/7/1012:56:56،
37
33
آدم حیفش میاد پلاک بچسبونه جلوی این ماشین قیافش خراب میشه! راستی چه جوری قراره پلاکای دراز ایران رو بچسبونن پشتش؟ تو عکسا جای پلاک خیلی کوچیک به نظر میاد.
Zz: 1393/7/1014:44:27،
40
31
دوستان من درست متوجه نه شدم ، امروز گفتن که واردات خودرو های لوکس ممنوع می‌ شود ، و در هم زمان می‌ گویند که این آلفا رو مئو دارد به ایران تشریف می‌ آورد !؟
هادی: 1393/7/1016:37:58،
36
30
لوکس یعنی موتور با حجم بالا!!
۵۶۰۰۰$ که دلیل لوکس بودن نیست.
سانتافه با حجم موتور ۳۳۰۰۰ و قیمت ۲۸۰۰۰$ لوکس حساب میشه !!!!
و بنز c200 با قیمت ۵۵۰۰۰$ و موتور توربو ۲۰۰۰ لوکس نیست !!!!
Zz: 1393/7/1022:18:53،
31
91
مرسی‌ جناب هادی ، من بد از 25 سال دارم یک سری به تهران می‌آیم و خیلی‌ کنجکاوم ببینم تهران چه جوری شده!
ali: 1393/7/1015:30:21،
62
41
آخر عقل کل ها فقط 2500 سی سی به بالا را میگن لوکس!! میخاد بنز باشه یا آشغال چینی!!
تهرانی: 1393/7/1022:54:49،
34
33
با این وضعیت ایران و حقوقق و سطح درامد عموم مردم
باید نماینده دوچرخه سازی بیاد ایران و تازه با کلی وام
بتونیم یه دوچرخه بخریم
روحانی جون و جمهوری ضد مستکبران ممنونیم
یا علی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل