کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
دلینو
فروشگاه اینترنتی مدیسه
نیسان
تاپیک شاپ

مصرف کننده ایرانی چرا چینی می خرد ؟

کدخبر:۷۱۵۱چهارشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸:۱۷۵۳۵۹ بازدید

در حال حاضر نزديك به 10 شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود. ده سال پيش ...

در حال حاضر نزديك به 10 شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود. ده سال پيش و زماني‌كه چيني‌ها با خودرويي كوچك به ايران آمدند تا فعاليت خودروسازي خود را از جنوب شرقي كشور آغاز كنند كسي فكرش را نمي‌كرد امروز آنها برنامه به دست آوردن 15 درصد از بازار خودروي ايران را داشته باشند.اگرچه با وجود رشدي كه توليدات چيني طي 10سال گذشته در كشور داشته‌اند، آنها تنها نزديك به 8 درصد از بازار خودروي كشور را پوشش مي‌دهند، اما آخرين آمار از توليدات خودروسازان چيني در 4 ماه گذشته نشان مي‌دهد خودروهاي سواري چيني مونتاژي، ركوددار افزايش توليد خودروهاي سواري در كشور بوده‌اند. 

سوال اصلي در رابطه با فعاليت چيني‌ها در صنعت خودروي كشور اين است كه دليل افزايش خودروهاي چيني در ايران چيست این سوال در شرایطی مطرح است که خبرگزاری فرانسه طی هفته جاری اعلام کرد که در چین تنها یک چهارم خریداران خودروهای داخلی را انتخاب می‌کنند. سوال ديگري كه  در اين رابطه  مهم به‌نظر می‌رسد این است که با توجه به نگاه منفي كه همواره نسبت به كالاهاي چيني در ميان مشتريان وجود داشته، شركت‌هاي خودروساز چيني چگونه توانستند بر اين نگاه منفي غلبه كنند و محصولات خود را در ميان مشتريان ايراني توسعه دهند؟  

سوالاتي كه در بالا عنوان شد، در حالي مطرح است كه خودروسازان چيني نه تنها در بخش خصوصي كشور حضور پررنگي دارند بلكه رد پاي آنها در شركت‌هاي خودروسازي بزرگ كشور نيز به وضوح مشاهده مي‌شود. اگرچه حضور همه‌جانبه چيني‌ها در صنعت خودروي كشور تا ميزان زيادي مديون تحريم‌هاي اعمال شده عليه صنعت خودروي كشور از سوي غرب است، اما نمي‌توان تنها عوامل بيروني را دليلي بر رشد چيني‌ها در بازار و صنعت خودروي كشور دانست. كارشناسان عقيده دارند عوامل داخلي متعدد ديگري در كنار تحريم‌هاي غرب عليه صنعت خودروي كشور، باعث رو آوردن بخشي از مشتريان بازار خودرو به محصولات چشم‌بادامي‌ها و در نهايت رشد آنها در كشور شده است. 

با نگاهي به رفتار مشتريان در برخورد با چيني‌هاي بازار، مي‌توان متوجه شد كه گرايش به اين محصولات كه زماني به‌دليل «چيني» بودن از اقبال خاصي برخوردار نبودند، تا حدود زيادي به نوع برخورد خودروسازان با مشتريان طي سال‌هاي اخير نيز بازمي‌گردد.

به عقيده كارشناسان تسلط بي‌چون ‌و چراي خودروسازان بزرگ كشور بر بازار داخلي و عرضه محصولاتي بدون تنوع، يكي از دلايل اصلي استقبال مشتريان از هر خودروي جديد است؛ فرقي ندارد اين محصول چيني باشد يا از كشوري ديگر.




دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
کانال رسمی تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا