کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در سرازیری سقوط ؟


کد خبر : ۷۰۸۹یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶:۵۳۴۰۶۸ بازدید

کارشناسان بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در هفته جاری تحت تاثیر دلار قوی‌تر که با احیای اقتصاد آمریکا حمایت شده است تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

 از میان 20 تحلیل‌گر شرکت کننده در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو 12 نفر پیش‌بینی کردند طلا در هفته جاری به قیمت کمتری معامله می‌شود و در مقابل تنها چهار نفر افزایش و چهار نفر ثابت ماندن قیمت این فلز را انتظار داشتند.

تعطیلات سالانه "هفته طلایی" اکتبر در چین که تقاضا در این کشور به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان را افزایش می‌دهد و انتشار آمار مشاغل جدید غیرکشاورزی در آمریکا احتمالا بر قیمت‌های طلا در هفته جاری تاثیر خواهند گذاشت.

تحلیل‌گران "کومرس بانک کورپوریت اند مارکتس" در یادداشتی به مشتریانشان نوشتند: طلا هفته گذشته بیشتر درخشش را از دست داد. با قیمت هر اونس 1200 دلار، این فلز با قیمت مشابه در ابتدای سال معامله می‌شود اما قیمت طلا به یورو در همین مدت 9 درصد افزایش داشته است. عامل منفی سد راه طلا دلار قوی‌تر آمریکا است و انتظار نمی‌رود این وضعیت فعلا تغییری کند.

جورج گرو، نایب رییس ارشد موسسه "آر بی سی کپیتال مارکتس گلوبال" درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: اگر طلا صعود کند مدیران صندوق‌های سرمایه را به افزایش سرمایه گذاری ترغیب می‌کند اما اگر بازار سهام ثابت بماند و نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند برای طلا منفی خواهد بود اما ممکن است به نفع نقره باشد که یک فلز گرانبها با کاربرد صنعتی بیشتر است.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر روز جمعه 6.50 دلار کاهش یافت و به 1215 دلار رسید. طلا روز پنج شنبه به 1206 دلار رسیده بود و و تقریبا همه رشد قیمتی که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون داشت را از دست داد اما به دنبال فروش گسترده در بازارهای سهام آمریکا که تقاضا برای این فلز را بهبود بخشید به 1226 دلار صعود کرده بود. این فلز گرانبها هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی با کاهش قیمت روبرو شد که طولانی‌ترین روند نزولی از آوریل سال 2013 به این طرف بوده است.

طلا به دلیل پایین ماندن نرخ تورم و احتمال بالاتر رفتن زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود. این فلز گرانبها از ابتدای سه ماهه جاری تاکنون 8.1 درصد کاهش یافته در حالیکه دلار به سوی بزرگ‌ترین صعود از سپتامبر سال 2008 به این طرف در حرکت است.

از سوی دیگر تنش‌های سیاسی در اوکراین و خاورمیانه که اوایل امسال به تقویت تقاضا برای طلا و صعود قیمت این فلز گرانبها کمک کرده بودند اکنون ضعیف شده اند و همچنین انتظار می‌رود فشارهای تورمی در آمریکا پایین باقی بمانند.تحلیلگران گولدمن ساکس همچنان پیش بینی می‌کنند طلا تا پایان سال 2014 به 1050 دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها